Niyama ställer som vanligt frågor ang roller och allmänt om leken menhar inte kommit med så mycket mera egna tankar utöver det. Men noterar att hon verkar ha hakat upp sig på Lampan, till viss del förståeligt, men ändå så noterar jag det , för hon börjar tidigt med det , de kanske bara krockar lite , men jag undrar varför så snabbt misstänka en ny deltagare för något som kan tänkas vara just att den är ny? Jag menar det inte som ett försvar mot Lampan, jag undrar också över en del som denna åstadkommit.
Gravinda ( en av våra återvändare! gillas
)med tidigt idag , som aviserat, förefaller vara på kollisonskurs med Lampan, och nu var det ett tag sedan Gravinda spelade, det märks också pga hon glömmer att feta hela sin röst,
@Gravinda , den är ogiltig om du hinner notera det under kvällen så behöver du feta hela rösten ( typ Gravinda röstar på Lampan) en "ny" spelare för mig även om hon är återvändare så behöver se mera av henne för att kunna sätta henne som annat än neutral
Habina har skrivklåda
, och bubblar värre än ett bubbelbad -men verkar leksugen
Skrivit en del OT men har dock inte fått några ondvibbar av henne så här långt,men å andra sidan kan hon luras bra med
får vara neutral för stunden
Poisonous hittat leken, ännu en återvändare ( jättekul med sådana!
) har hört på ryktesvägen att jag skulle ha stort lekintresse, och verkar tycka att jag annars skulle vara en ulvkandidat pga min inläggsdiarré. Hm Vilken ryktesväg har hon hört det från? Kan hon prata med någon som upplyst henne om det? tar upp mig, Lampan och Habina som de hon noterar något kring, vet inte om det betyder något alls egentligen. Jag tycker att det är (generellt) mer ulvigt att vara tillbakadragen ffa i början av lekarna, som jag tror flera varit inne på, de goda brukar vara duktiga på att misstänka goda och de onda sprider lite lagom misstankar utan att sticka ut, vi har haft flera lekar i det senaste där goda mer eller mindre skött all lynchning av andra goda flera DL på raken, och de onda bara behöver sitta tillbakalutade och glida med lite lagom snyggt. Noterar att även hon verkar vara lite på kollisions kurs med lampan , Men Poisonous får även hon (?) vara neutral tills jag sett mer av teorier och tankar från henne
Paddington Tja var uppe på taket och klättrade igår och kom tydligen ner utan att ha ont i ändalykten
verkar också villig att dela med sig av diverse rehabiltieringtips för händer, men verkar sedan ångra sig djupt när hon inser att det kommer många inlägg. Har inte varit synlig idag och skulle väl också ha ont om tid just idag? Mestadels är det OT dock, totalt behöver jag se mer av hennes resonemang och tankar för att kunna sätta annat än neutral tills vidare
bollen__ hade bröllopsdag(?) igår, eller firade den iaf
. Deltog i den allmänna uppsluppenheten igår ( vem gjorde inte det
) men verkar mer fokuserad idag. Hittar inget konstigt med henne så här långt, men vet att även hon kan luras bra... Men även hon neutral så länge
Snurrfian Hon hade en önskan senast om att få ingå i lyan från början efter förra leken, då hon är drottningen av att vara ond utanför lyan
Undrar om hon blivit hörsammad?
Fick vänta på sin roll , liksom en del andra, det verkar ha varit lite tjall med pm om jag förstod LL rätt? Hon är också med och ifrågasätter Lampan, och jag vet fortfarande inte om det betyder något, men det är ju det stora fokuset idag, så noterar ,det gör jag. Kommer med ett påstående om att två par goda känner till varandra som jag inte riktigt kan se stämmer? ( eller så är jag inte bara stendöv utan tvärblind också- reserverar mig för det senare med tanke på mina senaste lekar
) Jag inväntar svar från Snurrfian men tills dess håller jag ett öga på henne....
Emtherlia hittat hit och är med på tåget att fundera en del över Lampan. I övrigt har det inte kommit så mycket mer från henne att jag kan sätta något annat än neutral på henne
quarter4ever det är ju Jag
FiaM var i behov av akutvård igår, men bara om behörig personal fanns tillgänglig
.Inte lämnat så stort avtryck i leken än mer än att hon verkar tacksam över en "normal" lek. Får avvakta med att tycka något om henne tills mer kommit från henne.
Ferrari den tredje(?) återvändaren ( som sagt jättekul med sådana
) också en som fick vänta på sin roll igår. Har uppenbart lite rostiga muttrar att antingen byta upp eller använda 5-56 på
Även hon har samma trojka som Poisonous ? Så antingen är det vi tre som står ut på något sätt, eller så finns det något annat bakom? Eller så är det helt enkelt att lekarna har ändrat sig sedan de senast spelade så att vi som "syns" är tacksamma att fundera över? Reagerar på min (glömda OT-färgade) kommentar till monstermum- och jag är 1) vegetarian 2) du har ju aldrig träffat mig så du vet inte att jag är långt ifrån pinnsmal själv, men det var därför jag tyckte det var en rolig kommentar- istället för alla hysteriska bantningsinlagor, så mycket bättre att alla andra är för smala, istället för att jag har för många kilon ....
Men tja även hon(?) får vara i neutralfacket tills jag sett mer av henne
Lobelia som vanligt saklig, och en jag brukar ha som "usual suspect"
vill därför avvakta och se mera innan jag får tilt i hjärnan igen och rusar på som ett blint lok. Neutral...
Lampan verkligen på tapeten idag! Och jag kan se två ( tre, fyra.. osv) sidor av myntet här... Antingen har alla som reagerat på henne rätt ( det var nr 1) eller så har de fel ( det var nr 2) , Eller så är det onda som kliver på mot öppet mål ( det var nr 3) eller så är det goda som misstänker goda ( det var nr 4) Alltså jag vill gärna ge nya en chans iaf att komma in i spelet och visa mer av sig, ibland har jag ångrat det djupt , ibland har det varit vettigt....
Men kommer hålla ögonen på Lampan förstås, men vill inte bara haka på bara för att det verkar skumt så här i början. Vi har alla olika uttryck och ger gärna någon chansen iaf som ny över DL1....
LenaH jobbigt att vara moderator och vilja radera, men inte kunna , för DET om något vore ytterst misstänkt!!
Väntat otåligt på att bli distraherad, men fick även hon vänta på sin roll ( det var några som fick det, tror jag räknat till iaf 3 ?) Och här är en jag inte litar på alls, ( avd inte alls bitter efter förra leken
) Men ändå inget anmärkninsvärt än från henne så guess what - hon är neutral...
Blacksmithfarm tja ännu en räv jag aldrig litar på, Har gjort en logisk beräkning av antal onda / goda som jag inte finner något att anmärka på. Håller koll på röstlistan och ställer frågor till Lampan som känns balanserade. Vill se mer av BSF...
Artline sist att komma med i leken ( kul!
) Fick också vänta på att få sin roll men har idag dåligt med tid om jag förstått det rätt?
Behöver se mycket mera för att kunna säga bu eller bä...
det tror jag var alla?
som sagt det är väldigt fokus på
@Lampan och det kan vara berättigat, eller inte...
Oavsett så tycker jag det är trist att gå efter en ny så hårt, hur dåligt den än motiverat sig( eller inte alls) ger gärna en ny chansen att förstå hur det går till , och att så hårt misstänka någon som lägger en röst på den är något iaf jag tillför nybörjarkontot, och jag ser ju vad "alla" reagerar på, men tycker fortfarande att det känns "sådär" att gå efter någon i dens första lek?
( därmed inte sagt att inte Lampan är ond, jag vill helt enkelt inte gå på det i första DL)