Ulvlek - Historieätarna

Om hon stulit från ängeln har hon ju ett skydd att använda, eller tar jag fel? Hon kan ju använda alla andra förmågor hon stulit menar jag, så varför inte skydda sig själv om hon råkar på ängeln?

edit: Dvs ifall F eller N skrivit något i tråden som avslöjar dem som paret och någon ulv snappat upp det, är det ju naturligt i min värld att käka N, då ulvarna vet att F är tjuven
Men skrev det verkligen något i tråden som avslöjade dom som par? Däremot antar jag att ulvarna inte kunde vara säker på om ängeln skyddade fio. För det var ju rätt tydligt vem fio var.
 
Känns mer som att heffa smyger med och att q faktiskt letar ulvar. Men efter ikväll vet jag ju inte helt vad jag ska tro om q i och för sig.

Har ju skrivit tidigare ikväll om mina funderingar på heffa som ulven i fårakläder.
Ja det kan jag hålla med om, misstänker också heffa mer än Q men jag tänkte om det var något specifikt som tydde på att de tillhörde olika sidor?
 
Men skrev det verkligen något i tråden som avslöjade dom som par? Däremot antar jag att ulvarna inte kunde vara säker på om ängeln skyddade fio. För det var ju rätt tydligt vem fio var.

Det är det jag vil kolla på om någon av dem skrivit något som kan uppfattas åt det hållet.
 
Jag ska ut i stallet och rida nu så lägger en säkerhetsröst ifall det drar ut på tiden.

Det jag tycker är skumt är att Poisonous var inne på, enligt hennes ändrade inlägg, att rösta på Snurr för att rädda sig själv. I det läget som inlägget skrevs var det bara qitis och Pois själv som hade röster (om jag minns rätt). Varför då börja dra in Snurr och inte bara rösta på qitis?

Om nu inte qitis också är en lyamedlem, eller om lyan misstänker att hon är ond utanför lyan.

Tog upp detta redan i natt och Qs egen kommentar på detta tycker jag inte känns som en god Q, utan som att hon försöker släta över det litegrann.



Gabby_Ossi röstar på qitis

Kikat lite mer på senaste röstningen och jag tycker nog den här motivering skaver endel, Jag är med på att poisonus inte verkar vilja rösta på Q men liksom det var väldigt tidigt i röstningen i en stor lek, att någon hade en röst känns inte jätte relevant?

Om Q är god skulle det här också kunnat vara ett försök att putta röstningen åt det hållet eftersom flera misstänkt Q som fårulv?

för övrigt så tror jag inte lobelia är ulv om gabby är det med tanke på dagens röstning(pga lobelia borde inte vara fårulv pga dag 1)
 
Försöker leta runt lite.


Pga klipp och klistra blev det konstigt i mina citat. Alla citat är dock från @heffaklumpen


Trodde Ceta ev kunde vara god och röstade ändå där.
Kanske spelar det roll nu att vi vet att Ceta var god och att jag reagerar därför.


"Lever jag imorgon...". Så vanligt för en ulv att säga för att verka god.


Röstar på poisonous, alibi?

Visserligen som andraröst, men skulle väl kunna vara fårulven som röstar dolt på snurrfian? Eftersom poisonous frågade om att lägga sin röst där :cautious:. Det var innan poisonous skrev i tråden istället för i lyan och då kanske hon inte trodde att poisonous skulle bli lynchad.

Om heffa är fårulv la hon kanske upp Elo till lottning mot glömmerallt i första DL?
Fast det verkar ju å andra sidan riskabelt för en ulv att göra så, då "onda vinner när de är fler än goda", så det hade ju varit dumt att riskera lyncha ond mastermind för dom då.
Vem menar du skulle vara ond mastermind i det här scenariot?
 
Vem menar du skulle vara ond mastermind i det här scenariot?
Elo eller du. Nu vet vi att Elo var god och var jag har dig har jag ingen aning om. Det var mer en tanke om det blev lottning i första dl pga ulven i fårakläder så visste den i det läget, och förhoppningsvis inte nu heller, vem som är ond utanför lyan.
 
Elo eller du. Nu vet vi att Elo var god och var jag har dig har jag ingen aning om. Det var mer en tanke om det blev lottning i första dl pga ulven i fårakläder så visste den i det läget, och förhoppningsvis inte nu heller, vem som är ond utanför lyan.
Inlägget är från senaste röstningen/dagen i leken så elo var sen länge bevisat god när du skrev det. Kan förklara varför jag inte hängde med jag vet ju att jag inte har den rollen. Vad menar du att jag skulle skrivit dag 1 som skulle få någon ulv att skydda mig?(om jag nu varit mastermind)
 
Jag sa att jag skulle skriva ett mer utförligt inlägg om varför jag trodde att iiantazie var ond. Så här kommer det. Jag har tänkt på att teoria om henne både igår och idag (nu är det, i förrgår och igår), men har som ni märkt inte gjort det då jag dels inte har oändligt med tid och för att jag behöver leta citat för att kunna teoria vettigt om henne.

iiantazie röstade på cirkus som BM och vi vet att cirkus var ond. Det var det flera som gjorde, bland annat Poisonous. Så kanske inte jättetroligt att det var en alibiröst. Men i alla fall värt att notera.

Sedan röstade hon på cirkus till lynch ganska sent, men ändå inte sist. Så då tänkte jag att det kunde ha varit en ulv som helt enkelt hakade på drevet när det ändå var för sent att rädda cirkus (eftersom det kunde ha riskerat att röja lyan). Dessutom lär någon ha snappat upp ett sådant räddningsförsök och då hade hela lyan kunnat ligga risigt till.

Fast alltså, jag tycker det är dumt att misstänka någon för att denne tycker att hintarna är för tydliga. Även som god måste man ju få säga till när man inte tycker något är ok enligt reglerna utan att bli lynchad för det.
Sedan skrev hon detta som svar till Niyama då Niyama påpekade att Poisonous inte verkade vara jätteimponerad över fios hintar. Poisonous var ju ond och Niyama god, men här läser i alla fall jag det som att iiantazie nästan går i försvar och tycker att hintarna var ok. Vilket fick mig att fundera på om hon också skulle kunna vara ond/ulv som tyckte att hintarna var bra för att de onda skulle få veta vem tjuven var?

Håller för övrigt Pegasus åt det godare hållet, det gjorde jag även innan DL men nu känns det som att min teori som jag röstade efter inte är så otrolig. Har svårt att tro att det låg två ulvar uppe för borgmästarskapet tidigare, isåfall vore det väldigt dåligt planerat av ulvarna.

Intressant dock att den generella tonen i början var att ulvarna ville ha BM-rollen, men att cirkus som faktiskt var ond inte ville ha den, antagligen med risk för tjuveri. Sannolikt lyckades corkus inte fly stöld ändå, utan tjuven tog käket. Vore skönt isåfall, då skulle ängeln fortsätta vara anonym för ulvarna.

Måste kolla rollistan för att se om något mer kan utläsas.
Sedan hade hon pegasus åt det godare hållet. Jag vet som sagt inte, pegasus kan mycket väl vara god. Men jag var (är) inte så övertygad om att pegasus är god. Så då tolkade jag det som ett eventuellt försök till att skydda en kollega som dessutom är BM.

Jag måste gå och fixa mat, kommer nog inte hinna titta in så jättemycket förutom precis innan DL så därför måste jag rösta nu.

Är lite lur på q på grund att hon verkade ha missat att tjuven agerade siare och därför tyckte att tjuven skulle offrat sig själv för att få ut en ond, var det kanske ett försök att få oss att tro att tjuven tjuvat av en god? Sedan kom ju det där "jag är god (inte i lyan)" inlägget, som möjligtvis var en hint till att q var ond mastermind? Å andra sidan tycker jag q skriver mycket vettigt som jag håller med om nu, men q är erfaren och jag tror absolut hon kan luras. Vågar inte lite på q än.

Sedan jag jag haft lite mer koll på Poisonous idag efter att kärleksparet pekat ut henne som skum. Tycker inte jag förstår hennes resonemang? Skrev ju bland annat om att lyan hade röstat fram två onda till BM, känns ju som att man pekar ut hela lyan då. Tvivlade också lite på hur många fio har hunnit tjuva, känns lite misstänksam mot Pegasus som jag tycker är god. Känns skumt överlag.

Sedan tycker jag karamelldrottningen är skum, bland annat det om att onda måste ha röstat på onda i borgmästarvalet, men jag har inget mer konkret i nuläget och har inte tid att leta mer. Går därför efter det mest konkreta jag har:

iiantazie röstar på qitis då jag tänker att hon kan vara ond utanför lyan enl ovan
Sen röstade hon på qitis. Nu är jag som sagt inte alls övertygad om Qs godhet, men jag är inte heller övertygad om hennes ondhet. I alla fall, hon sa att hon röstade på Q för att hon trodde att Q var den onda utanför lyan. Men för goda är det väl ändå bättre att ha ut en ulv? Vi goda ska ju ha ut ulvarna i lyan för att vinna och den onda utanför lyan kan vara vid liv. Så då borde fokuser vara på ulvarna i lyan. Jag noterade även att hon sa att hon hade ont om tid, att hon röstade först och att hon sedan röständrade till Poisonous. Men ändå en grej i högen av saker jag noterade.
Sedan förklarade hon iofs rösten, men det kan man ju göra även som ond. Ja, kanske inte det bästa. Men som sagt, jag reagerade på detta i alla fall.

Så, det var detta som gjorde att jag misstänkte iiantazie för att vara ond. Nu när vi alla vet att iiantazie inte var ond så stämmer varken mina eller många andras misstankar om iiantazie (jag var inte ensam om att rösta där). Nu när vi också vet om tazies roll så kan jag se hennes inlägg på ett helt annat sätt och hennes inlägg ser inte längre lika misstänksamma ut. Åter igen så kan jag inte tala för alla, men i alla fall jag visste inte om tazies roll innan LL skrev uppdateringen om tazies roll. Så ja, jag hade henne som misstänkt.
 
Men funkar det så? Är det inte original-kraften sas som tjuvas? Om BM är bybo tex får fio inget alls oavsett om ängel skyddar BM?

@Artline vilken förmåga tjuvas om tjuven försöker tjuva från hedinn som är röstfifflare men skyddad av ängeln vid tiden för tjuveriet?

Så har jag också förståt det

@Artline @Hedinn ?
Ficktjuven snor originalförmågan. Den har Dag-DL, så snor den från en med en förmåga med Natt-DL blir det ju ficktjuven som styr över den förmågan följande natt.
 
Vad gör att du håller Pegasus63 som ond? För det är så jag tolkar ditt inlägg som jag citerar.
Jag håller pegasus som god och har gjort det ett bra tag nu, typ den enda jag är säker på om man nu kan vara säker i ett ulvspel och det har jag skrivit flera gånger i leken.

Det som gör mig misstänksam mot BSF är att hon verkar tycka det är skumt att se till att pga blev BM och inte onda cirkus.
 
Varför skriver hon då att hon bidragit till "att vi inte (troligen i alla fall) fått en god bm"?
Ett skrivfel, det ska vara en god BM. Att min nominering av pega var ganska avgörande för att cirkus inte blev BM. Och att få en lynchröst på mig för att jag ska ha gjort Cirkus till viljes och sett till att hon inte blev BM känns rätt ulvigt. I synnerhet som cirkus vad jag vet påtalade detta efter lynchen.
 
Ok nu har jag grönnat klart

har inte allt för mycket tid men ska skriva så mycket jag kan under rasten nu ifall jag ändå blir käk
Försöker leta runt lite.


Pga klipp och klistra blev det konstigt i mina citat. Alla citat är dock från @heffaklumpen


Trodde Ceta ev kunde vara god och röstade ändå där.
Kanske spelar det roll nu att vi vet att Ceta var god och att jag reagerar därför.


"Lever jag imorgon...". Så vanligt för en ulv att säga för att verka god.


Röstar på poisonous, alibi?

Visserligen som andraröst, men skulle väl kunna vara fårulven som röstar dolt på snurrfian? Eftersom poisonous frågade om att lägga sin röst där :cautious:. Det var innan poisonous skrev i tråden istället för i lyan och då kanske hon inte trodde att poisonous skulle bli lynchad.

Om heffa är fårulv la hon kanske upp Elo till lottning mot glömmerallt i första DL?
Fast det verkar ju å andra sidan riskabelt för en ulv att göra så, då "onda vinner när de är fler än goda", så det hade ju varit dumt att riskera lyncha ond mastermind för dom då.
Tack@hemlig! Dettablir faktiskt vettigt för mig. Har hållit heffa som troligt god just för rösterna på poisonous framför allt i lynchen då poisonous gjorde sin blooper. Då hon röstade där före det hände. Hon kan såklart vara fårulven! Blir ju bra alibi och framför allt om glömmerallt är god vilket jag mer och mer känner mig övertygad om efter sitt grävande igår och inatt
Jag har ju starka misstankar om gabby -ossi också. Kanske min främsta kandidat till att vara onda master mind dock. Men skulle kunna vara ulv också. Och om man tänker sig heffa och gabby som onda tillsammans så blir detta citatet väldigt intressant tycker jag
Ska försöka bidra med några egna tankar.

Gabby_Ossi har sagt att hon har ont om tid. Ställde frågan vad som stjäls om fårulven blir bestulen. Vet inte vad jag ska tro om det, det kan ju vara en ond som undrar för att hon själv är fårulven men kan likväl vara en god som undrar för att få veta vad som kan stjälas och vad som inte kan stjälas. Frågade samma sak om självmordsbombaren och jag tänker samma där, plus att om hon hade varit i lyan hade hon väl ställt de frågorna där? Eller så är det ett trevligt alibi som får mig att tro att hon är god. Kom på nu att det hade kunnat vara en trevlig hint om att hon är ficktjuven också (i så fall är det en klar fördel att veta vad som kan stjälas och inte) - men även det hade kunnat tas i PM och eftersom vi vet att fio var ficktjuven är det alternativet borta. Röstade på Lobelia i DL1 följt av cirkus och Poisonous. Att vara med och rösta ut två onda ser ju bra ut, men båda två var utröstade genom drev, så det känns inte som att det går att dra så mycket slutsatser därifrån. Sa att hon var lite tveksam mot Lobelia men sa också att hon vet att hon lätt fastnar på Lobelia. Eftersom jag också är något tveksam mot Lobelia så talar det för hennes fördel. Något som talar för hennes nackdel är få egna teorier och tankar, vilket gör att jag inte vågar utesluta henne som ond.

Skriver från mobilen så fortsätter i ett nytt inlägg ifall att mobilen dummar sig och raderar allt.
lenah var jag lite fundersam över och röstade på i förrigår innan jag såg poisonous blooper tack vare snurrfians snabba citering
Tycker lenah kommit igång ordentligt med start den kvällen och igår tyckte jag hon börjat få ordning på tankarna riktigt mycket och vill därför hålla henne åt det godare hållet

Jag tycker @qitis är skum men jag har en känsla av att om jag läste igenom allt hon skrivit så kanske jag skulle haja. Kommer inte rösta där.

@Gabby_Ossi känns också skum och där har jag en känsla av att jag kommer haja varför hon är det om jag läser.

Obs att detta inte är något nån ska gå på, jag hintar inte med flit.

Men försöker vara med.

@Pegasus63 har jag lagt åt sidan av uppenbara skäl tycker jag och @bollen__ kändes faktiskt genuin igår när hon teoriade på, det säger inget än men jag röstar inte där idag om inget oförutsett händer.
Det enda som är lite synd är att hon inte verkar ha koll på lyan. Vi får hoppas att hon är kvar efter natten så hon kan fortsätta gräva där
Efter att ha läst igenom röstlistan för DL1 så lägger jag bsf åt sidan just nu.
Men min jävla lya är ff tom.

Det blir lite töntigt att gå tillbaka till och hänvisa till DL1 men det är ju den enda lynchen hittills som inte varit strömröstande i.

är det så säkert att en har en massa info bara för att en är mastermind då ? Jag letade upp vad @Artline skrev om detta i lekstarten så det är jag inte så säker på att det blir så tydligt faktiskt :se särskilt det sista citeringen
Man ska ju vara en på riktigt mastemind om man lyckas få alla rätt även om chansen ökar ju fler dagar som går förstås

Nej och det var inte det jag skrev heller. :)
Jag skrev att att det inte KAN finnas så mycket info om man inte är mastermind. Mao, det KAN finnas en massa info om man är mastermind men det BEHÖVER inte göra det. Klarare? :)

Och ursäkta versalerna, det går fortare än att kursivera/feta. :)
 
Pegasus tycker jag borde vara god eftersom fio tydligt pekade på det , lenah håller med om det fio påpekat och så tror jag inte han har hjälp av en lya såsom han spelar förefaller vara ensam med sina funderingar

lobelia är mer svårbedömd. Har tidigare skrivit om henne vilket jag citerade till lenah igår och tillägger att jag inte tror att hon och Bsf sitter i lyan ihop iaf. En av den kan vara ond eller så är det två goda som hakat upp sig på varandra.

bsf Som sagt hon och lobelia lär inte vara i lyan ihop -se ovan.
hon har dock haft mycket tankar som sammanfallit med mina under leken och uttryckt dem och teoriat väl. Så kanske tippar över lite mer åt det goda hållet för mig sammantaget? Med brasklappen att hon är väldigt bra på att verka god när hon är ond dock
 
Inlägget är från senaste röstningen/dagen i leken så elo var sen länge bevisat god när du skrev det. Kan förklara varför jag inte hängde med jag vet ju att jag inte har den rollen. Vad menar du att jag skulle skrivit dag 1 som skulle få någon ulv att skydda mig?(om jag nu varit mastermind)
Ska försöka.
Det handlade inte om dig, utan om heffa skulle kunna vara ulv i fårakläder.
Om hon är det så visste hon i alla fall inte i första dl vem som är ond mastermind. Att då bidra till lottning mellan två personer är ju att riskera att den onda utanför lyan åkte.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp