Jag vet inte riktigt var jag ska rösta idag, nog för att jag tycker att @fio gör det väldigt lätt för sig, men å andra sidan så är det fler som gör det lätt för sig. Jag borde lägga en andra röst på någon för att inte risker att åka ut men å andra sidan så vet jag inte om de har viktigare roller än vad jag har. Jag vet att en del tycker att det är misstänkt att inte rädda sig själv men i första dl?
Snurrfian röstar på Gabby_ossi eftersom det helt klart är skumt att lägga en andra röst, dessutom med en ganska svag motivering, men ändå tillräckligt för att kanske hålla sig undan radar för att koppla tillbaka till @Lenis röst på mig. Jag tror att G_O är ulv som antingen försöker skapa sig ett alibi eller rösta ut en god.
Jag tycker personligen att det är skumt att våga lägga en andra röst utan något "riktigt" att gå på, jag kan förstå det för att rädda sig själv men som i Gabbys fall tycker jag att det känns skumt.
Snurrfian röstar på hemlig som jag tycker för det lite lätt för sig genom att rösta på bollen_utan att egentligen har något att misstänka henne för.
Jag svarade på det redan igår när @Mistimed frågade samma sak:
För mig känns det skumt att lägga en andra röst på något som mest kändes BOP artat, det får mig att tänka på antingen ulvkollegor som försöker skapa sig alibi, eller en ulv som försöker passa på att rösta ut en god med lite "oj då hoppsan" i första dl. Nu vet vi att Idahoe var ulv, vilket gör att jag funderar över om @Gabby_Ossi skulle kunna vara en kollega. Men tack för att du tog upp det, jag hade helt glömt bort mina funderingar runt Gabby till idag. Det borde jag titta lite närmare på också.
Hur tänker du här? Du tycker alltså att det är mer skumt med en första röst, när du själv hänger på och tillsammans med @Mammas är de som ser till att Fio åker?
Fast först undrar du om hon har Q noja, uppenbarligen inte eftersom hon röstar på Fio, och det är i princip det enda du kan peka på som ett problem? Att Bollen_ uttryckte misstankar men röstade på någon annan? Alla har väl misstankar mot alla om de inte är kollegor eller säkra på att de är goda?
Det gör mig lite fundersam varför ingen ifrågasätter @Ferrari ? Det lilla som hon har skrivit är i princip bara sammanställningar av vad andra har skrivit och överslätande av @Mistimed röst igår, men vad tror Ferrari själv egentligen? Hon följer min röst på Hemlig, minuterna efter Hedinn har gjort detsamma, frågan är om det kanske skulle kunna betyda att Ferrari är ulv och Hemlig är god? Samtidigt tycker att det var väldigt svag röst av Hemlig igår, och det känns skumt.
Jag passade på att äta lite mat med familjen så jag har inte hunnit än! Men jag håller med dig om att teorin är skitskum, att jag drog upp Ferrari var för att jag själv ett tag satt och fundera på när hon dog, för att sen upptäcka att hon fortfarande var kvar i leken och blev tvungen att kika på vad hon hade skrivit egentligen.
Jag förstår inte riktigt vad som skulle göra Derring-do så skum för att hon inte litar på Q? Jag litar inte på någon i den här leken än, men jag upplever att DD kommer med mycket andra tankar och funderingar och röstar dessutom på Fio för att hon lite lättvindigt lägger en röst på Q? Men det är intressant att både du och Q verkar vilja bortse från det DD skriver utöver det hon skriver om Q.
Jag vet inte men @quarter4ever och @Mammas känns väldigt samspelta, först skriver Q ett inlägg där hon lägger fram sina misstankar på hemlig och sen röstar mammas på hemlig. Samtidigt så kan jag bara hålla med dem båda i just det fallet.
Åh jag vet verkligen inte, jag fundera både över Hemlig och Ferrari, men jag vet inte vem som är skummast av dem, på ett sätt kan jag tänka att det talar för hemligs godhet för att hon inte räddar sig själv, men å andra sidan skulle det kunna göra henne ond också.
Mindre bra att Hemlig var god, men jag undrar en hel del över rösten på Derring-Do från @Mistimed ?Den kändes väldigt konstig och när sedan @Ferrari ändrade till den så undrar jag om det är så att Mistimed och Ferrari sitter i lyan och det var prat om att rösta ut Derring-do och när Ferrari kom in i sista minuten så gick hon på den linjen för att sedan vara tvungen att rösta på Hemlig för att rädda sig själv?
Har läst igenom Snurrfians inlägg och plockade ut lite citat. Jag skrev tidigare att jag hade reagerat på något hos Snurrfian men inte visste vad och skulle gå tillbaka och läsa för att se vad det var. Men jag kan inte hitta det! Jag vet inte om jag blandat ihop henne med någon annan deltagare eller om det helt enkelt bara var en känsla?
Jag håller inte med henne i allt hon skriver, och visst har hon inte haft rätt om en del hon misstänkt men så är det ju för alla. Jag vet faktiskt inte om jag misstänker henne direkt? Med det sagt menar jag inte att jag tror att hon är god utan att jag bara inte vet vad jag ska misstänka henne för.
Vad är det ni andra tycker att hon gjort som är misstänkt?
Hon har iofs spridit en del misstankar kring såna vi nu vet är goda. Men det är väl ungefär det enda jag tycker att jag hittar..