Ulvlek - Glasstest

Killaloe la andrarösten på bollen men samtidigt som det fick ut en god var det ändå sånt som kan hända en dag ett och well lite vågat för en ond att sticka ut hakan så- fast samtidigt sådant man som ond kan göra för att dels få ut ond, dels få lite omvänt alibi. Gah. Svårt, som vanligt.
Menar du inte god på det jag fetat och kursiverat?

Niyama känns väldigt chill. Reagerade lite på att hon tyckte det var helt ok med en god ut- visst en bybo mkt bättre än en viktig specialroll men alla goda är ju bättre än onda..
Jag vet att en del LL har gjort så att finns ingen i goda lyan vid första natt dl så missas första infon (när jag haft med goda lyan har jag sett det som att infon finns där och väntar på första deltagaren). Jag vet inte hur Art tänkte här men jag var nöjd med bybo eller ond ut. Sen hade jag missat att det var dag dl för goda lyan.

Jag tycker det är typiskt en god cirkus att jaga mig. Som ond brukar hon inte alls vara på mig lika mycket, men jag vet att jag skrivit det förr och den här nojan nu gör mig ändå skeptisk för den känns lite konstlad.
Jag är förvånad över hur du inte ens vill förstå vad jag har hakat upp mig på och tillskrivit en massa saker som inte är vad jag har skrivit.

Två inlägg på kort tid som verkar vilja hålla Madalisto åt det godare hållet på grund av ett grävande? Alltså när det kommer två inlägg med liknande formuleringar så tätt i följd så blir iaf jag lite fundersam.

För mig känns det här ungefär som en ond som vill släta över sin kollega och sen ett får som hakar på för att visa att det har koll.

Absolut att @Madalitso skriver mycket och vänder på mänga tankar, men att det skulle göra att en inte är skum vet jag inte alls om jag håller med om så då känns det överslätandes från @qitis ocv @hemlig minst sagt suspekt.

Jag kan faktiskt förstå tanken med att Madalitso gräver och det gör hon ju - särskilt i ljuset av alla andra som hittills lyst med sin frånvaro. Trots att hon verkar ha hakat upp sig på mig så tycker jag inte att hon är direkt skum.

Okej jag fick möjlighet att leka lite nu ändå.

Två inlägg på kort tid som verkar vilja hålla Madalisto åt det godare hållet på grund av ett grävande? Alltså när det kommer två inlägg med liknande formuleringar så tätt i följd så blir iaf jag lite fundersam.

För mig känns det här ungefär som en ond som vill släta över sin kollega och sen ett får som hakar på för att visa att det har koll.

Absolut att @Madalitso skriver mycket och vänder på mänga tankar, men att det skulle göra att en inte är skum vet jag inte alls om jag håller med om så då känns det överslätandes från @qitis ocv @hemlig minst sagt suspekt.
Jag kan väl inte hjälpa vad andra skriver om mig?

Mandalitso går på tvärs med det och försvarar Niyama eller vad man ska kalla det. Jag vet inte om vi spelat ihop innan (eller namnbyte..?) men jag känner nog inte Mandalitsos spelstil så har svårt att tolka det. Men det är noterat iaf. Hen verkar försöka tänka en del iaf, vad det nu står för.
Niyama kan mycket väl vara ond för allt vad jag vet, men reagerade lite på Cirkus upphakning där, då jag inte alls förstod varför hon tyckte Niyama var så skum.

Jag vet inte.... Nu reagerar jag ju mer på killa också, för jag tycker inte de är så ovanligt att folk skriver nått i stil med att "X verkar gräva mycket så hen är inte högst upp på listan av potentiella ulvar", men kan ju också vara som jag blir irriterad för att hon vill ha mig till skum baserat enbart på vad andra skriver om mig...

Vad har jag tillskrivit en massa saker som inte är vad du skrivit? :confused:

Här tycker jag att du skriver att jag har antytt att du missade att det skrevs om det och det är inte sant. tvärt om så tyckte jag att det var förvånande att du missade grejen TROTS att det skrivits om det.

Fast jag missade inte att det skrevs om det, utan jag missade den raden i det inlägget och just eftersom det skrevs om det ville jag hitta det för att själv få läsa.

Mest konstigt är ändå att du var så chill både innan DL men också med att bollen åkte . Plus att du hellre röstade på ett får än en möjlig ulv. För mig är det ju så att om jag har ett får i åtanke så är det i ljuset av någon jag tror är ulv.

Jag tycker att du var olik dig igår på fler än ett sätt -nu är du mer dig själv och faktiskt så förklarade du i något inlägg att ibland är det inte lätta dagar för din hjärna och det respekterar jag.

Mirtai säger att hon troligen skulle ha röstat på Lena. Lena käkats. Skulle kunna vara alibiförsök från Mirtais sida. Alt. att hon är får som vinkar till qitis och därav käkvalet Lena H som en bekräftelse. Har som sagt hänt förr.
Det här tycker jag är en väldigt vettig tanke tycker jag. Ihop med detta där det känns lite som om Mirtai försöker hinta lite om att hon kan ha fått ett paket får det mig att hålla Mirtai åt det lire lurigare hållet.

Eftersom brevbäraren har dag-dl enligt reglerna antar jag att hon birde ha hunnit skicka iväg ett paket igår iaf?

Jag har läst ikapp lite på mobilen under dagen. jag har fått en krånglande dator, misstänker svullet batteri när jag googlar på symptomen den har, så det är helt omöjligt att använda den som den beter sig
Datorn har väl fått värmeslag i extremhettan :(
så är hänvisad till mobilen i denna leken tyvärr

Jag tycker att det är ovanligt svårt att få grepp om leken just för att det var så många som missade/ inte kunde delta alls och /eller mycket lite i första DL? Och därigenom liksom får extra chans att komma in i leken?
Känns som att det är lätt att fokusera på de som de facto var med och skrev något igår- det är bara en tanke jag har men kanske väl värd att notera ändå?

Jag ser att BSF redan varit inne på en tanke som även jag har att den som la en andraröst kanske ändå förtjänar en tanke extra iom fåret. Men har även andra tankar om det som jag redovisar nedan

DL1

Blacksmithfarm röstar på hemlig
hemlig röstar på madalitso
LenaH röstar på qitis
Niyama röstar på bollen
Madalitso röstar på Cirkus
qitis röstar på LenaH
bollen__
röstar på blacksmithfarm
Killaloe röstar därför på bollen__

Cirkus, fio, Mirtai och Lenis missar.
bollen__ lynchas bybo
LenaH käkas brevbärare

Det är ( som vanligt skulle jag vilja påstå) mest ströröster och en hel del OT-röster i första DL

För att ta den enda andraröst som ändå lades i leken inom DL-tid först så:
Niyama röstar på bollen först och killaloe lägger en avgörande andraröst på bollen__ sist av alla strax innan DL-tiden
Det KAN vara ett får som följer ulven Niyamas röst det har även jag noterat
Samtidigt så reagerade jag själv på bollens kommentar som följde LenaHs resonemang om vanilj och choklad så ordagrant så egentligen tycker jag inte att någon av deras röster på bollen__ var konstig ur det perspektivet .
Dock tycker jag att det är lite skummare att inte vilja få ut en ulv istället för ett möjligt får?:idea:
Iom vinstvillkoret att det är ulvarna som ska ut för vinst för goda och fåret inte räknas in i vinstvillkoret. Det noterar jag både för Niyama och Killaloe
Samtidigt så kan de ju ha röstat på det de kunde hitta i första DL1 att få ihop en röst med motivering på? Svårt att veta vilket som stämmer så här långt in i leken.

Jag röstade ju på LenaH för jag trodde mig hittat ett spår av en ulv via ett får(bollen__) som var följsamt
NU vet jag att inget av mina tankar ens hade ett korn av bäring i sig och jag hade hoppats att mer skulle framkomma till idag men egentligen står vi på ruta ett (dvs DL1) igen såsom jag ser det - iom flertalet som inte var med igår och röstade knappt lämnat ett avtryck i leken eller egentligen inte alls

Hoppas att det kommer mer tankar och inlägg som får bilden att klarna under dagen/kvällen
sedan vad det gäller @Mirtai s efterröst på LenaH så funderar jag på hur du menar @Blacksmithfarm med att det skulle vara ett alibi?:) Jag kan följa din tanke att det skulle kunna vara ett får som vill visa sig för mig om jag vore ulv dock. Även om det inte stämmer :)

Madalitso fortsätter att vilja gräva och föra fram leken som jag uppfattar det så inte där jag riktar mina ögon idag. om hon inte uppenbart kommer med något skumt eller konstigt

hemlig trots amningshjärna så känns hon inte lika skum som hon kan förefalla i lekar generellt. Tycker ändå att hon tänker vettigt med det hon skriver så här långt hamnar också utanför mitt fokus idag eller så ligger hon lågt för hon är ond?:idea: Som vanligt kan det var si eller så jag vet helt enkelt inte vilket som är rätt

cirkus ängar på i vanlig cirkus-stil tycker jag . Säger inget om vilken roll hon har , hon gör likadant vare sig hon är god eller ond:idea: Likaså att hon hakar upp sig på Niyama- det är typ som det alltid är. Däremot är hon slipad och även Niyama så det KAN vara iscensatt att de är "i luven på varandra" för att de typ alltid är det?
Har inte den blekaste aning om vart jag har cirkus hittills.

Jag önskar se mer av @Lenis och @fio samt @Mirtai , framför allt av de första två som inte gjort mer än att hitta leken :)

Det där med andrarösten som killa la kan ju iofs stämma med henne som får och Niyama som ulv, men borde hon inte röstat lite "närmare" sin ulv i så fall för att vara lite tydligare?

Det här tycker jag är en väldigt vettig tanke tycker jag. Ihop med detta där det känns lite som om Mirtai försöker hinta lite om att hon kan ha fått ett paket får det mig att hålla Mirtai åt det lire lurigare hållet.
Fast om en brevbärare ens delar ut ett paket dl 1, delar dom då verkligen ut det till någon som knappt skrivit? Känns ju väldigt svårt att ha någon som helst känsla för om de är goda eller onda?

Jag kan hålla med om efterrösten att det kan vara en kosntruktion för att ... så gör ju inte ulvar.

Men om hon fått paket så kan jag förstå att hon vill göra folk uppmärksamma på det oavsett hennes roll egentilgen eftersom LenaH antagligen inte visste vem som var ond och vem som var god när (om) hon skickade ett paket. Så jag tycker inte att den som fått paket borde vara varken det ena eller det andra. Däremot så tror jag inte at brevis har skickat något av de kraftfullaste paketen typ en sia utan att veta att det är till en god.

Fast om en brevbärare ens delar ut ett paket dl 1, delar dom då verkligen ut det till någon som knappt skrivit? Känns ju väldigt svårt att ha någon som helst känsla för om de är goda eller onda?

Jag tror inte att brevis haft en aning om ett eventuellt paket hamnat hos en ond eller hos en god - det gör att jag inte tycker att Mirtai är skum bara utifrån just det (om hon nu fått ett paket).

Jag tror inte heller at det är något av de mer kraftfulla paketen som delats ut igår

Jag tror inte att brevis haft en aning om ett eventuellt paket hamnat hos en ond eller hos en god - det gör att jag inte tycker att Mirtai är skum bara utifrån just det (om hon nu fått ett paket).

Jag tror inte heller at det är något av de mer kraftfulla paketen som delats ut igår
Nä, jag tycker inte hon är skum bara för hon tog möjligheten att paket delats ut, menade bara att jag inte var så säker på att det innebar att hon hade fått ett.

Här tycker jag att du skriver att jag har antytt att du missade att det skrevs om det och det är inte sant. tvärt om så tyckte jag att det var förvånande att du missade grejen TROTS att det skrivits om det.
Jag ville förtydliga det.

Plus att du hellre röstade på ett får än en möjlig ulv. För mig är det ju så att om jag har ett får i åtanke så är det i ljuset av någon jag tror är ulv.
Men jag hade ju ingen möjlig ulv? Q skrev samma sak och jag fattar det inte? Jag hade iofs inte direkt nåt möjligt får heller, men nån måste man ju rösta på.

Det tycker jag är en märklig tolkning. Jag tolkar det som att Mirtai diskuterar vad som kan ske i leken, inte hintar om att hon fått paket.

• Gilla
Reactions: fio

Men jag hade ju ingen möjlig ulv? Q skrev samma sak och jag fattar det inte? Jag hade iofs inte direkt nåt möjligt får heller, men nån måste man ju rösta på.

När jag läser din motivering så är det ju precis så - ett möjligt får men inte en möjlig ulv. :( samtidigt så valde du just bollen och inte tex LenaH eller nån av de andra som nämnde magnum (bsf var ju först och det såg du inte ens ;) ) . Men men jag släpper detta för stunden och tycker ändå att du var olik dig igår

För att inte missa dl igen så röstar jag nu

Jag tycker att Killas tolkning av det jag skrev runt paketet är märklig och jag tycker det känns väldigt långsökt. Jag hintade inte utan ställde en fråga om vad som kunde ha hänt i leken

Mirtai röstar på Killaloe

Det jag menade var ju att OM man har en tanke och röstar på någon som får så måste man ju faktiskt ha en tanke att den vill visa sig för en ulv? Hur får man annars tanken att den skulle vara just får?:idea::confused:
jag uppfattade din röst på bollen igår som att du la den på henne som möjligt får?
Kanske uppfattade jag det fel?:)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar