Ulvlek - Glasstest

Alltså jag kan tycka att det inte är så konsigt att missa en sak i sig, men att göra det trots att man både läst 5 gånger och att flera andra skrivit om det.

Samtidigt så vet jag inte vad det betyder, mer än att jag reagerade på det. Å andra sidan reagerar jag nästan alltid på Niyama i början

Nåväl, för att återgå till dom som snackade om Magnum så var det ju BSF som började men flera som hängde på och i så fall är det väl ett får vi letar efter bland dom. Nu är ju LenaH ute ur leken och då funderar jag på om någon annan som nämt detta är får eller om fåret valde att vara tyst.

Jag vill ju hellre hitta ulvar än fåret och flera av rösterna igår var ju på ett möjligt får.
Jag vet inte om jag tror att fåret vinkade med att skriva om magnum igår, känns lite väl uppenbart...

Jag tänker inte ens försöka mig på att gå igenom deltagare för deltagare när jag leker via mobilen.
Jag har dock ingen jag reagerar särskilt på i nuläget.

Sen är jag lite skum på killa också, men jag tror det är mer för att jag har nog bara läst lekar där hon är ulv än för något hon faktiskt skrivit i denna leken, så jag tänker nog inte driva så hårt på det om hon inte plötsligt blir jätteskum i det hon skriver :p
det känns hårt att ha en taskig lottning emot mig alltså ;) :D

Jag vet inte om jag tror att fåret vinkade med att skriva om magnum igår, känns lite väl uppenbart...

Nä jag vet inte heller. Som jag skrev nån gång i början så brukar det sällan ens förekomma något kontaktförsök, men ulv-lek är ulv-lek och vad som helst kan inträffa.

Jag har läst ikapp lite på mobilen under dagen. jag har fått en krånglande dator, misstänker svullet batteri när jag googlar på symptomen den har, så det är helt omöjligt att använda den som den beter sig
Datorn har väl fått värmeslag i extremhettan :(
så är hänvisad till mobilen i denna leken tyvärr

Jag tycker att det är ovanligt svårt att få grepp om leken just för att det var så många som missade/ inte kunde delta alls och /eller mycket lite i första DL? Och därigenom liksom får extra chans att komma in i leken?
Känns som att det är lätt att fokusera på de som de facto var med och skrev något igår- det är bara en tanke jag har men kanske väl värd att notera ändå?

Jag ser att BSF redan varit inne på en tanke som även jag har att den som la en andraröst kanske ändå förtjänar en tanke extra iom fåret. Men har även andra tankar om det som jag redovisar nedan

DL1

Blacksmithfarm röstar på hemlig
hemlig röstar på madalitso
LenaH röstar på qitis
Niyama röstar på bollen
Madalitso röstar på Cirkus
qitis röstar på LenaH
bollen__
röstar på blacksmithfarm
Killaloe röstar därför på bollen__

Cirkus, fio, Mirtai och Lenis missar.
bollen__ lynchas bybo
LenaH käkas brevbärare

Det är ( som vanligt skulle jag vilja påstå) mest ströröster och en hel del OT-röster i första DL

För att ta den enda andraröst som ändå lades i leken inom DL-tid först så:
Niyama röstar på bollen först och killaloe lägger en avgörande andraröst på bollen__ sist av alla strax innan DL-tiden
Det KAN vara ett får som följer ulven Niyamas röst det har även jag noterat
Samtidigt så reagerade jag själv på bollens kommentar som följde LenaHs resonemang om vanilj och choklad så ordagrant så egentligen tycker jag inte att någon av deras röster på bollen__ var konstig ur det perspektivet .
Dock tycker jag att det är lite skummare att inte vilja få ut en ulv istället för ett möjligt får?:idea:
Iom vinstvillkoret att det är ulvarna som ska ut för vinst för goda och fåret inte räknas in i vinstvillkoret. Det noterar jag både för Niyama och Killaloe
Samtidigt så kan de ju ha röstat på det de kunde hitta i första DL1 att få ihop en röst med motivering på? Svårt att veta vilket som stämmer så här långt in i leken.

Jag röstade ju på LenaH för jag trodde mig hittat ett spår av en ulv via ett får(bollen__) som var följsamt
NU vet jag att inget av mina tankar ens hade ett korn av bäring i sig och jag hade hoppats att mer skulle framkomma till idag men egentligen står vi på ruta ett (dvs DL1) igen såsom jag ser det - iom flertalet som inte var med igår och röstade knappt lämnat ett avtryck i leken eller egentligen inte alls

Hoppas att det kommer mer tankar och inlägg som får bilden att klarna under dagen/kvällen
sedan vad det gäller @Mirtai s efterröst på LenaH så funderar jag på hur du menar @Blacksmithfarm med att det skulle vara ett alibi?:) Jag kan följa din tanke att det skulle kunna vara ett får som vill visa sig för mig om jag vore ulv dock. Även om det inte stämmer :)

Madalitso fortsätter att vilja gräva och föra fram leken som jag uppfattar det så inte där jag riktar mina ögon idag. om hon inte uppenbart kommer med något skumt eller konstigt

hemlig trots amningshjärna så känns hon inte lika skum som hon kan förefalla i lekar generellt. Tycker ändå att hon tänker vettigt med det hon skriver så här långt hamnar också utanför mitt fokus idag eller så ligger hon lågt för hon är ond?:idea: Som vanligt kan det var si eller så jag vet helt enkelt inte vilket som är rätt

cirkus ängar på i vanlig cirkus-stil tycker jag . Säger inget om vilken roll hon har , hon gör likadant vare sig hon är god eller ond:idea: Likaså att hon hakar upp sig på Niyama- det är typ som det alltid är. Däremot är hon slipad och även Niyama så det KAN vara iscensatt att de är "i luven på varandra" för att de typ alltid är det?
Har inte den blekaste aning om vart jag har cirkus hittills.

Jag önskar se mer av @Lenis och @fio samt @Mirtai , framför allt av de första två som inte gjort mer än att hitta leken :)

För övrigt tycker jag det är nästan helt omöjligt att teoria när så få är aktiva. :(
Det kan jag hålla med om! framför allt att det är så många som inte kunde delta i första DL av olika skäl/ orsaker . Det försvårar att föra fram leken helt enkelt

Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag skulle vilja ha iväg min röst ifall jag missar DL av nån anledning men jag tycker inte jag har nåt att gå på i nuläget. Ingen är uppenbart skum i mina ögon.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag skulle vilja ha iväg min röst ifall jag missar DL av nån anledning men jag tycker inte jag har nåt att gå på i nuläget. Ingen är uppenbart skum i mina ögon.
Är det någon du tycker är mindre skum då? :) man kan ju börja i andra ändan?och minska det till de mest skumma?

Är det någon du tycker är mindre skum då? :) man kan ju börja i andra ändan?och minska det till de mest skumma?
Jag tycker madalisto verkar gräva genuint. Likaså som jag skrev förut "Brukar ulvarna käka nån de försökt lyncha i första DL? Har för mig inte och det innebär att Q är god i så fall. Mirtai sa att hon nog skulle lagt sin röst där med."

Cirkus och Niyama tycker jag alltid jag har svårt att placera, oavsett roll de har.

Två inlägg på kort tid som verkar vilja hålla Madalisto åt det godare hållet på grund av ett grävande? Alltså när det kommer två inlägg med liknande formuleringar så tätt i följd så blir iaf jag lite fundersam.
Madalitso fortsätter att vilja gräva och föra fram leken som jag uppfattar det så inte där jag riktar mina ögon idag. om hon inte uppenbart kommer med något skumt eller konstigt
Jag tycker madalisto verkar gräva genuint.

För mig känns det här ungefär som en ond som vill släta över sin kollega och sen ett får som hakar på för att visa att det har koll.

Absolut att @Madalitso skriver mycket och vänder på mänga tankar, men att det skulle göra att en inte är skum vet jag inte alls om jag håller med om så då känns det överslätandes från @qitis ocv @hemlig minst sagt suspekt.

Jag kommer komma in lite senare än jag trodde, blev extra bilkörning pga en stukad fot, men ska hinna in och teoria lite mer innan dl.

Men som det ser ut nu är jag väl lite skum på Cirkus, och sen är det ju en hel del som inte skrivit så mycket, och ulvar kan ju glatt hänga med i sånt.

cirkus ängar på i vanlig cirkus-stil tycker jag . Säger inget om vilken roll hon har , hon gör likadant vare sig hon är god eller ond:idea: Likaså att hon hakar upp sig på Niyama- det är typ som det alltid är. Däremot är hon slipad och även Niyama så det KAN vara iscensatt att de är "i luven på varandra" för att de typ alltid är det?
Har inte den blekaste aning om vart jag har cirkus hittills.
Jag tycker det är typiskt en god cirkus att jaga mig. Som ond brukar hon inte alls vara på mig lika mycket, men jag vet att jag skrivit det förr och den här nojan nu gör mig ändå skeptisk för den känns lite konstlad.

Två inlägg på kort tid som verkar vilja hålla Madalisto åt det godare hållet på grund av ett grävande? Alltså när det kommer två inlägg med liknande formuleringar så tätt i följd så blir iaf jag lite fundersam.

För mig känns det här ungefär som en ond som vill släta över sin kollega och sen ett får som hakar på för att visa att det har koll.

Absolut att @Madalitso skriver mycket och vänder på mänga tankar, men att det skulle göra att en inte är skum vet jag inte alls om jag håller med om så då känns det överslätandes från @qitis ocv @hemlig minst sagt suspekt.
Q frågade mig ju vilka jag tyckte var minst skumma. Kan väl inte rå för att det är samma person.

obligatorisk fråga som ska besvaras innan DL (21:30)

viken är din favorit glass och varför?

Svårt val men eftersom jag är en jättebebis i själ & hjärta väljer jag en jag tror heter Sitting Bull, pinnglass med strössel på :d

DL1

17.53 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21.12 hemlig röstar på madalitso
21.16 LenaH röstar på qitis
21.25 Niyama röstar på bollen
21:26
Madalitso röstar på Cirkus
21:27 qitis röstar på LenaH
21:27 bollen__ röstar på blacksmithfarm
21:29 Killaloe röstar därför på bollen__

Ja med den uppställningen är det väl optimalt att lyncha en bybo dag 1. Bollen verkade inte så mån om att rädda sig så jag tyckte det kändes lugnt.

Niyama känns väldigt chill. Reagerade lite på att hon tyckte det var helt ok med en god ut- visst en bybo mkt bättre än en viktig specialroll men alla goda är ju bättre än onda.. Cirkus har reagerat en del på just Niyama och verkar igång rätt ordentligt. Jag tycker ändå hon känns mer "på" än standard för Cirkus. Antingen fejkar hon riktigt bra eller gräver hon på riktigt. Mandalitso går på tvärs med det och försvarar Niyama eller vad man ska kalla det. Jag vet inte om vi spelat ihop innan (eller namnbyte..?) men jag känner nog inte Mandalitsos spelstil så har svårt att tolka det. Men det är noterat iaf. Hen verkar försöka tänka en del iaf, vad det nu står för. Killaloe la andrarösten på bollen men samtidigt som det fick ut en god var det ändå sånt som kan hända en dag ett och well lite vågat för en ond att sticka ut hakan så- fast samtidigt sådant man som ond kan göra för att dels få ut ond, dels få lite omvänt alibi. Gah. Svårt, som vanligt.

En del pratar om fårhintar och jag tycker att det ofta får orimligt mkt fokus eftersom fåret i sig inte är nödvändigt att få ut för att vinna som goda. Visst det vore intressant att få veta vem eftersom hen valt lyan- samtidigt vet jag ju som ganska nyligen varit får att inte en jäkel i lyan då uppfattade min hintar och inte ens hade tittat efter dem.. så ofta ges ju inte ens några. Så just nu fokuserar jag inte så mkt på det.

Aha, "har för mig inte" lät som att du lutade mot att tro att de inte gör så iaf.
I det inlägget menade jag så. Men i mitt första inlägg där jag skrev det avslutade jag med att jag inte vet (krånglar jag till det för dig nu?).
Jag försöker tänka hur det brukar vara i en lek (även om man aldrig kan lita på att nåt är som det brukar i en lek).
Brukar ulvarna käka nån de försökt lyncha i första DL? Har för mig inte och det innebär att Q är god i så fall. Mirtai sa att hon nog skulle lagt sin röst där med.

Men jag vet inte.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar