DL 1
20:29:Myrten röstar på Hedinn
20:33 hemlig röstar på Paddington
20:37 Habina röstar på hemlig
20:46 Mirtai röstar på Q
20:47 Q röstar på Mirtai
20:49 Fio röstar på Mirtai
20:49 Artline röstar på Snurrfian
20:55 Snurrfian röstar på Artline
20:57 LenaH röstar på Myrten
20,57 Paddington röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Mirtai
Mirtai lynchas ( bybo)
Ingen käkas
DL 2
17:39 Snurrfian röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Quarter4ever
20:57 Hedinn röstar på Paddington
21:07 Artline röstar på Paddington
21:13 Paddington röstar på Snurrfian
21:21 Fio röstar på Snurrfian
21:21 Myrten röstar på Snurrfian
21:22 Habina röstar på snurrfian
21:30 quarter4ever röstar på paddington
(LenaH missar rösta)
snurrfian lynchas (ulv )
Hedinn käkas ( siare)
Myrten röstar på Hedinn-Snurrfian
hemlig röstar på Paddington-quarter4ever
habina röstar på hemlig-snurrfian
Q röstar på Mirtai-Paddington
fio röstar Mirtai-Snurrfian
artline röstar snurrfian-Paddington
snurrfian röstar artline-hedinn
LenaH röstar myrten-missar
Paddington röstar fio-snurrfian
Hedinn röstar mirtai-Paddington
lite röstreflektioner utifrån det vi nu vet vilka roller en del haft:
Börjar med ulven Snurrfian som lägger en uddaröst på Artline ganska sent i DL1, och efter att Mirtai hade 2 röster redan.
Detta får mig att tro att Artline inte sitter i lyan- varför skulle Snurrfian lägga upp en lyakompis för eventuellt kunna bli lynchad ( detta även om det bara blir en enda röst på denna, för iom den extra dolda rösten från BM så var alla i det läget som hade en röst potentiellt i fara)
Lite samma resonemang ang paddingtons röst på fio, näst sist av alla. Nu vet vi ännu inte om Paddington ÄR ulv, men om det visar sig vara så, så är jag även benägen att hålla fio lite åt det godare hållet. Det enda skulle väl vara om det var ett försök till alibi
Hedinn röstade sist av alla, och hon var ju siare , alltså god, så ulvarna visste ju inte om den sista rösten skulle vara från BM eller annan god .
Hedinn som ju tidigt hade koll på ur BM fungerade i leken gjorde nog den tredje rösten på Mirtai för att säkerställa att hon själv inte riskerade att åka ut, hon hade ju en röst på sig.
Funderar på varför Paddington igår lade första rösten på snurrfian?
Givetvis för att kanske vända lynchen från henne själv. Men det kanske var så att lyan inte uppfattade Paddington som siad igår?
Om hon nu är ulv, det kommer vi nog få veta idag, har svårt att se att lynchen går åt nåt annat håll idag
Men utifrån det resonemanget att Paddis är ulv och de kanske inte uppfattade att paddis var siad igår, så kanske paddis försökte ge sig själv ett alibi genom att rösta på snurrfian?
Om paddis (och lyan) hade uppfattat att hon var siad så borde ju inte paddis röstat på snurrfian igår? Då hade det ju varit bättre att försöka få ut en god istället för att ytterligare decimera kompisarna i lyan?
Fio lägger andra rösten på snurrfian
Myrten den tredje och Habina den sista
Efter det så var det bara jag och LenaH kvar att rösta och snurrfian hade 4 , paddington 2 röster.
Jag lade ju min röst på Paddington, inte så oväntat kanske utifrån vad jag skrivit innan?
LenaH missade att rösta, vilket ingen kunde veta på förhand.
Alltså jag tror ju inte att lyan kunde fått för sig att snurrfian var siad igår? eller? Så det var därför Paddis la rösten där, för att verka som att hon var god?
Och om det finns fler ulvar som röstade på snurrfian?
För mindre än 3 ulvar kan det väl inte vara? Troligast så är det 4 , såsom de flesta av oss resonerar.
Och eftersom Hedinn var siare, jag tror att Artline kan vara god, baserat både för vad hon skriver och för att snurrfian röstade en uddaröst på henne sent i DL1, och jag vet ju vart jag har mig själv så borde alltså ulvarna röstat antingen på mig eller snurrfian igår.
Vilket får mig att fundera skarpt över
hemlig som la en tidig röst på mig. Dessutom skrev hon väl att hon skulle komma in igen i slutet av lynchen och vara beredd att ändra rösten om något mer misstänkt dök upp? Men hon kanske tyckte att jag var det mest misstänkta hon hittade igår.....
Jag är fundersam på hemlig och håller mina ögon på henne!
Habina har jag också svårt att få grepp om, mest för att hon så tydligt innan NattDL idag verkar vilja ha mig som svårbegriplig för min röst på Paddington igår- och sedan snabbt efter det visade sig att Hedinn var siare rösta på Paddington. Därefter så börjar hon tvivla på mig - Alltså jag har inga problem med att bli ifrågasatt men jag reagerar precis som Artline lite på hur hon och Paddis lite verkar vara i samklang?
De brukar ju kunna "hitta" varandra som goda, så en tanke jag får är om de försöker få det att verka som att de gjort det nu med, men att båda är onda så det bara är ett spel för galleriet?
Som sagt vi vet ännu inte med säkerhet Paddis roll , men om hon är ond så kan det förstås också vara så att hon försöker misstänkliggöra Habina.
Men det som jag reagerar mest på hos Habina är ombytligheten, snabb att vända kappan efter vinden? Håller koll på Habina
Myrten Startade ju leken under tidsnöd men kom med en hel del inlägg igår som jag efter genomläsning inte hittar något skumt med. Skriver och resonerar bra, men inte tillräckligt för att kunna hamna som något annat än neutral
LenaH hittade jag inget skumt med efter första dagen , var tyvärr inte med så mycket igår och missade dessutom att rösta igår. Men ser ingen anledning att ändra uppfattning om henne
Får stå kvar som neutral
Artline som jag tycker har resonerat klokt och skrivit vettigt leken igenom.Dessutom tycker jag att snurrfian inte borde lägga en röst så sent i den ovissa DL1 på en lyakamrat. Men har inte mer på fötterna än att hålla henne som neutral med en dragning åt det godare hållet
fio har jag varit fundersam till under leken pga att hon hakade i Paddingtons resonemang efter mina DL1-funderingar. Däremot tycker jag att hon skriver på ett annat sätt än paddis gör, och släpper det dessutom. Lite likadant i morgonens godförklarings-diskussion. Samt att Paddington la en väldigt sen röst på fio i DL1, som jag tycker skulle vara konstigt av en ond Paddis att göra om de skulle sitta i lyan ihop. Det enda är väl om det skulle vara en alibiröst. Men trots allt så om det visar sig att paddis är ond så tenderar jag att vilja hålla fio lite åt det godare hållet, fram tills vi vet så får hon vara neutral
Paddington har jag redan röstat på och har känt sedan efter DL1 att hon skrivit på ett sätt som jag inte känner igen att en god paddis skulle göra. dessutom tror jag att hon är siad av Hedinn, och i så fall som ond. Min starkaste ulvkandidat idag
Jag hamnar till att de två jag främst vill hålla koll på efter denna lynchen är hemlig och Habina