Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår ditt resonemang Mumorsan.
Men sen så har det ju kommit lite fler inlägg sent igår och där tycker jag att MM betér sig mindre skumt än innan, särskilt i tvillingdiskussionen, visserligen gör hon en som jag ser det kursändring; men jag upplever det som en relevant kursändring och faktiskt så upplever jag henne som mindre skum.

Jag har också lite svårt att tro att Myrten och MM skulle göra en sån iscensättning, men ingenting är ju omöjligt i en ulvlek.

:banana: jag ber om ursäkt för den sena uppdateringen men det är kaos på jobbej just nu. Dl i kväll 21.00 och natt-dl torsdag klockan 9.45 :banana:

Jag håller med dig mer om Matmissbrukarens vändning än Myrtens röst. Myrten hade ju inte heller så mycket att gå på och det handlade ju inte om att "hålla med", utan om att ta en annans teori och rösta efter den. Vilket ju, framför allt första dagen, kan vara vanskligt när man inte har någon aning om vilken sida den personen står på. Jag har dock inte gått tillbaka och kollat hur det faktiskt såg ut med BSFs teori, så vet inte huruvida jag håller med Myrten där än, men hennes teori och röstning i sig ser jag inget skumt med för närvarande.

Att hon och Matmissbrukaren skulle vara i maskopi och iscensatt diskussionen känns långsökt. Men omöjligt är det väl inte, dock har jag alltid lite svårt för teorier som bygger på att två personer är ulvar tillsammans, risken är för stor att man riktar ljuset mot två goda.

Hur ser du på saken om att en av dem är ond och en god? Känns det mer eller mindre osannolikt än att de skulle vara i lyan tillsammans?

Det är helt klart en möjlighet att en är ond och en är god, det finns ju också en möjlighet att båda är goda. Däremot så tycker jag att detta hade varit ett ganska smart sätt att spela som ulvar tillsammans. Att MM sedan ignorerar att hon reagerar på BSF av samma anledningar som Myrten uppvisar är ganska konstigt enligt mig.

Jag kan nog inte säga något om sannolikheten. Den känns nog lika stor åt alla tre håll.

Varför just bland de som röstade på BSF och dig? Du röstade ju själv på BSF, känns det osannolikt att Niyama faktiskt inte såg nåt misstänkt hos varken dig eller Myrten och därför la den avgörande rösten för att rädda två potentiella goda, som hon skrev?

Eftersom du skriver att hon kan ha velat rädda Myrten, vad är det som får dig att tro att Myrten är ond? För nåt måste det väl finnas, annars förstår jag inte logiken? Det är väl inte konstigt om en god "räddar" någon den inte ser som misstänkt?

Vad är det som säger att Myrten inte är ond? Varför skulle just jag vara det av oss två

Varför skulle jag inte misstänka dom andra för att vara onda? Jag tror faktiskt inte tre goda röstade på samma. Kan hända jag har totalt fel så klart för jag vet inte var dom andra står.

Jag vet var jag står, så att jag tror att Niyama mycket väl kan ha räddat är väl inte så konstigt, när det iaf hade stått lika mellan mig, Myrten och BFS? Kan ju vara så att dom inte ville riskera att en ond skulle ryka och bestämde sig för en räddningaktion.

Du menar att det skulle vara en räddningsröst och att myrten och niyama skulle vara ulvar ihop? Tja det är möjligt men det resonemanget går ju att använda på dig och niyama också. Känns lite väl uppenbart att det skulle vra räddnings röst men måste ju noteras.

Sedan är jag allmänt lite mer tveksam till att misstänka folk för räddningsröster när det finns tvillingar med i leken de kan ju också vilja rädda varandra.

Varför skulle tvillingarna velat outa sig så genom att rädda varandra? Då är det ju enkelt att lista ut vem som är vad. Kan ju vara så att den ena räddade den andra, men jag vet inte.

Vad är det som säger att Myrten inte är ond? Varför skulle just jag vara det av oss två

Varför skulle jag inte misstänka dom andra för att vara onda? Jag tror faktiskt inte tre goda röstade på samma. Kan hända jag har totalt fel så klart för jag vet inte var dom andra står.

Jag vet var jag står, så att jag tror att Niyama mycket väl kan ha räddat är väl inte så konstigt, när det iaf hade stått lika mellan mig, Myrten och BFS? Kan ju vara så att dom inte ville riskera att en ond skulle ryka och bestämde sig för en räddningaktion.
Jag har inte sagt att Myrten inte är ond, men att jag hittills inte ser nåt som direkt tyder på det.

Jag ser det heller inte som "av er två" utan bedömer er helt fristående och du har vänt ganska hastigt i dina resonemang ett par gånger och det är det jag reagerar på, det har inget samband med hur rösterna lades eller med någon annan.

Varför skulle tvillingarna velat outa sig så genom att rädda varandra? Då är det ju enkelt att lista ut vem som är vad. Kan ju vara så att den ena räddade den andra, men jag vet inte.
Fast det handlar ju i så fall inte om att outa sig, utan om att rädda någon man VET är god. Dessutom var det ju du som först skrev att tvillingarna vill bli upptäckta.

Jag undrar när Mu ska återkomma med sina tankar - det kändes som om hon lämnade en cliffhanger där.

MM har ju en räddningstanke angående Niyamas röst och det kan ha varit för att rädda Myrten(och att de två alltså är ulvar ihop) men jag vet inte om ulvar vill outa sig på ett sånt sätt? Sen så funderar MM en hel del på tvillingar och gör lite tvära kast, men det tror jag mest beror på att hon helt enkelt "tänker" högt.

Vi har sett ulvar rädda varandra på detta viset förut så jag skulle inte släppa tanken om att det kan ha hänt igen.
Ja, jag tänker högt som vanligt och jag förstår att det kan missförstås det jag skriver, ska försöka förtydliga mig hädanefter. Jag vet att jag ändrade mig angående min röst på BSF i sista sekund och borde väl skrivit något mina tankar innan det eftersom jag vet att såna tvära kast kan verka skumt i andras ögon.

Såhär tänker jag gällande Myrten och Matmissbrukaren.

Här verkar det inte som att något särskilt är konstigt med BSF’s röst, det är mest osäkra tankar kring huruvida någon borde ha BOP:at som ulv eller ej.

Här kommer Matmissbrukaren in och verkar vara på samma spår som jag också var och tar därmed en ännu mer försiktig ställning gällande BSF.

Här är Myrtens röstinlägg. Det känns, som sagt, som att hon är väldigt säker på att BSF är ulv här. Bättre förklaring kommer här, i mitt citerade inlägg.

Detta svarade inte Myrten på.

Det här inlägget skrev Matmissbrukaren. Vi kan ganska lätt dra slutsatsen att BSF inte verkade ha mer tid innan DL och la därför rösten tidigt så här verkar det som att Matmissbrukaren höll BSF åt det neutrala hållet.

Här är Matmissbrukarens röstinlägg. Helt plötsligt har hon bytt linje och röstar på BSF. Det jag reagerar på här är att hon inte alls har uppmärksammat att Myrten är väldigt säker i sina resonemang samt att BSF skrev i sitt röstinlägg ”det finns inte mycket att gå på”= skulle jag säga är ett osäkerhetstecken. Om det inte hade varit första DL samt att det inte finns förtrollningar i den här leken så hade jag trott att MM blev tvingad att rösta på BSF.

Jag tror att MM och Myrten satte upp en show i början när de resonerade mot varandra men har sedan helt och hållet släppt det för att sedan vara på samma sida och rösta på BSF? Det känns som att de är i maskopi för mig.

Jag vet att jag ändrade mig i slutet innan DL men jag kan ärligt säga att jag hade inte ens sett rösterna på mig innan det. Jag sitter inte med mer än ett fönster uppe och satt och filade på vad jag skulle skriva i min motivering.
Så jag la inte min röst på BSF för att jämna ut det mellan oss, utan jag la den där för att hon kändes mest misstänkt.

Fast det handlar ju i så fall inte om att outa sig, utan om att rädda någon man VET är god. Dessutom var det ju du som först skrev att tvillingarna vill bli upptäckta.

Jag säger som Cirkus skrev, jag tänker oftast högt, så alla mina tankar som kanske inte låter så logiska hamnar också här. Men jag har inte sett något som skulle tyda på att tex Myrten och Niyama skulle vara tvillingar och Niyama räddade Myrten igår eftersom hon iaf skulle veta att hon är god. Men det kan ju vara ett alternativ och då känns det lite för mig uppenbart att det antingen var tvillingar som räddade varandra, eller ulvar som skyddar varandra. Sedan finns ju alternativet att ingen av dom vet något om den andres roll. Jag lyfter bara alternativen.

Jag vet att jag ändrade mig i slutet innan DL men jag kan ärligt säga att jag hade inte ens sett rösterna på mig innan det. Jag sitter inte med mer än ett fönster uppe och satt och filade på vad jag skulle skriva i min motivering.
Så jag la inte min röst på BSF för att jämna ut det mellan oss, utan jag la den där för att hon kändes mest misstänkt.

Fast det har jag ju inte alls skrivit i något av mina inlägg? Menade du att svara någon annan?

Alltså jag har läst typ tio gånger nu och jag förstår inte alls vad Mumorsan reagerar på med MM och Myrten. Kanske för att jag också reagerade på BSFs röst.

Sen tolkade jag inte alls MMs inlägg på samma sätt som Mu.
Av en ny spelare ser jag inte en BOP som något konstig. Det tar någon dag eller två innan man kommer in i spelet om det är första gången man spelar

Men som du säger så ser det udda ut om en van spelare gör det, som dessutom har hunnit vara aktiv ett tag innan DL. Mer förståeligt är det ju om man haft tidsbrist, som händer alla någon gång.

BSF hade ju hunnit varit aktiv ett bra tag innan DL.

Jag förstår inte alls vad folk reagerar på med Myrten, jag tycker hon har skrivit en enda sak som var lite märklig: det var i röstinlägget som jag svarade på igår: http://www.bukefalos.com/threads/ulvlek.1229363/page-6#post-16374137 men det är inget jag tycker är skumt, bara en notering liksom.

MM skriver som vanligt lite förvirrande grejer men jag ser inget samband just mellan MM och Myrten.

Jag skulle behöva rösta nu (bortbjuden till 17:00)

Den som jag trots allt reagerar på idag är Mu. Det konstiga är hennes cliffhanger från igår som jag verkligen störde mig på, som sen kommer in med en lång förklaring som i stort sett går ut på att MM och Myrten är i maskopi. Visst kan det vara så men det verkar väldigt långsökt.

MM är lite förvirrad(tänker högt), men jag upplever henne inte som skum.

Hedinn har gjort några få inlägg som jag upplever som neutrala.
Samma sak med Niyamas inlägg idag, ingenting som får mig att reagera.

cirkus röstar på Mumorsan
Jag tror helt enkelt inte på tanken att MM och Myrten skulle vara i maskopi. Det känns så otroligt långsökt, verkligen som att rikta ljuset så långt bort från sig själv det bara går. Sen så kliar sättet hon gjort detta på. Cliffhangern igår ...jag vet inte det känns bara konstigt.

Fast det har jag ju inte alls skrivit i något av mina inlägg? Menade du att svara någon annan?

Nej, inte bara till dig, men jag ville förtydliga att jag och Myrten inte är i maskopi vad det gäller våra röster. Jag hade inte sett hennes röst heller förens jag läste ikapp efter jag lagt min röst. Jag försvann från tråden en kort stund innan DL och hoppade in igen typ tio i nio för att hinna rösta.

Jag förstår ditt resonemang Mumorsan.
Men sen så har det ju kommit lite fler inlägg sent igår och där tycker jag att MM betér sig mindre skumt än innan, särskilt i tvillingdiskussionen, visserligen gör hon en som jag ser det kursändring; men jag upplever det som en relevant kursändring och faktiskt så upplever jag henne som mindre skum.

Jag har också lite svårt att tro att Myrten och MM skulle göra en sån iscensättning, men ingenting är ju omöjligt i en ulvlek.

Jag skulle behöva rösta nu (bortbjuden till 17:00)

Den som jag trots allt reagerar på idag är Mu. Det konstiga är hennes cliffhanger från igår som jag verkligen störde mig på, som sen kommer in med en lång förklaring som i stort sett går ut på att MM och Myrten är i maskopi. Visst kan det vara så men det verkar väldigt långsökt.

MM är lite förvirrad(tänker högt), men jag upplever henne inte som skum.

Hedinn har gjort några få inlägg som jag upplever som neutrala.
Samma sak med Niyamas inlägg idag, ingenting som får mig att reagera.

cirkus röstar på Mumorsan
Jag tror helt enkelt inte på tanken att MM och Myrten skulle vara i maskopi. Det känns så otroligt långsökt, verkligen som att rikta ljuset så långt bort från sig själv det bara går. Sen så kliar sättet hon gjort detta på. Cliffhangern igår ...jag vet inte det känns bara konstigt.

Jag förstår nog inte vad i Mumorsans resonemang som du förstår då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar