Jag vet inte riktigt var jag ska rösta idag, nog för att jag tycker att @fio gör det väldigt lätt för sig, men å andra sidan så är det fler som gör det lätt för sig. Jag borde lägga en andra röst på någon för att inte risker att åka ut men å andra sidan så vet jag inte om de har viktigare roller än vad jag har. Jag vet att en del tycker att det är misstänkt att inte rädda sig själv men i första dl?

Snurrfian röstar på Gabby_ossi eftersom det helt klart är skumt att lägga en andra röst, dessutom med en ganska svag motivering, men ändå tillräckligt för att kanske hålla sig undan radar för att koppla tillbaka till @Lenis röst på mig. Jag tror att G_O är ulv som antingen försöker skapa sig ett alibi eller rösta ut en god.

Jag tycker personligen att det är skumt att våga lägga en andra röst utan något "riktigt" att gå på, jag kan förstå det för att rädda sig själv men som i Gabbys fall tycker jag att det känns skumt.

@fio verkar också bara glida med i leken, frågan är dock om det gör henne ond? @Mammas vrider och vänder på saker men det gör henne varken ond eller god.

Snurrfian röstar på hemlig som jag tycker för det lite lätt för sig genom att rösta på bollen_utan att egentligen har något att misstänka henne för.

Jag svarade på det redan igår när @Mistimed frågade samma sak:

För mig känns det skumt att lägga en andra röst på något som mest kändes BOP artat, det får mig att tänka på antingen ulvkollegor som försöker skapa sig alibi, eller en ulv som försöker passa på att rösta ut en god med lite "oj då hoppsan" i första dl. Nu vet vi att Idahoe var ulv, vilket gör att jag funderar över om @Gabby_Ossi skulle kunna vara en kollega. Men tack för att du tog upp det, jag hade helt glömt bort mina funderingar runt Gabby till idag. Det borde jag titta lite närmare på också.

Hur tänker du här? Du tycker alltså att det är mer skumt med en första röst, när du själv hänger på och tillsammans med @Mammas är de som ser till att Fio åker?

Fast först undrar du om hon har Q noja, uppenbarligen inte eftersom hon röstar på Fio, och det är i princip det enda du kan peka på som ett problem? Att Bollen_ uttryckte misstankar men röstade på någon annan? Alla har väl misstankar mot alla om de inte är kollegor eller säkra på att de är goda?

Det gör mig lite fundersam varför ingen ifrågasätter @Ferrari ? Det lilla som hon har skrivit är i princip bara sammanställningar av vad andra har skrivit och överslätande av @Mistimed röst igår, men vad tror Ferrari själv egentligen? Hon följer min röst på Hemlig, minuterna efter Hedinn har gjort detsamma, frågan är om det kanske skulle kunna betyda att Ferrari är ulv och Hemlig är god? Samtidigt tycker att det var väldigt svag röst av Hemlig igår, och det känns skumt.

Jag passade på att äta lite mat med familjen så jag har inte hunnit än! ;) Men jag håller med dig om att teorin är skitskum, att jag drog upp Ferrari var för att jag själv ett tag satt och fundera på när hon dog, för att sen upptäcka att hon fortfarande var kvar i leken och blev tvungen att kika på vad hon hade skrivit egentligen.

Jag förstår inte riktigt vad som skulle göra Derring-do så skum för att hon inte litar på Q? Jag litar inte på någon i den här leken än, men jag upplever att DD kommer med mycket andra tankar och funderingar och röstar dessutom på Fio för att hon lite lättvindigt lägger en röst på Q? Men det är intressant att både du och Q verkar vilja bortse från det DD skriver utöver det hon skriver om Q.

Jag vet inte men @quarter4ever och @Mammas känns väldigt samspelta, först skriver Q ett inlägg där hon lägger fram sina misstankar på hemlig och sen röstar mammas på hemlig. Samtidigt så kan jag bara hålla med dem båda i just det fallet.

Åh jag vet verkligen inte, jag fundera både över Hemlig och Ferrari, men jag vet inte vem som är skummast av dem, på ett sätt kan jag tänka att det talar för hemligs godhet för att hon inte räddar sig själv, men å andra sidan skulle det kunna göra henne ond också.

Mindre bra att Hemlig var god, men jag undrar en hel del över rösten på Derring-Do från @Mistimed ?Den kändes väldigt konstig och när sedan @Ferrari ändrade till den så undrar jag om det är så att Mistimed och Ferrari sitter i lyan och det var prat om att rösta ut Derring-do och när Ferrari kom in i sista minuten så gick hon på den linjen för att sedan vara tvungen att rösta på Hemlig för att rädda sig själv?

Har läst igenom Snurrfians inlägg och plockade ut lite citat. Jag skrev tidigare att jag hade reagerat på något hos Snurrfian men inte visste vad och skulle gå tillbaka och läsa för att se vad det var. Men jag kan inte hitta det! Jag vet inte om jag blandat ihop henne med någon annan deltagare eller om det helt enkelt bara var en känsla?
Jag håller inte med henne i allt hon skriver, och visst har hon inte haft rätt om en del hon misstänkt men så är det ju för alla. Jag vet faktiskt inte om jag misstänker henne direkt? Med det sagt menar jag inte att jag tror att hon är god utan att jag bara inte vet vad jag ska misstänka henne för.
Vad är det ni andra tycker att hon gjort som är misstänkt?
Hon har iofs spridit en del misstankar kring såna vi nu vet är goda. Men det är väl ungefär det enda jag tycker att jag hittar..

:confused: Och det kommer från dig? Okej jag kan förstå att det är sömnbrist, men du om någon har teoriat väldigt fyrkantigt, jag har försökt titta på alla istället för att låsa fast mig vid en tanke, men jag kan bara gissa att lyan är väldigt nöjda med sig själva just nu. Jag förstår att de hellre vill rösta ut mig än käka mig, och om du och @quarter4ever skulle vara goda så spelar ni lyan rakt i händerna.

@Mammas jag förstår det du skriver, men jag känner mig inte säker på agenda bakom, jag vill tro att du är god men jag känner mig på inget sätt säker.

Snurrfian röstar på Ferrari eftersom jag tror att jag gjorde fel val igår, och det är ferrari som är ulv. Hennes mycket märkliga röständring till Derring-do mitt i alltihop igår, hennes motivering till att rösta på mig, fyrkantig? Jag försöker snarare hitta flera olika alternativ till saker, jag har varken godförklarat någon eller ondförklarat något eftersom jag inte känner mig säker på något av det. Om ni skulle lyncha mig så hjälper inte det den goda sidan på något sätt, möjligtvis genom att titta på dem som har röstat på mig men samtidigt skulle det även kunna vara förvirrade goda.

Det hjälper inte den goda sidan att rösta ut mig heller. Mitt andra alternativ är DD. Men eftersom jag redan har en röst så kändes det mer logiskt att rösta på dig. Nu har jag två röster så nu kommer jag definitivt inte att ändra.

Med risk för att somna så röstar jag nu. Tror det är viktigt att vi samlar rösterna någolunda så.

Ferrari röstar på Smurrfian
För hon teoriar väldigt fyrkantigt och gör allt väldigt enkelt. Hennes teorier är i princip som sådan att jag och Mistimed räckte upp handen och sa "vi är ulvar", pga att jag röstade på DD. Hon verkar inte se att det finns andra förklaringar. Så det får mig att känna att hon inte letar onda.
Jag tycker faktiskt att det här inlägget känns rätt ulvigt, både det här "viktigt att samla rösterna nu" och att Snurrfian skulle vara fyrkantig? Jag har just läst igenom alla hennes inlägg och jag är på intet sätt säker på vilken sida hon spelar för men att påstå att hon är fyrkantig tycker jag inte stämmer.
Så det plus att jag inte alls förstod röständringen till DD igår (har det kommit någon förklaring? Ställde ju en fråga där.) så röstar jag nu. Om någon av de som verkar vettiga hittar något annat kan jag tänka mig att ändra min röst, men det verkar ju än så länge inte som att någon ond är siad iaf. Och det är väl både bra och dåligt (iofs mest dåligt), men några kanske har hittat någon att "lita" på och det är ju iaf bra!
bollen__ röstar på Ferrari

Okej, du är ändå böjd att spontant sätta henne åt goda hållet grundat på det?
Jag frågar för jag försöker bestämma mig vad jag tycker om Snurris. När både Ferrari och Bollen som nu är inte är några av dem jag misstänker mest verkar misstänka henne funderar jag på om de har rätt. Men dig håller jag inte heller mest misstänkt, och du verkar istället inte alls se det andra ser i snurris. Då undrar jag varför, för jag tycker ändå det finns en del att ta i beaktande gällande Snurrfian. Qs röst gör mig nervösare dock, och jag undrar om hon försöker lura brallorna av mig på något sätt. :cautious:

Jo, det är ju så hon känns, å andra sidan är en känsla inte så mycket. Börjar fundera på om det var att hon "försvarade" mig mot hemligs teori som lurade mig att sätta henne ditåt på ogrundade magkänsla snarare än att det är så. För jag håller ju med @Ferrari ovan om att det vore bra att samla rösterna eftersom det börjar dra ihop sig åt slutet.... jag har ju inte direkt litat på @Ferrari tidigare, och teorin mot DD var skum. Men jag har ju egentligen inget konkret att gå på när det kommer till henne. Och idag har hon känts god och det gör att jag vill sätta henne åt det godare hållet.

Och eftersom det nu verkar stå mellan just snurrfian och ferrari om vi ser till rösterna (två-två just nu?)som trillat hit tror jag att jag kommer att satsa på att F tillhör den goda sidan. Men jag kan inte säga att jag känner mig på något sätt säker? Å andra sida känner jag mig inte direkt säker på någon. Jag skulle nog säga att F och Q är de som känns mest goda för mig, och det gör att jag kommer vilja följa dem i lynchen nu. Dock håller jag med @bollen__ om att jag inte hittar något konkret att gå på när det kommer till henne.

Jag tycker faktiskt att det här inlägget känns rätt ulvigt, både det här "viktigt att samla rösterna nu" och att Snurrfian skulle vara fyrkantig? Jag har just läst igenom alla hennes inlägg och jag är på intet sätt säker på vilken sida hon spelar för men att påstå att hon är fyrkantig tycker jag inte stämmer.
Så det plus att jag inte alls förstod röständringen till DD igår (har det kommit någon förklaring? Ställde ju en fråga där.) så röstar jag nu. Om någon av de som verkar vettiga hittar något annat kan jag tänka mig att ändra min röst, men det verkar ju än så länge inte som att någon ond är siad iaf. Och det är väl både bra och dåligt (iofs mest dåligt), men några kanske har hittat någon att "lita" på och det är ju iaf bra!
bollen__ röstar på Ferrari

Jag tycker att Ferrari verkar leta uppriktigt efter onda, och tror verkligen inte att vi har en ulv här.

Jag känner att det står mellan snurrfian och Ferrari idag och eftersom jag tycker att Ferrari verkar godare av dem två och att de två jag tror är mest troligt goda röstar på snurrfian väljer jag att lägga min röst där. Det känns viktigt att goda samlar sina röster idag.

Mammas röstar på snurrfian

Jag känner lite att om Snurrfian är god är Q ond. Jag litar inte på Q, jag tycker hennes frågor till mig igår kring och efter nattDL om DD/Snurris verkar mycket underliga. :confused:
Men jag tror ju inte heller nödändigtvis att Ferrari är ond. Speciellt idag tycker jag hon teoriat vettigt.
Måste jag välja mellan någon av dem är Snurris mer skum än Ferrari i mina ögon. Men om Q är ond... :cautious:

röstlista DL 4 kl 15

9.58 Derring-Do röstar på Ferrari
12.55 quarter4ever röstar på snurrfian
14:11 Ferrari röstar på Smurrfian
14:20 Snurrfian röstar på Ferrari
14:26 bollen__ röstar på Ferrari
14:31 Mammas röstar på snurrfian

Ferrari 3
Snurrfian 3

@bollen__ läs igenom mina inlägg, försök se helheten. Det finns inte mycket att gå på och jag vet att jag kan verka skum men om du är god så rösta inte på mig.

Jag känner lite att om Snurrfian är god är Q ond. Jag litar inte på Q, jag tycker hennes frågor till mig igår kring och efter nattDL om DD/Snurris verkar mycket underliga. :confused:
Men jag tror ju inte heller nödändigtvis att Ferrari är ond. Speciellt idag tycker jag hon teoriat vettigt.
Måste jag välja mellan någon av dem är Snurris mer skum än Ferrari i mina ögon. Men om Q är ond... :cautious:

Hur tänker du att det hänger ihop, angående snurrfian och Q? :)

Men om varken Snurris eller Ferrari är onda är det Q du misstänker då? Vem mer isåfall?

Jag tycker inte att jag hittar något i varken Ferraris eller Snurris inlägg som gör att de verkar onda. Möjligtvis Ferraris motivering till sista rösten eftersom jag inte håller med men det kanske är just för att jag inte håller med som jag tycker att den gör henne ond.
Men jag vet inte annars vem jag skall rösta på?

Nej nej nej, det skaver för mycket. Jag kan inte följa Q i den här frågan för hon är för skum, om hon var säkrare på Snurris då tycker jag hon inte borde varit så himla vag i sina svar till mig igår efter nattDL. Och efter tidigare teorier tänker jag inte rösta på Ferrari heller.

Hur tänker du att det hänger ihop, angående snurrfian och Q? :)
Q frågade mig rätt specifikt igår om vilka jag var mest misstänksam mot DD/Snurris? Och sen igen en konstigt baserad fråga om jag alltså mest misstänkte Snurrfian. Jag trodde hon kanske fått en sia och ville reka vilka jag mest misstänkte (eftersom hon aldrig misstänkt mig vidare mycket eller nåt). Men om hon i så fall siat Snurris som ond borde hon inte varit så himla vag i sina svar till mig efter nattDL, right? Och sen rösta på henne? Jag inbillar mig att hon kan vara ond och snurris god, helt plötsligt.

Jag tycker inte att jag hittar något i varken Ferraris eller Snurris inlägg som gör att de verkar onda. Möjligtvis Ferraris motivering till sista rösten eftersom jag inte håller med men det kanske är just för att jag inte håller med som jag tycker att den gör henne ond.

Så du tycker inte att det finns någon som är mer skum än mig? Det finns iallafall 2-3 ulva r kvar så någon mer borde ju sticka ut. Finns det någon du litar mer på/tycker känns God?

Och Snurris KAN vara ond, hon är en av de jag håller mest misstänkt. Men jag tycker hela förfarandet med Q blev så udda. Och det gör mig osäker.

Så du tycker inte att det finns någon som är mer skum än mig? Det finns iallafall 2-3 ulva r kvar så någon mer borde ju sticka ut. Finns det någon du litar mer på/tycker känns God?
Ja det kan ju inte bara vara goda kvar såklart!
Mistimed är väl den som känns godast för mig. Men jag vågar inte lita på någon när jag inte är säker/vet..

Jag börjar bli nervös nu, jag vill inte åka.

Alltså. Vad för information finns? Rader (ängeln bör ha fått första), sior (siaren lever ju än). Sen får vi räkna med att lyan kan ha förhäxat någon.

Några fler fördelar för onda?

Jag har bara hunnit gå igenom dig och Snurris idag eftersom det var ni två som hade röster så började jag med er.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar