Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Fast jag förstod inte vad Paddington menade heller :o
Haha! Jag tänkte precis som hon att det blir säkert för svårt för ulvarna att hitta just den som är skyddad så den förmågan skrämde mig inte så värst men om man då tänkte ett steg till som du gjorde så är det ett säkert käk, ja.
Fast åas tycker jag att lyan ofta får käka ostörd så det känns ändå inte som nån superpower.

Då tycker jag det blir knepigare att få koll när det är en del dolda röster i omlopp men det brukar väl ge sig det också.

Haha! Jag tänkte precis som hon att det blir säkert för svårt för ulvarna att hitta just den som är skyddad så den förmågan skrämde mig inte så värst men om man då tänkte ett steg till som du gjorde så är det ett säkert käk, ja.
Fast åas tycker jag att lyan ofta får käka ostörd så det känns ändå inte som nån superpower.

Då tycker jag det blir knepigare att få koll när det är en del dolda röster i omlopp men det brukar väl ge sig det också.

Aha. Nä om de behövde hitta just den skyddade hade det ju varit om t.ex. de därigenom kunde sno skyddet för natten efter, men det stod att det gällde samma natt har jag för mig.

Och jo, jag tycker det är en superpower eftersom direkt de anar vem som är siare eller ängel kommer de ju käka denna. Så goda måste vara mer försiktiga än vanligt.

jag vet inte om jag håller på att få magsjuka, men just nu åker magen bergodalbana och jag fryser som en gnu. Ska läsa försöka läsa ikapp å lägga en röst men sedan måste jag lägga mig igen.

Ahh, den glömde jag bort!
Tack att du påminde :)
Många dolda röster att försöka förhålla sig till och försöka förstå vad som kan ha hänt i bakgrunden

Detta hakade jag upp mig på.

Paddington har glömt goda lyan - är det för att hon aldrig någonsin kommer att komma dit?

cirkus röstar därför på Paddington

1. Paddington
2. Idahoe
3. LenaH
4. Mirtai
5. quarter4ever
6. Hedinn
6. Lobelia
7. Snurrfian
8. Niyama
9. Killaloe
10. bollen__
11. Ferrari
12. fio
13. cirkus

nu har jag varit eh..... upptagen igen:o
men är det verkligen INGEN som reagerat på att det ÄR 14 anmälda deltagare i leken?
och om man ska räkna goda lyan som en god roll så är det 15 sas?
det står två stycken som anmälda som nr 6.......?
:angel:
@Lenis borde ju ha koll i vilket fall antar jag?:p

Jamen Amazing race! Självklart skulle @Paddington komma på den bästa, den skulle jag verkligen kunna tänka mig att söka till, syrran och jag hade långt gående planer för att kolla om man kunde vara med i den amerikanska. Jag kan hoppa åt dig paddington om du äter, där skulle jag ha svårast! :D
VIsst är den bra!! :D

just nu kan jag inte riktigt tänka på mat, men rent krasst det är ju inte Fear Factor så allt man utsätts för i Amazing Race är ju iaf ätbart å står på någons meny någonstans i världen - så its a deal :D :p

@Paddington fast det var kanske precis så du menade när jag nu läste igenom ditt inlägg igen?
Jag uppfattade att du menade att siaren alltid skulle se endast ond/god
Men att du nog menade att just den förmågan hos Paolo Roberto inte gör varken till eller från för siaren? Eftersom svaret ond i denna leken = ingår i lyan oavsett förmåga eller inte? :)
Och god så vet den ju att den inte är i lyan?
japp det var det jag menade.

@Lenis och alla andra - jag fick just mess från @fio att hennes internet ligger helt nere och hon måste sticka till jobbet nu så hon kommer inte kunna rösta. :(

Fattar inte? Det är ju säkert i och med att ulvarna kommer givetvis käka den som de försöker sno skyddet från. Dvs är offret oskyddat blir det käk, är offret skyddat blir det ändå käk. Och eftersom det inte finns någon välsignad eller paket med beskydd etc så vet vi att en natt har de säkert käk.
Niyama verkar har lagt ner mycket funderingar kring käket, det skulle kunna vara en ulv som tänker mer på hur de ska välja käk än på att föra leken framåt. Men det sagt så kan det även vara så att vi andra är lite korkade och Niyama är den enda som kan tänka hela vägen men jag har inte så mycket mer att komma med just nu. Snurrfian röstar på Niyama

men är det verkligen INGEN som reagerat på att det ÄR 14 anmälda deltagare i leken?
Och som en förlängning av det faktumet så tycker jag det är ganska ologiskt att anta att det är endats 3 onda i lyan- tror snarare på 4 eller rent av tom 5 ( beroende på hur man ska väga in goda lyan i ekvationen men de kan ju lägga en dold röst 2 ggr i leken - dock INTE i avgörande lynch) så jag vill nog inte avskriva det helt att det kan vara 5 i lyan faktiskt .

jag funderar lite på detta med rollfördelningen å vet inte om lyan är såå stark ändå.

Jag reagerar på båda dessa. Om man själv är ond tycker jag ofta man tenderar att se ondas fördelar som lite mindre fördelaktiga, och tvärtom. Jag tycker det är en superfördel för onda att om siaren skulle bli tydlig, eller de förstår vem ängeln är, så kan de plocka denna direkt och vara säker på att lyckas.

@Niyama - @LenaH har rätt, jag tänkte inte tillräckligt långt i morse.

Niyama verkar har lagt ner mycket funderingar kring käket, det skulle kunna vara en ulv som tänker mer på hur de ska välja käk än på att föra leken framåt. Men det sagt så kan det även vara så att vi andra är lite korkade och Niyama är den enda som kan tänka hela vägen men jag har inte så mycket mer att komma med just nu. Snurrfian röstar på Niyama

Fast va? Jag läste rollistan, funderade över antal onda, sen kommenterade andra käket på ett sätt jag tyckte var felaktigt och då svarade jag.

Prata inte om det, jag trodde på riktigt att jag blivit galen när jag satte mig med rollerna och aldrig fick ihop antal med namn.. Tur jag kom på felet innan jag började leken. Men det krävde att jag tog fram old school papper o penna och skrev upp namnen innan jag hajade O_o :laugh:Sen var det ju dumt att jag missade att korrigera det till er lista i början på leken förstås. Men när jag kom på det var det för sent att ändra :o

Jag reagerar på båda dessa. Om man själv är ond tycker jag ofta man tenderar att se ondas fördelar som lite mindre fördelaktiga, och tvärtom. Jag tycker det är en superfördel för onda att om siaren skulle bli tydlig, eller de förstår vem ängeln är, så kan de plocka denna direkt och vara säker på att lyckas.
Nja, jag kan tycka att lyans fattningsförmågor ofta överdrivs en aning. Ungefär som det här du skrev:

Och jo, jag tycker det är en superpower eftersom direkt de anar vem som är siare eller ängel kommer de ju käka denna. Så goda måste vara mer försiktiga än vanligt.

Min erfarenhet av lyan är ofta att det slängs runt en hel massa gissningar men ofta har man inte en susning.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 193
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 798
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka