• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare bumpo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 758
  • Visningar Visningar 23 130
Tänkte försöka undvika att få tidspanik idag, så känns bäst att rösta nu.

Jag har blivit lite fundersam på Snurrfian idag, efter hennes lite konstigt motiverade röst, framför allt. Men vill gärna ge henne en chans att bemöta frågorna hon fick efter den.

Paddingtons diskussion med Q4 efter gårdagens lynch upplever jag fortfarande lite som att Paddi var "onödigt" anklagande/på Q4, för något som jag tyckte var typisk Q. Jag vet att Paddi förklarat i efterhand och att hon i slutet av diskussionen konstaterade att de nog pratade förbi varandra, men det är ändå nåt med tonen i det hela som inte känns helt bra.

Hedinn röstar på Paddington

Jag hittar ingenting som känns tydligt i hedinns inlägg efter natten. Antingen har hon siat en god eller så har hon siat paddington som ond. Just för att hon röstar på paddington fast hon förstår hur paddington menar så nämner hon "nåt med tonen i det hela som inte känns helt bra". Det tycker jag låter som en siare som vet att någon är ond, men inte har substans nog att teoria kring det.

Dessutom var hon snabb att markera när jag missat hennes röstmotivering på paddington, utan bara reagerade på quarter4evers. Kan det vara så att det var två ulvar uppe till lynch igår ändå?

Äh, jag kan lika gärna lägga en säkerhetsröst nu, så får jag se om jag ändrar mig under dagen/kvällen.

Habina röstar på paddington då jag misstänker att hedinn kan ha siat henne som ond.

hittade de inlägg från Hedinn igår som jag tycker är intressanta nu när det visade sig att hon var siare
Det här första av henne igår morse fick mig att fundera över om hon kunde vara siare, fick känslan av att hon "visste" att jag var god, och att hon kanske därför började misstänka Paddington utifrån vår diskussion efter DL1. Men det troligaste är nog att hon siat Paddington som ond, när man sedan fortsätter att läsa inläggen som kommer efteråt. Hon känns så pass inriktad på att Paddington är ond genom hela dagen , på ett sätt bara en som är siare brukar kunna vara
Det är väl mest att Q4 skriver "teorier" som är självklara, vilket är vad Paddi försöker påpeka.

På den fronten kan jag förstå ifrågasättandet till viss del, just för att det är så självklart, men Q4 brukar väl, vad jag vet, skriva ut exakt alla tankar/ konstateranden m.m mest för att ha dem på pränt, så jag tycker inte att det är ett dugg skumt att hon gör det. Så sett till det har jag lite mindre förståelse för att @Paddington gör en såpass stor diskussion av det.

inlägget där jag igår tyckte att hon beskrev det jag själv upplevde om diskussionen efter DL1 väldigt bra!
@fio upplevde jag mest reagerade lite på det, vilket jag inte tycker är så konstigt. Reagerade gjorde jag lite själv också (om än inte på pränt, då jag avfärdade det med "Jaja, det är ju Q4 innan jag kom så långt :D). Men det kan ju vara en fördel att skriva det man reagerar på för framtida tankar i leken också.

Så jag upplevde en väldigt stor skillnad, där jag tyckte att Paddi ifrågasatte och höll igång en diskussion om det, på ett sätt jag nästan upplevde lite anklagande, medan fio tyckte jag mest bara visade en reaktion på det hela.

hennes röstinlägg igår.
Tänkte försöka undvika att få tidspanik idag, så känns bäst att rösta nu.

Jag har blivit lite fundersam på Snurrfian idag, efter hennes lite konstigt motiverade röst, framför allt. Men vill gärna ge henne en chans att bemöta frågorna hon fick efter den.

Paddingtons diskussion med Q4 efter gårdagens lynch upplever jag fortfarande lite som att Paddi var "onödigt" anklagande/på Q4, för något som jag tyckte var typisk Q. Jag vet att Paddi förklarat i efterhand och att hon i slutet av diskussionen konstaterade att de nog pratade förbi varandra, men det är ändå nåt med tonen i det hela som inte känns helt bra.

Hedinn röstar på Paddington

@Habina oj det var tidigt, du menar att Hedinn skulle valt att sia Paddington efter diskussionen om Q i förrgår?

Jag har bara varit sia en gång..typ två nätter innan jag dog :p men är den diskussionen fog för att sia någon tror du eller ni?

Annars känns det som typ cirkus, LenaH, Q och Myrten är sådana man gärna vill veta vad man har... Paddington är så hal alltså? :eek:

@Habina oj det var tidigt, du menar att Hedinn skulle valt att sia Paddington efter diskussionen om Q i förrgår?

Jag har bara varit sia en gång..typ två nätter innan jag dog :p men är den diskussionen fog för att sia någon tror du eller ni?

Annars känns det som typ cirkus, LenaH, Q och Myrten är sådana man gärna vill veta vad man har... Paddington är så hal alltså? :eek:

Ja, jag skulle absolut kunna tänka mig att sia någon av de två efter den diskussionen. Paddington är en gammal räv (samtidigt som hon är en björn?!) så jag är inte förvånad om Hedinn siat henne. Men jag är absolut inte säker och vacklar lite nu när jag ser hur Q vänder det till att hon plötsligt skulle blivit god?

Men @quarter4ever du menar inte att du godförklarar dig själv nu?? ;) om Hedinn siat Paddington hur ska hon veta att du är god? Dessutom första dagen?
som jag skrev:
Det här första av henne igår morse fick mig att fundera över om hon kunde vara siare, fick känslan av att hon "visste" att jag var god, och att hon kanske därför började misstänka Paddington utifrån vår diskussion efter DL1.
Att den första känslan jag fick när jag läste det första inlägget av Hedinn var ATT hon siat mig , då jag upplevde att hon tryckte på att jag inte var skum som skrivit som jag gjorde i den diskussionen- för att det är så jag brukar uttrycka mig

Sedan vidareutvecklar jag hur jag tolkade det hela efter att ha läst alla hedinns inlägg igår och ffa de andra två jag citerade i mitt inlägg #364
att det mer coh mer framstod som troligare att hon siat paddington ond
Helt enkelt försöker jag bara ( ännu en gång!:p) bara visa hur mina tankar går och hur de utvecklas genom att visa hela vägen till den tanken
Jag vet ju min roll och utgår ju från den i mina reflektioner

Ja, jag skulle absolut kunna tänka mig att sia någon av de två efter den diskussionen. Paddington är en gammal räv (samtidigt som hon är en björn?!) så jag är inte förvånad om Hedinn siat henne. Men jag är absolut inte säker och vacklar lite nu när jag ser hur Q vänder det till att hon plötsligt skulle blivit god?
vänder jag det till att jag "plötsligt" blivit god ?:confused:
Återigen samma som till fio:
jag försöker visa hur jag resonerade igår och hur tankarna förändrades i samband med inläggen av Hedinn kom, jag skriver ju uttryckligen att det troligaste är ju att hon siat Paddington ond!?
Varför börjar du vackla i det ?
Skulle Hedinn ha siat mig som ond- är det det du försöker få det till:cautious:

vänder jag det till att jag "plötsligt" blivit god ?:confused:
Återigen samma som till fio:
jag försöker visa hur jag resonerade igår och hur tankarna förändrades i samband med inläggen av Hedinn kom, jag skriver ju uttryckligen att det troligaste är ju att hon siat Paddington ond!?
Varför börjar du vackla i det ?
Skulle Hedinn ha siat mig som ond- är det det du försöker få det till:cautious:

Nej, jag tror ju att paddington blivit siad som ond, men det gör ju inte dig god för det. Däremot tycker jag din reaktion är skum och den blir inte mindre skum för att du plötsligt fått för dig att jag tror att hedinn siat dig som ond. Då skulle jag väl ha lagt min röst på dig?

Jag kan inte minnas att Paddington eller någon annan heller för den delen försökte få dig till att vara skum?

Då kan jag ju säga att Hedinn visste att jag är god bara för att hon inte alls fick samma känsla av mig som hon fick av Paddington även om vi förde samma diskussion om dig.

Det blir jättekonstigt, men visst kan Hedinn ha siat Paddington ond men det innebär ju inte att du är god för Det Q ;)

även till @fio

Nej, jag tror ju att paddington blivit siad som ond, men det gör ju inte dig god för det. Däremot tycker jag din reaktion är skum och den blir inte mindre skum för att du plötsligt fått för dig att jag tror att hedinn siat dig som ond. Då skulle jag väl ha lagt min röst på dig?

jag reagerade på hur du skrev i det citatet jag svarar på : hur menar du med det fetade då?
Jag tolkade det som att du helt plötsligt inte vill vara säker på att paddington var siad ond och så vacklar du pga mig?

Absolut att du har rätt i att jag inte med automatik blir god för att paddington skulle vara siad ond
Men det hela jag skrev var bara för att visa precis alla tankar jag hade om de inlägg jag citerade av hedinn.
Jag tyckte inte att det var så klart i det första inlägget att paddington var siad som ond, och jag är ganska populär till att bli siad själv, så min första reajtion var Yes! hon har siat mig ! när jag läste det inlägget. Det brukar inte vara någon som ens vågar antyda att jag inte är skum som jag tyckte att hedinn gjorde i det inlägget om de inte känner sig hyfsat säkra på vart jag står
Är det det som är skumt, ja då får du tycka det

Och sedan så tycker jag att det blir mer och mer uppenbart att hon siat paddington ond under dagen ( för det tror jag hon har gjort med tanke på hur hon skriver och vad hon skriver )
Så nej, jag tror inte att Hedinn visste något om mig igår, men av det hon visste om paddington så drog hon sina slutsatser från det.
Jag reagerade på att Paddington gick så efter mig i den diskussionen vi hade, jag upplevde att hon försökte vränga till mina ord på ett sätt jag reagerade på, kändes inte som något en god paddington skulle göra helt enkelt

Jag kan inte minnas att Paddington eller någon annan heller för den delen försökte få dig till att vara skum?

tja habina håller mig som skum nu :p men ingen har väl uttryckt direkt att jag är skum innan förutom Mirtai som ju röstade på mig i DL1
Men jag upplevde det som att paddis ville få mig misstänkt ur den diskussionen vi hade , hon brukar inte skriva på det sättet tycker jag när hon är god, och jag upplevde ju en skillnad på hur du skrev och hur paddis skrev, vilket även hedinn noterade och beskrev väldigt bra

nej det med skum är ju hur hedinn uttryckte sig
Det är väl mest att Q4 skriver "teorier" som är självklara, vilket är vad Paddi försöker påpeka.

På den fronten kan jag förstå ifrågasättandet till viss del, just för att det är så självklart, men Q4 brukar väl, vad jag vet, skriva ut exakt alla tankar/ konstateranden m.m mest för att ha dem på pränt, så jag tycker inte att det är ett dugg skumt att hon gör det.

Då kan jag ju säga att Hedinn visste att jag är god bara för att hon inte alls fick samma känsla av mig som hon fick av Paddington även om vi förde samma diskussion om dig.

Det blir jättekonstigt, men visst kan Hedinn ha siat Paddington ond men det innebär ju inte att du är god för Det Q ;)
som sagt jag tror att hedinn mest troligt siat paddington ond och sedan dragit slutsatser utifrån det både i hur hon skrev om dig eller mig
Hon kan ju inte veta något mer än om den hon siat

du vacklade ju efter du lagt rösten? så varför skulle du lagt rösten på mig innan du började vackla?

Det känns lite som jag hamnar i skottelden igen lite på samma saker som i den första diskussionen med paddis
För att jag försöker visa alla mina tankar från zero och hur de sedan utvecklas allt eftersom mer inlägg kommer som ger nya infallsvinklar

Den enda som kan veta om Paddington ( eller annan deltagare för den delen) var siad utöver hedinn själv är spionen. Spionen bör ha följt siaren om den som är siad får röster på sig med motiveringar/ inlägg som visar på att det är en siare som lägger rösten

Jag tror att det troligaste var att paddington blev siad av hedinn till igår.
Jag tycker också att det sätt som paddington argumenterade mot mig i vår diskussion inte är på ett sätt som en god paddington skulle göra, och jag reagerade på det redan då och hade henne som en av mina mest misstänkta tidigt under gårdagen i min sammanställning

jag tänker rösta nu, för jag ser ingen annan mer uppenbart trolig ond än paddington i detta läget

quarter4ever röstar på Paddington
med anledning av det jag skrev ovan

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
9 908
Senast: LenaH
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är... 43 44 45
Svar
893
· Visningar
23 151
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka