@Blacksmithfarm Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, jag är ju lite nyfiken på den här nyckeln, hur hittar man den egentligen?
Okej, men hur funkar det med lynch, jag tänker att det är väl fler som lynchar en person, vem får den då?Det är en roll som har den i början och en kan få den genom att lyncha/käka den rollen.
Tack☺@Blacksmithfarm Grattis!
Alltså, jag är ju lite nyfiken på den här nyckeln, hur hittar man den egentligen?
Den som har nyckeln har även Borgmästarkrafter, med andra ord får andra försöka att luska ut vem som har nyckeln på så sätt.Okej, men hur funkar det med lynch, jag tänker att det är väl fler som lynchar en person, vem får den då?
Förebyggande syfte? Jag tror dock ulvarna är i lyan, en vet att den är utanför men inga specialroller är utdelade. Annars blir ju första lynchen i princip meningslös att analysera i efterhand.Om jag förstått det hela rätt så har vi endast fått reda på vilken sida vi är på - alltså vet de onda inte om de kommer vara ulv eller utanför lyan (för visst stod det att det skulle finnas en sådan?). Så signaler från den utanför till lyan kan det därför inte vara. Om det inte är i förebyggande syfte förstås...
Människor är ju däggdjurJag har hittat leken! Absolut noll koll på temat.
Coolaste djuret - jag tycker att det är katt, så graciösa och vackra - sen har de det allra vackraste ljudet när de spinner. (jag glömmer genast bort hur gnälliga de kan vara när något inte passar - jag har en dramaqueen av värsta slag här hemma)
Läskigaste djuret - jag får lust att säga människan, det mest utstuderade och onskefulla varelsen jag vet, men jag är tveksam till att människa räknas till djur. Så jag säger krokodil, fullkomligt oläsbara och farliga
Ulvarna är inte i lyan ännu, alla har fått ett separat PM om vilken sida de tillhör.Förebyggande syfte? Jag tror dock ulvarna är i lyan, en vet att den är utanför men inga specialroller är utdelade. Annars blir ju första lynchen i princip meningslös att analysera i efterhand.
@Sasse kanske kan förtydliga vad som gäller?
Vad hände förra leken?Ulvarna är inte i lyan ännu, alla har fått ett separat PM om vilken sida de tillhör.
Min första tanke var att den neutrala rollen / Diana bara skulle få x antal timmar på sig att välja sida, och att alla roller sedan skulle delas ut i god tid till första DL. Just för att undvika vad som hände förra leken, och som du skriver, att det blir nästintill omöjligt att analysera något efteråt. Och det hade kanske fungerat på helgen, men det är svårare att genomföra en vardag. Så det får bli lite som det blir helt enkelt.
Samma som du beskriver, att det blev svårt att analysera i efterhand.Vad hände förra leken?
Så det enda som är utdelat är god, ond, neutral?
TackDen som har nyckeln har även Borgmästarkrafter, med andra ord får andra försöka att luska ut vem som har nyckeln på så sätt.
Nyckeln lottas ut av mig när "nyckelbäraren" lynchas, såvida inte Diana medverkat i lynchen och valt att spela solo - då får hon nyckeln och kammar hem vinsten. Mer info kommer efter DagDL.
Grattis @Blacksmithfarm!
TackFörebyggande syfte? Jag tror dock ulvarna är i lyan, en vet att den är utanför men inga specialroller är utdelade. Annars blir ju första lynchen i princip meningslös att analysera i efterhand.
@Sasse kanske kan förtydliga vad som gäller?
Grattis!
Men ingen är ju tydligen i lyan än enligt Sasses citat (som jag missade att få med på telefonen) så nåt fiskande är ju inte aktuellt ändå?Tack
Tack
Ja, alltså om man blir utanför så har man redan fiskat efter kollegor. Hamnar man i lyan tillsammans så vet man ändå om varandra. Men det är nog troligare att de inte försöker dra för mycket uppmärksamhet till sig.
TackGrattis @Blacksmithfarm
Jag har lite ont om tid idag. Återkommer senare ikväll
Nä och min tanke var att någon som är ond tänkte "ifall jag blir den utanför så passar jag på att vinka redan nu" - men jag vet, det är långsökt och antagligen inte så troligt.Men ingen är ju tydligen i lyan än enligt Sasses citat (som jag missade att få med på telefonen) så nåt fiskande är ju inte aktuellt ändå?