• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare bumpo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 758
  • Visningar Visningar 23 130
Tänkte försöka undvika att få tidspanik idag, så känns bäst att rösta nu.

Jag har blivit lite fundersam på Snurrfian idag, efter hennes lite konstigt motiverade röst, framför allt. Men vill gärna ge henne en chans att bemöta frågorna hon fick efter den.

Paddingtons diskussion med Q4 efter gårdagens lynch upplever jag fortfarande lite som att Paddi var "onödigt" anklagande/på Q4, för något som jag tyckte var typisk Q. Jag vet att Paddi förklarat i efterhand och att hon i slutet av diskussionen konstaterade att de nog pratade förbi varandra, men det är ändå nåt med tonen i det hela som inte känns helt bra.

Hedinn röstar på Paddington
Känns som jag och Hedinn tänker ganska lika. Jag funderar också över snurrfian. Dels för det Hedinn skriver men också för också för motiveringen jag skrev igår om att snurrfian inte ville räkna för att inte riskera att outa att hon vet hur många onda det är. Sedan känns det skumt att hon svänger så med Lena. Men jag vill avvakta lite med snurrfian.

Jag måste ut med hunden inom snar framtid. Så jag röstar nu.

Artline röstar på Paddington.
Konversationen med Q och paddi känns skum.

Hinner kanske in igen innan DL

alltså
både spion ,siare och ängel är kvar i spelet =
spionen borde veta vem som är ängel och vem som är siad
spionen vet också vem som BM la sin dolda( extra) röst på
BM vet dessutom vem ulvarna försökte käka ( dvs att den till 100% är god- då inga onda utanför lyan finns i denna leken )
Sedan kan det vara svårtolkat för spionen om den siade är god / ond beroende på vad som skrivs idag
Även Bm kan vara svår att "hitta" beror ju på om BM röstade lika igår med sin öppna röst och sin dolda röst

Hur vet BM vem ulvarna försökte käka?

Rättelse @fio och @quarter4ever Hedinn fick en röst, så rent teoretiskt skulle borgmästaren kunnat ha lagt sin dolda röst på henne dvs det stod lika mellan henne och mirtai, innan hedinn röstade på mirtai.

Lite funderingar efter att ha läst igenom allt igen:

Mirtai fick tre röster emot sig igår, pga hennes teori där om vilka som ev har koll el inte (och där får jag nog korrigera mig själv i min teori igår för jag såg nu att Q visst hade fångat att det var två "inte" i den meningen, det är iaf hur jag tolkar #84) Dock hade både Q och fio citerat samma inlägg från Mirtai och Hedinn skrivit utan citat.

Hedinns tredjeröst står ut, men jag tror inte det är ett räddningsförsök av ngn kollega utan tror mer att det är säkerställande av sig själv (utifrån hur BM fungerar) och att man inte riskerar att lynchas. Det kan man göra som både god och ond, dock tycker jag det känns som lite mer åt det godare hållet för Hedinn (som god litar man mer på sig själv och sin roll än på ngn annan).

Snurrfian tycker jag skickar lite lösa hintar och funderingar åt olika håll idag - lite grann som hon vill se om någon hakar på? Det gör att jag blir fundersam mot henne. Sedan tycker jag hennes teori mot Hedinn är väldigt udda om nu Hedinn försöker medla (vilket jag inte ser att hon försökt göra utan hon har förklarat hur hon ser på situationen) så varför tycker man det är skumt att ngn vill reda ut missförstånd?

Utifrån detta:

Paddington röstar på Snurrfian

Jag ska försvinna in i Masterchef Australien ett tag nu och lägger därför min röst så jag inte missar nåt. Kan dock komma att ändra sista halvtimmen (när programmet är slut) om det framkommit nåt jag reagerar på.

hemlig röstar på Quarter4ever då jag faktiskt inte hittat nåt som talat för att hon är god. Hon lade första rösten på Mirtai igår och sen kanske det blev en lyckoträff för lyan att fler hängde på så M röstades ut.
varför skulle det bli en lyckträff för lyan för att jag la första rösten?
:confused:

Jag måste hålla med om att Snurrfian är klart skummast idag. Jag är inte alls säker på det här men för mig sticker det mest ut. Jag förstår ju Paddington och Qs diskussion eftersom jag hade samma diskussion så det tycker inte jag är ett dugg skumt.

Fio röstar på Snurrfian pga att hon la en skum röst om att Hedinn försökte medla när hon bara försökte förklara

Jag är naturligtvis inte klar med det jag ska göra så jag hinner inte gå igenom leken igen, men jag måste ju rösta. Det jag tycker är mest utstickande är Snurrfians röstinlägg med den väldigt dåligt motiverade rösten på Hedinn. Helst skulle jag vilja att Snurris kom in och förklarade, men hon är väl borta för kvällen. Och det är nu till syvende och sist det jag reagerat mest på. Att Snurris verkar bortse från att det kan vara lika viktigt för en god som inte är borgmästare som för en ond att se till att någon hade majoritet.

Myrten röstar på Snurrfian

Hm @Hedinn verkar förklara och stryka medhårs och hennes sista minuten röst på Mirtai tycker jag är lite knepig, även om det inte var så konstigt att rösta på Mirtai.
@Myrten skriver en hel del men inget som jag har reagerat på så här långt, men jag kanske har läst för dåligt?
Åh jag måste rösta... Snurrfian röstar på Hedinn eftersom hon verkar vilja förklara och medla mellan Q och Paddington och att hennes sista minuten röst på Mirtai skulle kunna vara en ulv som såg en chans att bli av med en god.

Nä, jag är ledsen. Jag hittar ingenting vettigt att gå på idag, så jag går på något som jag reagerade på och som jag vet att fler reagerat på (även om jag inte hade orken att upprepa det andra redan skrivit före mig när jag läste ikapp leken).

Snurrfian målar upp en bild av hedinn som jag inte känner igen öht och jag tror precis som @Myrten ? tror jag det var, att hedinn likväl kan ha en god roll och inte ville riskera att ryka och därför röstade på mirtai för att gardera sig om borgmästaren lagt sin dolda röst på henne.

Habina röstar på snurrfian pga detta.

Och jag kan direkt tillägga att jag inte sett de tidigare rösterna på snurrfian när jag röstade. :o Men jag vet inte vem jag annars ska rösta på. :arghh:

Röstlista

DL2
20:03 hemlig röstar på Quarter4ever
20:57 Hedinn röstar på Paddington
21:07 Artline röstar på Paddington
21:13 Paddington röstar på Snurrfian
21:21 Fio röstar på Snurrfian
21:21 Myrten röstar på Snurrfian
21:22 Habina röstar på snurrfian

Shit i sista minuten ( trots mina intentioner att inte vara det )
quareter4ever röstar på paddington
för att jag tror att hon försökte anklaga mig igår på falska premisser

Röstlista

DL2
20:03 hemlig röstar på Quarter4ever
20:57 Hedinn röstar på Paddington
21:07 Artline röstar på Paddington
21:13 Paddington röstar på Snurrfian
21:21 Fio röstar på Snurrfian
21:21 Myrten röstar på Snurrfian
21:22 Habina röstar på snurrfian
Snurrfians röst saknas väl i den där?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
9 908
Senast: LenaH
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är... 43 44 45
Svar
893
· Visningar
23 151
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka