En teori är att fårulven inte var online under DL2 och därför inte räddade LenaH. När jag kollar igenom vilka som skrev nära DL så verkar det som att endast 2 st inte var online:
@bollen__ & @Poisonous

Bollen_ har jag skrivit om tidigare så kollar igenom Poisinous.
  • Väldigt få inlägg pga internet
  • Röstade på Habina pga Habilas kommentar om Lampan "men hittar jag inget annat skumt ikväll kanske jag känner mig tvingad att göra det ändå."
  • Röstar på Habina igen

Det är svårt att utläsa något från Poisinous eftersom det är så otroligt få inlägg.

För att komma tillbaka till leken, jag tycker att det känns riktigt bra att min magkänsla runt LenaH stämde, men nu gäller det att hitta fler ulvar.
Det är som sagt intressant att ulven i fårakläder inte räddade LenaH vilket gör att åtminstone jag funderar över Emtherlia och Habina och att Emtherlia valde att ändra sin röst till LenaH istället för Habina. Visserligen har hon svarat att det var tidsbrist men det är ändå något som jag funderar över. Sen kan det självklart vara så att fårulven inte var inne vid röstningen och inte kunde rädda LenaH.

En teori är att fårulven inte var online under DL2 och därför inte räddade LenaH. När jag kollar igenom vilka som skrev nära DL så verkar det som att endast 2 st inte var online:
@bollen__ & @Poisonous

Bollen_ har jag skrivit om tidigare så kollar igenom Poisinous.
  • Väldigt få inlägg pga internet
  • Röstade på Habina pga Habilas kommentar om Lampan "men hittar jag inget annat skumt ikväll kanske jag känner mig tvingad att göra det ändå."
  • Röstar på Habina igen

Det är svårt att utläsa något från Poisinous eftersom det är så otroligt få inlägg.
Nu vet jag inte var jag har Poisonous men jag känner inte att det går att utgå så mycket från hennes röst igår då det var Habina själv som föreslog att Poisinous skulle rösta på henne så att hon inte blev kickad för utebliven aktivitet.
Jag hoppas att hon får ordning på sitt internet snabbt så vi kan få lite mer att gå på från henne!

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44 Poisonous röstar på Habina
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia
21:17 Niyama röstar på Lobelia
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på LenaH

21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
22:00 Habina röstar på LenaH
22:00 FiaM röstar på Emtherlia
22:01 Snurrfian röstar på LenaH
22:01 Lobelia röstar på Gravinda
22:04 Artline röstar på Emtherlia
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia
22:05 Emtherlia ändrar röst till LenaH

Paddingtons röst säger egentligen inget om hennes roll med tanke på att hon lägger en förstaröst på LenaH när Habina redan har två röster, Snurrfian en, Jag en och Lobelia en. Habinas röst på LenaH tycker jag dock är mer intressant. Visserligen har Habina då fått tre röster och rösten på LenaH gör att LenaH har två röster men, det är ändå en andraröst som sätter LenaH med i utslagningen. Sen kommer Snurrfian med den tredje och gör så att LenaH "leder". Pga detta vill jag sätta Habina & Snurrfian liiiite åt det goda hållet.

Å andra sidan kanske allt är alibiröster från ulvar.

Nu vet jag inte var jag har Poisonous men jag känner inte att det går att utgå så mycket från hennes röst igår då det var Habina själv som föreslog att Poisinous skulle rösta på henne så att hon inte blev kickad för utebliven aktivitet.
Jag hoppas att hon får ordning på sitt internet snabbt så vi kan få lite mer att gå på från henne!

Och då var det @bollen__ kvar. Om den teorin stämmer. Eller så är @Poisonous fåraulven (det kan hon ju vara oavsett internet-status) men det känns trist att rösta på någon som har problem med internet och inte kan vara med ordentligt.

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13 Poisonous röstar på Habina

21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56 Habina ändrar röst till Lampan
21:58 bollen__ röstar på Lampan
21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till Lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00 Lobelia röstar på Snurrfian
22:00 FiaM röstar på Paddington
22:00 Lampan röstar på Habina

22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan

DL 2

Gravinda röstar: Lampan – Habina
Niyama röstar: Lampan – Lobelia
Poisonous röstar: Habina – Habina
Habina röstar: Niyama, LampanLenaH
Snurrfian röstar: Habina, LampanLenaH
Blacksmithfarm röstar: Snurrfian – Habina
Emtherlia röstar: Ferrari, Lampanbollen_ - LenaH
bollen_ röstar: Lampan – Emtherlia
Artline röstar:
Lampan – Emtherlia
Lobelia röstar:
Snurrfian – Gravinda
FiaM röstar:
Paddington – Emtherlia
Ferrari röstar:
Lampan – Emtherlia
Paddington/q röstar: Lampan - LenaH
(Har skrivit röster som ändrats/kom försent i kursiv)

Deltagare
Gravinda
Habina
Poisonous
Paddington/q
bollen__
Snurrfian
Emtherlia
FiaM
Ferrari
Lobelia
Blacksmithfarm
Artline

GODA ROLLER
Siarlärlingar (2 st)
Tvillingar (1 st)
Ängel
Lösmynt spion
Spionens ättling.
Bybor (3 st, räknat på 6 varulvar från start)

ONDA ROLLER
Varulvar (4 eller 5 totalt med det svarta fåret)
Ulv i fårakläder (ingår i lyan)

Eftersom det är osäkert hur många varulvar det är, det har gissats på 5-6 st så det är vad jag har utgått från, när det gäller bybor är det alltså 3-4 st beroende på antalet ulvar men jag räknar hellre med en ulv för många och blir positivt överraskad än tvärtom...
* quater4ever har ersatt Paddington (synd att du lämnade oss Paddington :down: och välkommen tillbaka q! :up:) Det ställer inte till så mycket i och med att q tar över Paddingtons roll.
* Niyama har hoppat av (tråkigt! :() och där har vi inte fått veta något mer så det innebär att en av ovanstående roller är borta.

Har jag missat eller glömt något?

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13 Poisonous röstar på Habina

21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56 Habina ändrar röst till Lampan
21:58 bollen__ röstar på Lampan
21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till Lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00 Lobelia röstar på Snurrfian
22:00 FiaM röstar på Paddington
22:00 Lampan röstar på Habina

22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan

DL 2

Gravinda röstar: Lampan – Habina
Niyama röstar: Lampan – Lobelia
Poisonous röstar: Habina – Habina
Habina röstar: Niyama, LampanLenaH
Snurrfian röstar: Habina, LampanLenaH
Blacksmithfarm röstar: Snurrfian – Habina
Emtherlia röstar: Ferrari, Lampanbollen_ - LenaH
bollen_ röstar: Lampan – Emtherlia
Artline röstar: Lampan – Emtherlia
Lobelia röstar: Snurrfian – Gravinda
FiaM röstar: Paddington – Emtherlia
Ferrari röstar: Lampan – Emtherlia
Paddington/q röstar: Lampan - LenaH
(Har skrivit röster som ändrats/kom försent i kursiv)

Deltagare

Gravinda
Habina
Poisonous
Paddington/q
bollen__
Snurrfian
Emtherlia
FiaM
Ferrari
Lobelia
Blacksmithfarm
Artline

GODA ROLLER
Siarlärlingar (2 st)
Tvillingar (1 st)
Ängel
Lösmynt spion
Spionens ättling.
Bybor (3 st, räknat på 6 varulvar från start)

ONDA ROLLER

Varulvar (4 eller 5 totalt med det svarta fåret)
Ulv i fårakläder (ingår i lyan)

Eftersom det är osäkert hur många varulvar det är, det har gissats på 5-6 st så det är vad jag har utgått från, när det gäller bybor är det alltså 3-4 st beroende på antalet ulvar men jag räknar hellre med en ulv för många och blir positivt överraskad än tvärtom...
* quater4ever har ersatt Paddington (synd att du lämnade oss Paddington :down: och välkommen tillbaka q! :up:) Det ställer inte till så mycket i och med att q tar över Paddingtons roll.
* Niyama har hoppat av (tråkigt! :() och där har vi inte fått veta något mer så det innebär att en av ovanstående roller är borta.

Har jag missat eller glömt något?
tror du fått med det mesta dock noterar jag att du skriver 4-5 totalt med det svarta fåret efter varulvar i din rollista, men att du skriver" Eftersom det är osäkert hur många varulvar det är, det har gissats på 5-6 st så det är vad jag har utgått från" så bara kollar jag hur du ska ha det?
( skrivfel är lätt hänt dock)

Å andra sidan har inte avhoppet bekräftats av LL som de tex gjorde när jag fick komma in istället för paddington, och kanske kan Niyama ändra sig, ibland tar man mer illa upp än behövligt så det inte känns lika illa dagen efter , eller så letar LL efter ersättare, och därför inte kommit med bekräftelsen. Man brukar ju också få veta rollen på de som hoppar av om ingen ersättare kan hittas så de(LL) får ta död på rollen sas

tror du fått med det mesta dock noterar jag att du skriver 4-5 totalt med det svarta fåret efter varulvar i din rollista, men att du skriver" Eftersom det är osäkert hur många varulvar det är, det har gissats på 5-6 st så det är vad jag har utgått från" så bara kollar jag hur du ska ha det?
( skrivfel är lätt hänt dock)
Båda :D, jag utgick från att leken startade med 5-6 ulvar, LenaH lynchades och var ulv så då borde det finnas 4-5 kvar. :)

Å andra sidan har inte avhoppet bekräftats av LL som de tex gjorde när jag fick komma in istället för paddington, och kanske kan Niyama ändra sig, ibland tar man mer illa upp än behövligt så det inte känns lika illa dagen efter , eller så letar LL efter ersättare, och därför inte kommit med bekräftelsen. Man brukar ju också få veta rollen på de som hoppar av om ingen ersättare kan hittas så de(LL) får ta död på rollen sas
Det stämmer och det skulle vara kul om Niyama ångrar sig och kommer tillbaka! Tog med det i och med att det är så det är just nu.

@Habina och andra som kan ha tagit illa upp

Jag blev lite exalterad typ "oj, tabbade sig Habina just?!". Eftersom det tidigare har hänt att en ulv lånat en annan ulvs nick hade jag inte en tanke på att det skulle vara ett regelbrott (tvärtom, jag har tänkt att det är bättre att en annan ulv slänger iväg en röst från det nicket än att det missas att röstas vid förhinder) och att min teori därför inte var okej. Fattade det inte förrän jag fick ett arg meddelande från LL att jag inte fick insinuera att Habina och Paddan fuskade (Paddan skrev jag inte ens om, jag hade ingen koll på vem som kunde höra ihop med Habina förrän Paddan började skriva) och att jag var väldigt otrevlig. Jag visste verkligen inte att det i så fall skulle vara fusk så att min teori var mot reglerna. Förlåt! Jag brukar alltid läsa reglerna noga, läsa igenom mina inlägg innan jag postar osv för jag är rädd för att råka bryta mot nån regel men jag hade helt missat det här
:cry:

:heart Jag tog inte alls illa upp. Jag blev bara frustrerad över att du inte förstod vad det var som jag svarade på. Har ju lekt tidigare när det blivit någon slags "godförklaring" när jag bara skrivit att jag tror liiiite mer på att en person är god, vilket kan vara förödande om tex jag blir lynchad och det visar sig att jag är siare, då utgår ju plötsligt alla från att min förhoppning om en person plötsligt är en godförklaring = siad god. Vill minnas att en ulv slank igenom rätt länge just på en sådan situation...

Hoppas verkligen att du fortsätter leka! :love:

För att komma tillbaka till leken, jag tycker att det känns riktigt bra att min magkänsla runt LenaH stämde, men nu gäller det att hitta fler ulvar.
Det är som sagt intressant att ulven i fårakläder inte räddade LenaH vilket gör att åtminstone jag funderar över Emtherlia och Habina och att Emtherlia valde att ändra sin röst till LenaH istället för Habina. Visserligen har hon svarat att det var tidsbrist men det är ändå något som jag funderar över. Sen kan det självklart vara så att fårulven inte var inne vid röstningen och inte kunde rädda LenaH.

Eftersom jag vet min roll, kan jag bara svara för hur jag tänker. Emtherlia kan absolut vara ulv, frågan är då varför hon valde att rösta på LenaH istället för mig? Kanske, jag spånar nu, kan det vara så att LenaH tyckte det var värt att offra sig mot att jag skulle bli misstänkt. Eller så är inte Emtherlia ulv och fårulven var helt enkelt inte inne vid DL eller hann inte med sig.

DL 2

Paddingtons röst säger egentligen inget om hennes roll med tanke på att hon lägger en förstaröst på LenaH när Habina redan har två röster, Snurrfian en, Jag en och Lobelia en. Habinas röst på LenaH tycker jag dock är mer intressant. Visserligen har Habina då fått tre röster och rösten på LenaH gör att LenaH har två röster men, det är ändå en andraröst som sätter LenaH med i utslagningen. Sen kommer Snurrfian med den tredje och gör så att LenaH "leder". Pga detta vill jag sätta Habina & Snurrfian liiiite åt det goda hållet.

Jag röstade på LenaH för att rädda mig själv, jag vet ju min roll men inte hennes. Att paddington (som jag har en vag känsla av kan vara god) röstade på henne gjorde förstås sitt till, jag valde ju mellan LenaH, Snurrfian, Emtherlia, lobelia och bollen__. Ingen var egentligen mer misstänkt än någon annan för mig, därför lät jag det väga över att paddington röstat på LenaH. När det sedan visade sig vara en ulv så blev jag enormt lättad, det är alltid jobbigt när man räddar sig själv och så visar det sig att den som åkte istället hade en viktig god roll.

Jag måste bara klistra in den här listan lite för att få hjälp att tänka högt. Fårulven röstar på någon här nedan, men den rösten är ogiltig. Varför åker ulven LenaH?

Emtherlia och LenaH har bägge fyra röster utifrån denna lista, jag har tre. Logiskt borde fårulven rädda LenaH, dvs att jag eller Emtherlia åkte istället (under förutsättning att hon är god). Samtidigt, om Emtherlia är ond, så borde hon ha röstat på mig och även fårulven i det dolda, så jag åkte istället.

Kan det vara så att Emtherlia är ond, fick panik och röstade på LenaH för att ge sig själv alibi och helt missade att hon kunde lagt rösten på mig istället? Men det känns bara konstigt...

Det mest troliga borde vara att fårulven inte hann med sig och då tycker jag @Emtherlia s inlägg #761 är väldigt intressant. Kan bollen__ eller poisonous vara fårulv? Kanske därför som poisonous funderar på att hoppa av, för hon vet att hon har en viktig ond roll som behöver stabilt internet runt DL?

DL 2

ok har hunnit läsa en gång ordentligt och ska försöka få på pränt något innan DL
jag börjar med att klippa in det jag skrev som Q1,får dela detta inlägg på flera blev för många tecken :angel: )

Niyama ställer som vanligt frågor ang roller och allmänt om leken menhar inte kommit med så mycket mera egna tankar utöver det. Men noterar att hon verkar ha hakat upp sig på Lampan, till viss del förståeligt, men ändå så noterar jag det , för hon börjar tidigt med det , de kanske bara krockar lite , men jag undrar varför så snabbt misstänka en ny deltagare för något som kan tänkas vara just att den är ny? Jag menar det inte som ett försvar mot Lampan, jag undrar också över en del som denna åstadkommit.

Gravinda ( en av våra återvändare! gillas:) )med tidigt idag , som aviserat, förefaller vara på kollisonskurs med Lampan, och nu var det ett tag sedan Gravinda spelade, det märks också pga hon glömmer att feta hela sin röst, @Gravinda , den är ogiltig om du hinner notera det under kvällen så behöver du feta hela rösten ( typ Gravinda röstar på Lampan) en "ny" spelare för mig även om hon är återvändare så behöver se mera av henne för att kunna sätta henne som annat än neutral

Habina har skrivklåda :p, och bubblar värre än ett bubbelbad -men verkar leksugen:) Skrivit en del OT men har dock inte fått några ondvibbar av henne så här långt,men å andra sidan kan hon luras bra med:cautious: får vara neutral för stunden

Poisonous hittat leken, ännu en återvändare ( jättekul med sådana!:)) har hört på ryktesvägen att jag skulle ha stort lekintresse, och verkar tycka att jag annars skulle vara en ulvkandidat pga min inläggsdiarré. Hm Vilken ryktesväg har hon hört det från? Kan hon prata med någon som upplyst henne om det? tar upp mig, Lampan och Habina som de hon noterar något kring, vet inte om det betyder något alls egentligen. Jag tycker att det är (generellt) mer ulvigt att vara tillbakadragen ffa i början av lekarna, som jag tror flera varit inne på, de goda brukar vara duktiga på att misstänka goda och de onda sprider lite lagom misstankar utan att sticka ut, vi har haft flera lekar i det senaste där goda mer eller mindre skött all lynchning av andra goda flera DL på raken, och de onda bara behöver sitta tillbakalutade och glida med lite lagom snyggt. Noterar att även hon verkar vara lite på kollisions kurs med lampan , Men Poisonous får även hon (?) vara neutral tills jag sett mer av teorier och tankar från henne

Paddington Tja var uppe på taket och klättrade igår och kom tydligen ner utan att ha ont i ändalykten;) verkar också villig att dela med sig av diverse rehabiltieringtips för händer, men verkar sedan ångra sig djupt när hon inser att det kommer många inlägg. Har inte varit synlig idag och skulle väl också ha ont om tid just idag? Mestadels är det OT dock, totalt behöver jag se mer av hennes resonemang och tankar för att kunna sätta annat än neutral tills vidare

bollen__ hade bröllopsdag(?) igår, eller firade den iaf:) . Deltog i den allmänna uppsluppenheten igår ( vem gjorde inte det :angel:) men verkar mer fokuserad idag. Hittar inget konstigt med henne så här långt, men vet att även hon kan luras bra... Men även hon neutral så länge

Snurrfian Hon hade en önskan senast om att få ingå i lyan från början efter förra leken, då hon är drottningen av att vara ond utanför lyan:D Undrar om hon blivit hörsammad? ;) Fick vänta på sin roll , liksom en del andra, det verkar ha varit lite tjall med pm om jag förstod LL rätt? Hon är också med och ifrågasätter Lampan, och jag vet fortfarande inte om det betyder något, men det är ju det stora fokuset idag, så noterar ,det gör jag. Kommer med ett påstående om att två par goda känner till varandra som jag inte riktigt kan se stämmer? ( eller så är jag inte bara stendöv utan tvärblind också- reserverar mig för det senare med tanke på mina senaste lekar :banghead: ) Jag inväntar svar från Snurrfian men tills dess håller jag ett öga på henne....

Emtherlia hittat hit och är med på tåget att fundera en del över Lampan. I övrigt har det inte kommit så mycket mer från henne att jag kan sätta något annat än neutral på henne

quarter4ever det är ju Jag:D

FiaM var i behov av akutvård igår, men bara om behörig personal fanns tillgänglig:p .Inte lämnat så stort avtryck i leken än mer än att hon verkar tacksam över en "normal" lek. Får avvakta med att tycka något om henne tills mer kommit från henne.

Ferrari den tredje(?) återvändaren ( som sagt jättekul med sådana:)) också en som fick vänta på sin roll igår. Har uppenbart lite rostiga muttrar att antingen byta upp eller använda 5-56 på ;) Även hon har samma trojka som Poisonous ? Så antingen är det vi tre som står ut på något sätt, eller så finns det något annat bakom? Eller så är det helt enkelt att lekarna har ändrat sig sedan de senast spelade så att vi som "syns" är tacksamma att fundera över? Reagerar på min (glömda OT-färgade) kommentar till monstermum- och jag är 1) vegetarian 2) du har ju aldrig träffat mig så du vet inte att jag är långt ifrån pinnsmal själv, men det var därför jag tyckte det var en rolig kommentar- istället för alla hysteriska bantningsinlagor, så mycket bättre att alla andra är för smala, istället för att jag har för många kilon ....
Men tja även hon(?) får vara i neutralfacket tills jag sett mer av henne

Lobelia som vanligt saklig, och en jag brukar ha som "usual suspect":crazy: vill därför avvakta och se mera innan jag får tilt i hjärnan igen och rusar på som ett blint lok. Neutral...

Lampan verkligen på tapeten idag! Och jag kan se två ( tre, fyra.. osv) sidor av myntet här... Antingen har alla som reagerat på henne rätt ( det var nr 1) eller så har de fel ( det var nr 2) , Eller så är det onda som kliver på mot öppet mål ( det var nr 3) eller så är det goda som misstänker goda ( det var nr 4) Alltså jag vill gärna ge nya en chans iaf att komma in i spelet och visa mer av sig, ibland har jag ångrat det djupt , ibland har det varit vettigt....O_o
Men kommer hålla ögonen på Lampan förstås, men vill inte bara haka på bara för att det verkar skumt så här i början. Vi har alla olika uttryck och ger gärna någon chansen iaf som ny över DL1....

LenaH jobbigt att vara moderator och vilja radera, men inte kunna , för DET om något vore ytterst misstänkt!!:p
Väntat otåligt på att bli distraherad, men fick även hon vänta på sin roll ( det var några som fick det, tror jag räknat till iaf 3 ?) Och här är en jag inte litar på alls, ( avd inte alls bitter efter förra leken :mad::p ) Men ändå inget anmärkninsvärt än från henne så guess what - hon är neutral...

Blacksmithfarm tja ännu en räv jag aldrig litar på, Har gjort en logisk beräkning av antal onda / goda som jag inte finner något att anmärka på. Håller koll på röstlistan och ställer frågor till Lampan som känns balanserade. Vill se mer av BSF...

Artline sist att komma med i leken ( kul!:)) Fick också vänta på att få sin roll men har idag dåligt med tid om jag förstått det rätt?
Behöver se mycket mera för att kunna säga bu eller bä...

det tror jag var alla?

som sagt det är väldigt fokus på @Lampan och det kan vara berättigat, eller inte...
Oavsett så tycker jag det är trist att gå efter en ny så hårt, hur dåligt den än motiverat sig( eller inte alls) ger gärna en ny chansen att förstå hur det går till , och att så hårt misstänka någon som lägger en röst på den är något iaf jag tillför nybörjarkontot, och jag ser ju vad "alla" reagerar på, men tycker fortfarande att det känns "sådär" att gå efter någon i dens första lek?
( därmed inte sagt att inte Lampan är ond, jag vill helt enkelt inte gå på det i första DL)

detta skrev Paddinton:
( mer kommer i nästa inlägg)

Jag reagerar faktiskt lite på LenaH, det är något som skaver när jag läser igenom detta men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad. Det är något med att först tycker hon Niyamas röst skaver och så här i efterhand så skaver den inte egentligen, men Habina som röstade på Niyama igår skaver idag för just den rösten. Men igår så var LenaH inne på att Niyama mycket väl kunde vara ond. Det känns udda helt enkelt.

Senast ändrad:
DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian 1
17:44 Poisonous röstar på Habina 1
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia 1
21:17 Niyama röstar på Lobelia 1
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina 2
21:45 Paddington röstar på LenaH 1

21:50 Emtherlia röstar på bollen__ 0
21:57 Gravinda röstar på Habina 3
22:00 Habina röstar på LenaH 2
22:00 FiaM röstar på Emtherlia 2
22:01 Snurrfian röstar på LenaH 3
22:01 Lobelia röstar på Gravinda 1
22:04 Artline röstar på Emtherlia 3
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia 4
22:05 Emtherlia ändrar röst till LenaH 4

(har lagt till siffror bakom rösterna i ditt inlägg - för min skull)
Intressant... För varför skulle en ond Habina rösta på en ond Emtherlia i det läget? När det fanns en hel del andra med varsina röster att välja på?
Det talar för att inte både du (Emtherlia) och Habina är onda tillsammans - varför riskera tre lyamedlemmar i samma lynch i onödan, liksom...
Men en av er kan fortfarande vara ond.

Vi borde dock kunna utesluta de som röstat på LenaH från att vara fårulv - vanliga ulvar kan de ju fortfarande vara.
Men då är Paddington/Evert (;)), Habina, Snurrfian och Emtherlia i alla fall bortplockade ur fårulvsekvationen...
Sedan är jag tveksam till om någon ulv la alibiröst och därmed la upp LenaH till lottning. Men jag vågar inte godförklara hela bunten för att jag inte tror det. Det vågar jag helt enkelt inte...

Om fårulven inte var inne och kunde ändra, så kanske någon/några ur lyan försökte rädda LenaH genom att själv/a rösta på Emterlia (om E är god...). Och här slog det mig. När röstningen börjar på LenaH hade det logiska valet för att rädda henne varit Habina - varför hamnar inte fler röster på henne? Jag menar- till och med Ferraris sista röst kunde ha hamnat på Habina istället (då hade det iof fortfarande blivit lottning, men de kunde ju inte veta att Emth skulle hinna ändra till LenaH iof).
Nä. Detta talar tyvärr inte till Habinas fördel i mina ögon.

fortsättning:
Håller på att försöka gå igenom alla...

Gravinda lägger första rösten i leken, hamnar på Lampan. Bara skrivit 7 inlägg så här långt. Tyc
ker det var lite konstigheter från lampan, och att denne verkar väldigt på för att få igång leken. Tycker lampan och niyama känns som två motpoler och därför borde de vara ”samma”. Antar hon menar att de vet om varandra? Nu vet vi att lampan var god och det var bara onda som kände till varandra så tidigt i leken. Tycker Lampan gör indirekta godförklaringar, vilket hon tycker är knepigt (misstänkt?), men väljer att tolka det som en nybörjare som vill starta leken men tycker samtidigt det är en del konstiga kommentarer. Reagerar sedan på vad lampan skriver om ulvarna och är först att fråga om lampan är ett troll. Röstar sedan på lampan. Jag skrev igår ang Gravindas röst - ingen som tänkt på att Gravinda var tvungen att rösta tidigt och kanske just därför lägger rösten på någon hon vet det är ganska så liten risk ska åka ikväll eftersom vi tenderar till att vara förlåtande mot nykomlingar (om de inte gör bort sig totalt)? Oftast har det knappt hänt ngt tidigt innan DL1 å finns zilch, nada och nothing att gå på därför kan hon ha valt ngn som hon tror det inte är så stor risk ska lynchas dvs har lagt en safe röst. Säger inte heller ngt om Gravindas ev roll, men ngt att hålla i bakhuvudet tycker jag. Jag behöver se mer av Gravinda för att kunna bilda mig en uppfattning om denne.

Poisonous, röstar Habina, Habina. Funderar över Lampan, tror liksom jag inte att denne är ett troll för hon verkar seriös i andra trådar. Tycker lampan uppför sig skumt och gör indirekta godförklaringar (hjälp jag är god och inte någon ulv) samt att det är skumt m hämndröst. Reagerar på att Habina är orolig över vad lösmynte spionens info kan hamna. Har inte släppt lampan och Habina, men har några fler hon reagerar på. Reagerar på Niyamas inlägg om att lampan kanske inte är så lätt att stoppa och undrar om det inlägget är ett försök att guida lampan (jag tycker dock att om de nu varit i lyan ihop, hade det inte varit bättre om Niyama försökt stoppa henne där än i lektråden? Nu vet vi att lampan var god så resonemanget faller lite). Tycker även att Niyama trycker mycket på lampan. Reagerar även på Habina att denne inte vill rösta på nya spelare men om hon inte hittar någon annan så kanske hennes röst faller där ändå. Pois skriver sedan att om man är ond kanske det är svårt att hitta på teorier om andra eftersom man vet att de är goda och det därför är en enkel utväg att rösta på någon som är i rampljuset. Har förlorat internet, återanvänder teorin från DL1 (jag säger inget om det) men jag behöver se mer av denne för att bilda mig en uppfattning.

Ferrari – ny bekantskap, kommer inte ihåg att jag spelat m henne tidigare. Röstar på lampan. Mycket OT och skämtsamheter till en början. Skriver att lampan är på tapeten, snurrig och skrivit många inlägg men vill se mer från denne. Röstar för sent och röstar på lampan pga attityden. Reagerar på Emtherlias röst på henne själv som hade en speciell motivering (Em tycker det var skumt att inte läsa igenom leken och rollerna ordentligt innan man börjar leka). Har haft mycket IRL och jag behöver helt klart se mer av Ferrari.

LenaH röstar Snurrfian, Snurrfian. Tycker inte det är så konstigt att en ny spelare inte lärt sig ulvspelslingon och reagerar mer på att Gravinda lägger röst på en ny spelare för det brukar man oftast undvika Dl1, men säger sedan att Gravinda har inte spelat på länge och verkar dessutom vara i tidsnöd och man tar då vad man har. Hon är inte förvånad om det skulle visa sig att bägge två var goda eftersom det är vanligast att två goda hamnar på tvärs i Dl1. Tycker det var skönt att Snurrfian gjorde något skumt så hon kunde rösta på henne. Funderar över att om lampan varit i lyan så borde någon där dragit i nödstoppen. Tycker det är jobbigt m alla inlägg (liksom jag!). Reagerar på att NIyama lägger en andra röst på en rookie (även om Gravindas röst vid den tidpunkten var ogiltig). Säger sedan att man ska rösta på den man misstänker mest men att det stör henne ändå. Drar parallell till tidigare lek där Cirkus gjorde samma sak och var ond. Tycker att Snurrfian är snurrig som vanligt och hon tycker det är rätt ludet att inte ha bättre koll på rollistan då hon missuppfattat både siarelärlingarna och tvillingarna. Tror visst att en ond Niyama skulle kunna göra det även om en ond inte brukar göra det, är dock inte säker på Niyamas ondska utan vill avvakta någon dag. Röstar på Snurrfian för att denne både missar tvillingarna i denna lek och att hon godförklarar Niyama lättvindigt.

Har knappt om tid idag och röstar tidigt. Säger att det var mycket fokus på lampan igår och att hon nu är tillbaka på ruta1. Tar upp igen att hon reagerade på snurrfians godförklaring av Niyama igår och hennes slarv m rollistan. Håller m BSF så här i efterhand att Niyamas röst på lampan igår inte känns så märklig idag. Tycker att Habinas miss m rollerna och dennes röst på Niyama känns sisådär idag men eftersom inget annat framkommit så fortsätter hon rösta på Snurrfian.
Jag reagerar faktiskt lite på LenaH, det är något som skaver när jag läser igenom detta men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad. Det är något med att först tycker hon Niyamas röst skaver och så här i efterhand så skaver den inte egentligen, men Habina som röstade på Niyama igår skaver idag för just den rösten. Men igår så var LenaH inne på att Niyama mycket väl kunde vara ond. Det känns udda helt enkelt.

Artline röstar på Lampan. Hade tidsbrist igår och precis kommit in med ett inlägg idag. Funderar liksom LenaH på om en Lampa i lyan hade gått på så mycket som denne gjorde utan borde inte lyan ha stoppat denne. Men tänker sedan som Niyama att många nybörjare är känslosamma och kanske inte så lätta att stoppa alla gånger. Tycker inte det säger något om Gravindas röst på lampan eftersom Gravinda är en återvändare(?), speciellt som denne hade tidsbrist. Känner hon behöver läsa igenom konversationen mellan Gravinda och lampan. Vill veta om Pois och Ferrari är nya el återvändare, men inte för att det egentligen spelar någon roll. Jag funderar lite över att det verkar ha spelat roll över Artlines tolkning av Gravindas röst att Gravinda var just återvändare så att det inte spelar någon roll om Ferrari å Pois är nya el inte funderar jag lite över.
Skriver som kommentar på ett inlägg till Q att hon funderar också över lampan – ”Visst hon kan vara ond men jag tror att risken är stor att hon verkar ond för hon måste försvara sig”. Emtherlia skriver i sitt teorinlägg att Artline ”Funderar lite kring Lampan men tror hon är en förvirrad god nybörjare.” Artline skriver sedan som svar på detta att ” Jag vet inte vad jag tror. Jag har skrivit att hon mycket väl kan vara ond. Jag funderar fortfarande ”. Jag tycker detta säger lite emot vad hon skriver i sitt första inlägg faktiskt där hon skriver att risken är stor att hon verkar ond för hon måste försvara sig. Tycker Niyama gjort det lätt för sig med rösten på lampan. Reagerar på att LenaH tycker Snurrfian är skum för att denne missat i rollistan men att LenaH inte reagerar på Habina som också missat i rollistan. Vill ha förtydligande på varför Snurris är skum och inte Habina. Artline röstar sedan på Lampan för att denne mycket väl skulle kunna vara ulv och som blev stressad över att få misstankar emot sig och därför vill sprida misstankar åt andra. Tycker något skaver lite med Artline

jag känner att det var synd att hon inte hann med alla innan DL och innan hon hoppade av

Hinner inte kommentera mera nu, time up!
Men vill kort säga att jag efter gårdagens inlägg från Niyama ändå känner att hon nog kan vara på den goda sidan, kanske mest för att hon frågar så pass mycket och ingående och biter sig fast, för att verkligen få svar.
Men får ägna det mer tanke under denna dagen , om jag får chansen...

To be continued

Jag måste bara klistra in den här listan lite för att få hjälp att tänka högt. Fårulven röstar på någon här nedan, men den rösten är ogiltig. Varför åker ulven LenaH?

Emtherlia och LenaH har bägge fyra röster utifrån denna lista, jag har tre. Logiskt borde fårulven rädda LenaH, dvs att jag eller Emtherlia åkte istället (under förutsättning att hon är god). Samtidigt, om Emtherlia är ond, så borde hon ha röstat på mig och även fårulven i det dolda, så jag åkte istället.

Kan det vara så att Emtherlia är ond, fick panik och röstade på LenaH för att ge sig själv alibi och helt missade att hon kunde lagt rösten på mig istället? Men det känns bara konstigt...

Det mest troliga borde vara att fårulven inte hann med sig och då tycker jag @Emtherlia s inlägg #761 är väldigt intressant. Kan bollen__ eller poisonous vara fårulv? Kanske därför som poisonous funderar på att hoppa av, för hon vet att hon har en viktig ond roll som behöver stabilt internet runt DL?

DL 2

Jag har också funderat lite på det och kommer fram till följande när det gäller fåret. Vi borde kunna stryka alla som har röstat på LenaH för om hon hade haft fårets synliga röst så hade hon inte ens varit uppe för lynch och jag tvivlar starkt på att fåret lägger sin riktiga röst på en kollega. De alternativ jag kan komma på här är:

Falsk röst på Emtherlia, dold på Habina -> Lottning mellan LenaH och Habina
Falsk röst på Emtherlia, dold på vem som helst utom Habina och LenaH -> LenaH har majoritet
Falsk röst på vem som förutom LenaH och Emtherlia, dold röst på Habina -> Lottning mellan dessa tre
Falsk röst på vem som förutom LenaH och Emtherlia, dold röst på vem som helst annan -> Lottning mellan LenaH och Emtherlia

Kan ha missat något alternativ men jag kommer inte på fler...

Jag har också funderat lite på det och kommer fram till följande när det gäller fåret. Vi borde kunna stryka alla som har röstat på LenaH för om hon hade haft fårets synliga röst så hade hon inte ens varit uppe för lynch och jag tvivlar starkt på att fåret lägger sin riktiga röst på en kollega. De alternativ jag kan komma på här är:

Falsk röst på Emtherlia, dold på Habina -> Lottning mellan LenaH och Habina
Falsk röst på Emtherlia, dold på vem som helst utom Habina och LenaH -> LenaH har majoritet
Falsk röst på vem som förutom LenaH och Emtherlia, dold röst på Habina -> Lottning mellan dessa tre
Falsk röst på vem som förutom LenaH och Emtherlia, dold röst på vem som helst annan -> Lottning mellan LenaH och Emtherlia

Kan ha missat något alternativ men jag kommer inte på fler...
Jo, ser ut att stämma. Förutom att jag inte tror att alternativ 2 har skett.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar