Grejen är att q kan vara antingen bybo eller ulv, troligen hade hon inte stuckit ut så innan DL1 om hon hade en viktigare god roll. Jag skulle inte bli ett skit förvånad om hon är ulv som härjar som om hon var bybo. När det gäller just q så kan hon göra exakt vad som helst fullkomligt oförutsägbart
Det är iofs jäkligt sant! :cool:

@fio , enda anledningen till att det verkar som att jag har hängt upp mig på dig är för att jag fått försvara min röst några gånger här. Det är fortfarande tidigt i leken och jag trevar mig fram lika mycket som alla andra (eller ja, mer). Om jag bara hade teoriat om dig eller röstat på dig i båda lyncherna så hade jag förstått att det känts som att jag hängt upp mig på dig, men utifrån denna röstning tycker jag det känns konstigt faktiskt.

Förstår mer än väl att jag kanske varken skriver mycket eller sammanhängande. Börjar ifrågasätta min intelligens att anmäla mig till en lek där jag är frånvarande stor del av tiden pga jobbar 12:30-21:30 varje dag. Men om vi bortser från det... Jag har en del att läsa ikapp och sätta mig in i.

DL1
19.28 qitis röstar på LenaH
18.36 Madalitso röstar på qitis
19.02 xfie röstar på Madalitso
19.42 Artline röstar på Lenis
21.03 cirkus röstar på Artline
21.13 Bollen röstar. På xfie
21.17 fio röstar på bollen
21.22 Lenis röstar på Mirtai
21.23 Mirtai röstar på Fio
21.25 LenaH röstar på Lenis

DL2
18.11 xfie röstar på fio
18.17 Emro röstar på LenaH
19.45 qitis röstar på Emro
20.38 Madalitso röstar på Cirkus
21.17 LenaH röstar på fio
21:22 bollen__ röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Madalitso
21:29 fio röstar på LenaH
21:30 Artline röstar på Madalitso

Klart är att LenaH inte var en onding som ville rösta ut en goding DL1. Och det var ungefär det jag tyckte mig kunna få ut från listorna :banghead:
Om vi ponerar att det är 3 ulvar som det resonerats om tidigare så innebär det att det är 3 specialroller och 2 bybor kvar.
-
Emro är svår att få grepp om, då hon inte har så mycket tid till leken så känns hon otroligt svår att läsa.
qitis spelade på ett sätt som fick många att höja på ögonbrynen igår men hon är svårplacerad, jag tycker inte att det behöver göra henne ond men just därför kanske hon faktiskt är det "för så gör man inte osv". (Hoppas det går bra för din anhörig :heart)
fio har kommit med vettiga tankar tycker jag, vet dock inte vad det säger om hennes roll. Enligt Lena så är hon ond, frågan är om Lena hann ha tillräckligt med koll eller om hon hade lust att vara i goda lyan
cirkus kan lura mig till skåne men just nu känns hon rakt vettig, vilket i vanlig ulvleksanda får mig att tvivla så tja. Jag kan inte påstå att jag misstänker henne just nu men..
xfie röstade jag på igår och det var väl inte den mest genomtänkta rösten direkt. Har dock fortsatt att reagera lite idag på saker hon skrivit men har tänkt att det är pga ny och valde att inte rösta där.
Artline inte föga förvånande en till som kan lura en vart som helst. Inte varit så aktiv pga irl men verkar vettig än så länge
madalitso har jag inte bildat mig någon uppfattning om ännu. Diskuterat lite med cirkus, det har jag noterat men inte så mkt mer.

Om jag glömt någon är det bara pga glömsk.

Jag har inte tyckt att du borde ändrat din röst så det tycker jag inte alls att vi ska prata om.
Okej, jag tolkade det här
+ rösten på q igår jag tror q gjorde en "hemlig" och det borde hon också ha fattat men jag tror hon ville bli av med Q
Som att du tyckte att jag var skum för att jag röstade på q och att du tycker jag borde ha ändrat var jag röstade när nu q var då udda, men jag kanske missförstod dig?

Bybon @qitis överlevde inte natten...

Dagdl 21.30
Då var min analys av Q's lite hysteriska beteende korrekt. (fast jag hade ju brasklappat om en möjlig ulv också)

Det som är bra med att bybor går åt (istället för specialroller även om jag helst hade önskat misslyckat käk) är att förhoppningsvis så kan inte ulvarna gömma sig bland specialroller så lätt om de hittar varandra. (vilket är skitsvårt utan siaren och så lite info).

Då var min analys av Q's lite hysteriska beteende korrekt. (fast jag hade ju brasklappat om en möjlig ulv också)

Det som är bra med att bybor går åt (istället för specialroller även om jag helst hade önskat misslyckat käk) är att förhoppningsvis så kan inte ulvarna gömma sig bland specialroller så lätt om de hittar varandra. (vilket är skitsvårt utan siaren och så lite info).
Om det är 3 ulvar så är det väl en bybo kvar och är det 4 ulvar så finns ingen bybo kvar om jag inte räknat helt galet. Som du säger är det ju både bra och dåligt!

DL1
19.28 qitis röstar på LenaH
18.36 Madalitso röstar på qitis
19.02 xfie röstar på Madalitso
19.42 Artline röstar på Lenis
21.03 cirkus röstar på Artline
21.13 Bollen röstar. På xfie
21.17 fio röstar på bollen
21.22 Lenis röstar på Mirtai
21.23 Mirtai röstar på Fio
21.25 LenaH röstar på Lenis

DL2
18.11 xfie röstar på fio
18.17 Emro röstar på LenaH
19.45 qitis röstar på Emro
20.38 Madalitso röstar på Cirkus
21.17 LenaH röstar på fio
21:22 bollen__ röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Madalitso
21:29 fio röstar på LenaH
21:30 Artline röstar på Madalitso

fio
cirkus
xfie
Madalitso
Emro
Artline
jag
kvar i leken..
Om det är 3 ulvar så är det väl en bybo kvar och är det 4 ulvar så finns ingen bybo kvar om jag inte räknat helt galet. Som du säger är det ju både bra och dåligt!
Och nej 4 ulvar går ju inte för då hade det varit vinst för ulvarna nu. Om jag inte räknar galet igen :p

xfie röstade jag på igår och det var väl inte den mest genomtänkta rösten direkt. Har dock fortsatt att reagera lite idag på saker hon skrivit men har tänkt att det är pga ny och valde att inte rösta där.

Utöver min röst + motivering på fio, vad är det som du har reagerat på? :)

Utöver min röst + motivering på fio, vad är det som du har reagerat på? :)
Det var nog mest ditt sätt att uttrycka dig på men du har ju rett ut vad du menade. Jag tycker att det är konstigt att ha en roll på deltagare DL2 när det typ inte finns någon info och död siare. :) Det är såklart enklare om man är ulv att ha det än om man är god. Därför reagerade jag, men du förklarade ju under dagen hur du menade så just nu vet jag inte alls. :)

Det var nog mest ditt sätt att uttrycka dig på men du har ju rett ut vad du menade. Jag tycker att det är konstigt att ha en roll på deltagare DL2 när det typ inte finns någon info och död siare. :) Det är såklart enklare om man är ulv att ha det än om man är god. Därför reagerade jag, men du förklarade ju under dagen hur du menade så just nu vet jag inte alls. :)

Ok! :) Nu när vi vet LenaHs roll kan jag ju förklara hur jag tänkte: jag tolkade Madalitsos tidiga uttalande om LenaH som en godförklaring. Det scenariot fick jag att gå ihop genom att tänka att 1) ängeln inte hade skyddat sig själv, 2) röstfifflaren hade röstat i DL1 på samma person som den röstat på öppet, och det enda sättet det skulle kunna funka på tänkte jag var om LenaH varit röstfifflare, goda lyan hade valt att skicka den raden till någon som verkade vara god (om det inte är lika illa att den infon hamnar i lyan som ängelns info, tänkte jag) och jag tyckte Madalitso skrev rimliga saker så jag kunde tänka mig att hon var en rimlig kandidat för det. Då hade jag ju LenaH och Madalitso på två potentiellt goda roller. Sedan hade jag qitis som trolig bybo också. Därav uttryckte jag mig om att jag hade hypoteser om roller...

Nu när vi vet att LenaH var bybo så kan ju inte scenariot stämma och även om så hade det kanske varit lite väl vågat av goda lyan att skicka info om röstfifflare som riskerar att hamna i lyan. Jag har lite svårt att bedöma hur "viktig" den informationen kan anses vara.

Hursom så var det fel och även om jag hade rätt roller på LenaH och qitis så känner jag mig lite förvirrad angående alla andra. Ska sätta mig och gå igenom allt från början igen...

Ok! :) Nu när vi vet LenaHs roll kan jag ju förklara hur jag tänkte: jag tolkade Madalitsos tidiga uttalande om LenaH som en godförklaring. Det scenariot fick jag att gå ihop genom att tänka att 1) ängeln inte hade skyddat sig själv, 2) röstfifflaren hade röstat i DL1 på samma person som den röstat på öppet, och det enda sättet det skulle kunna funka på tänkte jag var om LenaH varit röstfifflare, goda lyan hade valt att skicka den raden till någon som verkade vara god (om det inte är lika illa att den infon hamnar i lyan som ängelns info, tänkte jag) och jag tyckte Madalitso skrev rimliga saker så jag kunde tänka mig att hon var en rimlig kandidat för det. Då hade jag ju LenaH och Madalitso på två potentiellt goda roller. Sedan hade jag qitis som trolig bybo också. Därav uttryckte jag mig om att jag hade hypoteser om roller...

Nu när vi vet att LenaH var bybo så kan ju inte scenariot stämma och även om så hade det kanske varit lite väl vågat av goda lyan att skicka info om röstfifflare som riskerar att hamna i lyan. Jag har lite svårt att bedöma hur "viktig" den informationen kan anses vara.

Hursom så var det fel och även om jag hade rätt roller på LenaH och qitis så känner jag mig lite förvirrad angående alla andra. Ska sätta mig och gå igenom allt från början igen...
jag får nog faktiskt inte ihop hur goda lyan skulle ha kunnat veta att LenaH var röstfifflare? Det var ju inte bara hon som röstade på Lenis så då är det ju inte möjligt att veta tänker jag? Eller vad missar jag i resonemanget? :)

jag får nog faktiskt inte ihop hur goda lyan skulle ha kunnat veta att LenaH var röstfifflare? Det var ju inte bara hon som röstade på Lenis så då är det ju inte möjligt att veta tänker jag? Eller vad missar jag i resonemanget? :)

Det har du nog rätt i, det är nog ett feltänk av mig. Jag vet ju inte riktigt hur spionraderna ser ut, men om det bara står vem röstfifflaren röstade på så går det ju inte. :banghead:

fio, Madalitso, Artline och bollen__ har vid någon av omröstningarna röstat på någon som vi nu vet är god.

cirkus och xfie har röstat på de vars roller är helt okända än så länge.

Ingen har röstat på samma i båda omgångarna och det har för övrigt varit blandat.

Av de kvarvarande var det två som röstade på Madalisto, nämligen cirkus och Artline. Antingen är de ulvar som samarbetar eller goda som verkligen tror på Madalisto som ulv.

Bortsett från mig själv finns det alltså tre ulvar och tre goda kvar i leken om jag inte räknat helt knasigt.

Jag är medveten om att jag la en första röst på LenaH, därefter kom det röster både från fio och bollen__. fio röstade dock på bollen__ vid första tillfället och det känns som en onödig grej att göra om båda är ulvar även om det kanske är bluff.

Utifrån hur jag ser på rösterna och hur jag utifrån dem drar högst oventenskapliga samband lutar jag åt att ulvlyan består av fio, Madalitso och Artline. Eventuellt uppsättningen fio, cirkus och bollen__.

Okej, lite tänkar då...
Xfie känns väldigt med och jobbar på bra. Sen är det ju också så att man kommer undan mer som ny, men tycker ändå hon försöker gräva.
Cirkus vet jag inte riktigt var jag har henne, men om de senaste två lekarna visat något så är det att jag har väldigt svårt att bedöma hennes roll utifrån hur hon spelar, så jag avvaktar lite där.
Bollen känns som hon blivit mer aktiv nu, hade lite tankar om det är bybo kvar, och det är ju rätt det du skrev sen, att det måste vara 3 ulvar, för hade dom varit 4 så hade dom vunnit nu.
Fio har skrivit lite sporadiskt. Vet inte riktigt var jag har henne. La avgörande röst på LenaH igår, men var ju å andra sidan en röst för att rädda sig själv, vilket av vad jag sett i lekar kan komma från de flesta roller.
Artline röstade på mig igår tillsammans med cirkus, också där för att jag "godförklarade" LenaH. Annars kan jag inte komma på så mycket hon teoriat om?
Emro har knappt synts, och även om jag förstår att verkligheten kommit emellan så innebär det ändå att det är nästan omöjligt att försöka utläsa något om rollen.

Ska se om jag hinner (och orkar) läsa igenom leken på nytt under dagen för känner att jag har lite dålig uppfattning om vad de flesta egentligen skrivit.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.