Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Men snyggt spelat Hedinn :bow:

Försöker först driva lynchen genom att lägga en tidig röst på Killa som troligtvis är den andra ulven för att få ett snyggt alibi om det hade lyckats.. Ingen nappar direkt så hon hänger sedan på Niyama i lynchen mot mig vilket blir en lyckad lynch vad det ser ut av en god..

Jag får rösta nu eftersom jag måste äta innan jag drar.. fio röstar på Hedinn pga ovan teori

Om du är god skulle jag kunna omvärdera och rösta på Killa. Hedinn kommer jag dock inte rösta på.

berätta varför du är så övertygad om min godhet egentligen? Känns så spooky att vara så omisstänkt under senare delen av leken och börjar ju fundera om det är för att vissa VET att jag är god helt enkelt?
;)
Alltså såhär, jag är inte helt övertygad och jag VET dessutom inte att du är god! Jag har väl ändå tyckt att du är mysko de senaste dagarna?! har ju skrivit flera inlägg där jag ifrågasätter din roll så att säga att du inte blivit misstänkt känns lite väl selektivt

Men jag tror mer på din godhet är heddans så det skulle väl stå mellan dig och fio, tror jag, om heddan är god alternativt att det är två ulvar.

Jag tror helt klart att Hedin är luden och lurar oss! Hon rör till det rejält med rösten på mig, för att skapa osäkerhet och led bort misstankar från sig själv.

Om fio nu är ulv så är det förvisso inte bra för lyan om hon åker, men vilket alibi det blir för heddan - att vara med och rösta ut näst sista ulven liksom. (Baserat på att det är två ulvar)

Dessutom så är det som du redan konstaterat, att det slulle vara en nackdel för mig dom ulv att käka Ida snarare än någon annan och det gäller ju även fio.

Hade jsg inte varit rätt övertygad om Qs godhet så hade jag dessutom sett alla "jag är så god"-inlägg som rätt misstänks och som hon och heddan verkligen blåser oss.

Men nä; jag litar inte på heddans godhet och tror att käket av Ida beror på att det gynnar Heddan.

Killaloe röstar på Hedinn
Vad tror du om folks roller då? Teorin om Hedinn som röstfifflare?

Om fio nu är ulv så är det förvisso inte bra för lyan om hon åker, men vilket alibi det blir för heddan - att vara med och rösta ut näst sista ulven liksom. (Baserat på att det är två ulvar)
men om det vore så så vore det ju närmast smartare att låta rösten på dig stå kvar för att kanske kunna få ut en god istället och ha chans på vinst inatt om käket lyckas?
Iaf att ändra rösten innan allas röster kommit in så känns det ju mer troligt att hedinn är god faktiskt?
jag tror du försöker skapa tvivel ang hedinn jag om nu fio lynchas och är ulv så du ska kunna få oss andra emot henne?
jag hade fö reagerat likadant om du skrivit så om Niyama så det är inte så att jag försöker skydda hedinn heller :p
Alla inlägg du ser som jag skriver i jag är så god- stil - tja vad kan jag säga - jag ÄR god? :idea:

Hade jsg inte varit rätt övertygad om Qs godhet så hade jag dessutom sett alla "jag är så god"-inlägg som rätt misstänks och som hon och heddan verkligen blåser oss.

Men jag tror mer på din godhet är heddans så det skulle väl stå mellan dig och fio, tror jag, om heddan är god alternativt att det är två ulvar.
nu har jag läst denna mening flera ggr men få inte ihop hur du menar? förtydliga gärna :)
(eller så är det jag som är trööööög?)

Kikar jag sen på röstlistorna i DL 3 så ser det ut att vara ett jämnt resultat. Det hade varit enkelt för ulvarna att stoppa en röst på LenaH och ha möjlighet att få ut Lobelia istället. Många verkar vilja tro att goda lyan la en röst på LenaH där också, och det kan ju ha skett och lotten avgjorde, eller så la röstfifflaren sin röst på LenaH och hon därför fick majoritet. Jag ser i alla fall det som mer sannolikt än att röstfifflaren röstade på Lobelia och lotten avgjorde (röstade goda lyan på LenaH är det dessutom uteslutet om ulvarna stoppade en röst).

Med de förutsättningarna borde varken Niyama, Killaloe eller fio inneha den rollen.

Q borde vara en möjlig kandidat sett till rösten på LenaH, men tittar man då på DL 1 som även den var jämn så förutsätter det att Q lät bli att lägga en extraröst, under förutsättning att inte lyan använde förmågan redan då, men det känns väl spontant kanske mindre troligt.

Baserat på det här vill jag nog ändå påstå att Killaloe mitt i allt blev min mest misstänkta och då det kan komma att bli rätt intensivt för mig resten av dagen och jag vägrar riskera att missa att rösta så lägger jag en röst redan nu (men ska förhoppningsvis kunna hänga med ändå under eftermiddagen/kvällen).

Hedinn röstar på Killaloe

Med tanke på det här inlägget borde Hedinn vara röstfifflare. MEN jag förstår inte hur ulvarna tänkt sig detta, att gå ihop och rösta på röstfifflaren är ju inte ett så smart drag?!

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka