Ulvlek - Glasstest

När jag läser din motivering så är det ju precis så - ett möjligt får men inte en möjlig ulv. :( samtidigt så valde du just bollen och inte tex LenaH eller nån av de andra som nämnde magnum (bsf var ju först och det såg du inte ens ;) ) . Men men jag släpper detta för stunden och tycker ändå att du var olik dig igår
Ja, motiveringen var att bollen kunde vara får. Men hur skulle jag kunnat rösta på en möjlig ulv istället när jag inte hade någon sådan?

Det jag menade var ju att OM man har en tanke och röstar på någon som får så måste man ju faktiskt ha en tanke att den vill visa sig för en ulv? Hur får man annars tanken att den skulle vara just får?:idea::confused:
jag uppfattade din röst på bollen igår som att du la den på henne som möjligt får?
Kanske uppfattade jag det fel?:)
Ja, alltså motiveringen var att bollen kanske ville visa sig för ulvarna. Jag trodde ju inte direkt på den motiveringen själv. Men fortfarande: jag hade ju ingen möjlig ulv.

Ja, motiveringen var att bollen kunde vara får. Men hur skulle jag kunnat rösta på en möjlig ulv istället när jag inte hade någon sådan?

Jag läste om ditt teoriinlägg och i det du citerar så höll jag ju med om exakt det. Okej?

Det som förvånar mig är ju att du valde just bollen och ingen av dom andra (fast jag fattar ju att bsfs kommentar SÅG du inte och LenaHs tyckte du var för tydlig) så ja det kanske var ett rimligt val.

hur kom du fram till att hon var får om du inte hade en tanke om en ulv som hon ville visa sig för? :idea:
hänger inte med tyvärr

Jag måste åka till stallet nu så jag röstar nu det får bli såhär.

cirkus röstar på Mirtai för att hon gör det ulvar inte gör. Dvs lägger en efterröst på den som sen blev käk. Det kan vara ren tillfällighet men är hon ulv så förstår jag varför hon gjorde så.

hur kom du fram till att hon var får om du inte hade en tanke om en ulv som hon ville visa sig för? :idea:
hänger inte med tyvärr
Jag kom inte fram till att hon var får, jag hade ingen aning och behövde rösta på någon. Men motiveringen var får som vill visa sig för ulvarna, inte ville visa sig för en specifik ulv (det vore ju ganska korkat om det gick att peka ut, då skulle ju det eventuella fåret dra med sig ulven i fallet sas).

Till och med jag fattade när jag läste om hennes teoriinlägg ;) det var rätt generellt att hon skulle tillhöra team Magnum så jag fattar hur @Niyama tänkte (nu)
hm då är det jag som är trög för det fattar inte jag- men kan bero på mobillekande också kanske - mycket svårare att få överblick över leken

Jag är lite skum på killa, för att hon vill ha mig som skum baserat på att 2 andra inte tyckte jag är det, samt att jag inte riktigt höll med hennes resonemang kring mirtai med brevbäraren.
Sen har cirkus och Niyama diskuterat hela dagen innan cirkus plötsligt lägger en röst på mirtai.
Mirtai har knappt skrivit så har svårt att få nån uppfattning om henne, vilket i sig kan vara ulvigt, och röstar sedan på killa för det där med brevbäraren som jag också tyckte var att läsa in lite mycket, men jag vet inte om jag reagerade så mycket på det att jag funderat på att lägga en röst där bara baserat på det.

Det är nog de tre högst upp på min lista just nu.

Jag fattar. Men det innan du konstaterar att du inte vet låter ju ändå som att du lutar åt något.
Jag lutar inte åt nåt i det, jag säger vad jag tänker. Och jag tänker att det möjligtvis kan vara så. Inte att det är så, för man vet som sagt aldrig i ulvlekar.

Niyama röstar på cirkus

att hon jagar mig tyder visserligen på god cirkus, men jag tycker det känns konstlat. Det är för en så märklig sak. Sen motiveringen till rösten på Mirtai, att ulvar inte skulle lägga en efterröst på den som blir käk och just därför skulle Mirtai gjort så. Dels händer det ju definitivt att ulvar gör just så, så jag tycker motiveringen är knepig redan där. Sen om Mirtai är god kan hon ju knappast styra vem ulvarna käkar, och det har ju hänt förr att en god blivit misstänkt för att den röstat på den som blivit käk.

Okej nu måste jag också rösta för jag ska ut i stallet, och eftersom alla dom 3 jag har mest misstankar mot har en röst så blir det en andraröst hur jag än gör.

Madalitso röstar på Killaloe för jag reagerar på att hon vill ha mig +2 andra som skumma för att de skriver att de inte misstänker mig i första taget, för att jag inte hängde med hennes tanke kring mirtai eller varför det skulle vara ulvigt att hinta om att hon fått ett paket och för att det känns som hon ändå smugit med en del utan att själv bidra så jättemycket.

20:38 Mirtai röstar på Killaloe
20:42 cirkus röstar på Mirtai
20:59 Niyama röstar på cirkus
21:09 Madalitso röstar på Killaloe

Killaloe: 2
Mirtai: 1
Cirkus. 1

Har jättesvårt att hitta nåt om bsf, Lenis och fio framförallt och det är för att de inte varit särskilt aktiva.
Jag vill inte lägga nån avgörande röst, men reagerar i nuläget främst på killaloe med hennes tanke om att Mirtai hittar om paket.
hemlig röstar på killaloe

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar