Jag måste gå tillbaka till jobbet nu så hinner inte tänka flera varv runt detta, men skulle det inte kunna vara så att goda lyan sett till att brevbäraren vet tillräckligt mycket för att veta vart paketen ska skickas?
För det krävs ju att goda lyan vet vem brevbäraren är, och det är nog svårt för dom att veta?

Jo så tänker man ju .. goda lyan borde vara säker på nu vem som är ängeln och vem som är röstfifflaren, och nog borde dom vara hyfsat säker på brevbäraren kan jag tycka iallafall.
Jag tänker att det nog inte är så lätt med röstfifflaren heller? Det är ju inte ens säkert att den använt någon röst?
Såg att ni redan rett ut ang brevis

Jag känner mest "vet inte" och hjärnan känns seeg!

Emro: Det känns lite lätt att avgöra ulvar enbart efter hur folk röstat. Att hon har två lyor kan vara ett sätt att att sedan kunna rösta flexibelt för att kunna få ut en god.
Bollen: Hon är svår! Frågan är om hon försökte rädda Fio. Det känns inte som att en ond bollen hade gjort det, just därför skulle hon kunna göra det. Men samtidigt så kändes det tidigare idag som att hon ärligt funderade på hur många ulvar det kan vara.
Cirkus: Jag kan tycka att hon fastnar lite och misstänker folk för att de ändrar sig. Ibland är vissa inte tillräckligt skumma för att man ska vilja rösta på dem. Hon kan vara ond som vill sprida misstankar men samtidigt känns det som en god som vill förhöra någon som hon tror kan vara ond.
Xfie: Tycker jag är en duktig nybörjare och det märks att hon läst många lekar. Det gör nog att hon lätt kan komma undan om hon är ulv. Men hon kan också vara en god som verkligen gräver. Jag förstår att hon släppte teorin hon hade på mig igår MEN jag tycker nog ändå att den motiveringen hon gav fio hade passat bättre på mig. Men samtidigt.. hade hon varit ulv så hade hon lika gärna kunnat rösta på mig. Om fio är ulv så är det möjligt att Xfie också är ulv som alibiröstade på fio. Men det kanske är långsökt.
Fio: Vet jag inte heller vad jag tycker om. Jag har teorier om vilka som hade kunnat vara kollegor till henne men inget speciellt som tyder på att hon är ulv själv. Det enda är att hon inte känns lika envis som i förra leken men det behöver inte säga något om vilken roll fio har.
Mada: Det enda som skaver egentligen den lätta godförklarinen av Lena. Kan vara en ulv som vill hålla sig god med Lena.

Måste läsa igenom röstningen igår och se om jag blir klokare.

Mada: Det enda som skaver egentligen den lätta godförklarinen av Lena. Kan vara en ulv som vill hålla sig god med Lena.
Jag blir så trött på det här. Nej jag godförklarade henne inte, nej jag ville inte hålla mig speciellt god med henne. Jag ville hitta nån att rösta på och bestämde mig då för att börja i änden "vilka röstar jag inte på i första hand på idag om de inte börjar skriva jätteskumt".
Är det verkligen bara jag som leker på det sättet?

Jag blir så trött på det här. Nej jag godförklarade henne inte, nej jag ville inte hålla mig speciellt god med henne. Jag ville hitta nån att rösta på och bestämde mig då för att börja i änden "vilka röstar jag inte på i första hand på idag om de inte börjar skriva jätteskumt".
Är det verkligen bara jag som leker på det sättet?
Nej det är det inte :) Det är mest att jag tycker inte det var så konstigt att hon lade en andra röst. Då det inte fanns så många andra att rösta på.

Jag känner mest "vet inte" och hjärnan känns seeg!

Emro: Det känns lite lätt att avgöra ulvar enbart efter hur folk röstat. Att hon har två lyor kan vara ett sätt att att sedan kunna rösta flexibelt för att kunna få ut en god.
Bollen: Hon är svår! Frågan är om hon försökte rädda Fio. Det känns inte som att en ond bollen hade gjort det, just därför skulle hon kunna göra det. Men samtidigt så kändes det tidigare idag som att hon ärligt funderade på hur många ulvar det kan vara.
Cirkus: Jag kan tycka att hon fastnar lite och misstänker folk för att de ändrar sig. Ibland är vissa inte tillräckligt skumma för att man ska vilja rösta på dem. Hon kan vara ond som vill sprida misstankar men samtidigt känns det som en god som vill förhöra någon som hon tror kan vara ond.
Xfie: Tycker jag är en duktig nybörjare och det märks att hon läst många lekar. Det gör nog att hon lätt kan komma undan om hon är ulv. Men hon kan också vara en god som verkligen gräver. Jag förstår att hon släppte teorin hon hade på mig igår MEN jag tycker nog ändå att den motiveringen hon gav fio hade passat bättre på mig. Men samtidigt.. hade hon varit ulv så hade hon lika gärna kunnat rösta på mig. Om fio är ulv så är det möjligt att Xfie också är ulv som alibiröstade på fio. Men det kanske är långsökt.
Fio: Vet jag inte heller vad jag tycker om. Jag har teorier om vilka som hade kunnat vara kollegor till henne men inget speciellt som tyder på att hon är ulv själv. Det enda är att hon inte känns lika envis som i förra leken men det behöver inte säga något om vilken roll fio har.

Måste läsa igenom röstningen igår och se om jag blir klokare.
Och jag tycker att du är lika svår! :p Jag har inte tänkt på att det skulle kunna ses som att jag försökte rädda fio. Isåfall är ju fios röst på mig i första dl en alibiröst. Och vem är isåfall i lyan med oss om vi är tre däri?

Det är supersvårt, jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Det är extra svårt med nya spelare också. Alla kan vara lite vad som.

De jag eventuellt placerat i lyan är mestadels baserat på hur rösterna sett ut och hur de kvarvarande röstat eller inte röstat på varandra. Jag har försökt väga in hur mycket som kan vara taktik av det och hur mycket som sker för att rädda sig själv.

Tyvärr har jag inte hunnit göra en större djupdykning i olika motiveringar och andra kommentarer i tråden.
De enda som verkligen kan veta ond/god sida är ulvarna.

fio sa själv att hon röstade på LenaH för att rädda sig själv. Det säger inget om vilken sida en tillhör utan är något vem som helst skulle göra. Det kan låta som ett alibi också, att hon egentligen inte misstänkte LenaH utan behövde rädda sig själv.
Jag förstår din tanke om att titta på röstningarna men jag tycker du förenklar det hela. Iom att både goda och onda kan rösta på både goda och onda så är det svårt om man inte ser något mönster i hop med annat. Det är ju inget konstigt att goda röstar ut andra goda liksom.

De jag eventuellt placerat i lyan är mestadels baserat på hur rösterna sett ut och hur de kvarvarande röstat eller inte röstat på varandra. Jag har försökt väga in hur mycket som kan vara taktik av det och hur mycket som sker för att rädda sig själv.

Tyvärr har jag inte hunnit göra en större djupdykning i olika motiveringar och andra kommentarer i tråden.
De enda som verkligen kan veta ond/god sida är ulvarna.

fio sa själv att hon röstade på LenaH för att rädda sig själv. Det säger inget om vilken sida en tillhör utan är något vem som helst skulle göra. Det kan låta som ett alibi också, att hon egentligen inte misstänkte LenaH utan behövde rädda sig själv.

Det jag inte begriper är hur du har formerat de två konstellationerna av lyamedlemmar.
Att du har ulvkandidater är inget konstigt, men varför just de två grupperna?

Hur menar du att fios röst på LenaH nånsin skulle kunna vara en alibiröst?
Hon säger ju klart och tydligt att LenaH inte var den hon tyckte var skummast men hon behövde rösta där för att rädda sig själv, om det är sant som hon säger så lutar hon över som troligare god - om hon luras så är hon ulv som ville bli av med LenaH - men ärligt talat så tycker jag att hennes resonemang inan röstningen tyder på det tidigare scenariot.

Jag kan nog tycka att det inte är för mycket begärt om man är god att inte bara rösterna granskas utan även motiveringarna - där tycker i allafall jag att jag får fram en hel del matnyttigt

Btw, vi är väl 7 kvar, så om vi lynchar en god idag så har onda läge att vinna. Känns viktigt att ha i åtanke inför röstningen.

Precis. Inte misstänkte, men förutom att rädda dig själv blir själva motiveringen att du kan rädda dig själv och därför gör inte rösten dig misstänkt.

Detta tycker jag är jättekonstigt, ja givetvis var ju motiveringen att rädda mig själv annars fanns det ju en stor risk för att jag skulle bli lynchad eftersom det var lika och gud vet vem som var röstfifflaren och vart den rösten låg. Det var ingen risk jag var beredd att ta.. vad skulle jag ha gjort annars menar du?

Äsch nu får det hända nått .. jag följer den gamla klyschan känns det som en ulv så är det en ulv...eller hur det nu var :p

fio röstar på Emro

För att jag får inte ihop hennes teorier överhuvudtaget ..hon skriver att hon inte gjort någon större djupdykning i teorierna utan satt ihop två konstellationer av lyor baserat på röstningarna i 2 dl ? Ihop med allt annat om alibiröst på Lena från mig mm så känns det som en ulv som inte behöver hänga med i leken.

Jag är medveten om att goda måste samla rösterna så har ni något annat att presentera så är jag öppen för en röständring.

Jag är inte hemma än, kursen drog ut på tiden och det är lite taskig mottagning. Jag kommer inte hinna hem före dl men ska stanna så jag ev hinner ändra röst om så behövs.
Jag väljer att följa fios röst på emro så länge då jag tycker att emro hakat upp sig på fio på ett sätt jag inte riktigt förstår. Visst kan fio vara ulv men jag ser inte det ulviga i att rösta för att rädda sig själv.
Är öppen för att ändra om något vettigare kommer fram.
Bollen röstar på emro

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar