Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 48 369
Nja, jag kan tycka att lyans fattningsförmågor ofta överdrivs en aning. Ungefär som det här du skrev:

Min erfarenhet av lyan är ofta att det slängs runt en hel massa gissningar men ofta har man inte en susning.

I början ja, och det råder oftast siarnoja i lyan. Men med tanke på att de vet vilka som är onda/goda så har de större möjlighet att hitta en siare än goda har och det är ju inte helt ovanligt att en siare går ut hårt om den siat en ond, och då skulle den ju genast bli käk när det inte finns något skydd. När det finns något skydd är det osäkert om ulvarna vågar ens försöka äta den, men när det inte finns blir ju goda specialroller eller godförklarade spelare käk illa kvickt. Ängeln är ju förstås svårare att hitta utan spioninfo, men det finns ju möjliga utfall där de skulle kunna hitta denna snabbt också.

Goda lyan har väl aldrig räknats som en deltagare? :confused:
inte som en anmäld deltagare - men som en god roll - och det är så jag fattade det du skrev om det tidigare? Men men det spelar inte så stor roll för mig
Men jag tycker att det är väldigt lågt räknat med att fundera över bara 3 i lyan med 14 anmälda deltagare som du gjorde först jag är själv mer benägen att fundera över 5 i lyan än tre faktiskt - vilket jag skrev innan
14 deltagare - vanligtvis 4 onda då men med tanke på att goda lyan inte är så tung i denna lek, inte så många goda specialroller och att ulvarna har lite extraförmågor och ett säkert käk hoppas jag på 3 onda.
För goda lyan tycker jag inte är så försvagad iom deras två chanser till extraröster? Även om de inte får spioninfo eller möjlighet att skicka sådan vidare .

I början ja, och det råder oftast siarnoja i lyan. Men med tanke på att de vet vilka som är onda/goda så har de större möjlighet att hitta en siare än goda har och det är ju inte helt ovanligt att en siare går ut hårt om den siat en ond, och då skulle den ju genast bli käk när det inte finns något skydd. När det finns något skydd är det osäkert om ulvarna vågar ens försöka äta den, men när det inte finns blir ju goda specialroller eller godförklarade spelare käk illa kvickt. Ängeln är ju förstås svårare att hitta utan spioninfo, men det finns ju möjliga utfall där de skulle kunna hitta denna snabbt också.

Tillägg: i en lek där Snurris var siare och jag fattat det höll hon på att bli lynchad så jag (god) fick outa henne för att rädda kvar henne, men inget skydd fanns så hon blev käk direkt istället.

jag tycker Q snöar in sig lite på ett ämne som redan har avhandlats av både Idahoe och Niyama dvs antalet deltagare i leken. Kan det vara ett sätt att få upp inläggstatistiken och se mer aktiv ut?

Paddington röstar på Quarter4Ever

inte som en anmäld deltagare - men som en god roll - och det är så jag fattade det du skrev om det tidigare? Men men det spelar inte så stor roll för mig
Men jag tycker att det är väldigt lågt räknat med att fundera över bara 3 i lyan med 14 anmälda deltagare som du gjorde först jag är själv mer benägen att fundera över 5 i lyan än tre faktiskt - vilket jag skrev innan

För goda lyan tycker jag inte är så försvagad iom deras två chanser till extraröster? Även om de inte får spioninfo eller möjlighet att skicka sådan vidare .

Nej, jag har aldrig någonsin räknat goda lyan som en god roll, inte heller väckta spöken och liknande. (Förtydligande: alltså när jag räknar deltagare, goda lyan ser jag som en god funktion, det är ju inte direkt en roll.)

Läs ikapp ;) Jag såg att det var 14 anmälde men hjärnan fastnade på 13 som det stod, jag ändrade mig sedan när jag fattade det. 5 i lyan tror jag dock är uteslutet, för få goda specialroller och dessutom ulvarnas chans till att säkert äta en godförklarad spelare eller en viktig roll.

Goda lyan har visserligen extra röster, men det är ju inte ens säkert att de lägger dessa rätt eftersom de inte får spioninfo.

Nej, jag har aldrig någonsin räknat goda lyan som en god roll, inte heller väckta spöken och liknande.

Läs ikapp ;) Jag såg att det var 14 anmälde men hjärnan fastnade på 13 som det stod, jag ändrade mig sedan när jag fattade det. 5 i lyan tror jag dock är uteslutet, för få goda specialroller och dessutom ulvarnas chans till att säkert äta en godförklarad spelare eller en viktig roll.

Goda lyan har visserligen extra röster, men det är ju inte ens säkert att de lägger dessa rätt eftersom de inte får spioninfo.
ja jag såg det redan när ni skrev om det men fattade ärligt inte att det avsåg att det var just anmälda antalet deltagare - min hjärna går ju minst sagt på halvfart. trodde ni snackade om goda lyan som en "extraspelare"....:o
Hade ni skrivit att det står fel i antalet på deltagarlistan så hade jag ju greppat det direkt- men men

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington
20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever

ja jag såg det redan när ni skrev om det men fattade ärligt inte att det avsåg att det var just anmälda antalet deltagare - min hjärna går ju minst sagt på halvfart. trodde ni snackade om goda lyan som en "extraspelare"....:o
Hade ni skrivit att det står fel i antalet på deltagarlistan så hade jag ju greppat det direkt- men men

Fast i Idas inlägg var det ju ganska tydligt att det handlade om anmälningslistan, hon citerade just den. Länk

Håller med Paddington att det är lite skumt att du drar upp en diskussion om detta :confused: dock brukar du ju knappast ha problem att få dig att se aktiv ut så jag tror knappast det är därför, det är bara konstigt.

Fast i Idas inlägg var det ju ganska tydligt att det handlade om anmälningslistan, hon citerade just den. Länk

Håller med Paddington att det är lite skumt att du drar upp en diskussion om detta :confused: dock brukar du ju knappast ha problem att få dig att se aktiv ut så jag tror knappast det är därför, det är bara konstigt.
endast jag som är trögtänkt - fattade inte :o

@Niyama verkar skärpt och uppmärksammade ganska omgående att det var 14 deltagare och inte 13, något jag missade i början då jag skummade igenom starten. Hon verkar även vara den som bäst uppfattat bäst hur det går ihop med att ulvarna kan ta bort skyddet för en natt, något som @Paddington bland annat krånglade till - men tack vara Niyamas förklaring så känner jag mig något klokare.

@quarter4ever snurrar in och undrar om någon märkt att det är 14 deltagare och inte 13, trots att hon skrev inlägget efter Niyama tidigt i leken där hon nämnt att det var 14.

@Idahoe och @Killaloe ser jag nu har röstat på varandra. Det är också mellan dessa två som det varit en rätt intensiv diskussion under dagen, vilket har gjort mig helt snurrig då de i mina ögon känns som en och samma person. Idahoe påpekar att Kills första inlägg känns som en hint och att det eftersom inte finns några onda utanför lyan så tyder det på att hon är ond som försöker verka ha en god roll? Jag fattade inte riktigt det resonemanget. Däremot så reagerar jag lite på att Ida skriver att hon alltid är ond, visst har hon varit det i dom senaste lekarna vad jag kan minnas - men det känns lite uppseendeväckande.

Bollen__ - Måste totalt ignorera alla media då hon enbart känner till såpan Big Brother. Det säger en del om hennes liv men mycket lite om eventuell ulvighet
Cirkus - Vill vara en fluga på väggen i Bonde söker fru, En liten privat tolkning av "Om du skulle varit med i en dokusåpa- vilken hade du valt och varför? (Även nedlagda är helt ok!)". Deltaga som en fluga.
Cirkus sågar även en teori om vinkning med motivering (mycket korrekt) att det inte finns någon att vinka till.
Snurrfian - Föredrar Farmen liksom jag själv, och av samma skäl. Står man inte ut med sällskapet kan man jobba. I nästa inlägg vill hon vara med i Amazing race, den har jag aldrig hört om. Ulvigast hittills, att välja två såpor och inte en.
fio - Väljer Robinson, tillsammans med sitt alterego. Känner inte till Tjockholmen (kan möjligen indikera något men hennes vikt och/eller mängden tv-tittande men inte om ulvighet.
Hedinn - är ytterligare en ulvig typ som verkar tro att man ska välja två såpor. Paradise Hotel semester eller Villa Medusa.
Hon röstar på Ferrari för att Ferrari är rädd för förvirring. Och kan tänka sig emigrera för att bli prinsessa.
Mirtai - Vill vara någonstans där det iaf är varmt och skönt, en av de första säsongerna av Robinson eller Villa Medusa? Funderar också på USA-versionen av Biggest Looser för träning och bantning men finner det ohälsosamt. Blir sedan medbjuden till Tjockholmen och verkar tacka ja. # såpor känns ännu ulvigare.
Tycker Idahoe är misstänkt för hon vill att andra ska göra något misstänkt. Håller med Paddis i när det gäller tolkningen av att inte få se roller utan bara om man är ond eller god i en roll då det inte finns onda utanför lyan.
Vågar sig inte på att påstå att "en gång ond alltid ond" av förklarliga skäl
Ferrari - verkar ha än mindre "allmänbildning än bollen, kommer inte på en enda såpa och behöver googla. Ont om självförtrende är det inte sedan då hon är snygg och satsar på Top Modell (är man ett lyxåk så är man ;) )
Har sedan lite frågor om rollen "dramatiska" men besvarar dem själv. Beklagar bristen på spion. Kan inte skilja på Idahoe och Killaloe, tror på 4 onda och tar hand om ledsen bebis .

Få se om jag hinner fler i kvälll..

Nä jag tror jag får göra såhär, vet inte hur länge till lillen kommer vara nöjd så jag får lägga min röst nu och hoppas jag får tid att kolla leken framåt halv 10.

Hedinn röstar på mig med motiveringen "Ferrari varnar för förvirring, ja, känns väl som att det blir så för de flesta med händelser i bakgrunden. Att även lägga till en kommentar med gissning på antalet onda, utan analys gör att jag mest tolkar det som ett inlägg i ett försök att vara on topic men som egentligen inte tillför något."

Jag förstår inte riktigt hur det faktum att jag varnar för att jag kommer bli förvirrad gör mig ond? Jag gissade på antalet onda, utan någon analys, för jag utgick från den simpla tredjedelsregeln. På vilket sätt gör det mig ond att jag inte lägger till en 100 ords analys av uträkningen? Nej, det fanns inte mycket att skriva om - så jag skrev bara upp spontana tankar.

Ferrari röstar på Hedinn
då hennes röstmotivering helt saknar en förklaring till varför det jag skrivit gör mig ond. Hon påpekar att jag räknat på antalet onda resp goda utan att analysera, men hon har inte ens motiverat varför min förvirring skulle göra mig ond. Det känns lite som att hon försöker göra det lätt för sig. Ja, jag glömde en analys på varför jag räknade som jag gjorde. Och ja, jag sa att jag skulle vara förvirrad. Men hur gör det mig ond?

jag funderar väldigt över paddingtons röst på mig
Att vara sjuk är inte kul (krya på dig!) men samtidigt tycker jag att det var en ganska enkel röst och med den motiveringen?
Hon vet ju att jag både jobbar och har :love: numera som gör att jag inte är lika aktiv som innan så nja jag köper inte den motiveringen alls egentligen

Sticker ut hakan och lägger en andraröst pga detta faktiskt, det känns som en "fabricerad" motivering helt enkelt
quarter4ever röstar på Paddington

Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus vill till synes bara spana in andra och inte delta när hon vill vara åskådare i form av en fluga på väggen i Bonde söker fru. Är hon månde en ulv som hoppas på att inte synas utan kan glida med och bara spana in?

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington
20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 747
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 002
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka