Ok!
Nu när vi vet LenaHs roll kan jag ju förklara hur jag tänkte: jag tolkade Madalitsos tidiga uttalande om LenaH som en godförklaring. Det scenariot fick jag att gå ihop genom att tänka att 1) ängeln inte hade skyddat sig själv, 2) röstfifflaren hade röstat i DL1 på samma person som den röstat på öppet, och det enda sättet det skulle kunna funka på tänkte jag var om LenaH varit röstfifflare, goda lyan hade valt att skicka den raden till någon som verkade vara god (om det inte är lika illa att den infon hamnar i lyan som ängelns info, tänkte jag) och jag tyckte Madalitso skrev rimliga saker så jag kunde tänka mig att hon var en rimlig kandidat för det. Då hade jag ju LenaH och Madalitso på två potentiellt goda roller. Sedan hade jag qitis som trolig bybo också. Därav uttryckte jag mig om att jag hade hypoteser om roller...
Nu när vi vet att LenaH var bybo så kan ju inte scenariot stämma och även om så hade det kanske varit lite väl vågat av goda lyan att skicka info om röstfifflare som riskerar att hamna i lyan. Jag har lite svårt att bedöma hur "viktig" den informationen kan anses vara.
Hursom så var det fel och även om jag hade rätt roller på LenaH och qitis så känner jag mig lite förvirrad angående alla andra. Ska sätta mig och gå igenom allt från början igen...