Jag har läst ikapp lite på mobilen under dagen. jag har fått en krånglande dator, misstänker svullet batteri när jag googlar på symptomen den har, så det är helt omöjligt att använda den som den beter sig
Datorn har väl fått värmeslag i extremhettan
så är hänvisad till mobilen i denna leken tyvärr
Jag tycker att det är ovanligt svårt att få grepp om leken just för att det var så många som missade/ inte kunde delta alls och /eller mycket lite i första DL? Och därigenom liksom får extra chans att komma in i leken?
Känns som att det är lätt att fokusera på de som de facto var med och skrev något igår- det är bara en tanke jag har men kanske väl värd att notera ändå?
Jag ser att
BSF redan varit inne på en tanke som även jag har att den som la en andraröst kanske ändå förtjänar en tanke extra iom fåret. Men har även andra tankar om det som jag redovisar nedan
DL1
Blacksmithfarm röstar på hemlig
hemlig röstar på madalitso
LenaH röstar på qitis
Niyama röstar på bollen
Madalitso röstar på Cirkus
qitis röstar på LenaH
bollen__ röstar på blacksmithfarm
Killaloe röstar därför på bollen__
Cirkus, fio, Mirtai och Lenis missar.
bollen__ lynchas bybo
LenaH käkas brevbärare
Det är ( som vanligt skulle jag vilja påstå) mest ströröster och en hel del OT-röster i första DL
För att ta den enda andraröst som ändå lades i leken inom DL-tid först så:
Niyama röstar på bollen först och
killaloe lägger en avgörande andraröst på bollen__ sist av alla strax innan DL-tiden
Det KAN vara ett får som följer ulven Niyamas röst det har även jag noterat
Samtidigt så reagerade jag själv på bollens kommentar som följde LenaHs resonemang om vanilj och choklad så ordagrant så egentligen tycker jag inte att någon av deras röster på bollen__ var konstig ur det perspektivet .
Dock tycker jag att det är lite skummare att inte vilja få ut en ulv istället för ett möjligt får?
Iom vinstvillkoret att det är ulvarna som ska ut för vinst för goda och fåret inte räknas in i vinstvillkoret. Det noterar jag både för Niyama och Killaloe
Samtidigt så kan de ju ha röstat på det de kunde hitta i första DL1 att få ihop en röst med motivering på? Svårt att veta vilket som stämmer så här långt in i leken.
Jag röstade ju på LenaH för jag trodde mig hittat ett spår av en ulv via ett får(bollen__) som var följsamt
NU vet jag att inget av mina tankar ens hade ett korn av bäring i sig och jag hade hoppats att mer skulle framkomma till idag men egentligen står vi på ruta ett (dvs DL1) igen såsom jag ser det - iom flertalet som inte var med igår och röstade knappt lämnat ett avtryck i leken eller egentligen inte alls
Hoppas att det kommer mer tankar och inlägg som får bilden att klarna under dagen/kvällen
sedan vad det gäller
@Mirtai s efterröst på LenaH så funderar jag på hur du menar
@Blacksmithfarm med att det skulle vara ett alibi?
Jag kan följa din tanke att det skulle kunna vara ett får som vill visa sig för mig om jag vore ulv dock. Även om det inte stämmer
Madalitso fortsätter att vilja gräva och föra fram leken som jag uppfattar det så inte där jag riktar mina ögon idag. om hon inte uppenbart kommer med något skumt eller konstigt
hemlig trots amningshjärna så känns hon inte lika skum som hon kan förefalla i lekar generellt. Tycker ändå att hon tänker vettigt med det hon skriver så här långt hamnar också utanför mitt fokus idag eller så ligger hon lågt för hon är ond?
Som vanligt kan det var si eller så jag vet helt enkelt inte vilket som är rätt
cirkus ängar på i vanlig cirkus-stil tycker jag . Säger inget om vilken roll hon har , hon gör likadant vare sig hon är god eller ond
Likaså att hon hakar upp sig på Niyama- det är typ som det alltid är. Däremot är hon slipad och även Niyama så det KAN vara iscensatt att de är "i luven på varandra" för att de typ alltid är det?
Har inte den blekaste aning om vart jag har cirkus hittills.
Jag önskar se mer av
@Lenis och
@fio samt
@Mirtai , framför allt av de första två som inte gjort mer än att hitta leken