@xfie menar du teoriinlägget jag skrev efter röstningen? Då var Ju LenaH redan lynchad så varför skulle nämna henne där? Jag fattar inte vilket teoriinlägg du menar
Jaaaa, då går det ju ihop. Jag tänkte att du skrev det tidigare på kvällen. Sorry!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@xfie menar du teoriinlägget jag skrev efter röstningen? Då var Ju LenaH redan lynchad så varför skulle nämna henne där? Jag fattar inte vilket teoriinlägg du menar
Fast hur skulle goda lyan veta vem som var brevbärare?
Jag menar att LenaH röstade på dig med i princip samma motivering som jag hade, och jag undrade varför jag blev skum av det men inte hon. Men du menar alltså att det inte var min röst på dig som gjorde mig skum utan massa andra teorier?
Vilka teorier var det du tyckte var märkliga?
Har vi inte redan dragit igenom allt det jag tyckte var konstigt? Alla hypoteser du tyckte jag skulle haft efter dl 1 and so on?
Jag hade inte tid att utveckla något ingående teoriinlägg om Lena eftersom jag var tvungen att rädda mig själv men jo jag tyckte det var skumt, jag skrev ju senare att det verkade som om Lena ville bli utröstad
Jo, vi drog igenom det igår och då förtydligade jag att jag inte tyckte att du skulle ha hypoteserna utan att de hypoteser jag pratade om var mina. Men strunt samma, vi lämnar det.
Ja precis så sen släppte jag ju det
Jag tänker att de inte behöver ha vetat vem som var brevbärare, men skickat till någon de såg som troligt god. Men så kanske de inte gör? Jag vet inte hur man tänker.
Jag hade nog inte skickat spioninfo om jag inte var hyfsat säker på att person var god.Jag tänker att de inte behöver ha vetat vem som var brevbärare, men skickat till någon de såg som troligt god. Men så kanske de inte gör? Jag vet inte hur man tänker.
Fast hur? Jag tänker att brevbäraren avslöjas väl inte på samma sätt som ängeln i spionraderna?Jo så tänker man ju .. goda lyan borde vara säker på nu vem som är ängeln och vem som är röstfifflaren, och nog borde dom vara hyfsat säker på brevbäraren kan jag tycka iallafall.
Fast hur? Jag tänker att brevbäraren avslöjas väl inte på samma sätt som ängeln i spionraderna?
Jag bara funderar på @Emro nu. Reagerade lite när hon kom från ingenstans och hade två varianter på lyan uppställda och verkade känna sig säker på att fio är ulv? Visst har fio varit lite tyst så här långt och det kan tyda på att hon är ulv, och igår la hon avgörande röst på LenaH som var bybo för att rädda sig själv. Å andra sidan var hon typ lika intetsägande förra leken och la röst på hemlig dl1, och jag trodde verkligen hon var ond men då var hon tvilling, så shows what I know.
Och emro kan inte vara siare, för det var mirtai. Så tänkte jag att hon kanske fått paketet med Sian och siar fio... Men hade verkligen brevbäraren gett ett paket till någon som knappt synts i leken? Särskilt ett så viktigt paket som en sia, för hamnar det i lyan är det ju katastrof.
Jag vet inte hur en spionrad i stil med "Brevbäraren skickar en extraröst/beskydd/sia till X" hjälper en att hitta brevbäraren? Kanske om nån person hållet en annan som god och sen skickar ett paket dit, men är det verkligen någon som varit så tydlig med vem dom trott varit god?Alltså nähä det trodde jag?
Det var det jag också tänkte, och utan sia vet jag inte hur hon kan vara så säker?Om brevis har skickat en sia till emro (som vid det laget inte ens röstat) har hen begått tjänstefel IMHO. En brevbärare är nog försiktigare än så. Jag tror att brevis famlar lite i mörker om vem som kan vara god och har därför inte skickat de kraftfullare paketen ännu.
För övrigt så håller jag med dig om att det är jättekonstigt att @Emro har två lyakonstellationer klara på det viset. Jag hade kunnat fatta lyakandidater - men liksom hela konstellationer?
Oklart .
Jag har definitivt tänkt på xfie också, men inte format någon vettig teori där. xfie har röstat på två personer med okända roller. Antingen vet xfie om de är ulvar eller inte pga sitter i lyan eller har det röstats helt efter eget huvud och det är mer ett sammanträffande att det inte hamnat på en känd god.
För mig är xfie helt och hållet ett wildcard som jag inte vet var jag ska placera.
fio, Madalitso, Artline och bollen__ har vid någon av omröstningarna röstat på någon som vi nu vet är god.
cirkus och xfie har röstat på de vars roller är helt okända än så länge.
Ingen har röstat på samma i båda omgångarna och det har för övrigt varit blandat.
Av de kvarvarande var det två som röstade på Madalisto, nämligen cirkus och Artline. Antingen är de ulvar som samarbetar eller goda som verkligen tror på Madalisto som ulv.
Bortsett från mig själv finns det alltså tre ulvar och tre goda kvar i leken om jag inte räknat helt knasigt.
Jag är medveten om att jag la en första röst på LenaH, därefter kom det röster både från fio och bollen__. fio röstade dock på bollen__ vid första tillfället och det känns som en onödig grej att göra om båda är ulvar även om det kanske är bluff.
Utifrån hur jag ser på rösterna och hur jag utifrån dem drar högst oventenskapliga samband lutar jag åt att ulvlyan består av fio, Madalitso och Artline. Eventuellt uppsättningen fio, cirkus och bollen__.
fio sa själv att hon röstade på LenaH för att rädda sig själv. Det säger inget om vilken sida en tillhör utan är något vem som helst skulle göra. Det kan låta som ett alibi också, att hon egentligen inte misstänkte LenaH utan behövde rädda sig själv
Bollen har oxå vettiga funderingar .. tillsammans med cirkus är dom två nog längst ner på min lista än så länge.
Detta kvarstår så ja tillsammans med så blir det nog Artline i lyan och resten goda om Emro som en för skum för att vara sant och kanske Mada ...