Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
jo då - men det är inte det jag tror är mest sannolikt
Jag ska läsa igenom Idahoe igen för att se om det kan ge något för hon kan ju ha fått en eller två rader tillskickade sig
Förresten jag kommer ihåg att du skrev nån gång antingen idag eller igår att de bara kunde skicka rad eller rösta två gånger från goda lyan?
Jag har för mig att det framkommit i leken att de kunde skicka högst 2 rader OCH rösta två gånger -bara inte samtidigt? Har dessutom för mig att det var Idahoe som skrev det - men ska kolla upp det!

Men varifrån får du att Lobelia borde ha lynchats dag 2 om Killa var röstfifflare? :confused:

kan skicka en rad till partydjuret eller lägga en röst vid lynch. (Får ej användas vid avgörande lynch, får användas max 2 ggr.)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia
@Niyama
lobelia hade visserligen bara 2 röster mot bollens 3 men hon hade ju kunnat rykt i en lottning om fifflarens röst låg på henne.
Och det var därför jag tog upp ffa DL3 , även om det visst finns scenarier om goda lyans röst också att ta med i beräkningen .
Men är böjd till att lita på hedinn faktiskt så tror att det kan ha varit fifflarens röst som fällde henne - möjligen i kombo med goda lyans röst

Hedinn ändrar röst till fio

För att Niyama är nojig. :D Nä, men enligt tidigare teorier tror jag att Killa och fio är de kvarvarande ulvarna och det känns väl vettigt att samla rösterna även om det skulle stå mellan två onda, antar jag.
Nu är det jag som blir halshuggen om det är fel :nailbiting: men jag är här och redo att ändra om nåt kommer fram!

@Niyama
lobelia hade visserligen bara 2 röster mot bollens 3 men hon hade ju kunnat rykt i en lottning om fifflarens röst låg på henne.
Och det var därför jag tog upp ffa DL3 , även om det visst finns scenarier om goda lyans röst också att ta med i beräkningen .
Men är böjd till att lita på hedinn faktiskt så tror att det kan ha varit fifflarens röst som fällde henne - möjligen i kombo med goda lyans röst
Men Killa röstade ju på cirkus, om hon var röstfifflare, varför skulle hon lägga den dolda på Lobelia i det läget?!

jo då - men det är inte det jag tror är mest sannolikt
Jag ska läsa igenom Idahoe igen för att se om det kan ge något för hon kan ju ha fått en eller två rader tillskickade sig
Förresten jag kommer ihåg att du skrev nån gång antingen idag eller igår att de bara kunde skicka rad eller rösta två gånger från goda lyan?
Jag har för mig att det framkommit i leken att de kunde skicka högst 2 rader OCH rösta två gånger -bara inte samtidigt? Har dessutom för mig att det var Idahoe som skrev det - men ska kolla upp det!
@Niyama hittade det från Idahoe jag letade efter

Anledningen till att jag la det på minnet var för att jag hade tänkt fråga om det själv men såg att det verkade besvarat Idahoe borde ju ha vetat hur det låg till med det?
Goda lyan - får skicka totalt 2 rader till mediet och lägga totalt 2 röster (ej samtidigt och ej vid avgörande lynch)

Eller goda lyan som också kunde lägga extraröst två gånger (dock inte i avgörande lynch)

Sedan fattar jag mera varför hon misstänkte Killaloe i DL1 - iom att hon själv var partydjuret :)
Postade innan det var klart

Att hon alltså skrev Party kunde vara ett sånt sätt att hinta utan att hinta, att diskret låtsas vara partydjuret alltså god.

@Niyama hittade det från Idahoe jag letade efter

Anledningen till att jag la det på minnet var för att jag hade tänkt fråga om det själv men såg att det verkade besvarat Idahoe borde ju ha vetat hur det låg till med det?

Sedan fattar jag mera varför hon misstänkte Killaloe i DL1 - iom att hon själv var partydjuret :)

Fast det var ju inte vad LL skrev. @Lenis kanske kan reda ut saken?

nåväl jag väljer att lita på både hedinn och Niyama
är jag lurad så är jag och tycker inte att jag förtjänar en stekpanna heller om så är fallet, utan mer att de i så fall förtjänar en :bow: för bra spel

quarter4ever röstar på fio
Jag tror hon är ulv baserat på mina teorier och tankar här:
Fio borde inte heller vara röstfifflare med tanke på att hon röstade på Lobelia i 3:e lynchen , och sedan visserligen röstade på Paddington - men den rösten känns mer som ett alibiröstande för mig och sedan tycker jag att hon tidigt i leken hittade väldigt många hon ville hålla som goda? Känns ju mer som en ond som försöker hålla sig väl med flera goda än att hon som god spelare utan info vpgar göra det så rätt av?
Ffa är det att hon absolut inte ville sätta Mirtai i lyan- alltså visst om hon vore ängel och skyddat Mirtai från att bli käk så är det ju förståeligt. Jag har dock lite problem med att se varför fio skulle skydda just Mirtai dock då? Och att käket av Mirtai helt enkelt var för att vi skulle börja fundera över om fio var ängel som visste att Mirtai var skyddad från käk den natten?
Hon har velat hålla mig och Niyama som troligt goda tidigt i leken dessutom det skaver lite för mig . har också för mig att hon ville tro att hedinn var god (men behöver kolla upp det ang hedinn- är lite osäker där!)
Så hamnar i samma område för tankarna som med Killaloe. Då finns det bara en god roll kvar hon kan aspirera på och eftersom jag inte tror att det är bara en ulv kvar så blir även här min slutsats att fio borde vara ulv

Om 20 minuter måste jag till jobbet, vet inte vad jag ska kunna göra på dessa minutrar för att undvika en katastrof här :crazy:

Men snyggt spelat Hedinn :bow:

Försöker först driva lynchen genom att lägga en tidig röst på Killa som troligtvis är den andra ulven för att få ett snyggt alibi om det hade lyckats.. Ingen nappar direkt så hon hänger sedan på Niyama i lynchen mot mig vilket blir en lyckad lynch vad det ser ut av en god..

Jag får rösta nu eftersom jag måste äta innan jag drar.. fio röstar på Hedinn pga ovan teori

Försöker först driva lynchen genom att lägga en tidig röst på Killa som troligtvis är den andra ulven för att få ett snyggt alibi om det hade lyckats.. Ingen nappar direkt så hon hänger sedan på Niyama i lynchen mot mig vilket blir en lyckad lynch vad det ser ut av en god..

Jag får rösta nu eftersom jag måste äta innan jag drar.. fio röstar på Hedinn pga ovan teori
Om du hinner så vore det intressant att se lite hur du tänker kring roller och vilka som i vart fall INTE borde ha rollen? Det kunde vara till hjälp...

Intressant. Jag hade kunnat omvärdera dig om du kommit med nån annan teori, med tanke på våra rolldiskussioner. Men nu är det inget att tveka på längre. :)

efter att ha läst igenom Idahoe så är det enda jag hittar ang goda lyan detta:
Okej så Mirtai var inte ond.
Då är frågan om det faktiskt bara är en ulv kvar ändå? Jag tror tyvärr det är att hoppas på för mycket, då det rimligaste vore 4 ulvar från början.

Då kommer frågan vem av er som har lyckats lura mig så duktigt? :nailbiting:

Jag funderar på om det går att utläsa något mer från röstlistorna? Min gissning är att Paolo/Paddan använde sin förmåga tidigare än igår. Hon verkade ha ont om tid och vara lite uppgiven igår som att hon räknade med att åka. Jag tror hennes röst på killaloe var för att inte lämna några nya spår för oss att följa.
Kan Paddis ha använt son förmåga redan dag 1 när hon var i riskzonen för att åka?

Goda lyan hade väl två röster dessutom, kan de ha använt dem tro?
Och så röstfifflaren också.
Pust, det är ju jättesvårt att läsa ut något när det finns så många dolda fiffel. Får fundera vidare.
Under tiden är fortfarande Lobelia min huvudmisstänkta. Och om inget mer misstänkt händer så kommer jag rösta på henne ikväll
så det känns ju inte som att hon ville peka på att goda lyan påverkat med en röst nån gång som de meddelat henne? Nån rad borde de ju kunnat skickat henne innan hon käkades inatt? Eller så försökte hon säga just det iom att hon dividerar om att paolos eliminering borde varit använd?

:crazy: jag är inte alls säker på fio! Men om Hedinn är ulv, borde hon försökt få lynchen mot en god som i så fall är Killa. Så om du är god är antingen Hedinn och fio onda eller fio och Killa så fio borde vara ond?
Jag tror helt klart att Hedin är luden och lurar oss! Hon rör till det rejält med rösten på mig, för att skapa osäkerhet och led bort misstankar från sig själv.

Om fio nu är ulv så är det förvisso inte bra för lyan om hon åker, men vilket alibi det blir för heddan - att vara med och rösta ut näst sista ulven liksom. (Baserat på att det är två ulvar)

Dessutom så är det som du redan konstaterat, att det slulle vara en nackdel för mig dom ulv att käka Ida snarare än någon annan och det gäller ju även fio.

Hade jsg inte varit rätt övertygad om Qs godhet så hade jag dessutom sett alla "jag är så god"-inlägg som rätt misstänks och som hon och heddan verkligen blåser oss.

Men nä; jag litar inte på heddans godhet och tror att käket av Ida beror på att det gynnar Heddan.

Killaloe röstar på Hedinn

Hade jsg inte varit rätt övertygad om Qs godhet så hade jag dessutom sett alla "jag är så god"-inlägg som rätt misstänks och som hon och heddan verkligen blåser oss.
berätta varför du är så övertygad om min godhet egentligen? Känns så spooky att vara så omisstänkt under senare delen av leken och börjar ju fundera om det är för att vissa VET att jag är god helt enkelt?
;)

röstlista DL6
Hedinn röstar på Killaloe
Niyama röstar på fio
hedinn ändrar till fio
q röstar på fio
fio röstar på hedinn
killaloe röstar på hedinn

fio 3
hedinn 2

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka