Ulvlek - Glasstest

Trist att förlora en god å ena sidan men jag kan tycka det inte var helt fel att få in en i goda lyan för att plocka natt 1:s spioninfo och jag hoppas att @bollen__ får vara ensam där länge! :D
Ja med den uppställningen är det väl optimalt att lyncha en bybo dag 1. Bollen verkade inte så mån om att rädda sig så jag tyckte det kändes lugnt.
Vad är ni - positiva klubben? :D

(Jag håller med, det är ju rimligen mycket bättre att bli av med en bybo än en specialroll. Det finns ju grader i dålighet :) )

Om jag nu bara får välja en så blir det Klings apelsin/choklad-strut. För att apelsin och choklad är en favoritsmak. Det är alltså inte chokladglass utan choklad i vaniljglass med apelsinströssel på och i struten. (Finns i halvliterslåda också:D)
På listan finns även deras stora strutar; M400 och Madeira top.
Hos GB gillar jag den nya magnum mint och daimstruten.

Men som sagt mitt väl blir Klings aprlsin/choklad. I strut eller som kulglass.

Vet inte om jag har koll på den -vad är det i en sån?

Piggelin är en sån där nu-är-det-jättejättevarmt-ute-glass för mig. Är god då men annars tycker jag den känns lite tråkig.

För mig hamnar den i samma kategori som piggelin. God för att svalka sig. Men annars inget jag väljer frivilligt:p

Den är tyvärr längst ned på min lista. God är den kanske , men man är kladdig som jag vet inte vad redan innan man öppnat den...

Det lät inte dumt alls.

Ja mjukglass är mums. Var på ett ställe där man kunde göra vanlig glass till mjukglass. Rabarbermjukglass går inte av för hackor.

Har inte testat sen veganska varianten men är den lika god som 'originalet så håller jag med.

tiden rinner iväg. Jag måste sticka nu. Och hinner inte fundera mer innan jag röstar. Därför;
Blacksmithfarm röstar på hemlig för att hon väljer den glass som är längst ner på min lista.

Niyama har alltså läst FEM gånger och inte hittat det jag markerat med blått

Var erkänner hon att hon gillar magnum? Jag har läst fem gånger nu?

Sen så diskuterar hon med LenaH och tycker inte att hennes kommentar är mycket till hint
Jag behöver nån att rösta på men det där var ju inte mycket till hint :down:

Jag vet inte men för mig så skaver detta en hel del.
Hur kan hon missa det första? och negligera det andra?

vem som är skummast utifrån detta resonemang vetefan, men jag känner att jag vill vara på min vakt mot alla dessa tre

Niyama har alltså läst FEM gånger och inte hittat det jag markerat med blått

Sen så diskuterar hon med LenaH och tycker inte att hennes kommentar är mycket till hint

Jag vet inte men för mig så skaver detta en hel del.
Hur kan hon missa det första? och negligera det andra?

vem som är skummast utifrån detta resonemang vetefan, men jag känner att jag vill vara på min vakt mot alla dessa tre
Vet faktiskt inte vad som är skumt med att mitt huvud inte var med mig. Jag letade i inlägget men hittade inte, det är ju knappast något jag tjänar på att hitta på oavsett roll.

Vad negligerar jag?

Att du är på din vakt mot mig är ju bara som vanligt :laugh:.

Vet faktiskt inte vad som är skumt med att mitt huvud inte var med mig. Jag letade i inlägget men hittade inte, det är ju knappast något jag tjänar på att hitta på oavsett roll.

Vad negligerar jag?

Att du är på din vakt mot mig är ju bara som vanligt :laugh:.

LenaH's uppenbara hint/icke-hint - din reaktion är öhum - olik dig.
Jag tycker du över lag är väldigt chill hittills

LenaH's uppenbara hint/icke-hint - din reaktion är öhum - olik dig.
Jag tycker du över lag är väldigt chill hittills
Men det var ju ingen hint? Det var ju en godförklaring av sig själv? Jag tog den inte på allvar.

Ja, jag brukar vara chill dag ett om jag inte tror att en specialroll håller på att bli lynchad.

Uppdatering!

Efter kvällens glassfiasko så blev det en lång diskussion hur man i framtiden skulle undvika missöden. Det blev även en lååång diskussion hur vid Ben och Jerry skulle vara med i tävlingen. Tillslut så bestämde man att dagens ansvarig inte skulle få välja glass inför testet.

Eftersom vi är vuxna så beslutades det att det skulle ätas sandwich till frukost. Men som alla vettiga vet så behöver sandwichen smälta lite först innan man äter. Så Lena fick i uppdrag att gå upp tidigare och ta fram sandwichen ifrån frusen för att sedan väcka resten.

MEN någon hade mixrat med Lenas väckarklocka så Lena vaknade inte och någon annan hade ställt fram glassen. Så när deltagarna en efter en vaknade så var sandwichen helt smält och gick inte att äta. Eftersom Lena hade ansvaret och det gick rykten om att hon sagt att vanilj smakar trist så fick hon genast skulden.

Lena var brevbärare!

Nästa DL 21:30

Eftersom brevbäraren har dag-dl enligt reglerna antar jag att hon birde ha hunnit skicka iväg ett paket igår iaf?

DL1

Blacksmithfarm röstar på hemlig
hemlig röstar på madalitso
LenaH röstar på qitis
Niyama röstar på bollen
Madalitso röstar på Cirkus
qitis röstar på LenaH
bollen__ röstar på blacksmithfarm

Killaloe röstar därför på bollen__

Cirkus, fio, Mirtai och Lenis missar.

Röstlista från dl 1 med färger.

Eftersom brevbäraren har dag-dl enligt reglerna antar jag att hon birde ha hunnit skicka iväg ett paket igår iaf?
Om hon alls ville skicka ett? Jag tänker att det kan vara lite vanskligt att skicka efter första DL när en inte riktigt har koll och begränsat antal gåvor? Så det finns ju inget som säger att det måste vara en gåva skickad tänker jag? :o

Om hon alls ville skicka ett? Jag tänker att det kan vara lite vanskligt att skicka efter första DL när en inte riktigt har koll och begränsat antal gåvor? Så det finns ju inget som säger att det måste vara en gåva skickad tänker jag? :o

Nej, det är helt sant. Tänkte mest att möjligheten iaf finns :)

Jag kommer vara rätt upptagen i eftermiddag, men kan förhoppningsvis titta in då och då.
Men inatt kan siaren sist nån, brevbäraren har ev. delat ut ett paket och en annan deltagare har då eventuellt haft beskydd, sia, röst, eller förhäxning att använda, ängeln har skyddat nån.
Så goda lyan har då fått dessa plus ulvarnas käkval som spioninfo som de då kan ha skickat vidare. Dock oklart om de gjort det iom att fåret också får infon och om fåret får veta vem änglen skyddat eller vem siaren siat känns det som rätt lätt att veta vem som är ängel eller siare. Sen behöver det ju visserligen inte hjälpa så mycket, om inte lyan hittat fåret än....

Om man tittar på röster så var de flesta baserade på folks svar på obligatoriska frågan.
Bsf röstade på hemlig för att dom inte hade samma åsikt om calippo cola.
Hemlig röstade på mig för att jag föreslog att det var dom som misstänkte folk baserat på svaret på frågan som var skumma snarare än de som svarat en viss sak.
LenaH röstade på q för att q tyckte om en glass med vanilj i.
Niyama röstar på bollen för att hon tycker om en magnumkopia.
Jag röstar på Cirkus för att hon tycker bäst om hemmagjord glass.
Q röstar på LenaH för att bollen följer hennes resonemang om magnum.
Bollen röstar på bsf för att bsf röstar på någon som valt en glass bollen tycker om.
Killa röstar på bollen för att bollen vill ha en annan version av magnum för att tycka den är god.
Mirtai missar men säger hon nog hade röstat på LenaH.
Cirkus missar och nämner först att hon nog röstat på någon av de som nämnt magnum och senare under natten pratar hon om att Niyama verkar förvirrad.
Fio missar och säger aldrig vem hon röstat på.
Lenis har fortfarande inte hittat hit.

Jag kommer vara rätt upptagen i eftermiddag, men kan förhoppningsvis titta in då och då.
Men inatt kan siaren sist nån, brevbäraren har ev. delat ut ett paket och en annan deltagare har då eventuellt haft beskydd, sia, röst, eller förhäxning att använda, ängeln har skyddat nån.
Så goda lyan har då fått dessa plus ulvarnas käkval som spioninfo som de då kan ha skickat vidare. Dock oklart om de gjort det iom att fåret också får infon och om fåret får veta vem änglen skyddat eller vem siaren siat känns det som rätt lätt att veta vem som är ängel eller siare. Sen behöver det ju visserligen inte hjälpa så mycket, om inte lyan hittat fåret än....
goda lyan har fått spioninfo men kan skicka i väg den först efter dag DL :)

Jag funderar lite på Cirkus, som först säger att hon nog skulle röstat på någon av dom som snackat magnum, för att plötsligt vara på Niyama, bara för att Niyama inte tyckte det var så mycket att lägga vikt vid vad någon svarade om vad de tyckte om för glass. En ulv som efter att dom bestämt sig för att käka LenaH vill sprida misstankar mot någon annan inför idag?
Eller bara jag som övertolkar för att ha nått att skriva om :p:o

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar