Ulvlek - Historieätarna

är det så säkert att en har en massa info bara för att en är mastermind då ? Jag letade upp vad @Artline skrev om detta i lekstarten så det är jag inte så säker på att det blir så tydligt faktiskt :se särskilt det sista citeringen
Man ska ju vara en på riktigt mastemind om man lyckas få alla rätt även om chansen ökar ju fler dagar som går förstås
Nej och det var inte det jag skrev heller. :)
Jag skrev att att det inte KAN finnas så mycket info om man inte är mastermind. Mao, det KAN finnas en massa info om man är mastermind men det BEHÖVER inte göra det. Klarare? :)

Och ursäkta versalerna, det går fortare än att kursivera/feta. :)
 
Det kändes som att Lobelia reagerade starkt på min röst på henne. Mitt röstinlägg:
Nä, jag tror jag röstar nu.
Efter min genomgång så känns det som att Lobelia ändå sticker ut mest för mig just nu.
Hennes inlägg om Poison igår kändes ändå som att hon ville få poisonous mindre misstänkt genom att tycka att P var för skum. Hon nominerar Pegas och hjälper genom det cirkus att slippa bli det (eller i alla fall komma till lottning mot Pegasus efter att han ändrade rösten) efter att cirkus då påpekat att hon inte vill vara BM. Sedan har vi två sena röster i dreven. Det är för mycket som pekar mot en ulv för att jag ska känna mig bekväm med henne.

Blacksmithfarm röstar på Lobelia
Jag dubbelkollade inte tidpunkten för cirkus kommentar om att inte vilja vara BM. Det gör jag nu. 19:00 skriver cirkus detta citatet:
Seriöst? Tror du att jag skulle tillåta det om jag satt i lyan?
som kommentar till
Funderar lite på nomineringen till BM. Inte skulle väl lyan röja sig så och rösta på en kollega?

Vilka röster tänker du på då? De på @cirkus ? Det känns lite långsökt och ger för liten fördel, men samtidigt så vet man aldrig vad ulvarna tänker.


Så, nä jag dubbelkollade inte innan jag röstade, hann inte heller kolla när det togs upp före DL. Men nu är det kontrollerat. Dessa citat är från innan Lobelias nominering kom.

Men jag vill släppa det nu, vill inte fastna i det då det inte ens var grunden i min teori. Det var hennes inställning till Poison och hennes sena röster i dreven som var den största orsaken till att min röst hamnade på henne.
Efter min genomgång av leken förut idag var det det som stack ut mest. Jag vet inte om jag hakar upp mig extra nu eftersom hon först valde att rösta på mig, för att sedan ändra inte bara en utan två gånger. Vet inte vad jag ska tro om det just nu.
Jag har inte mycket på BSF heller, mer än att jag ju vet min roll och det mest känns som BSF drog till med något. Jag undrar mest om det är en god som lyckats hänga upp sin röst på något eller en ond som vill hitta ett offer som går att misstänka.
Det första alternativet. Ingen av de som röstat innan mig hade jag någon koll på, och kände inte att jag hade input från de jag vågade hålla som goda. Alltså fick jag klara mig själv.
 
Jag orkar inte leta upp fios inlägg om honom men om hon tjuvade cirkus natt 1 så bör hon ha tjuvat @Pegasus63 natt 2 och hon var rätt tydlig med att hon höll honom som god. Ska se om jag hittar.
jag har ju en tanke om att hon tjuvade poisonous faktiskt Men ville inte vara för tydlig med det? hon var oavsett väldigt bestämd på att Pegasus inte var nattvakten Sedan om det beror på att hon tjuvat av honom eller poisonous det får vi veta efter leken Men det där med att hon tyckte vi skulle kolla på rösterna på glömmerallt i dl1 tycker faktiskt jag tyder på att hon tjuvade av poisonous
 
Jag har gått tillbaka för att hitta om någon misstänke niyama eller fio(förutom cirkus då) men jag hittar inget är det någon som minns eller hittar något sådant?
 
jag har ju en tanke om att hon tjuvade poisonous faktiskt Men ville inte vara för tydlig med det? hon var oavsett väldigt bestämd på att Pegasus inte var nattvakten Sedan om det beror på att hon tjuvat av honom eller poisonous det får vi veta efter leken Men det där med att hon tyckte vi skulle kolla på rösterna på glömmerallt i dl1 tycker faktiskt jag tyder på att hon tjuvade av poisonous
Va? Varför skrev hon inget tydligare om Poison isf? För det gjorde hon väl inte? Jag menar, hon lindade inte in det ang cirkus...
 
Hm, men om jag vore fårulven så borde väl inte elo åkt? För jag missade ju att rösta i den DL. Då är enda sättet för elo att åka att röstfifflaren röstade där. Och det kan den ju iofs ha gjort om jag har rätt person på den rollen.

Jag ändrade bara rösten för att jag såg det du skrev om att inte rösta udda om man tror att Q är god när hon hade de röster hon hade. Men nu är jag inte alls säker på det längre utan funderar om det är ett fulspel från henne trots allt. Jag har noll koll helt enkelt!
Det om att rösta udda var till Madalitso som verkade tro Q är god, det var ingen allmän uppmuntran att rädda Q så säker är jag inte på hennes godhet.
 
jag har ju en tanke om att hon tjuvade poisonous faktiskt Men ville inte vara för tydlig med det? hon var oavsett väldigt bestämd på att Pegasus inte var nattvakten Sedan om det beror på att hon tjuvat av honom eller poisonous det får vi veta efter leken Men det där med att hon tyckte vi skulle kolla på rösterna på glömmerallt i dl1 tycker faktiskt jag tyder på att hon tjuvade av poisonous
Nja, hade hon tjuvat poisonous så hade hon ju inte haft nån aning om huruvida p var ulv eller bybo och jag tror nog det naturliga valet var @Pegasus63
 
Nej och det var inte det jag skrev heller. :)
Jag skrev att att det inte KAN finnas så mycket info om man inte är mastermind. Mao, det KAN finnas en massa info om man är mastermind men det BEHÖVER inte göra det. Klarare? :)

Och ursäkta versalerna, det går fortare än att kursivera/feta. :)
Ja och gissningarna från mastermind kan ju göra att goda lyan har lite pejl på på den och kan ha skickat info, Samt så bör väl ängeln fått någon info kan jag tro. Det beror väl förstås på vad de har för möjliga rader att skicka.
 
Va? Varför skrev hon inget tydligare om Poison isf? För det gjorde hon väl inte? Jag menar, hon lindade inte in det ang cirkus...
Nej men det kom ju sura kommentarer om hintar frpn just poisonous och även lite från cirkus och hon kan ju ha fått en tillsägelse att vara mer otydlig sas? Men än en gång inget jag vet oavsett vilket var det rätt som hon ville visa på - att Pegasus inte var nattvakten Dock särsklit pekade hon på rösterna på glömmerallt Och hon kunde ju inte stjäla käket en gång till endast nattvakten kunde hon få vetskap om
 
Nej men det kom ju sura kommentarer om hintar frpn just poisonous och även lite från cirkus och hon kan ju ha fått en tillsägelse att vara mer otydlig sas? Men än en gång inget jag vet oavsett vilket var det rätt som hon ville visa på - att Pegasus inte var nattvakten Dock särsklit pekade hon på rösterna på glömmerallt Och hon kunde ju inte stjäla käket en gång till endast nattvakten kunde hon få vetskap om
Hon hann ju bara tjuva två gånger och kan hon fått spioninfo?
Jag tror inte det för det hann väl inte gå två nätter väl och då borde ängeln ha fått och inte tjuven.
 
Hon hann ju bara tjuva två gånger och kan hon fått spioninfo?
Jag tror inte det för det hann väl inte gå två nätter väl och då borde ängeln ha fått och inte tjuven.
Nattvakten lär den ju få veta, den åker ju dit då. Sen vad det står exakt i informationen får nog @Artline svara på.

Gick tillbaka i rollistan och läste både om ficktjuven och om nattvakten



Jag tolkar det som att om en ulv blivit bestulen på käket så kan den inte stjäla käket igen.
Och att om tjuven råkar på nattvakten så vet den inte om att det är just nattvakten?
Den får ju inget att stjäla så kan tro det är en ”bybo?”
Däremot vet ju nattvakten vem som tjuven är och vad den lyckats stjäla

taggar @Artline för att få lite klarhet i detta. Får tjuven vetskap om att det är just nattvakten den råkat på?

Ja. Tjuven får veta om hen är upptäckt.
har tidigare tänkt att hon nog tjuvade av pegasus men har inte kunnat släppa att hon så tydligt pekade på rösterna på GA i dl1 efter att poisonous lynchades dag 3
Poisonous reagerade ju i lynchen mot cirkus så inte konstigt om hon skulle tjuvat av henne kan jag tycka Men men det är väl inte viktigt för leken just nu kanske?
 
Alltså jag ska upp kl 5 imorgon -jobbar denna helgen
Jag sorterar tankarna och återkommer imorgon innan DL med dem så får vi se om jag är kvar efter eller inte
Om inte så får det vara mitt testamente
 
Nej men det kom ju sura kommentarer om hintar frpn just poisonous och även lite från cirkus och hon kan ju ha fått en tillsägelse att vara mer otydlig sas? Men än en gång inget jag vet oavsett vilket var det rätt som hon ville visa på - att Pegasus inte var nattvakten Dock särsklit pekade hon på rösterna på glömmerallt Och hon kunde ju inte stjäla käket en gång till endast nattvakten kunde hon få vetskap om
Dom flesta har pratat om rösterna på mig och jag tror hon använde ordet osäker, så tror inte det bygde på extra info?
 
Jag har gått tillbaka för att hitta om någon misstänke niyama eller fio(förutom cirkus då) men jag hittar inget är det någon som minns eller hittar något sådant?
Jag misstänkte Niyama lite , eller var ambivalent kring om hon var god ( troligen ängel) eller följsam ulv då hon följde fio så starkt Hade ingen tanke på att de skulle kunna vara ett kärlekspar dock
 
När det gäller @hemlig och @heffaklumpen så tycker jag det talar till deras fördel att de röstade på poisonus redan innan det där inlägget som snurrfian snappade upp. Det talar för att de inte är ulvar åtminstone inte tillsammans, däremot kan ju någon av dem vara den onda mastermind.
Håller med om detta. Plus i kanten, men inte garanterat goda. Troligtvis inte tillsammans i lyan i alla fall.
Sen är jag lite skeptiskt till att ulvar skulle lagt de två första rösterna på mig dag 1, känns märkligt? det talar till @qitis fördel, även om det så klart är möjligt att hon är fårulv så tror jag inte så mycket på det, Är hon ond så tror jag mest på onda mastermind även här.
Håller med om det också faktiskt.

Q nämnde mig som ”troligast god” i inlägg #910, vilket gör mig orolig. Jag funderar som sagt på om Q kan vara ond som försöker få mig att ondförklara henne? Det här gör mig skitnojig helt ärligt. Dessutom uppfattar jag det som att hon är lite på hugget nu och det i kombination med att hon har några röster får mig att fundera på vilken roll hon kan ha. En god, viktig, roll eller en ond? Jag vet inte. Men det får mig i alla fall att reagera. Om det är en ond roll så förklarar det så klart saken. Nu sitter jag här i panik så jag hinner inte leta citat heller eftersom Q har så många inlägg (förstår att det främst är de senaste som är aktuella i så fall men jag hinner helt enkelt inte med 2 min till DL). De som redan röstat på Q är inte sådana som jag har markerat med en stor röd tushpenna och massa utropstecken och blinkande röda lampor runt. Så därmed:

Heffaklumpen röstar på qitis

Nu ser jag att iiantazie fått flertalet röster på sig. Vilket var en av dem som jag delvis förlitade mig på i min röstmotivering och detta gör mig jättenojig också. Vet varken ut eller in nu men

Heffaklumpen ändrar till iiantazie för att vi måste samla rösterna

Edit jag vet inte vilket gång i ordningen för att förhoppningsvis få iväg rösten i tid
Fast va?
Du följer iiantazies röst på qitis, för att direkt ändra och rösta på iiantazie? Och efter DL uttrycka att du trodde att du röstat på en ond?
(det trasslar lite med citaten, länk till inlägget efter DL)

Alltså du tror att iiantazie kan vara god (eller i alla fall så misstänker du henne inte så mycket) så du litar på att följa hennes röst på Q. Men när det trillar in röster på iiantazie så ändrar du dig. Jag förstår inte motiveringen om du nu litade på iiantazie.
 
Nja, hade hon tjuvat poisonous så hade hon ju inte haft nån aning om huruvida p var ulv eller bybo och jag tror nog det naturliga valet var @Pegasus63

Förutom att bankkontot på något mystiskt vis är tomt, bilnycklarna och bilen saknas, och någon förstörd larmet, har jag inte märkt något ovanligt i grannskapet förutom spår efter högklackade skor i nysnön på uppfarten, vilket är konstigt då jag inte väntar dambesök de närmsta åren.
 
Jag misstänkte Niyama lite , eller var ambivalent kring om hon var god ( troligen ängel) eller följsam ulv då hon följde fio så starkt Hade ingen tanke på att de skulle kunna vara ett kärlekspar dock
Jag tänkte mer innan det att fio röstade på cirkus, just med tanke på att de måste blivit ihoptussade av en anledning, draken måste ju ha misstänkt minst en troligtvis båda, det sista draken vill är ju att tussa ihop två goda som det blev nu.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp