Ibland gör en natts god sömn en gott och man kan se saker med nya ögon.

Absolut! :)

Jag kan väl inte påstå att det var en väl underbyggd teori, bara något jag snabbt tog ur minnet och skrev ihop för att inte vara helt inaktiv. Jag är inne på timma 52 nu med 6 timmar sömn totalt, jag försöker att inte helt gå under jord och att skriva något. Men just nu läser jag igenom inlägg efter inlägg för att komma med något mer vettigt (har ändå inget bättre för mig för stunden).

Åh fy, din stackare! Hoppas du får sova snart!

@Mammas har sovit på saken och tycker inte att Q känns så skum längre. Kan du utveckla? På vilket sätt tyckte du att hon var skum innan? I överlag tycker jag alltid mammas är vettigt, och jag känner nästan att jag vill placera henne åt det godare hållet då hon liksom mistimed verkar gräva ordenligt. Hon var också den som verkligen grävde igenom mina inlägg och försökte få grepp om mig, även om hon har fel tanke om min roll så är det i mina ögon positivt att hon vrider och vänder på allting.

[...]

Dels tar hon upp att jag "följt henne" vilket jag inte håller med om utan tycker att jag ofta kommit med tankar innan även om jag röstat efter henne (fast med en minuts mellanrum, så har inte sett hennes röst innan). Att hon menade att jag ville styra bort lynchen från hemlig dag två, när jag var om inte den första så en av de första som tagit upp det. Min tanke var att det var en läglig sak att "glömma", men efter att ha sovit på saken tänker jag att hon nog faktiskt glömde det på riktigt. Så det var lite småsaker som gjorde att jag kände mig misstänksam mot henne, men som jag nu känner att de borde vara vanligt spel och att hon har ärliga avsikter. :)

Nu kommer @Ferrari in och känns som att hon verkligen försöker hitta onda? Måste fundera igen angående @Mistimed känner jag, teorin om samröre med F var ju med i stor del kring mina misstankar om henne. Att försöka avstyra en lynch på en god kan ju tyda på att någon är god eller att det bara verkar gott? Vi har ju kvar funderingarna om hur ulvarna tänkt om nattkäk och detta med de "snabba rösterna" så känner ändå inte att jag vill avskriva mina misstankar mot henne.

Fast just nattkäksfunderingarna tycker jag är lika vanliga att de kommer från en god? Det är alltid någon som tar upp det tycker jag och den personen är inte alltid ond, så jag ser inte riktigt varför just den biten skulle vara så misstänkt?

Fast just nattkäksfunderingarna tycker jag är lika vanliga att de kommer från en god? Det är alltid någon som tar upp det tycker jag och den personen är inte alltid ond, så jag ser inte riktigt varför just den biten skulle vara så misstänkt?

Min erfarenhet är inte så, men med tanke på att jag inte varit med på år och dar kan det ha förändrats. Av vad jag sett är det ofta ulvar som antingen är inne på att resonera kring det iom att de redan gjort det i lyan, alternativt gjort ett strategiskt val och vill styra leken åt rätt håll. Men som sagt, det var ett tag sedan.

quarter4ever, har jag funderat en del över. Och jag pekade på en del märkliga saker där igår som fick mig att få upp ögonen för henne. Efter att ha sovit på saken och läst om inläggen börjar jag luta åt att jag kanske var fel ute med misstankarna. Kommer givetvis hålla koll på henne, men i nuläget är hon inte den person jag kommer att lägga så mycket krut på.

Kan du utveckla vad du kommit fram till inte var så skumt?

Mistimed, har jag inte reagerat över jättemycket tidigare. Reagerar på detta inlägg, det känns som en typisk ulvig grej att göra, att fundera över hur lyan tänkt i sitt val av nattkäk? Dock säger hon ju inte så mycket i funderingarna, men just grejen att hon skriver om det får mig ändå att haja till lite.

Jag reagerar lite på henne igår dock. Först ifrågasätter hon min fundering om Ferraris teori, vilket visar sig bero på att hon missat själva inlägget där jag ifrågasatte det och bara sett inläggen efter. Ingen konstig miss. När jag pekar på det svarar hon i inlägg #312 att hon håller med om att det är en konstig teori men att F inte gjort något annat skumt.
I inlägg #332 skriver hon om flera men skriver bara att DD gått under radarn om henne. Skriver samma om F men att F känns mer aktiv. Hon röstar sedan i inlägg #349 och tycker då att F inte varit så skum. Fast kollar vi på det så håller hon ju med om att Fs teori om DD är skum och hon pekar inte på att DD gjort något liknande skumt?

Precis, som jag skrivit tidigare kändes båda anonyma men Ferrari mer aktiv (därför något mindre anonym).
Ja, det var en udda teori. Men jag höll henne ändå inte speciellt misstänkt, så när jag skulle rösta och bara hon och hemlig (och du då, men dig hade jag inte heller några konkreta misstankar mot) fått röster, så såg det ut som någon av dem skulle ryka. Jag tyckte inte hon varit lynchskum, därav "...inte så skum?". Jag fick känslan av att någon försökte starta drev, mot någon/båda? av dem. Och om jag hade rätt i den känslan var hon troligen god, och då var DD betydligt skummare eftersom hon inte var troligt god. :p

Det jag funderar över är om hon vill försöka avstyra lynchen på F lite diskret, och funderar på om det har att göra med att hon sitter i lyan? Och isf vet hon att hemlig är god och vill inte lägga rösten där för att det ser bättre ut att inte varit med och röstat ut en god?
Reagerar också lite på att rösterna beskrivs som "snabba röster", eftersom i princip alla röster kommit inom en halvtimme från DL så är det naturligt att rösterna blir "snabba", om någon misstänks så hen får flera röster?

Avstyra lynchen med 3 minuter till godo? :p

Jo, allt blir snabbt när alla röstar sent givetvis. Men det kändes så... Snurrfian reste en tanke om "Men Ferrari då?" du hittar en teori som visar att Ferrari gjort något skumt, därefter nämner bara DD och bollen ferrari innan röstning (av vad jag kan hitta). DD lägger första rösten, Hedinn andra (med en för mig underlig teori). Hemlig har som jag tidigare nämnt verkat "för lätt". Jag förstod inte varför ingen verkade reflektera över det. Allt verkade skumt. Efter mig röstade Gabby och Q på Ferrari, ingen av dem hade nämnt Ferrari efter att du och Snurris tagit upp henne. I Qs teoriinlägg #264 verkar hennes misstankar inte superstarka mot Ferrari, men hennes röst faller ändå där (åh andra sidan verkade hon inte ha några superstarka misstankar mot någon i det inlägget).
Är det inte... konstigt när du och snurris tar upp en teori, få verkar reflektera över den, men flera röstar på den spelaren sen ändå (visserligen hänvisar de inte till den teorin om jag minns rätt, men Ferrari hade ju inte direkt varit speciellt misstänkt innan det som jag upplevde det?)
Nu vet vi ju att Gabby var god, och kanske var alla som röstade på Ferrari goda, och kanske gjorde de även rätt i att rösta på Ferrari, det vet jag inte. Jag är även öppen för idén att Snurrfian planterade tanken för att så misstankar och se om någon plockade upp tråden så att säga, och sen lät goda sköta resten. Alternativt att du sitter i lyan med henne.

Snurrfian, vi verkar tänka rätt lika i en del saker. Hon tar upp saker som jag reagerar på och hon verkar ha koll. Det gör ju att jag spontant vill sätta henne åt det goda hållet, å andra sidan kan hon ju lika gärna vilja blåsa mig.

Vad typ har hon tagit upp som du reagerat på? Med Ferrari lade hon ut en undran, vad du reagerade på hittade du väl själv? :p

Absolut! :)

Åh fy, din stackare! Hoppas du får sova snart!

Dels tar hon upp att jag "följt henne" vilket jag inte håller med om utan tycker att jag ofta kommit med tankar innan även om jag röstat efter henne (fast med en minuts mellanrum, så har inte sett hennes röst innan). Att hon menade att jag ville styra bort lynchen från hemlig dag två, när jag var om inte den första så en av de första som tagit upp det. Min tanke var att det var en läglig sak att "glömma", men efter att ha sovit på saken tänker jag att hon nog faktiskt glömde det på riktigt. Så det var lite småsaker som gjorde att jag kände mig misstänksam mot henne, men som jag nu känner att de borde vara vanligt spel och att hon har ärliga avsikter. :)

Tack för ditt väl utförliga svar :)

Och angående sömn. Nu ska jag in till stan och förbereda kalase till sonen som fyller år imorgon, så får se om jag hinner få någon sömn senare :/

Nej jag måste välja,både Ferrari och Hemlig hävdar att vi gör fel att välja någon av dem men Hemlig virrar in sig i sina teorier betydligt mer än Ferrari vilket gör att Snurrfian röstar på HEmlig eftersom jag tror att hon är ulv som inte vill avslöja sina kollegor och därför inte vågar skriva om någon mer.

Jag funderar lite kring dina röst igår, Snurrfian.
Hon teoriade ju i princip bara om Mammas igår, därför förstår jag inte meningen med att du tror hon är ulv som inte vill avslöja sina kollegor och därför inte vågar skriva om någon mer. Följer du den tanken är väl i princip alla utom Mammas i lyan? :p

Jag börjar tro att jag får omvärdera en hel del här. Leker för övrigt helt och hållet från mobilen så kommer inte bli snyggt sammanställt med citat och så, utan lite hattigt det jag lyckas med. Men ska försöka hinna gå igenom lite idag i alla fall och skriva det jag tänker.

råkade posta innan jag skrivit klart :o
fortsätter här:
Ferrari tycker jag har kommit med en hel del vettigt idag, så känner att jag släppt mina misstankar mot henne för stunden
Mammas har också kommit igång med teoriande och verkar ha haft en god natts sömn? Inte heller på min misstankelista idag
Mistimed har jag sedan någon dag sorterat in bland de goda pga hennes grävande och teoriande och känns fortfarande som jag sorterat in henne rätt
Så de jag är mest osäker på och där det borde finnas iaf två ulvar så är det
Derring-Do , men kan ju lika gärna vara för att hon inte har tid att hänga här så mycket? (hoppas hästen blir bra :heart) flera verkar osäkra på henne och så även jag alltså
Hedinn som kommer med korta frågor lite här och där men som ändå inte gräver så mycket mer än så?
Väldlgt osäker på henne med
bollen__ som iofs känns som att hon inte borde reagerat såsom hon gjorde i DL1 om hon var ond? Eller så är det det hon är? Men har kommit igång lite igår tycker jag och känns iaf som att hon teoriar och gräver? Samtidigt är hon ju väldigt bra på att lura mig att tro att hon är god när hon egentligen är ond- det har ju hänt mer än en gångO_o
Snurrfian är kanske den jag känner mig mest skeptisk om i gänget . Hon känns verkligen som hon flyger under radarn och sår in misstankar här och där

Så för att inte missa DL som ju är redan KL 15 så lägger jag min röst redan nu

Av alla så är mina misstankar mest starka mot Snurrfian, och flera som jag vill hålla åt det godare hållet känner misstankar mot henne också
Tror hon kan ha smidigt sått in tankar här och där i leken och sedan inte själv synts så mycket, känns inte som en god Snurrfian helt enkelt

quarter4ever röstar på Snurrfian

Kan du utveckla vad du kommit fram till inte var så skumt?

Precis, som jag skrivit tidigare kändes båda anonyma men Ferrari mer aktiv (därför något mindre anonym).
Ja, det var en udda teori. Men jag höll henne ändå inte speciellt misstänkt, så när jag skulle rösta och bara hon och hemlig (och du då, men dig hade jag inte heller några konkreta misstankar mot) fått röster, så såg det ut som någon av dem skulle ryka. Jag tyckte inte hon varit lynchskum, därav "...inte så skum?". Jag fick känslan av att någon försökte starta drev, mot någon/båda? av dem. Och om jag hade rätt i den känslan var hon troligen god, och då var DD betydligt skummare eftersom hon inte var troligt god. :p

Avstyra lynchen med 3 minuter till godo? :p

Jo, allt blir snabbt när alla röstar sent givetvis. Men det kändes så... Snurrfian reste en tanke om "Men Ferrari då?" du hittar en teori som visar att Ferrari gjort något skumt, därefter nämner bara DD och bollen ferrari innan röstning (av vad jag kan hitta). DD lägger första rösten, Hedinn andra (med en för mig underlig teori). Hemlig har som jag tidigare nämnt verkat "för lätt". Jag förstod inte varför ingen verkade reflektera över det. Allt verkade skumt. Efter mig röstade Gabby och Q på Ferrari, ingen av dem hade nämnt Ferrari efter att du och Snurris tagit upp henne. I Qs teoriinlägg #264 verkar hennes misstankar inte superstarka mot Ferrari, men hennes röst faller ändå där (åh andra sidan verkade hon inte ha några superstarka misstankar mot någon i det inlägget).
Är det inte... konstigt när du och snurris tar upp en teori, få verkar reflektera över den, men flera röstar på den spelaren sen ändå (visserligen hänvisar de inte till den teorin om jag minns rätt, men Ferrari hade ju inte direkt varit speciellt misstänkt innan det som jag upplevde det?)
Nu vet vi ju att Gabby var god, och kanske var alla som röstade på Ferrari goda, och kanske gjorde de även rätt i att rösta på Ferrari, det vet jag inte. Jag är även öppen för idén att Snurrfian planterade tanken för att så misstankar och se om någon plockade upp tråden så att säga, och sen lät goda sköta resten. Alternativt att du sitter i lyan med henne.

Vad typ har hon tagit upp som du reagerat på? Med Ferrari lade hon ut en undran, vad du reagerade på hittade du väl själv? :p

Leker från mobilen nu, så säg till om jag missat att svara på något.

Angående Q har jag ju inte haft några konkreta misstankar, utan snarare att det är vissa småsaker som inte stämt, som jag reagerat på och inte vetat om det är en gömd ulv eller om det är en god som är förvirrad. Och efter att ha sovit och att jag är utvilad läser jag det snarare som förvirrad god än gömd ulv. Men det är inte som att jag godförklarar henne, mer att de indikationer på ondhet inte känns så starka just nu.

Och nu ser jag att du redan fått svar, du får ett till. ;)

Ferrari skrev sin skumma teori precis efter att snurris skrivit om henne, varför jag reagerade så snart jag såg den.

Men för att svara, jo då förstår jag hur du menar med snabba.

Ska leta exempel om snurr!

Jag funderar lite kring dina röst igår, Snurrfian.
Hon teoriade ju i princip bara om Mammas igår, därför förstår jag inte meningen med att du tror hon är ulv som inte vill avslöja sina kollegor och därför inte vågar skriva om någon mer. Följer du den tanken är väl i princip alla utom Mammas i lyan? :p
Jag tänker mest att alla utom mig själv skulle kunna vara i lyan, jag har hittills inte hittat någon jag litar helt och hållet på. Visst känns det som om jag och @Mammas har liknande tankar i mycket men det gör inte att jag håller henne som god.

Med det senaste med qs röst på mig och mammas bra nära godförklaring av q så undrar jag om det är så att q är god och har noll koll precis som jag eller om q och mammas sitter i lyan och mammas vill göra sken av att hon skulle vara god och har fått info från den goda lyan.

Sorry @Mistimed jag hittar inga konkreta exempel just nu när jag letar, och har inte möjlighet att sätta mig vid datorn just nu. Tror det hängde med när hon såg det felaktiga i hemligs teori mot mig, och lite annat där det känts som vi tänker lika.

Med det senaste med qs röst på mig och mammas bra nära godförklaring av q så undrar jag om det är så att q är god och har noll koll precis som jag eller om q och mammas sitter i lyan och mammas vill göra sken av att hon skulle vara god och har fått info från den goda lyan.

Jag läste inläggen av henne igen och omvärderade det.

Med risk för att somna så röstar jag nu. Tror det är viktigt att vi samlar rösterna någolunda så.

Ferrari röstar på Smurrfian
För hon teoriar väldigt fyrkantigt och gör allt väldigt enkelt. Hennes teorier är i princip som sådan att jag och Mistimed räckte upp handen och sa "vi är ulvar", pga att jag röstade på DD. Hon verkar inte se att det finns andra förklaringar. Så det får mig att känna att hon inte letar onda.

Sorry @Mistimed jag hittar inga konkreta exempel just nu när jag letar, och har inte möjlighet att sätta mig vid datorn just nu. Tror det hängde med när hon såg det felaktiga i hemligs teori mot mig, och lite annat där det känts som vi tänker lika.

Okej, du är ändå böjd att spontant sätta henne åt goda hållet grundat på det?
Jag frågar för jag försöker bestämma mig vad jag tycker om Snurris. När både Ferrari och Bollen som nu är inte är några av dem jag misstänker mest verkar misstänka henne funderar jag på om de har rätt. Men dig håller jag inte heller mest misstänkt, och du verkar istället inte alls se det andra ser i snurris. Då undrar jag varför, för jag tycker ändå det finns en del att ta i beaktande gällande Snurrfian. Qs röst gör mig nervösare dock, och jag undrar om hon försöker lura brallorna av mig på något sätt. :cautious:

Med risk för att somna så röstar jag nu. Tror det är viktigt att vi samlar rösterna någolunda så.

Ferrari röstar på Smurrfian
För hon teoriar väldigt fyrkantigt och gör allt väldigt enkelt. Hennes teorier är i princip som sådan att jag och Mistimed räckte upp handen och sa "vi är ulvar", pga att jag röstade på DD. Hon verkar inte se att det finns andra förklaringar. Så det får mig att känna att hon inte letar onda.
:confused: Och det kommer från dig? Okej jag kan förstå att det är sömnbrist, men du om någon har teoriat väldigt fyrkantigt, jag har försökt titta på alla istället för att låsa fast mig vid en tanke, men jag kan bara gissa att lyan är väldigt nöjda med sig själva just nu. Jag förstår att de hellre vill rösta ut mig än käka mig, och om du och @quarter4ever skulle vara goda så spelar ni lyan rakt i händerna.

@Mammas jag förstår det du skriver, men jag känner mig inte säker på agenda bakom, jag vill tro att du är god men jag känner mig på inget sätt säker.

Snurrfian röstar på Ferrari eftersom jag tror att jag gjorde fel val igår, och det är ferrari som är ulv. Hennes mycket märkliga röständring till Derring-do mitt i alltihop igår, hennes motivering till att rösta på mig, fyrkantig? Jag försöker snarare hitta flera olika alternativ till saker, jag har varken godförklarat någon eller ondförklarat något eftersom jag inte känner mig säker på något av det. Om ni skulle lyncha mig så hjälper inte det den goda sidan på något sätt, möjligtvis genom att titta på dem som har röstat på mig men samtidigt skulle det även kunna vara förvirrade goda.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar