Men vad är det som händer? Har precis kommit hem från bion, och försökt läsa ikapp mig. Jag ska gå tillbaka och svara på dina frågor @Emtherlia men jag använder inte telefon under filmen serru så jag har inte sett det förrän nu.
Och och och avhopp är ju inte kul :(

Men vem skulle i så fall räddas? Och när Em röstar är väl den eventuella räddningen ändå klar?
Jag har faktiskt ingen aning om hur jag tänkte där. Jag behövde rösta så jag spann bara vidare och försökte skapa mig en teori. Fanns inte så mycket skumt att gå på tycker jag.

Dag 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan (ogiltig)
11:34 Lampan röstar på Gravinda (ogiltig)
17.30 Lampan röstar på Gravinda

17.32 Niyama röstar på Lampan
21:13 Poisonous röstar på Habina

21:27 Lampan ändrar röst till Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina

21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56 Habina ändrar röst till lampan
21:58 bollen__ röstar på lampan

21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00 Lobelia röstar på Snurrfian
22:00 FiaM röstar på Paddington
22:00 Lampan ändrar röst till habina

Lampan 6
Habina 2
Snurrfian 3
Paddington 1

@bollen__ @Artline När jag kollar på röstlistan så ser jag att ni röstade 1-2 minuter innan DL och att ni valde Lampan. Vilka andra hade varit aktuella för er? Eller var er tanke hela tiden att rösta på Lampan?
Jag tänkte rösta på Snurrfian, det var väl det som var det "näst mest" utstickande förutom Lampan. När Lampan sen blev otrevlig så ändrade jag helt enkelt inlägget innan jag skickade iväg rösten.

Funderar lite kring @bollen__ då jag tycker hon följer Lobelia väldigt lätt.

Bollen_: Konverserar lite med Lampan. Röstar på Lampan sent (2 min innan DL). Röstar på mig pga min DL1-röstning och Lobelias teori. Jag tycker det är lite underligt att inom 5 min från att du förstått Lobelias teoritankar till att följa dem och rösta efter dem. Håller du Lobelia som god? Du väljer även att rösta på mig pga en DL1-röstning. Hoppas du hinner in innan DL och kan svara på mina funderingar.

Jag tycker det är lurigt att du lägger din röst så sent och att den hamnar på Lampan (lätt att lägga på efter det hon skrev).
Nej jag håller inte Lobelia som god. De enda jag vågar tro är goda är de som är döda och bevisligen var goda.
Jag behövde rösta då och inte kunna vara online förrän nu. Så jag grep ett halmstrå och la en röst bättre det än att missa att rösta.
Du röstade ju också på lampan sent?

Jag hoppar av. Först Lampan och nu fick jag en varning av LL för att jag skrev en teori om att Habina tabbat sig (som jag sedan släppte). Eftersom det har hänt förr ett en ulv lånat en annan ulvs nick om den fått förhinder hade jag ingen aning om att det var ett regelbrott och kunde därför omöjligt veta att jag inte fick skriva en teori om det. Känns inte alls kul att få en varning direkt för något jag inte ens kan veta är fel :cry:

Tråkigt att du väljer att hoppa av :(
Vi får se hur detta kommer att påverka leken

Här kommer nu en allmängiltig harang från LL's sidekick

Jag tror att för många som leker är det så självklart att man inte lånar ut sitt nick att det inte behöver stå med i reglerna. Det verkar dock som att det är en lucka som från nu kan ses som tilltäppt.

Man får inte låna ut sitt nick under pågående lek till någon annan lekdeltagare

Jahapp. Vi får försöka rycka upp oss! Är det bara du och jag @quarter4ever och LL´s vakna?
Har du hunnit sätta dig in i leken igen (eller du kanske aldrig hann "släppa" den)? Har du några tankar? :)

Jahapp. Vi får försöka rycka upp oss! Är det bara du och jag @quarter4ever och LL´s vakna?
Har du hunnit sätta dig in i leken igen (eller du kanske aldrig hann "släppa" den)? Har du några tankar? :)
jag har hunnit reflektera snabbt om fårulven ( det såg du kanske?)
i övrigt försöker jag läsa leken från början och har väl hunnit ett 10 tal sidor;)
Jag återkommer med reflektioner- promise!

jag har hunnit reflektera snabbt om fårulven ( det såg du kanske?)
i övrigt försöker jag läsa leken från början och har väl hunnit ett 10 tal sidor;)
Jag återkommer med reflektioner- promise!

du får gärna delge mig dina så länge:)

Ja jag såg det om fårulven! Det var en vettig reflektion tycker jag. Tänker också att fårulven kan vara någon som inte var inne vid DL. Det var väl inte bara jag som inte kunde vara online? Kan ju också vara en anledning till att LenaH åkte.

Tråkigt att du väljer att hoppa av :(
Vi får se hur detta kommer att påverka leken

Här kommer nu en allmängiltig harang från LL's sidekick

Jag tror att för många som leker är det så självklart att man inte lånar ut sitt nick att det inte behöver stå med i reglerna. Det verkar dock som att det är en lucka som från nu kan ses som tilltäppt.

Man får inte låna ut sitt nick under pågående lek till någon annan lekdeltagare

Alltså, eftersom det hänt förr tror jag inte att det är så självklart. De flesta försöker faktiskt följa reglerna - om de vet vad som gäller.

Och till vem det nu var som skrev att jag godförklarade Snurrfian för att jag skrev att jag plockade bort henne ur ekvationen just då - nej, jag godförklarade inte Snurris - men någonstans måste man ju börja leta och just DÅ fick hon ligga åt sidan.

(jag kommer inte ihåg vem som skrev det och är för trött för att leta reda på det igen)

@Habina och andra som kan ha tagit illa upp

Jag blev lite exalterad typ "oj, tabbade sig Habina just?!". Eftersom det tidigare har hänt att en ulv lånat en annan ulvs nick hade jag inte en tanke på att det skulle vara ett regelbrott (tvärtom, jag har tänkt att det är bättre att en annan ulv slänger iväg en röst från det nicket än att det missas att röstas vid förhinder) och att min teori därför inte var okej. Fattade det inte förrän jag fick ett arg meddelande från LL att jag inte fick insinuera att Habina och Paddan fuskade (Paddan skrev jag inte ens om, jag hade ingen koll på vem som kunde höra ihop med Habina förrän Paddan började skriva) och att jag var väldigt otrevlig. Jag visste verkligen inte att det i så fall skulle vara fusk så att min teori var mot reglerna. Förlåt! Jag brukar alltid läsa reglerna noga, läsa igenom mina inlägg innan jag postar osv för jag är rädd för att råka bryta mot nån regel men jag hade helt missat det här
:cry:

Jag blev lite exalterad typ "oj, tabbade sig Habina just?!". Eftersom det tidigare har hänt att en ulv lånat en annan ulvs nick hade jag inte en tanke på att det skulle vara ett regelbrott (tvärtom, jag har tänkt att det är bättre att en annan ulv slänger iväg en röst från det nicket än att det missas att röstas vid förhinder) och att min teori därför inte var okej. Fattade det inte förrän jag fick ett arg meddelande från LL att jag inte fick insinuera att Habina och Paddan fuskade (Paddan skrev jag inte ens om, jag hade ingen koll på vem som kunde höra ihop med Habina förrän Paddan började skriva) och att jag var väldigt otrevlig. Jag visste verkligen inte att det i så fall skulle vara fusk så att min teori var mot reglerna. Förlåt! Jag brukar alltid läsa reglerna noga, läsa igenom mina inlägg innan jag postar osv för jag är rädd för att råka bryta mot nån regel men jag hade helt missat det här

Vad jag kan se så står det inget i reglerna om det, så du har nog gjort vad du kunnat. Om det får det att känna dig bättre så kan jag säga att jag inte heller hadde förstått att det inte var tillåtet.

Ibland blir det lite tokiga missförstånd bara.Jag vet av egen erfarenhet att det kan vara lätt att bli ledsen(eller liknande) när det blir "fel" men försök att inte ta åt dig vare sig du eller någon annan kan försöka mer än göra sitt bästa och ibland blir det dumt även om alla vill väl.

Okej
Nu utgår jag från antagandet att Emtherlia är ulv.
Då borde inte Ferrari, Artline, FiaM eller bollen__ vara onda
Samma med Paddi, Habina och Snurris
Förutsatt att ingen alibiröstat på en kollega. Vilket iof kan ha skett. Men jag tror inte att de senaste rösterna på varken EMth eller Lena i det läget är från kollegor - i så fall möjligen de tidigare.
Som sagt, förutsatt att Emth är ulv. Hon kan ju vara god också. Och då faller detta tänket.

Men jag undrar i så fall (om Emth är god) ifall det har förekommit alibiröster? Paddi, Habina och Snurris röstade som sagt på LenaH (+Emth)...

Hm... Jag får kanske sova på saken (och hoppas jag är kvar när jag vaknar...)

Men om även Em är ulv så borde det ju finnas flera alibiröster? Eftersom två ulvar låg dåligt till = bättre att alibirösta. Och så den där jäkla fårulven som kan ha röstat hur som helst :crazy:

Det är det jag utgår ifrån egentligen, att det finns alibiröster, men jag har inte haft så många tankar kring emtherlia innan så lutar inte åt nått håll när det gäller henne än.

Jag hade inte alls tanke på att det var snack om fusk, eller otrevlig ton, utan tänkte precis som du att lyan gör så gott de kan och finns det inte nån regel mot det så är det ju bara en smart strategi och därmed värdig en teori.

Jag hade inte heller tänkt att det skulle vara så emot reglerna, jag skulle dock inte lämna ut min inloggning men det har mer med mina moderatorstillägg att göra än att jag själv har så mycket hemligheter. Jag hoppas att du stannar kvar i leken! :heart

Nej jag håller inte Lobelia som god. De enda jag vågar tro är goda är de som är döda och bevisligen var goda.
Jag behövde rösta då och inte kunna vara online förrän nu. Så jag grep ett halmstrå och la en röst bättre det än att missa att rösta.
Du röstade ju också på lampan sent?

Ja det gjorde jag, men jag hade röstat på en annan tidigare.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar