Så, då har jag läst igenom leken nu och jag är nog inte så mycket klokare. Men jag lovade att jag ska förklara mig så det ska jag i alla fall göra. Sedan om ni tror mig eller inte får vara upp till er.
Nej, det kan jag inte ha varit för jag är eller var inte iiantazie. Jag panikröstade på Q, vilket jag egentligen inte ville då jag hade haft henne lite mer åt det godare hållet än att jag var beredd att rösta på henne (se mitt teoriinlägg sedan tidigare idag). När jag hade postat min röst så såg jag att iiantazie hade många röster och som jag sa så gjorde det mig extremt nojig. Jag hann inte räkna rösterna men OM nu Q är god så vill jag inte ha ut henne. Jag hade kunnat röständra till dig eller någon annan som inte hade några röster, men det hade inte påverkat röstningen till att eventuellt rädda en god Q, ellerhur?
Jag kan bara tala för mig själv och jag var verkligen inte beredd på att tazie skulle vara god. Jag har haft tankar på henne både igår och idag, men inte skrivit något om det då jag skulle behöva leta citat för att styrka det jag trodde (som vi nu vet inte stämmer) och jag har inte obegränsat med tid. När jag skrev mitt röstinlägg om Q så velade jag mellan Q och tazie, men eftersom jag inte hade teoriat om tazie innan så valde jag Q då jag kunde låna lite redan nedskrivna tankar ifrån mitt tidigare teori-inlägg. Som sagt, jag panikröstade och hade verkligen inte mycket tid. Jag behövde helt enkelt få in en röst och det i tid, så jag fick göra det bästa av situationen. Sedan skrev jag "för att samla rösterna" när jag röständrade eftersom jag inte hann räkna rösterna och inte hade koll på hur många röster det skilde mellan Q och tazie.
Innan tazie kom ut som god så trodde jag att hon var ond, annars hade jag så klart inte ändrat min röst till henne 21.30. Jag kommer skriva varför jag trodde att iiantazie var ond, eftersom jag antar att du undrar över det också. Men det tar jag i ett nytt inlägg.
Angående min reaktion på att tazie kom ut god då. Ja, jag blev verkligen förvånad... och jag gjorde som jag gjorde i förra leken jag var med i. Skrev det första jag tänkte och postade det... utan någon vidare eftertanke (och var inte ond för det, ellerhur?). Är det smart att göra så i en ulvlek? Nej. Troligtvis inte. Men jag hann ställa in mig på att tazie var ond och sedan när det kom fram att hon inte är det så var jag som sagt inte beredd på det.
Nu är jag dock inte lika övertygad om Qs godhet... men även det får jag ta i ett annat inlägg.