Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Det tycker jag är en helt legitim och rimlig anledning! Betydligt mer av ett hintande, om vi nu ska utgå från att någon nu skulle vilja det :D ;)

Hade det funnits en ond utanför lyan hade det väl varit en rätt rimlig teori - samtidigt så är det ju väldans tveksamt att någon skulle varit så tydlig

Undrade först hur @Niyama läste när hon skrev 14 deltagare, sista siffran var ju 13. Sen insåg jag... :meh:
Vad ni krånglar till det för mig :arghh:

Nåväl.
Niyama hoppas på 3 onda. Jag tror det är väl optimistiskt med tanke på att om det varit bara en deltagare till så hade det "normala" varit 5 onda. Men hoppas kan vi ju :)
:laugh: Jag lyckades skriva rätt, men hjärnan fastnade på 13 och då hade 4 onda varit vanligast. Men ja, med en deltagare till är det nog risk att det är 4 och inte 3.

Visserligen har ulvarna ett "säkert käk" som Niyama skriver, men det förutsätter att de hittar just den som ängel skyddat vid just det käket, sedan är förmågan borta.

Fattar inte? Det är ju säkert i och med att ulvarna kommer givetvis käka den som de försöker sno skyddet från. Dvs är offret oskyddat blir det käk, är offret skyddat blir det ändå käk. Och eftersom det inte finns någon välsignad eller paket med beskydd etc så vet vi att en natt har de säkert käk.

Jag tycker nog ändå att temat kan vara värt att uppmärksamma! Jag menar, vi är i en dokusåpa för att bli kända och så är det många som inte har koll på dokusåpor :eek: Är inte det misstänkt? Jag tänker att en ju behöver ha koll på hur en ska utmärka sig på bästa sätt för att kunna bli en riktig kändis! :D

Mitt mål är att bli prinsessa, jag har hört att det är uppnåeligt genom dokusåpor.

Hade det funnits en ond utanför lyan hade det väl varit en rätt rimlig teori - samtidigt så är det ju väldans tveksamt att någon skulle varit så tydlig
Ja men precis - men när det inte finns en sådan roll så känns det som en helt orimlig sak för någon att göra sådär tidigt i leken. Och det är där jag tycker att @Idahoe är ute och snurrar :)

Jag håller med om det som konstaterats att det är mycket som kan hända dolt i kulisserna - och avsaknaden av spion gör det inte lättare. Jag misstänker att jag kommer bli mer förvirrad än vanligt pga dessa omständigheter.

Tror inte det är fler än 4 onda. Så kommer utgå från det :)
Ferrari varnar för förvirring, ja, känns väl som att det blir så för de flesta med händelser i bakgrunden. Att även lägga till en kommentar med gissning på antalet onda, utan analys gör att jag mest tolkar det som ett inlägg i ett försök att vara on topic men som egentligen inte tillför något.

Hedinn röstar på Ferrari

Och jag kan inte släppa @Idahoe och den minst sagt märkliga och långsökta teorin att en dansande banan skulle vara ett sätt för mig att hinta om att jag är god.
Dels ser jag inte kopplingen och dels så tycker jag det verkar oerhört långsökt att någon öht skulle hinta om sin roll såhär i början av en lek där det inte finns någon utanför en lya etc.

Det ihop med att Idahoe ber om hjälp med att komma på teorier gör att det är tillrckligt för mig fär att lägga en röst på henne idag.

Killaloe röstar på Idahoe

Ferrari varnar för förvirring, ja, känns väl som att det blir så för de flesta med händelser i bakgrunden. Att även lägga till en kommentar med gissning på antalet onda, utan analys gör att jag mest tolkar det som ett inlägg i ett försök att vara on topic men som egentligen inte tillför något.

Hedinn röstar på Ferrari

Sen fanns det inte så mycket mer att tillföra i dåläget så vet inte hur jag skulle kunnat utveckla det mer. Fyra onda känns mest logiskt då det vanligen är ca en tredjedel onda. Sen är det givetvis svårt att veta det helt säkert.

I överlag tycker jag mest det har dividerats om hintar, men det känns mest som lösa strån att grabba något i då alla onda sitter i lyan tillsammans.

Fattar inte? Det är ju säkert i och med att ulvarna kommer givetvis käka den som de försöker sno skyddet från. Dvs är offret oskyddat blir det käk, är offret skyddat blir det ändå käk. Och eftersom det inte finns någon välsignad eller paket med beskydd etc så vet vi att en natt har de säkert käk.
Jag hajade inte heller förrän nu. :o Tack! :up:

Startfråga!!

För att få igång leken lite..

Om du skulle varit med i en dokusåpa- vilken hade du valt och varför? (Även nedlagda är helt ok!) :)

(Alla PM ska vara ute- har du inte fått så skriv till mig!)
Big brother för att det är typ den enda dokusåpa jag känner till!

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 185
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 798
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 336
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka