Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Fast om du motiverar varför du tror någon har en viss roll så är det ju ingen hintning.

I mitt inlägg från imorse ser du det:
http://www.bukefalos.com/threads/ulvlek-paradise-hotel-vs-farmen.1429608/page-61#post-17922952
Står fast vid det jag skrev där, nu var ju inte Ida ond och lite konstigt kanske att hon blev käk, men tror som med Mirtai att de satsade på säkert käk.
Ja, där skriver du också att du tror att jag är god och fio och Killa troligt onda, varför tror du helt plötsligt att Killa kan vara god?

@Niyama för att förklara igen hur jag tänker kring min röst och varför jag håller kvar vid Killaloe:
Jag är övertygad om Qs godhet efter eftermiddagens diskussion. Är du god och det är två ulvar kvar så måste det vara Killaloe och fio. Är inte Killaloe ond så får jag inte ihop det på annat sätt än att du är ond, och med den risken tänker jag inte ändra till fio för att du vill det, ifall det är så att fio är god och du försöker lura mig. Så ur min synvinkel nu är Killa ett säkrare kort, hänger du med på hur jag tänker?

Ja, fast jag tror inte på att du på riktigt kan tro att jag är ond. Därför blir jag nojig att det är du och fio som är i lyan, för jag tycker ändå mer tyder på fios ondska än på Killas. Och om du vore god, skulle du lika gärna kunna rösta på fio. Därför känns det som du försöker med något just nu och försvarar det hela med en noja mot mig.

Ja, där skriver du också att du tror att jag är god och fio och Killa troligt onda, varför tror du helt plötsligt att Killa kan vara god?
Nej, jag skriver att jag inte vet om jag vågar lita på Killas godhet. Och att jag tycker man bör satsa på att hitta en ond bland fio och Ida.

Niyama röstar på fio
förklaring till varför finns HÄR (blir så mycket att citera). + Att jag är orolig för att Hedinn nu försöker en fuling och vända mot Killa, och förklarar det hela med en noja mot mig som känns ganska fabricerad.

Tillägg: Om Hedinn vore god, och Q är god, borde Hedinn lika gärna kunna rösta på fio, men hennes ovilja mot det känns skum.

Nej, jag skriver att jag inte vet om jag vågar lita på Killas godhet. Och att jag tycker man bör satsa på att hitta en ond bland fio och Ida.
Aha, sorry, läste fel. :o
Vore lite intressant att höra andras input i det hela. Jag vill se dig som god, så nej egentligen borde det inte spela någon roll. Men precis som du ser fio som säkrare än Killa är det tvärtom för mig, så det vore i så fall lika lätt för dig att rösta på Killa istället, eller hur? Vi har ju samma typ av noja.

Aha, sorry, läste fel. :o
Vore lite intressant att höra andras input i det hela. Jag vill se dig som god, så nej egentligen borde det inte spela någon roll. Men precis som du ser fio som säkrare än Killa är det tvärtom för mig, så det vore i så fall lika lätt för dig att rösta på Killa istället, eller hur? Vi har ju samma typ av noja.

Ja, med skillnaden att du inte direkt jobbat ihjäl dig för att lyncha onda :p Ok, jag trodde att Lobelia var ond också men jag har jagat LenaH sen dag ett och Paddington strax därefter. Att jag sen röstat på Lobelia också är ju rätt ointressant eftersom mitt jagande ledde till att LenaH och Paddington blev lynchade. Om jag som ond jagade dessa för alibi, då skulle jag väl rösta där också, särskilt i lynchen där LenaH åkte? Det är ju bara korkat att bidra till att andra lynchar dom utan att delta själv, om man nu är ute efter alibi?

Ja, med skillnaden att du inte direkt jobbat ihjäl dig för att lyncha onda :p Ok, jag trodde att Lobelia var ond också men jag har jagat LenaH sen dag ett och Paddington strax därefter. Att jag sen röstat på Lobelia också är ju rätt ointressant eftersom mitt jagande ledde till att LenaH och Paddington blev lynchade. Om jag som ond jagade dessa för alibi, då skulle jag väl rösta där också, särskilt i lynchen där LenaH åkte? Det är ju bara korkat att bidra till att andra lynchar dom utan att delta själv, om man nu är ute efter alibi?
Jag veeeet. Jag säger ju att jag vill att du ska vara god. :p Men om du slutar vara en så satans skicklig spelare kanske jag kan börja lita på dig ordentligt igen. :p

Nu är jag klar med årsmötet så ska sätta mig ner och kika lite och skriva lite till så ska vi se om jag kommer fram till något mer än hittills:)
Hedinn och Niyama nojar över varandra - så pass har jag sett :cool:

Jag blir nervös över käkandet av Ida. Det borde ju vara för att de villa ha säkert käk, men om fio och Killa är onda borde deras enda vinstchans varit att lyckas käka mig, Hedinn eller Q för att kunna lyncha Ida och sen lyckas med käk igen. Om nu inte Hedinn eller Q är onda, då är det fullt rimligt att käka Ida.
:arghh:

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia

Bollen__ lynchas (bybo)
Cirkus käkas (bybo)

DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH

21.08 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 quarter4ever röstar på LenaH
21.24 Paddington röstar på Killaloe
21.28 Killaloe röstar på Lobelia
2128 Lobelia röstar på LenaH
LenaH lynchas (ulv- christina)
ingen käkas

Dag 4 kl 21.30
Paddington röstar på killaloe
Mirtai röstar på Paddington
Killaloe röstar därför på Lobelia

quarter4ever röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
fio röstar på Paddington
Lobelia röstat på Paddington
Idahoe röstar på Paddington
Niyama röstar på Lobelia

Padddington lynchas ( ulv -paolo-rösteliminator)
Mirtai käkas (bybo)

Dag 5
fio röstar på Lobelia
Lobelia röstar på fio
Hedinn röstar på Lobelia
Idahoe röstar på Lobelia
quarter4ever röstar på fio
Killaloe röstar på Lobelia
Niyama röstar på Lobelia

Lobelia lynchas (bybo)
Idahoe käkas (Partydjur/ medium)

Hedinn röstar på Ferrari-Q-LenaH-Paddington-Lobelia-Lobelia
Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia-Lobelia-Lobelia_Lobelia
quarter4ever röstar på Paddington-bollen-LenaH-Paddington-Fio

Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia-Lobelia-Lobelia Lobelia
fio röstar missar- Cirkus-Lobelia-Paddington-Lobelia-Lobelia

Så om vi tittar lite på hur rösterna har fallit och utgången av lyncherna så känns det ju som att

Killoaloe inte borde vara röstfifflare iaf för då borde lobelia kunnat lynchats i DL2 och ffa DL3. ffa som högst troligt var en röst på LenaH eliminerad där om inte Paddis använt det redan? Och att det var därför LenaH försökte ändra röst i senaste laget?
Hon skulle kunna vara ängel förvisso men då tycker jag att hon verkligen verkligen borde ha varit misstänksam mot Paddingtons tidiga röst på henne i DL4 - så nej det känns inte troligt egentligen .
och då finns det bara en god roll kvar som jag inte heller tror att hon har för då är det bara en ulv kvar och jag tror på 2 .
Killaloe har en helt grön rad som jag inte heller känner mig så imponerad av - tillsammans med lite fattigt teoriande senaste dagarna .
Paddingtons röst på Killaloe i DL3 känns också som ett försök att rädda LenaH och också som ett bra försök till att få alibi till både sig själv OCH LenaH om killaloe hade visat sig vara ulv- det hade nog tagit några lyncher att komma dem på spåret efter det tror jag?
Så rent utifrån detta sett så hamnar jag i samma tanke jag haft i flera dagar att Killaloe borde vara ulv

Fio borde inte heller vara röstfifflare med tanke på att hon röstade på Lobelia i 3:e lynchen , och sedan visserligen röstade på Paddington - men den rösten känns mer som ett alibiröstande för mig och sedan tycker jag att hon tidigt i leken hittade väldigt många hon ville hålla som goda? Känns ju mer som en ond som försöker hålla sig väl med flera goda än att hon som god spelare utan info vpgar göra det så rätt av?
Ffa är det att hon absolut inte ville sätta Mirtai i lyan- alltså visst om hon vore ängel och skyddat Mirtai från att bli käk så är det ju förståeligt. Jag har dock lite problem med att se varför fio skulle skydda just Mirtai dock då? Och att käket av Mirtai helt enkelt var för att vi skulle börja fundera över om fio var ängel som visste att Mirtai var skyddad från käk den natten?
Hon har velat hålla mig och Niyama som troligt goda tidigt i leken dessutom det skaver lite för mig . har också för mig att hon ville tro att hedinn var god (men behöver kolla upp det ang hedinn- är lite osäker där!)
Så hamnar i samma område för tankarna som med Killaloe. Då finns det bara en god roll kvar hon kan aspirera på och eftersom jag inte tror att det är bara en ulv kvar så blir även här min slutsats att fio borde vara ulv

återkommer med de andra två i eget inlägg
Sedan tycker

Jag blir nervös över käkandet av Ida. Det borde ju vara för att de villa ha säkert käk, men om fio och Killa är onda borde deras enda vinstchans varit att lyckas käka mig, Hedinn eller Q för att kunna lyncha Ida och sen lyckas med käk igen. Om nu inte Hedinn eller Q är onda, då är det fullt rimligt att käka Ida.
:arghh:
Jag tror att de var nervösa över att bomma käket igen - tror inte lyan visste vem som är ängel riktigt
Och det kan de ju fundera vidare på tycker jag :sneaky:
hedinn var det ändå flera som funderade över - bla jag så det tycker jag inte är så konstigt

Jag tror att de var nervösa över att bomma käket igen - tror inte lyan visste vem som är ängel riktigt
Och det kan de ju fundera vidare på tycker jag :sneaky:
hedinn var det ändå flera som funderade över - bla jag så det tycker jag inte är så konstigt

Även om de inte visste det så var det ju typ lika sannolikt att du, jag eller Hedinn skulle vara skyddad. Och om enda chansen att vinna är att lyckas käka nån av oss - då testat man väl?

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia

Bollen__ lynchas (bybo)
Cirkus käkas (bybo)

DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH

21.08 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 quarter4ever röstar på LenaH
21.24 Paddington röstar på Killaloe
21.28 Killaloe röstar på Lobelia
2128 Lobelia röstar på LenaH
LenaH lynchas (ulv- christina)
ingen käkas

Dag 4 kl 21.30
Paddington röstar på killaloe
Mirtai röstar på Paddington
Killaloe röstar därför på Lobelia

quarter4ever röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
fio röstar på Paddington
Lobelia röstat på Paddington
Idahoe röstar på Paddington
Niyama röstar på Lobelia

Padddington lynchas ( ulv -paolo-rösteliminator)
Mirtai käkas (bybo)

Dag 5
fio röstar på Lobelia
Lobelia röstar på fio
Hedinn röstar på Lobelia
Idahoe röstar på Lobelia
quarter4ever röstar på fio
Killaloe röstar på Lobelia
Niyama röstar på Lobelia

Lobelia lynchas (bybo)
Idahoe käkas (Partydjur/ medium)

Hedinn röstar på Ferrari-Q-LenaH-Paddington-Lobelia-Lobelia
Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia-Lobelia-Lobelia_Lobelia
quarter4ever röstar på Paddington-bollen-LenaH-Paddington-Fio

Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia-Lobelia-Lobelia Lobelia
fio röstar missar- Cirkus-Lobelia-Paddington-Lobelia-Lobelia

Hedinn Med tanke på att Ferrari åkte i första lynchen och att LenaH lynchades så är jag benägen att tro att jag sorterat in @Hedinn rätt. Om inte annat borde det ju kommit protester vid detta laget om det var helt fel;)
Hedinn tror jag inte är ängel pga hur hon försökte bena fram vem som kan vara det
Sedan tycker jag att hon har fört väldigt vettiga resonemang idag ffa så henne vill jag hålla som god faktiskt . Skulle hon lura mig så är det väldigt bra spelat och då tycker jag hon är värd att vinna som ond :D

Niyama har jag skrivit rätt mycket om innan Drar det igen i korta ordalag: jag tror inte att en ond NIyama skulle vara så ettrig på Lobelia som hon ändå var. Jag tror inte heller att hon hade röstat på det sättet om hon satt i lyan med Paddis och LenaH. Niyama tror jag inte är röstfifflare pga då borde Lobelia ha rykt flera ggr om ( eller nåt :p)
Jag tycker annars som jag skrev om hedinn Skulle Niyama luras så är det så bra spelat att jag tycker hon är värd att vinna som ond :)

Även om de inte visste det så var det ju typ lika sannolikt att du, jag eller Hedinn skulle vara skyddad. Och om enda chansen att vinna är att lyckas käka nån av oss - då testat man väl?
beror på vilka som är i lyan- går ju bara att spekulara i
Ska bli intressant att höra sedan efter leken hur det var med allt

Varför då?

Och i DL 3 kan ju goda lyan spelat in också, och det kan dessutom ha blivit lottning på det.
jo då - men det är inte det jag tror är mest sannolikt
Jag ska läsa igenom Idahoe igen för att se om det kan ge något för hon kan ju ha fått en eller två rader tillskickade sig
Förresten jag kommer ihåg att du skrev nån gång antingen idag eller igår att de bara kunde skicka rad eller rösta två gånger från goda lyan?
Jag har för mig att det framkommit i leken att de kunde skicka högst 2 rader OCH rösta två gånger -bara inte samtidigt? Har dessutom för mig att det var Idahoe som skrev det - men ska kolla upp det!

Hedinn ändrar röst till fio

För att Niyama är nojig. :D Nä, men enligt tidigare teorier tror jag att Killa och fio är de kvarvarande ulvarna och det känns väl vettigt att samla rösterna även om det skulle stå mellan två onda, antar jag.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka