Ulvlek - Historieätarna

Ska sätta mig vid datorn och ta fram det jag skrev tidigare idag till @hemlig. Och lägga till mina tankar efter dagen och hur lynchen blev. Kommer ta en stund då jag behöver grönne (som vi säger här i Värmland )
Är typ lika säker på att inte bli käk inatt som jag var igår -tror jag är alldeles för lätt att få misstänkt imorgon för det. Trodde jag skulle bli lynchad idag faktiskt då så många tvekade om mig.
Men det vore inte fel om ulvarna käkade mig så ni andra får lite mer kött på benen 😅
Jadu iom att jag själv är den enda som är kvar och röstade på GA så är jag säker på att fårulven inte var inblandad i rösterna på henne. Ga känns iaf troligast god , men kan vara annan ulv i lyan

Tänker att madalitso är väldigt off- men vet ju att hon går på övertid då bebis skulle kommit 6/1 om jag inte missminner mig vad hon skrev när hon skulle var LL för någon lek sedan?

BSF verkar vettig och skriver mycket jag håller med om, men kan ju lika gärna vara ulv egentligen?

LenaH var jag inne på igår - men känns efter gårdagen mer delaktig och känns god tycker jag
Gabby-ossi har jag känslan av kan vara den onda utanför lyan? Det är något med alla frågor och så väldig lite egna reflektioner om deltagarna som får mig att tro det : Känns som hon ligger lågt

Heffaklumpen svårbedömd men tänker troligen god pga argumentationen i resonemangen även om de haltar ibland

Iiantazie får jag skumvibbar av dock ( iom jag vet min roll) och hon så snabbt knyckte din motiviering igår : Känns som en ond som hakar på en annans teorier helt enkelt

Dig Hemlig tror jag faktiskt är god även om du är ute och cyklar angående mig .Men förstår varför du fått tanken så ser inget skumt med dig för att du röstar på mig faktiskt

om det hjälper något?
Menar du detta? Där saknas @bollen__ och @Lobelia men Lobelia fick jag ju svar på tidigare.
 
Ja och jag reagerade lite på det här tramsiga "vi måste samla rösterna" - varför då??

Vid avgörande lynch, absolut men efter två helt värdelösa lyncher ur analyssynpunkt så tyckte jag att jag var tydlig med att det inte gagnar goda med strömröstning.
Nu har vi tre lyncher som gagnar onda (även om vi fick ut två av dem tidigare).

Ja fast den här säger ju i varje fall lite mer än tidigare tycker jag.

Hur många är vi kvar?
 
Saker och ting känns allmänt lite upponer, Jag brukar tycka tredjeröster är skumma men jag har nog minst problem me dlenas röst faktiskt av gårdagen, den känns rimlig i det läget både med mottivering och hur hon spelat genom leken. Har också ungerfär hälften som trolig ond mastermind medan ingen känns särkilt ulvig, bara konstiga.
Menar du nu ikväll? :)
 
Jag ser att du har både taggat och nämnt mig flera gånger @LenaH. Jag ska förklara mig men först ska jag läsa igenom tråden då jag har några sidor att läsa ikapp. Vill bara säga detta så att ingen behöver tro att jag har gått upp i rök.
 
Menar du detta? Där saknas @bollen__ och @Lobelia men Lobelia fick jag ju svar på tidigare.
Hm. Där sa du ett sant ord! Det ska jag absolut komma med! Hon flyger lite under radarn för mig. Hon missade ju första dl tex och sedan strömröster om jag minns rätt.
Men det jag ur minnet kommer ihåg är att jag tyckte hon resonerade bra igår framförallt men kan ju vara lurad? Det vore inte första gången av henne i så fall :idea:
 
DL1 - Borgmästare
12:30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13:34 Karamelldrottningen nominerar Pegasus63
16:51 Ceta nominerar qitis
16:51 Cirkus nominerar Pegasus63

16:53 Pegasus63 nominerar cirkus
16:54 glömmerallt nominerar qitis
17:09 fio nominerar Madalitso
17:13 Poisonous nominerar cirkus
17:59 Madalitso nominerar LenaH
18:13 iiantazie nominerar cirkus
18:13 Niyama nominerar LenaH
18:23 qitis nominerar cirkus
18:37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian nominerar Pegasus63
19:20 elo nominerar LenaH
19:29 Heffaklumpen nominerar Lobelia
20:52 Lobelia nominerar Pegasus63
20:56 Gabby_Ossi nominerar Madalitso
21:01 LenaH nominerar cirkus
21:27 Pegasus63 ändrar sin nominering till Gabby_Ossi



DL1 – Lynch
12:30 Blacksmithfarm röstar på elo
16:21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16:50 Ceta röstar på hemlig
16:51 Cirkus röstar på hemlig
16:53 Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

16:54 glömmerallt röstar på qitis
17:24 Poisonous röstar på glömmerallt
17:59 Madalitso röstar på fio
18:24 Niyama röstar på cirkus
18:38 qitis röstar på glömmerallt
19:20 elo röstar på qitis
19:26 karamelldrottningen röstar på bollen
20:14 iiantazie röstar på ceta
20:50 Lobelia röstar på elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:04 Heffaklumpen röstar på Ceta
21:05 LenaH röstar på fio
21:15 fio röstar på glömmerallt
21:20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21:26 glömmerallt ändrar röst till elo

Elo bybo


Inget käk

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopat,
Ceta bybo


Käk:
Fio tjuv
Niyama bybo


Röstlista DL3 21.30

19.22 iiantazie röstar på qitis
18.29 Poisonous rostar pa pegasus63

19.36 hemlig röstar på poisonous
20.07 Heffaklumpen röstar på Poisonous.

20.08 qitis röstar på LenaH
20.22 madalitso röstar på hemlig
20.48 snurrfian röstar på poisonous
20.49 bollen__ röstar på poisonous
20.49 LenaH röstar på poisonous
20.50 Qitis ändrar röst till poisonous
21.51 poisonous ändrar röst till snurrfian
20.58 iiantazie ändrar röst till poisonous
21.10 Pegasus63 röstar på poisonous
21.14 Blacksmithfarm röstar på poisonous
21.14 Karamelldrottningen röstar på poisonous
21.18 gabby_ossi röstar på poisonous
21.21 Lobelia röstar på poisonus
21.21 Glömmerallt röstar på poisonus

Lynchas Poisonous nattvakt/ulv
Käk Snurrfian jägare, karamelldrottningen bybo


DL4 kl 21.30

22.03 Pegasus63 röstar på glömmerallt

16.10 Pegasus63 tar tillbaka sin röst på GA

17.02 hemlig röstar på qitis
18.29 qitis röstar på Iiantazie
18.56 Gabby_Ossi röstar på qitis
20:37 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:47 iiantazie röstar på qitis
21.11 Madalitso röstar på gabby_ossi
21.18 glömmerallt röstar på iiantazie

21.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.22 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
21.22 LenaH röstar på iiantazie
21.24 Pegasus63 röstar på iiantazie
21.25 Hemlig ändrar röst till Lobelia

21.25 Lobelia ändrar röst till Gabby Ossy
21.27 Heffaklumpen röstar på qitis
21.27 bollen__ ändrar röst till iiantazie
21.30 Heffaklumpen ändrar till iiantazie
21.30 Lobelia ändrar röst till iiantazie

Iiantazie - bybo
 
Sen har vi @Lobelia också som ändrade två gånger på kort tid blir inte klok på vad jag ska tro om det, å så bollen som genom min uteslutningsmetod när jag röstade är en av de starkaste kandidaterna till fårulven hmm krångligt värre

Å så rösterna på Gabby som väl flytigt under radarn även om hon känns lite udda och inte så strömföljande, Varför kom alla de rösterna nästan samtidigt( ja i lobelias fall var det väl delvis pga andras röst men)

Hm, men om jag vore fårulven så borde väl inte elo åkt? För jag missade ju att rösta i den DL. Då är enda sättet för elo att åka att röstfifflaren röstade där. Och det kan den ju iofs ha gjort om jag har rätt person på den rollen.

Jag ändrade bara rösten för att jag såg det du skrev om att inte rösta udda om man tror att Q är god när hon hade de röster hon hade. Men nu är jag inte alls säker på det längre utan funderar om det är ett fulspel från henne trots allt. Jag har noll koll helt enkelt!
 
@glömmerallt

Jag får väl skriva ihop något om jag dör.

Är väl mest rösterna på GA som jag hänger upp mig på, utan att veta mer än någon annan, jag kan ju vara helt ute och cykla där.

Cirkus var ulv så mest troligt att Pegasus spelar för den goda sidan. Känns ganska osannolikt att dom är i lyan ihop faktiskt. Jag vet att jag hade den tanken om han som nattvakt men det var en för sen röständring där från hans håll för att jag ska tro det nu. Tror inte heller precis som @Niyama att lyan la sina röster på Cirkus som BM

Niyama känns väldigt grävande och lyfter fram olika teorier och följde mig ganska snabbt så hon hamnar ju åt det goda hållet.

Har ju inte haft så mkt mer att fokusera på ikväll.

Jag tänkte ju det först men det var den sena röständringen som gjorde att jag ändrade mig om tankarna om att han skulle vara nattvakt. Jag tog ju upp det i mitt teoriinlägg. Jag tycker lyan borde varit bättre förberedd än att göra en sådan miss om dom hade velat ha fram nattvakten. De som röstade på cirkus som jag inte tror är någon från lyan kunde dom ju inte göra något åt.



och sen här
Och själv har jag bara skrivit att jag håller honom god av uppenbara skäl. :)
 
För övrigt skaver det för mig att lobelia och bsf röstar på varandra, vet inte rikigt varför, kanske lite alibiröstkänsla? å andra sidan tror jag inte att de är i lyan tillsammans det får jag inte ihop medf rösterna på elo dag ett(perecis so m jag skrev rörande q verkar det lite märkligt om lyan skulle kägga röst 1 och 2 på någon i första lynchen.
 
Hm, men om jag vore fårulven så borde väl inte elo åkt? För jag missade ju att rösta i den DL. Då är enda sättet för elo att åka att röstfifflaren röstade där. Och det kan den ju iofs ha gjort om jag har rätt person på den rollen.

Jag ändrade bara rösten för att jag såg det du skrev om att inte rösta udda om man tror att Q är god när hon hade de röster hon hade. Men nu är jag inte alls säker på det längre utan funderar om det är ett fulspel från henne trots allt. Jag har noll koll helt enkelt!
Fast @glömmerallt skrev det till @Madalitso när hon i sitt röstinlägg höll @qitis åt det godare hållet och sen röstade udda. Du röstade inte udda, du röstade på samma som maddan?
 
För övrigt skaver det för mig att lobelia och bsf röstar på varandra, vet inte rikigt varför, kanske lite alibiröstkänsla? å andra sidan tror jag inte att de är i lyan tillsammans det får jag inte ihop medf rösterna på elo dag ett(perecis so m jag skrev rörande q verkar det lite märkligt om lyan skulle kägga röst 1 och 2 på någon i första lynchen.
Jag tror inte alibigrej dem emellan, det är isf bara FÖR töntigt utan snarare att de hakat upp sig lite.
Ingen av dem är utesluten som ond men jag tänker att om fifflaren var inblandad i DL1-lynchen av ELo så bör det vara en av dem och jag vet ju vem jag isf tror på.
 
Grejen är bara att så jäkla mycket info kan väl inte finnas om man nu inte är mastermind då...
är det så säkert att en har en massa info bara för att en är mastermind då ? Jag letade upp vad @Artline skrev om detta i lekstarten så det är jag inte så säker på att det blir så tydligt faktiskt :se särskilt det sista citeringen
Man ska ju vara en på riktigt mastemind om man lyckas få alla rätt även om chansen ökar ju fler dagar som går förstås
obs!!

Mastermind (både den goda och onda) får bara gissa en gång per lek (då gissar de på fyra deltagare)

Obs!! Missa en detalj. Mastermind får gissa när hen vill men får svar först efter nästa DL

Mastermind kan bara gissa på ulvar. Bybor finns med oavsett om det står i rollbeskrivningen eller ej :)

Låt säga att goda Mastermind bara gissat på ulvar (X)

X är bybo
X är ulv
X är ängel
X är tjuv

Så kommer jag svara att hen har ett rätt. Om Mastermind gissar såhär:

X är bybo
X är ängel
X är tjuv
Hedinn är ulv

Så kommer jag svara att hen har inget rätt men det en ska byta plats

I spioninfon kommer det se ut så här:

X är bybo
X är ulv
X är ängel
X är tjuv

Goda lyan kommer veta om det är en ond eller god mastermind.

Tjuven kommer få god masterminds förmåga även om hen stjäl ifrån den onda.


Tjuvens stölder har samma DL som förmånerna vanligtvis har.

Har jag missat någon fråga?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp