Ulvlek - Glasstest

Jag funderar lite på Cirkus, som först säger att hon nog skulle röstat på någon av dom som snackat magnum, för att plötsligt vara på Niyama, bara för att Niyama inte tyckte det var så mycket att lägga vikt vid vad någon svarade om vad de tyckte om för glass. En ulv som efter att dom bestämt sig för att käka LenaH vill sprida misstankar mot någon annan inför idag?
Eller bara jag som övertolkar för att ha nått att skriva om :p:o
Skriv på du, jag är tacksam att nån orkar skriva och tänka i den här värmen :p.

Jag försöker tänka hur det brukar vara i en lek (även om man aldrig kan lita på att nåt är som det brukar i en lek).
Brukar ulvarna käka nån de försökt lyncha i första DL? Har för mig inte och det innebär att Q är god i så fall. Mirtai sa att hon nog skulle lagt sin röst där med.

Men jag vet inte.

Skriv på du, jag är tacksam att nån orkar skriva och tänka i den här värmen :p.

Jag försöker tänka hur det brukar vara i en lek (även om man aldrig kan lita på att nåt är som det brukar i en lek).
Brukar ulvarna käka nån de försökt lyncha i första DL? Har för mig inte och det innebär att Q är god i så fall. Mirtai sa att hon nog skulle lagt sin röst där med.

Men jag vet inte.
Fast om man nu brukar säga så, så är det ju ett jättebra alibi för ulvarna att käka någon de röstat på :idea:

Sen är jag lite skum på killa också, men jag tror det är mer för att jag har nog bara läst lekar där hon är ulv än för något hon faktiskt skrivit i denna leken, så jag tänker nog inte driva så hårt på det om hon inte plötsligt blir jätteskum i det hon skriver :p

Jag funderar lite på Cirkus, som först säger att hon nog skulle röstat på någon av dom som snackat magnum, för att plötsligt vara på Niyama, bara för att Niyama inte tyckte det var så mycket att lägga vikt vid vad någon svarade om vad de tyckte om för glass. En ulv som efter att dom bestämt sig för att käka LenaH vill sprida misstankar mot någon annan inför idag?
Eller bara jag som övertolkar för att ha nått att skriva om :p:o

Fundera på du. När det inte är skarpt läge, dvs jag hade missat så blev det rätt så fritt skrivande DL1 är svinsvårtalltid och det finns nästan aldrig något att gå på. Jag vet också att varenda gång jag funderat på vinkningar hit och dit så har det ändå aldrig stämt. Ändå var det typ det som alla baserade sin röst på ändå.

När det gäller Niyama så reagerade jag på hur chill hon var och att hon faktiskt missade det jag blåat i mitt inlägg. Det är olikt henne att missa info som kan vara av vikt och ännu konstigare att så tydligt poängtera det.
Tycker inte du att det är rätt udda?

Fundera på du. När det inte är skarpt läge, dvs jag hade missat så blev det rätt så fritt skrivande DL1 är svinsvårtalltid och det finns nästan aldrig något att gå på. Jag vet också att varenda gång jag funderat på vinkningar hit och dit så har det ändå aldrig stämt. Ändå var det typ det som alla baserade sin röst på ändå.

När det gäller Niyama så reagerade jag på hur chill hon var och att hon faktiskt missade det jag blåat i mitt inlägg. Det är olikt henne att missa info som kan vara av vikt och ännu konstigare att så tydligt poängtera det.
Att man baserar sin röst på ev vinkningar i dl1 är väl inte konstigt. Man söker ju med ljus och lykta efter nåt man kan motivera sin röst på. I alla fall jag.

Att man baserar sin röst på ev vinkningar i dl1 är väl inte konstigt. Man söker ju med ljus och lykta efter nåt man kan motivera sin röst på. I alla fall jag.

Jag menar ju det! Det fanns liksom inget annat och jag funderade en de på just de som snackade om Magnum och hade nog röstat på nån av dom. Jag tycker i allafall inte det är så konstigt.

Jag har hittat hit!! Trodde vi började idag i min förvirring ber om ursäkt!! Lever jag? Isf läser jag ikapp när knodd somnat!!

Men vad menar du? Vad tyder det på att jag missat? Eller tror du att jag låtsas missa?

Jag vet inte, tycker inte det behöver vara så konstigt att missa något trots att man läser ett stycke flera gånger, det har hänt mig med och jag vet inte om jag tycker det är så mycket att lägga vikt vid att någon sa att de tycker om magnum. Och sen att inte bry sig så mycket om LenaHs kommentar om magnum tycker jag inte behöver betyda något särskilt, jag såg både den och killas kommentar om att ingen kommer säga att dom tycker om magnum som lite skämtsamt och tänkte inte på dom som något att lägga vikt vid.

Men jag kan ju självklart ha fel, men nånstans måste man ju börja när man ska hitta onda.
Och jag har faktiskt inte reagerat på Niyama, vilket jag annars brukar göra oavsett vilken roll hon har (så det kanske är ett tecken på att hon faktiskt är skum?) :p

Jag menar ju det! Det fanns liksom inget annat och jag funderade en de på just de som snackade om Magnum och hade nog röstat på nån av dom. Jag tycker i allafall inte det är så konstigt.
Jag tycker inte det är konstigt att du först tänkt rösta på någon av de som pratat om magnum, jag la bara fram en lös teori om vad som kunnat ligga bakom din ändring till att sedan vilja rikta misstankar mot Niyama.
Sen vet jag inte riktigt om jag förstår din teori mot henne? Du menar att hon skulle vara skum för att hon negligerar eventuella vinkningar, även när du själv säger att man sällan har rätt när man försöker tolka saker som hade kunnat vara vinkningar i dl 1, samt att vi nu vet att 2 av dom som pratade magnum faktiskt var goda. Sen vet jag verkligen inte vad du tänker en ond Niyama hade tjänat på att säga sig inte fatta vad LenaH menade med sin kommentar om magnum.

Tar med denna.

DL1

17.53 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21.12 hemlig röstar på madalitso
21.16 LenaH röstar på qitis
21.25 Niyama röstar på bollen
21:26
Madalitso röstar på Cirkus
21:27 qitis röstar på LenaH
21:27 bollen__ röstar på blacksmithfarm
21:29 Killaloe röstar därför på bollen__

Bollen bybo
LenaH brevbärare

Men vad menar du? Vad tyder det på att jag missat? Eller tror du att jag låtsas missa?

Jag tror inte att du låtsas missa - jag tror att du missade och det tycker jag är konstigt. Mest för att det var ändå rätt så förvånande tycker jag att någon vågade gå ut med att den gillar Magnum. Sen om det betyder något vet inte jag,. Det fanns ju nästan ingenting i leken innan och så missar du just den kommentaren.

Jag funderar på käkvalet va fåret. Rimligen valde lyan någon de inte trodde var fåret.
Jag funderar på om det går vaska fram ifall valet av Lena berodde på att de trodde hon var god eller att de trodde att någon annan var fåret.
Qitis röstar på Lena. Men Lena har redan röstat på qitis då så det skulle kunna vara en hämndröst.

Den enda som får två röster är bollen__. Niyama lägger första rösten där och Killaloe den andra. Det är ett sätt som använts av får tidigare för att vinka till lyan.

Mirtai säger att hon troligen skulle ha röstat på Lena. Lena käkats. Skulle kunna vara alibiförsök från Mirtais sida. Alt. att hon är får som vinkar till qitis och därav käkvalet Lena H som en bekräftelse. Har som sagt hänt förr.

Jag tror inte att du låtsas missa - jag tror att du missade och det tycker jag är konstigt. Mest för att det var ändå rätt så förvånande tycker jag att någon vågade gå ut med att den gillar Magnum. Sen om det betyder något vet inte jag,. Det fanns ju nästan ingenting i leken innan och så missar du just den kommentaren.
Fast det var ju inte som att jag ifrågasatte eller försökte bygga nån teori kring det, jag blev mest irriterad på att jag letade i inlägget och inte hittade. Trodde ju inte Killa (var det väl?) hade hittat på det utan ville hitta det så jag själv fick läsa hur det var formulerat.

Du får gärna tycka att det är konstigt men det är snarare jättetypiskt hur jag är. Vissa dagar kan jag läsa snabbt och uppfatta allt jag läser, andra dagar får jag läsa om flera gånger men tar ändå inte in vad det står.

Jag vet inte, tycker inte det behöver vara så konstigt att missa något trots att man läser ett stycke flera gånger, det har hänt mig med och jag vet inte om jag tycker det är så mycket att lägga vikt vid att någon sa att de tycker om magnum. Och sen att inte bry sig så mycket om LenaHs kommentar om magnum tycker jag inte behöver betyda något särskilt, jag såg både den och killas kommentar om att ingen kommer säga att dom tycker om magnum som lite skämtsamt och tänkte inte på dom som något att lägga vikt vid.

Men jag kan ju självklart ha fel, men nånstans måste man ju börja när man ska hitta onda.
Och jag har faktiskt inte reagerat på Niyama, vilket jag annars brukar göra oavsett vilken roll hon har (så det kanske är ett tecken på att hon faktiskt är skum?) :p

Alltså jag kan tycka att det inte är så konsigt att missa en sak i sig, men att göra det trots att man både läst 5 gånger och att flera andra skrivit om det.

Samtidigt så vet jag inte vad det betyder, mer än att jag reagerade på det. Å andra sidan reagerar jag nästan alltid på Niyama i början

Nåväl, för att återgå till dom som snackade om Magnum så var det ju BSF som började men flera som hängde på och i så fall är det väl ett får vi letar efter bland dom. Nu är ju LenaH ute ur leken och då funderar jag på om någon annan som nämt detta är får eller om fåret valde att vara tyst.

Jag vill ju hellre hitta ulvar än fåret och flera av rösterna igår var ju på ett möjligt får.

Alltså jag kan tycka att det inte är så konsigt att missa en sak i sig, men att göra det trots att man både läst 5 gånger och att flera andra skrivit om det.
Fast jag missade inte att det skrevs om det, utan jag missade den raden i det inlägget och just eftersom det skrevs om det ville jag hitta det för att själv få läsa.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar