Kikar jag sen på röstlistorna i DL 3 så ser det ut att vara ett jämnt resultat. Det hade varit enkelt för ulvarna att stoppa en röst på LenaH och ha möjlighet att få ut Lobelia istället. Många verkar vilja tro att goda lyan la en röst på LenaH där också, och det kan ju ha skett och lotten avgjorde, eller så la röstfifflaren sin röst på LenaH och hon därför fick majoritet. Jag ser i alla fall det som mer sannolikt än att röstfifflaren röstade på Lobelia och lotten avgjorde (röstade goda lyan på LenaH är det dessutom uteslutet om ulvarna stoppade en röst).
Med de förutsättningarna borde varken Niyama, Killaloe eller fio inneha den rollen.
Q borde vara en möjlig kandidat sett till rösten på LenaH, men tittar man då på DL 1 som även den var jämn så förutsätter det att Q lät bli att lägga en extraröst, under förutsättning att inte lyan använde förmågan redan då, men det känns väl spontant kanske mindre troligt.
Baserat på det här vill jag nog ändå påstå att Killaloe mitt i allt blev min mest misstänkta och då det kan komma att bli rätt intensivt för mig resten av dagen och jag vägrar riskera att missa att rösta så lägger jag en röst redan nu (men ska förhoppningsvis kunna hänga med ändå under eftermiddagen/kvällen).
Hedinn röstar på Killaloe