Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar lite på antalet oxå och tror att Q mfl är inne på något här. Det känns väldigt mycket med 6 onda (om det skulle vara fem onda från början och sedan Diana oxå väljer att spela som ond). Eftersom vi är 14 deltagare så skulle det betyda att det var 8-6 redan dag1 och leken potentiellt skulle kunna ta slut redan vid DL2 det blir lynch av en god roll och käket lyckas.Du har en bra poäng -man kanske ska ta bort den neutrala när man funderar över antal onda/goda- för den kan ju välja antingen att spela som ond/god eller som neutral . Jag undrar jag om LL kanske tänkte sig balansera upp med olika specialare utifrån vad den neutrala väljer att spela som?
Så kanske ska man räkna med 13/3≈ 4,33 onda i leken . Så troligt är väl att det är 4 onda nu men kanske att det kan bli 5 om den neutrala väljer att spela som ond? Och att goda sidan då får kompensation med starkare goda roller? Och vice versa om den väljer att spela som god att onda sidan får extra förmågor? Och sedan beror det även på hur vinstvillkoren kommer att se ut förstås
Och detta gör att en del av det jag skriver ovan utgår eftersom lyan nu vet om varandra. Så nu kommer det (förhoppningsvis) vara lättare att analysera röstningen i Dl1 oxå.Miniuppdatering
Inser att jag tänkt lite olyckligt, som vanligt. Ulvarna vet hädanefter om varandra.
var det du och inte jag som tänkte fel alltså?Miniuppdatering
Inser att jag tänkt lite olyckligt, som vanligt. Ulvarna vet hädanefter om varandra.
Grattis @Blacksmithfarm !!
Ah! Nu har ju LL meddelat lyan vilka de är - men det hade ju annars varit en anledning för onda att hitta varandra. För att minimera risken att rösta på en kollega. Fast - å tredje sidan - det kan ju slå tillbaka på dem själva sedan ändå.Om lyan känner varandra så kan de ju prata ihop sig för att lyncha någon. Nu kan de ju råka lyncha en av sina egna. Det gör dem betydligt svagare än om de vetat om varandra. Precis som den goda sidan är svagare utan specialroller.
Det kan vara en anledning. Men det känns som en alldeles för stor risk när de annars skulle fått veta om varandra efter DL ändå.Tack
Ah! Nu har ju LL meddelat lyan vilka de är - men det hade ju annars varit en anledning för onda att hitta varandra. För att minimera risken att rösta på en kollega. Fast - å tredje sidan - det kan ju slå tillbaka på dem själva sedan ändå.
Oavsett så känner de nu till varandra och endast den utanför kvarstår som ensam ond (beroende på vad den neutrala väljer då).
Ja, frågan är vilken risk de ser som störst - att råka avslöja sig eller att råka rösta ut en kollega.Det kan vara en anledning. Men det känns som en alldeles för stor risk när de annars skulle fått veta om varandra efter DL ändå.
Jag tycker att älgar är väldigt coola, visserligen gillar jag dem inte för de är så ivägen i min vardag men det är ju just det, de är så coola att de inte bryr sig. Annars gillar jag rävar men så värst coola är de kanske inte.
Vad gäller det läskigaste djuret så är de jag tycker är otäckast redan nämnda, fästingar är ju otäcka men det är ju inte så att jag blir skrämd av blotta anblicken. Den gemensamma nämnaren för vad jag tycker är läskigt är nog just när man inte kan läsa av ögonen, ungefär som med hajar och krokodiler och då får det bli krokodil för någon haj har jag aldrig sett på nära håll.
Det var ju naturligtvis dig jag hade i åtanke!
Känner mig väldigt hedrad att bli vald till coolaste djuret
Fast vi har olika tider på när du röstade, vilken är rätt?DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed
19:48 Mistimed röstar på cirkus
19:53 Blacksmithfarm röstar på Paddington
Edit, Ileo var visst snabbare...
20:06 - jag tittade på fel inlägg.Fast vi har olika tider på när du röstade, vilken är rätt?