Jag förstog inte drevet på vare sig Hemlig eller Ferrari, jag valde att lägga min röst på en av dem jag tyckte känts anonymast leken igenom istället.
Vad Ferrari sysslade med med sina röständringar vet hon nog bättre än mig dock :p

Hade vi suttit i lyan och försökt dreva mot DD vill jag ju iaf tro att vi hade försökt påbörja det tidigare än 3 minuter till DL. :laugh: Eller att vi båda röstat på hemlig istället, vilket ju hade varit enklare. Jag tycker du verkar vara snabb på att vilja rikta misstankar runt dig nu.
Fast du måste hålla med om att det såg skumt ut? Ja jag riktar misstankarna runt mig åt alla håll, jag vet min roll men litar inte ett dugg på någon annan och ja jag reagerade på rösterna på Derring-do som kändes väldigt märkliga helt enkelt, kanske speciellt ändringarna från Ferrari.

känner du dig misstänksam mot DD och/ eller snurrfian? :)

Japp! Och några till. :p
Alltså, jag är inte säker på någon. Men jag tyckte Ferrari fick väldigt lätta röster på sig (och då tänker jag snabbt drev med onda inblandat), och att Hemlig var för enkel att rösta på (återigen, möjligt drev med onda inblandade). Well. Nu vet jag ju att onda lagt röster på minst en av dem. Och Ferrari kan såklart vara ond.
Jag är dock inte alls övertygad om DD heller, men det var en av de jag känt gått under min radar helt och det gömmer sig ofta onda bland de mer inaktiva, så jag gjorde valet att rösta där.

Jag förstog inte drevet på vare sig Hemlig eller Ferrari, jag valde att lägga min röst på en av dem jag tyckte känts anonymast leken igenom istället.
Vad Ferrari sysslade med med sina röständringar vet hon nog bättre än mig dock :p

Hade vi suttit i lyan och försökt dreva mot DD vill jag ju iaf tro att vi hade försökt påbörja det tidigare än 3 minuter till DL. :laugh: Eller att vi båda röstat på hemlig istället, vilket ju hade varit enklare. Jag tycker du verkar vara snabb på att vilja rikta misstankar runt dig nu.
Tycker du att hemlig och Ferrari kommit med mer än vad DD har?

Fast du måste hålla med om att det såg skumt ut? Ja jag riktar misstankarna runt mig åt alla håll, jag vet min roll men litar inte ett dugg på någon annan och ja jag reagerade på rösterna på Derring-do som kändes väldigt märkliga helt enkelt, kanske speciellt ändringarna från Ferrari.

Jag håller med om att röständringarna ser udda ut, men jag vet inte om det säger något om hennes roll.
Jag förstår dock inte det som var så märkligt i min röst? Jag hade i mitt teoriinlägg uttryckt att hemlig kändes för enkel och hade inte några starkare misstankar mot Ferrari heller. Det var drevet mot henne som kändes så... enkel, som gjorde mig säker på att jag inte ville rösta där nu i alla fall.

Tycker du att hemlig och Ferrari kommit med mer än vad DD har?

som jag skrivit tidigare i teorier kändes hemlig skitskum, just därför kändes det som att det var för enkelt att rösta på henne. Läs gärna tidigare teorier. Ferrari såg jag i början som rätt jämnanonym med DD, men DD kändes halare. Jag upplevde hennes röst på Ferrari som enkel, och med drevet (som jag uppfattade det) som kom efter tror jag mer på DD som ond än Ferrari. Men jag kan ha fel. Båda kan vara goda, båda kan vara onda. Ferrari kan vara ond och DD god. Men det är så jag tänkte i alla fall.

Röstlista DL1
17.48 hemlig röstar på Idahoe
18.34 Fio röstar på quarter4ever
20.55 Lenis röstar på Snurrfian
21.02 Idahoe röstar på fio
21.12 Ferrari röstar på DD
21.19 Derring-Do röstar på Lenis
21.20 bollen__ röstar på..mistimed
21.24 Gabby_Ossi röstar på Idahoe
21.25 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 mammas röstar på bollen__
21.27 Mistimed röstar på Ferrari
21.28 Snurrfian röstar på Gabby_ossi
21.30 cirkus röstar på Hedinn

Idahoe var ulv
Cirkus käkas, borgmästare

Röstlista DL2
20.15 hemlig röstar på bollen__
20.29 fio röstar på quarter4ever
21.10 Derring-Do röstar på fio
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.22 Mistimed röstar på Lenis
21.22 Hedinn röstar på hemlig
21.25 Ferrari röstar på Hemlig
21.29 Gabby_Ossi röstar på Hedinn
21.29 quarter4ever röstar på fio
21.30 Mammas röstar på fio

Fio var bybo
Lenis käkas, röstfifflare

Röstlista DL3
20:35 mammas röstar på
hemlig
20.48 Derring-Do röstar på Ferrari
21.15 hemlig röstar på Mammas
21.19 Hedinn röstar på Ferrari

21.26 Ferrari röstar på Hemlig
21.27 Mistimed röstar på Derring-Do
21.27 bollen__ röstar på hemlig
21.27 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
21.29 Snurrfian röstar på
HEmlig
21.29 Ferrari ändrar röst till DD
21.30 q röstar på ferrari
21.30 Ferrari röstar på
Hemlig

hemlig var bybo
Gabby_Ossi käkas, var ättling

Tror jag fått allt rätt nu. :p

Röstlista DL1
17.48 hemlig röstar på Idahoe
18.34 Fio röstar på quarter4ever
20.55 Lenis röstar på Snurrfian
21.02 Idahoe röstar på fio
21.12 Ferrari röstar på DD
21.19 Derring-Do röstar på Lenis
21.20 bollen__ röstar på..mistimed
21.24 Gabby_Ossi röstar på Idahoe
21.25 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 mammas röstar på bollen__
21.27 Mistimed röstar på Ferrari
21.28 Snurrfian röstar på Gabby_ossi
21.30 cirkus röstar på Hedinn

Idahoe var ulv
Cirkus käkas, borgmästare

Röstlista DL2
20.15 hemlig röstar på bollen__
20.29 fio röstar på quarter4ever
21.10 Derring-Do röstar på fio
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.22 Mistimed röstar på Lenis
21.22 Hedinn röstar på hemlig
21.25 Ferrari röstar på Hemlig
21.29 Gabby_Ossi röstar på Hedinn
21.29 quarter4ever röstar på fio
21.30 Mammas röstar på fio

Fio var bybo
Lenis käkas, röstfifflare

Röstlista DL3
20:35 mammas röstar på
hemlig
20.48 Derring-Do röstar på Ferrari
21.15 hemlig röstar på Mammas
21.19 Hedinn röstar på Ferrari

21.26 Ferrari röstar på Hemlig
21.27 Mistimed röstar på Derring-Do
21.27 bollen__ röstar på hemlig
21.27 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
21.29 Snurrfian röstar på
HEmlig
21.29 Ferrari ändrar röst till DD
21.30 q röstar på ferrari
21.30 Ferrari röstar på
Hemlig

hemlig var bybo
Gabby_Ossi käkas, var ättling

Tror jag fått allt rätt nu. :p
Skulle precis posta samma sak. Dubbeljobb här :p

jag satt själv med samma grej att uppdatera listor med färger och allt - men bra jobbat @Mistimed :up:
jag har varit lite upptagen ikväll då barnen kommit hit igen efter att ha varit borta en vecka men hoppas att jag visat vart jag står? även om några tankar kan ha varit fel. Det känns som att det kan vara avgörande att goda tar krafttag nu

Varför ändrade @Ferrari röst egentligen? Jag hände inte riktigt med där.
det får ferrari själv svara på , men det var rätt vankelmodigt väl? först la hon rösten på hemlig. sedan ändrade hon till DD och sedan tillbaka till hemlig som sedan rök?
jag fick inte ihop det mer än att hon kan ha velat rädda sig själv i slutet förstås

det får ferrari själv svara på , men det var rätt vankelmodigt väl? först la hon rösten på hemlig. sedan ändrade hon till DD och sedan tillbaka till hemlig som sedan rök?
jag fick inte ihop det mer än att hon kan ha velat rädda sig själv i slutet förstås
Jo det var det jag tänkte att hon skulle göra :p
Ja, den sista ändringen till hemlig förstår man ju.

Jag tror vi lite glömt av att ulvarna har kunnat trolla folk? Jag hade det i alla fall, kom på det när jag gick igenom rollistan igen. :o Jag känner att fler bör ha det i åtanke vid konstiga, underligt byggda röster. Misstänker dock att det KAN ha använts på fio och hemlig (en eller båda?). Om de kan ha velat använda den förmågan så tidigt. Om inte annat kan vi kanske ha det i åtanke framöver. Har de inte använt det än blir lyncherna ovanligt farliga...

Gabby var inte väldigt aktiv och inte speciellt misstänkt, att hon käkades var kanske inte jättekonstigt. Den enda som jag kände hade kontinuerliga misstankar mot Gabby var Snurrfian, jag vet inte om det säger något om Snurrfians roll dock. Skulle möjligen kunna vara så att lyan hoppades Snurrfian skulle bli mer misstänkt om Gabby rök och visade sig vara god? Mja, jag vet inte. Kanske det snarare talar till Snurrfians fördel att Gabby var god ändå, men för att en ulv kanske hellre siktat på att försöka misstänkliggöra spelare som många i princip inte redan höll som god. Eller så sitter hon i lyan och skrattar åt mig. :cautious:

Q... Q... Q... Nä, jag har inte en jäkla aning om vart du står, jag känner att goda sidan inte borde ha haft tur nog att ha både dig och mammas på samma sida, men jag ORKAR inte gå igenom alla Mammas inlägg nu, och imorgon hinner jag inte. Dina har jag redan gått igenom. Och jag blir inte klokare. Ni kan gott sitta i lyan båda två dessutom. :arghh: Men att ni två så ofta hamnar i samma stycke gör mig nervös. :nailbiting:

Bollen får jag visserligen inget grepp om, men utspelet första dagen tyckte jag ändå kändes mer som en uppgiven god än en ond. Men det är svårt att placera henne, helt klart. Hon har fösvunnit lite från min karta efter första dagen.

Mina misstankar kring DD har inte förändrats, därmed inte sagt att jag känner mig ett dugg säker på hennes eventuella ondhet.

Hedinn... Har tidigare känts som att hon går under radarn och inte kommer med så mycket eget. Henne hade jag helt missat idag. Nu har jag kollat på hennes inlägg. Rösten på Ferrari känns ovanligt underlig. #337
"Jag är idag mest misstänksam mot hemlig och Ferrari, vilket jag inte är ensam om heller. Nu har de dessutom en röst var, och ingen av dem kommer med några större egna tankar som får mig att överväga dem som goda. Dock känns det som att Snurrfian kan vara nåt på spåren med Ferrari och jag har inga misstankar mot Derring-Do i nuläget vilket gör att det känns bättre att rösta som hon gör nu.

Hedinn röstar på Ferrari "

Hon röstar som någon för att hon (och fler) håller Ferrari och Hemlig mest misstänkta (men hon utvecklar inte varför hon själv tycker att de är mest misstänkta i röstinlägget), och de säger inget som gör att hon vill överväga dem som goda. Och Snurrfian kan vara nåt på spåren så då följer hon DD för att hon inte har några misstankar mot henne i nuläget? Vilken underlig halvgodförklaring av DD. Även i #267 uttrycker hon att hon misstänker DD minst av alla. I det inlägget nämner hon även misstankar mot hemlig, men hon nämner inga misstankar mot Ferrari innan rösten. Jag tycker inte Hedinn bidrar med så mycket hon brukar som god, vilket såklart kan bero på tidsbrist etc, men rösten idag... känns lite...
Jag vet inte. Eftersom jag fick lite drevkänsla kring Ferrari undrar jag inte om Hedinn sitter i lyan ändå? En andraröst. DD kan till och med vara god, jag TROR inte en ond Hedinn hade godförklarat en ulvkollega på det sätt hon gjort? Vilket kanske talar för hennes godhet... Åh ena sidan, åh andra sidan :banghead: :arghh:

Ferrari... har ju inte varit så aktiv, men jag har svårt att tro att hela lyan ska ha röstat på hemlig? Jag fick i alla fall känslan av att misstankarna kring Ferrari hakades på lite för lätt, och det KAN ha drevats... Det KAN ha drevats av ett gäng goda med, dock. Men jag vet inte. Det kändes som att allt gick väldigt snabbt i slutet, jag har också svårt att utläsa hennes udda, desperata röständringar som något en ond hade gjort i det läget? Njae, är nog inte heller en av mina mest misstänkta just nu.

...jag tar gärna emot era tankar och synpunkter och teorier? :)
För ni har väl inte gått och lagt er än? :cautious: :p

Nädu jag är vaken men jag får inte grepp om något.
Jag trodde att det var om trollad röst hemlig menade med sina kryptiska meningar men det verkade ju inte vara det utan hennes roll hon syftade på då..

Q... Q... Q... Nä, jag har inte en jäkla aning om vart du står, jag känner att goda sidan inte borde ha haft tur nog att ha både dig och mammas på samma sida, men jag ORKAR inte gå igenom alla Mammas inlägg nu, och imorgon hinner jag inte. Dina har jag redan gått igenom. Och jag blir inte klokare. Ni kan gott sitta i lyan båda två dessutom. :arghh: Men att ni två så ofta hamnar i samma stycke gör mig nervös. :nailbiting:
lugn och fin nu
men i ärlighetens namn så är ju mina inlägg fler än mammas väl? Därmed inte sagt att jag har en susning om vart mammas är i leken - jag är btw lika nervös över att mammas följer mina tankar (eller jag hennes om man så vill tolka det)
jag tror mig dock ha en aning om vart jag har dig iaf och att du är spooky talar egentligen ännu mer till din fördel tycker jag

Avd trollad röst så hänger jag med -jag har redan innan lyft det att man inte kan glömma bort att en sådan kan finnas i leken efter natt 1

Åskådarlyan får ju inte dela ut sin rad till samma person två dagar i rad. Men innebär det att de kan skicka till samma person flera gånger dock måste någon annan få den emellan?
Det kanske har frågats om redan men jag kommer inte ihåg svaret isåfall!

Åskådarlyan får ju inte dela ut sin rad till samma person två dagar i rad. Men innebär det att de kan skicka till samma person flera gånger dock måste någon annan få den emellan?
Det kanske har frågats om redan men jag kommer inte ihåg svaret isåfall!
jag har iaf tolkat det så -inte till samma person två dagar i rad men kan gå till samma om det kommer en emellan?

lugn och fin nu
men i ärlighetens namn så är ju mina inlägg fler än mammas väl? Därmed inte sagt att jag har en susning om vart mammas är i leken - jag är btw lika nervös över att mammas följer mina tankar (eller jag hennes om man så vill tolka det)
jag tror mig dock ha en aning om vart jag har dig iaf och att du är spooky talar egentligen ännu mer till din fördel tycker jag

Avd trollad röst så hänger jag med -jag har redan innan lyft det att man inte kan glömma bort att en sådan kan finnas i leken efter natt 1

Jo, men jag trodde det hela skulle gå snabbare. Så jag började med den första icke-döda som skrivit på sida 9 (då jag tyckte jag kollat på det innan) och det var du. Mammas hann jag därför inte riktigt med till slut om jag skulle hinna kolla alla andra. Jag har läst de flesta av hennes inlägg löpande och tycker hon har mycket bra tankar så hon har inte stått först på listan att se över mer noggrannt.

Vad tror du om övriga nu?

Jo, men jag trodde det hela skulle gå snabbare. Så jag började med den första icke-döda som skrivit på sida 9 (då jag tyckte jag kollat på det innan) och det var du. Mammas hann jag därför inte riktigt med till slut om jag skulle hinna kolla alla andra. Jag har läst de flesta av hennes inlägg löpande och tycker hon har mycket bra tankar så hon har inte stått först på listan att se över mer noggrannt.

Vad tror du om övriga nu?
jag är ganska lost men kanske att jag funderar mer på Derring-Do och snurrfian?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30