• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare bumpo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 758
  • Visningar Visningar 23 130
jag tycker också att det var ett konstigt val att käka hedinn om de trott att hon var siare, just för att det skulle rikta strålkastarna på paddis direkt. Så kanske inte ulvarna fick rätt på sin karta helt enkelt ?;)
Jag orkar inte svara på allt (väääldigt lite sömn igår natt, y'know) men jag har tänkt samma tanke. Dock funderade jag ett varv till och det bör ha gått upp för dem och då tyckte de antagligen att det var värt att offra även Paddi för att bli av med siaren. Hedinn skulle ju knappast gett sig och dessutom fått ännu en chans att sia vilket de nog ville undvika.

Ibland är det värt att offra lyamedlemmar för att några andra ludna ska framstå som goda.

fyller i detta först ska sammanställa DL 3 ordentligt också. Hinner jag editera detta inlägget i tid så gör jag annars postar jag om
DL 1
20:29:Myrten röstar på Hedinn
20:33 hemlig röstar på Paddington
20:37 Habina röstar på hemlig
20:46 Mirtai röstar på Q
20:47 Q röstar på Mirtai
20:49 Fio röstar på Mirtai
20:49 Artline röstar på Snurrfian
20:55 Snurrfian röstar på Artline
20:57 LenaH röstar på Myrten
20,57 Paddington röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Mirtai

Mirtai lynchas ( bybo)
Ingen käkas

DL 2

17:39 Snurrfian röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Quarter4ever
20:57 Hedinn röstar på Paddington
21:07 Artline röstar på Paddington
21:13 Paddington röstar på Snurrfian
21:21 Fio röstar på Snurrfian
21:21 Myrten röstar på Snurrfian
21:22 Habina röstar på snurrfian

21:30 quarter4ever röstar på paddington
(LenaH missar rösta)

snurrfian lynchas (ulv )
Hedinn käkas ( siare)

Myrten röstar på Hedinn-Snurrfian
hemlig röstar på Paddington-quarter4ever
habina röstar på hemlig-snurrfian
Q röstar på Mirtai-Paddington
fio röstar Mirtai-Snurrfian
artline röstar snurrfian-Paddington
snurrfian
röstar artline-hedinn
LenaH röstar myrten-
missar
Paddington röstar fio-snurrfian
Hedinn röstar mirtai-Paddington

Haha, jag ska alltid lita på min magkänsla när det gäller @Paddington

Spontant vill jag nog sätta quarter4ever lite mer åt goda sidan efter det här, har svårt att se den diskussion som blev mellan henne och Paddington som mellan två onda...

I övrigt, återkommer imorgon. :)

Men hur visste de att Hedinn var siare?
De är/var (antagligen) 4 i lyan. De vet också vem ängeln är. Det gör att de igår hade 5 spelare som kunde vara siaren. De visste ju att Paddi (som la första rösten på Snurris) inte var det och när 4 personer slår sina kloka huvuden ihop kan man ofta se ett mönster. :)

Inte när jag och @Snurrfian är i lyan ihop dock - då käkar vi onda utanför lyan och lynchar våra egna... :o

edit: korrigerade att jag kallat siaren för ängeln. Sorry för förrvirring! Ska sova. Nu.

Senast ändrad:
Haha, jag ska alltid lita på min magkänsla när det gäller @Paddington

Spontant vill jag nog sätta quarter4ever lite mer åt goda sidan efter det här, har svårt att se den diskussion som blev mellan henne och Paddington som mellan två onda...

I övrigt, återkommer imorgon. :)
Jag är inte alls så säker på att den diskussionen inte skulle uppstå även om de är ulvar ihop? Det är väl snarare rätt bra att distansera sig lite från varandra och det där var ju egentligen rätt oskyldigt.

Jag är inte alls så säker på att den diskussionen inte skulle uppstå även om de är ulvar ihop? Det är väl snarare rätt bra att distansera sig lite från varandra och det där var ju egentligen rätt oskyldigt.
jag tyckte ju att det jag skrev inte alls förtjänade den uppmärksamhet paddis gav det
Sedan så har jag inget emot som ond att köra med trix och gud vet vad, men så som paddis gick efter mig så var det uppenbart ( för mig) att hon inte spelade på min planhalva i denna leken .

Förresten - skulle en ond @fio hakat på om Snurris? Det hade ju varit väldigt onödigt? Där tycker jag hennes andraröst talar till hennes fördel.
Jag har inga direkta misstankar eller plustankar (nytt ulvspelsord?) om fio, men jag vill understryka att hon och jag röstade i samma minut. Jag såg inte hennes röst förrän efteråt och jag kan tänka mig att det gäller samma för @fio ?

Dock var Snurris så skum och utstickande att det kändes ganska givet att hon borde få några röster. Jag undrar om ens Paddi, som alibiröstade på kollegan, tänkte HOPPSAN när Snurris fick fler röster?

Röstlista DL3 kl 21.00

9.20 Habina röstar på paddington
11.09 quarter4ever röstar på Paddington
11.36 Fio röstar på paddington
12.30 Myrten röstar på Paddington
12.38 Artline röstar på paddington

17:39 Hemlig röstar på Q
20:45 LenaH röstar på paddington
21:00 Paddington röstar på paddington

paddington 7
Q 1

Röstlista DL3 kl 21.00

17.39 hemlig röstar på quarter4ever
20,45 LenaH röstar på Paddington
21.00 Paddington röstar på Paddington

paddington 7
quarter4ever 1

tror denna blev rätt:
DL 1
20:29:Myrten röstar på Hedinn
20:33 hemlig röstar på Paddington
20:37 Habina röstar på hemlig
20:46 Mirtai röstar på Q
20:47 Q röstar på Mirtai
20:49 Fio röstar på Mirtai
20:49 Artline röstar på Snurrfian
20:55 Snurrfian röstar på Artline
20:57 LenaH röstar på Myrten
20,57 Paddington röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Mirtai

Mirtai lynchas ( bybo)
Ingen käkas

DL 2

17:39 Snurrfian röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Quarter4ever
20:57 Hedinn röstar på Paddington
21:07 Artline röstar på Paddington
21:13 Paddington röstar på Snurrfian
21:21 Fio röstar på Snurrfian
21:21 Myrten röstar på Snurrfian
21:22 Habina röstar på snurrfian

21:30 quarter4ever röstar på paddington
(LenaH missar rösta)

snurrfian lynchas (ulv )
Hedinn käkas ( siare)

Myrten röstar på Hedinn-Snurrfian
hemlig röstar på Paddington-quarter4ever
habina röstar på hemlig-snurrfian
Q röstar på Mirtai-Paddington
fio röstar Mirtai-Snurrfian
artline röstar snurrfian-Paddington
snurrfian
röstar artline-hedinn
LenaH röstar myrten-
missar
Paddington röstar fio-snurrfian

Röstlista DL3 kl 21.00

17.39 hemlig röstar på quarter4ever
20,45 LenaH röstar på Paddington
21.00 Paddington röstar på Paddington

Myrten röstar på Hedinn-Snurrfian-Paddington
hemlig röstar på Paddington-quarter4ever-quarter4ever
habina röstar på hemlig-snurrfian-Paddington
Q röstar på Mirtai-Paddington-paddington
fio röstar Mirtai-Snurrfian-paddington
artline röstar snurrfian-Paddington-paddington
snurrfian
röstar artline-hedinn
LenaH röstar myrten-
missar-Paddington
Paddington röstar fio-snurrfian-Paddington

Paddington lynchas ( ulv)

LenaH: Tycker hon kommer med intressanta teorier. Jag har svårt att tänka mig att hon skulle vara ond med tanke på snurrfians vändning.
Myrten: Jag vill att hon ska vara god. Jag tycker hon var tidig på att misstänka snurrfian. Hon citerade ett inlägg av mig där hon tyckte lät intressant och skulle kolla vad snurrfian skrivit. Känns som hon inte hade behövt det som ond utan låtit det vara. Det är fullt möjligt att hon kan vara ond men just nu har jag henne inte som misstänkt
Q: Konversationen med Paddi känns inte som de är två onda ihop. Men jag blir nojig över att hon hade ungefär samma tankar som mig. Vilket innebär att hon kan lura mig :p
Fio: Jag tror inte hon och Q är onda båda två med tanke på att hon var med i konversationen med paddi. Men jag tror nog att risken är större att Q luras än att fio är ond men det kanske ändras imorgon om vi båda lever då. Misstänker henne inte just nu.

Hemlig: Svårt.. Det hon skrev i sitt teoriinlägg om paddi gör att jag tror hon vet mer än vad hon säger. Första rösten på Paddi kan ha varit en alibiröst. Frågan är om ulvarna är lika kloka som lena :p. Att hon hänger sig kvar vid Q gör det förvirrande. Kopierar in det jag skrev tidigare idag: Hemlig hade starka misstankar mot paddi igår men när hennes teori inte höll så valde hon att rösta på Q. Paddi släppte hemligs röstmotivering i dl 1 väldigt snabbt. Om det beror på att de är kollegor eller att paddi släppte det för hon var ond vet jag inte. Så jag vet inte. Förvirrad god eller ond?

Habina: Kopierar in det jag skrev tidigare idag för nu är jag för trött för att tänka :p
Paddi uppmärksammade henne. Är snabb på att rösta på Paddi. Jag tänker att det är enklare för ulvarna att se om någon av deras egna är siade. Hon skrev igår att hon trodde att hedinn hade en specialroll. Varför skulle hon göra det som god? Sedan hennes första röst på hemlig kändes lätt med tanke på att hemlig rykt först i två lekar tidigare (även om jag förstår habina också.. första dl är inte lätt och man tar det man har). Men det skulle inte förvåna mig om Hemlig och Habina var kollegor. Habinas röst kanske hindrade fler ifrån att rösta på hemlig.

Det blir ju inte lätt att försöka utläsa nått ur den senaste lynchen.. Hemligs uddaröst känns märklig dock... känns som någon ulv måste ha alibiröstat i dl 2 och 3 iallafall, eller räknar jag helt fel?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 767
Senast: qitis
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
9 908
Senast: LenaH
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är... 43 44 45
Svar
893
· Visningar
23 151
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka