• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare bumpo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 758
  • Visningar Visningar 23 130
Jag är hungrig men orkar inte göra någon mat. Är det legitimt att åka till affären och köpa färdigmat + godis då? :angel:

Snabba beslut krävs, de stänger om en timme. :eek:

Skummade snabbt igenom leken, d v s vad som hänt sen jag skrev sist. Fortfarande tycker jag nog att Snurris röst är det mest utstickande. Men jag känner inte riktigt att jag har koll på vad jag tycker/tänker/tror om typ någon. Borde läsa igenom hela leken igen och göra en sammanfattning, men jag kommer inte att hinna det ikväll. Det är bara att konstatera.

Fast hemlig har väl åkt ut direkt i sina två senaste lekar? Så även om hon spelat tre gånger så har hon bara erfarenhet av en full lek.

Jag vet inte var hemlig står, men jag tycker som sagt att hennes reaktion på Habinas röst igår snarare drar henne åt det goda hållet (om något). Helt enkelt för att många nya börjar misstänka den som röstar på dem främst om de (de nya alltså) är goda. Det blir typ att rösten känns "orättvis" och därför misstänker de den som har röstat. Likaså tänker jag att om hemlig spelade tillsammans med någon kunde hon fråga där om Hedinns delfiner och en del annat. Men som sagt - jag vet inte!

Fast när jag satt i lyan i min andra lek samt var tvilling i min första så blev jag tvingad till att fråga i leken för annars skulle det bli misstänkt för det skulle märkas att jag inte spelade ensam så jag köper faktiskt inte det resonemanget att all kommunikation sker i lyan eller att lyamedlemmarna stoppar vad som skrivs i tråden.

Jag säger varken bu eller bä om hemlig för tillfället men köper bara inte det argumentet.

Fast när jag satt i lyan så blev jag tvingad till att fråga i leken för annars skulle det bli misstänkt för det skulle märkas att jag inte spelade ensam så jag köper faktiskt inte det resonemanget att all kommunikation sker i lyan eller att lyamedlemmarna stoppar vad som skrivs i tråden.

Jag säger varken bu eller bä om hemlig för tillfället men köper bara inte det argumentet.
Nej, jag menar inte att all kommunikation sker men en del. Delfinen var kanske ett dumt exempel, men det kan t ex vara risky att skriva att jag kanske försöker visa att jag är ängel (typ, orkar inte gå tillbaka) för det kan uppfattas som försök att outa en god specialroll och det kan anses vara ulvigt. (Obs att jag bara använder det här som ett exempel!)

Men jag vill inte på något vis godförklara hemlig! Det är inte det jag menar, så att det framgår.

NU försvinner jag och skriver vidare!:cool: Attan att jag blir så jäkla fast i dessa lekar!!! Back to work, Myrten! *slår med en piska* Men alltså, jag kommer tillbaka före DL.

Fast när jag satt i lyan i min andra lek samt var tvilling i min första så blev jag tvingad till att fråga i leken för annars skulle det bli misstänkt för det skulle märkas att jag inte spelade ensam så jag köper faktiskt inte det resonemanget att all kommunikation sker i lyan eller att lyamedlemmarna stoppar vad som skrivs i tråden.
sedan händer det ju att hmmm lyamedlemmar gör saker utan att stämma av m sina kompanjoner... just sayin... :angel:

Läser ikapp mig och du har säkert redan svarat på det här. Men om du inte har det, så vill jag gärna ha förtydligat varför fios andra röst skulle vara mer iögonfallande än hedinns tredje? *förstår inte*
jag läser också ikapp mig så hoppas jag hittar alla frågor , annars är det bara för att jag just läser ikapp
Detta skrev jag igår som en första reflektion över rösterna efter DL igår
Jag tyckte då att det var iögonfallande att fio la en andra röst så pass snabbt efter min första röst på Mirtai igår
jag skrev hela inlägget precis utefter mina tankar kom :)
Och med det sagt så :
ja en andra röst som följer lite i mina fotspår fick mig att reagera ( men SAMTIDIGT så förstår jag den pga att det var det som fick mig att regera- om det nu är begripligt? ) Och i det första jag tänkte så var det att det var onödigt för en ulv att lägga en tredje röst, när det såg ut att vara avgjort iom att Mirtai redan hade två röster
MEN sedan kom jag på allt eftersom jag skrev att vi ju hade den extra rösten att tänka på med
Jag hade kunnat skriva om allt jag tänkt och bara skrivit utifrån det, men jag är ju --- eh.--- lite direktt i tanke och skrift ( och tal:p ) så valde att låta det stå kvar just för att det skulle visa hur jag tänkte
blev det klarare?:)

Jag som läser allt i efterhand hänger helt med i hur de resonerar, men de verkar ha pratat om varandra. ;) Sedan säger det egentligen inte så mycket om roller ännu, utan det går ju att utläsa mer längre fram. Men att det skulle ta så stor del av leken i anspråk gör mig lite full i skratt. :D
jag är lite förvånad över att denna diskussion fortfarande verkar vara det mest intressanta i leken?
Alltså jag har inget emot att hamna i fokus så sett, men något mer borde ju vara av mer intresse?
Eller så är det bara för att det jag försöker säga( skriva) är glasklart för mig och jag är riktigt usel på att framföra det ......:crazy:

Hedinns sista röst på Mirtai vet jag inte om den säger så mkt. Det kan vara så som Q säger att ulvarna ville säkerställa att en god åkte, eller helt enkelt så att Hedinn inte ville lägga upp någon annan för lottning!
och inte för att rädda sig själv ?

jag är lite förvånad över att denna diskussion fortfarande verkar vara det mest intressanta i leken?
Alltså jag har inget emot att hamna i fokus så sett, men något mer borde ju vara av mer intresse?
Eller så är det bara för att det jag försöker säga( skriva) är glasklart för mig och jag är riktigt usel på att framföra det ......:crazy:
Fast jag tycker nog mer det är paddi och hennes reaktion som är mer i fokus än du :p

Idag finns info både från spionen och sian, eller?
alltså
både spion ,siare och ängel är kvar i spelet =
spionen borde veta vem som är ängel och vem som är siad
spionen vet också vem som BM la sin dolda( extra) röst på
BM vet dessutom vem ulvarna försökte käka ( dvs att den till 100% är god- då inga onda utanför lyan finns i denna leken )
Sedan kan det vara svårtolkat för spionen om den siade är god / ond beroende på vad som skrivs idag
Även Bm kan vara svår att "hitta" beror ju på om BM röstade lika igår med sin öppna röst och sin dolda röst

Tänkte försöka undvika att få tidspanik idag, så känns bäst att rösta nu.

Jag har blivit lite fundersam på Snurrfian idag, efter hennes lite konstigt motiverade röst, framför allt. Men vill gärna ge henne en chans att bemöta frågorna hon fick efter den.

Paddingtons diskussion med Q4 efter gårdagens lynch upplever jag fortfarande lite som att Paddi var "onödigt" anklagande/på Q4, för något som jag tyckte var typisk Q. Jag vet att Paddi förklarat i efterhand och att hon i slutet av diskussionen konstaterade att de nog pratade förbi varandra, men det är ändå nåt med tonen i det hela som inte känns helt bra.

Hedinn röstar på Paddington

jag läser också ikapp mig så hoppas jag hittar alla frågor , annars är det bara för att jag just läser ikapp
Detta skrev jag igår som en första reflektion över rösterna efter DL igår
Jag tyckte då att det var iögonfallande att fio la en andra röst så pass snabbt efter min första röst på Mirtai igår
jag skrev hela inlägget precis utefter mina tankar kom :)
Och med det sagt så :
ja en andra röst som följer lite i mina fotspår fick mig att reagera ( men SAMTIDIGT så förstår jag den pga att det var det som fick mig att regera- om det nu är begripligt? ) Och i det första jag tänkte så var det att det var onödigt för en ulv att lägga en tredje röst, när det såg ut att vara avgjort iom att Mirtai redan hade två röster
MEN sedan kom jag på allt eftersom jag skrev att vi ju hade den extra rösten att tänka på med
Jag hade kunnat skriva om allt jag tänkt och bara skrivit utifrån det, men jag är ju --- eh.--- lite direktt i tanke och skrift ( och tal:p ) så valde att låta det stå kvar just för att det skulle visa hur jag tänkte
blev det klarare?:)

Tack, då är jag med! :)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 764
Senast: qitis
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
9 908
Senast: LenaH
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är... 43 44 45
Svar
893
· Visningar
23 151
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka