• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare bumpo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 758
  • Visningar Visningar 23 130
Då måste hon ha varit mer mån om att få ut Fio än Q tycker jag. Det gör att jag drar öronen åt mig lite extra. Eller, så kunde hon lägga en extraröst som BM och därmed röstat på bägge.
Jag tror bm röstade på samma i tråden och i det dolda för att signalera till spionen.

Men jag tror inte paddi ville lägga en andra röst på Q utan lade hellre en första röst.

LenaH - tippar på 4 onda efter Q4s räkning. Säger att spionen troligen vet vem ängeln är i detta läge. Hur kan hon veta det undrar jag, det är ju inte säkert spionen lyckats sia just ängeln i natt. Vet hon själv vem ängeln är för att hon är ulv?

Efter nattdl fick spionen (bland annat) informationen "Ängeln skyddar X" och "Ulvarna käkar X". Eftersom det inte finns någon ond spion är det kutym för ängeln att skydda sig själv första natten, för att signalera till spionen vem som är ängel. I det här fallet blev det ännu tydligare, eftersom ulvarna valde att käka just ängeln. Tyvärr gör ju det också att ulvarna nu vet vem som är ängel.

Myrten - funderar på ulvar och papegojor och säger att spionen kan hitta ängeln och att lyan vid detta läge vet vem ängeln är. Är det hennes sätt att berätta för spionen och oss övriga att hon är ängeln?

Nej, ängeln är inte intresserad av att tala öppet i leken om att hon är ängel. Tror det är farligt att öht spekulera kring den rollen. Däremot vet spionen (och tyvärr även ulvarna) med största sannolikhet nu om ängeln.

Jaha... Mina reflektioner så här långt. Paddington och Quarter4ever hamnar i någon slags diskussion om två teorier som Q, som Q hävdar är en teori. Typ. ;)

Myrten tycker jag lyfter saker på ett bra sätt och själv är jag tacksam över att inte behöva ha en lång textmassa att ta mig igenom (orkar inte sådant just nu). Så fortsätt gärna med korta inlägg, även om du får fortsätta vara neutral. :p

Hemlig trasslar in sig lite kring ängel och spion, samt verkar fiska efter vem som är borgmästare. Eller snarare försöker sig på att gissa goda roller öppet. Jag tänker tills vidare dock se det som nybörjarmisstag och tycker ändå det talar mer för att hemlig är god än ond, för lyakollegorna borde ha hunnit stoppa henne lite tidigare. ;) Men det är klart, hon kanske är själv i lyan just nu. Jaja, neutral tills vidare då.

Förstår att jag är svår att få grepp om när jag inte skrivit nästan någonting. :p Delfinen kommer från en tidigare lek, där Hedinn blev full IRL och skrev i tråden att hon var en delfin. :rofl:
Jag skrev att jag KÄNDE MIG som en delfin, stor skillnad! :mad:

Jaha... Mina reflektioner så här långt. Paddington och Quarter4ever hamnar i någon slags diskussion om två teorier som Q, som Q hävdar är en teori. Typ. ;)

Myrten tycker jag lyfter saker på ett bra sätt och själv är jag tacksam över att inte behöva ha en lång textmassa att ta mig igenom (orkar inte sådant just nu). Så fortsätt gärna med korta inlägg, även om du får fortsätta vara neutral. :p

Hemlig trasslar in sig lite kring ängel och spion, samt verkar fiska efter vem som är borgmästare. Eller snarare försöker sig på att gissa goda roller öppet. Jag tänker tills vidare dock se det som nybörjarmisstag och tycker ändå det talar mer för att hemlig är god än ond, för lyakollegorna borde ha hunnit stoppa henne lite tidigare. ;) Men det är klart, hon kanske är själv i lyan just nu. Jaja, neutral tills vidare då.

Fast det är väl tredje leken i rad nu hemlig anklagas för nybörjarmisstag? För precis samma grejer...ingen är SÅ mkt nybörjare! Jag säger inte att hemlig är ond men som god hade hon nog fattat i lek två att man inte vill avslöja goda specialroll.

Fast det är väl tredje leken i rad nu hemlig anklagas för nybörjarmisstag? För precis samma grejer...ingen är SÅ mkt nybörjare! Jag säger inte att hemlig är ond men som god hade hon nog fattat i lek två att man inte vill avslöja goda specialroll.
Det är min tredje lek ;)

:rofl: Tur du inte lekte med mig när jag var ny. Tror jag slutade göra nybörjarmisstag i typ lek åtta eller nio. :o

Fast hemlig har väl åkt ut direkt i sina två senaste lekar? Så även om hon spelat tre gånger så har hon bara erfarenhet av en full lek.

Jag vet inte var hemlig står, men jag tycker som sagt att hennes reaktion på Habinas röst igår snarare drar henne åt det goda hållet (om något). Helt enkelt för att många nya börjar misstänka den som röstar på dem främst om de (de nya alltså) är goda. Det blir typ att rösten känns "orättvis" och därför misstänker de den som har röstat. Likaså tänker jag att om hemlig spelade tillsammans med någon kunde hon fråga där om Hedinns delfiner och en del annat. Men som sagt - jag vet inte!

Jag ska försvinna in i Masterchef Australien ett tag nu och lägger därför min röst så jag inte missar nåt. Kan dock komma att ändra sista halvtimmen (när programmet är slut) om det framkommit nåt jag reagerar på.

hemlig röstar på Quarter4ever då jag faktiskt inte hittat nåt som talat för att hon är god. Hon lade första rösten på Mirtai igår och sen kanske det blev en lyckoträff för lyan att fler hängde på så M röstades ut.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 767
Senast: qitis
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
9 908
Senast: LenaH
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är... 43 44 45
Svar
893
· Visningar
23 151
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka