Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ju inte låta blir att fundera på vad som ligger bakom din röst, en anledning skulle kunna vara att jag flera gånger har varit ledarvarg och du därför försöker få lyans uppmärksamhet genom att rösta på mig, ett annat alternativ är att du skulle tro att jag var ledarvargen eftersom jag har varit det tidigare, ett tredje alternativ skulle vara att du röstade på den första som reagerar på ditt färgval... :p Så det gör att du antingen är ond, eller god... :cautious:

Varför är svart ulvigt? Ulvar är inte svarta? Och hur använder jag mig av dig för att vinka?
Jag var inne på det tidigare, du var ju nykter så du borde väl ha koll? :p Men att du röstar på mig för att skapa lite uppmärksamhet så att lyan kan se dig och förstå att du är ledarvarg.

Om du läser vidare så har jag förtydligat det till Snurris. Det var inte JAG som tyckte det var ulvigt, utan Snurris, men jag tyckte det var "sten i glashus" med tanke på Snurris profilbild.

Jag har läst det flera gånger, men kommer ju fram till samma sak.
Snurr tyckte det var aningen ulvigt att du valde svart, right?
Du röstar på snurr då du inte håller med (om jag förstått rätt?), och att det är (som du uttrycker det nu) att kasta sten i glashus med tanke på hennes avatar (som hon väl haft länge?).
Du tycker som du säger inte att det är ulvigt, men röstar på henne med delvis samma motivering, om det nu är att kasta sten i glashus på grund av hennes mörka avatar?

Försöka verka ond fast man är god?
Ja, det kan ju iofs ha flera anledningar men för min del var det så att jag förr alltid blev käk natt ett eller två eftersom det inte gick att få mig lynchad. Jag var lätt trött på det och ville försöka "bli skummare". Därav min kommentar om det.

Jag har läst det flera gånger, men kommer ju fram till samma sak.
Snurr tyckte det var aningen ulvigt att du valde svart, right?
Du röstar på snurr då du inte håller med (om jag förstått rätt?), och att det är (som du uttrycker det nu) att kasta sten i glashus med tanke på hennes avatar (som hon väl haft länge?).
Du tycker som du säger inte att det är ulvigt, men röstar på henne med delvis samma motivering, om det nu är att kasta sten i glashus på grund av hennes mörka avatar?

Nej, jag röstade inte på henne pga av hennes avatar. Den tog jag upp som i att det är skumt att hon kastar sten i glashus, alltså enligt hennes resonemang att svart är skumt.

Jag var inne på det tidigare, du var ju nykter så du borde väl ha koll? :p Men att du röstar på mig för att skapa lite uppmärksamhet så att lyan kan se dig och förstå att du är ledarvarg.

Jag förstår ändå inte. Varför skulle jag tro att du är ledarvarg för att du varit det tidigare? Och varför är svart skumt? Har ni svarta vargar där du bor? :confused:

Jag förstår ändå inte. Varför skulle jag tro att du är ledarvarg för att du varit det tidigare? Och varför är svart skumt? Har ni svarta vargar där du bor? :confused:
Det var en lite väl kraftig reaktion att rösta på mig för att jag tyckte att det var en aning skumt att välja färgen svart, det gör att jag tror att du högg den som först reagerade på ditt färgval, att det var jag kanske var mer slumpen.

Nu är jag nog död snart, men vill bara påpeka att Snurris resonemang haltar och det Mistimed missförstod har jag förklarat. Om man läser min förklaring blir det tydligt vad jag menar.

Det var en lite väl kraftig reaktion att rösta på mig för att jag tyckte att det var en aning skumt att välja färgen svart, det gör att jag tror att du högg den som först reagerade på ditt färgval, att det var jag kanske var mer slumpen.

Nån måste ju inleda röstningen och då finns inte så mycket att gå på.

O_o Mitt resonemang haltar men du baserar din röst på min avatar? :up:
NEJ. Jag har inte baserat min röst på din avatar.

Alltså, det skumma var ju att svart skulle vara ulvigt enligt dig. Och enligt ditt resonemang skulle alltså du själv vara ulvig med tanke på din avatar. Det sistnämnda var dock inte så seriöst menat eftersom jag inte tror du bytt avatar nu. Jag tycker inte svart är ulvigt alltså tycker jag inte att din avatar är ulvig. Ditt resonemang just nu skriker dock ulv.

Niyama röstar på Snurrfian
för att hon tycker det är en aning ulvigt att jag valde svart, för "de brukar ju ha mörka färger". Dels är väl inte alls ulvar särskilt mörka och dels undrar jag vad man i så fall ska tro om Snurrfian själv med tanke på hennes profilbild...

NEJ. Jag har inte baserat min röst på din avatar.
Nähä, det var för att jag skrev att det var en aning ulvigt att välja svart... och det om min avatar bara slank med?

Nej, jag röstade inte på henne pga av hennes avatar. Den tog jag upp som i att det är skumt att hon kastar sten i glashus, alltså enligt hennes resonemang att svart är skumt.

Uh. Så det handlade om Snurrs resonemang, att tycka ditt färgval var en aning skumt när hennes egen avatar är mörk?

Vargar? :confused: Jag har trott att vi pratat om varulvar hela tiden? Kallas det inte för Varulvslek? :confused: Jag förstod verkligen inte varför du inte höll med om att varulvar är mörka, klart att vargar inte nödvändigtvis är mörka. :rofl:

Nähä, det var för att jag skrev att det var en aning ulvigt att välja svart... och det om min avatar bara slank med?

"Dels är väl inte alls ulvar särskilt mörka och dels undrar jag vad man i så fall ska tro om Snurrfian själv med tanke på hennes profilbild..."
Det sista: eftersom svart är ulvigt enligt Snurris.

Dag 1
16.35 Niyama röstar på Snurrfian
17.19 cirkus röstar på Habina
18.32 Hedinn röstar på cirkus
19:42 quarter4ever röstar på Artline
19:58 Lenis röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Mammas
20:43 Araminta röstar på quarter4ever
20:58 Artline röstar på Araminta
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:12 Habina röstar på artline
21:13 Mistimed röstar på Niyama
Idahoe röstar på Niyama

Har @Mammas inte röstat eller har jag missat hennes?

"Dels är väl inte alls ulvar särskilt mörka och dels undrar jag vad man i så fall ska tro om Snurrfian själv med tanke på hennes profilbild..."
Det sista: eftersom svart är ulvigt enligt Snurris.
Eftersom bilden är på min hund och han är chokladbrun så hänger jag inte med alls i ditt resonemang...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka