Ulvlek - Glasstest

Uppdatering!

Efter en lång dag vid solen där Lena och Bollen agerat solkrämsfixare så var de flesta deltagare rätt nöjda. Förutom Mirtai som haft oturen att bränna sig trots solkräm. Röd som en kräfta så gick hon för att hämta glass.

Det var äntligen dags för piggelin. Vissa deltagare tyckte att glassen var trist medans andra tyckte att den var svalkande. Så långt var allt bra men något konstigt hände med Mirtais tunga. Den var grön och hon skickades genast till läkaren och resten av glassarna undersöktes noga innan alla hade hunnit äta upp.

Mirtai var ängeln.

Nästa DL 10:00

Uppdatering!

Efter en lång dag vid solen där Lena och Bollen agerat solkrämsfixare så var de flesta deltagare rätt nöjda. Förutom Mirtai som haft oturen att bränna sig trots solkräm. Röd som en kräfta så gick hon för att hämta glass.

Det var äntligen dags för piggelin. Vissa deltagare tyckte att glassen var trist medans andra tyckte att den var svalkande. Så långt var allt bra men något konstigt hände med Mirtais tunga. Den var grön och hon skickades genast till läkaren och resten av glassarna undersöktes noga innan alla hade hunnit äta upp.

Mirtai var ängeln.

:banghead:

Uppdatering!

Mirtai var ängeln.

nääää:(

DL1

Blacksmithfarm röstar på hemlig
hemlig röstar på madalitso
LenaH röstar på qitis
Niyama röstar på bollen
Madalitso röstar på Cirkus
qitis röstar på LenaH
bollen__
röstar på blacksmithfarm
Killaloe röstar på bollen__

Cirkus, fio, Mirtai och Lenis missar.
bollen__ lynchas bybo
LenaH käkas brevbärare

DL 2

Mirtai röstar på Killaloe
cirkus röstar på Mirtai
Niyama röstar på cirkus
Madalitso röstar på Killaloe
hemlig röstar på killaloe
Blacksmithfarm röstar på Mirtai.
Lenis röstar på Niyama
fio röstar på Madalitso
Killaloe röstar på Qitis
Killaloe ändrar röst till Mirtai

Qitis missar.
Mirtai - ängel, lynchas.

Visste du att Mirtai var god menar du?
Nej, men jag såg definitivt inget misstänkt med henne och reagerade som du såg på cirkus röst på henne. Hade jag sett att det stod mellan henne och Killa hade jag ändrat till Killa. Sen hade jag ju ingen aning om att hon hade en så viktig roll, och jag har ingen aning om var jag har Killa heller. Men det var drygt att en jag inte misstänkte alls åkte, och dessutom hade superviktig roll.

Fan, jag hann inte se vart det lutade för Mirtai :( men cirkus blev ju inte mindre misstänkt nu.

Inte du heller för mig. Förklaringen nedanför känns väl sådär

Nej, men jag såg definitivt inget misstänkt med henne och reagerade som du såg på cirkus röst på henne. Hade jag sett att det stod mellan henne och Killa hade jag ändrat till Killa. Sen hade jag ju ingen aning om att hon hade en så viktig roll, och jag har ingen aning om var jag har Killa heller. Men det var drygt att en jag inte misstänkte alls åkte, och dessutom hade superviktig roll.

Varför hade du ändrat till Killa? Om du nu inte vet var hon står heller? Var hon mer misstänkt för dig än Mirtai?

Varför hade du ändrat till Killa? Om du nu inte vet var hon står heller? Var hon mer misstänkt för dig än Mirtai?
Ja, det var hon även om hon inte var supermisstänkt. Jag reagerade på hennes kommentar om Mirtai som jag kommenterade här. Men jag är inte övertygad om Killas ondhet, jag tyckte bara hon verkade ondare än Mirtai och jag förstod inte alls misstankarna mot Mirtai.

Även BSF:s fårdiskuterande reagerar jag på.

Niyama röstar på cirkus

att hon jagar mig tyder visserligen på god cirkus, men jag tycker det känns konstlat. Det är för en så märklig sak. Sen motiveringen till rösten på Mirtai, att ulvar inte skulle lägga en efterröst på den som blir käk och just därför skulle Mirtai gjort så. Dels händer det ju definitivt att ulvar gör just så, så jag tycker motiveringen är knepig redan där. Sen om Mirtai är god kan hon ju knappast styra vem ulvarna käkar, och det har ju hänt förr att en god blivit misstänkt för att den röstat på den som blivit käk.

Jag tycker det är rätt intressant att du tycker det tyder på en god cirkus att jag jagar dig - men det säger ju ingenting om dig? Eller menar du att jag bara jagar dig när du är god? Att du tycker det är en märklig grej är ju inget ovanligt, det brukar ju vara detaljerna som man hänger upp sig på. Det finns flera detaljer från ffa gårdagen jag tycker skaver.

Sen så är det ju intressant att du reagerar på motiveringen till min röst och ändå så säger du att det händer att ulvar gör just så - och basically så verifierar du att det jag funderade på angående Mirtai inte är helt konstigt ändå eftersom just ulvar gör så ibland. Nu var ju min teori helt jäkla fel ändå eftersom det visade sig att Mirtai vad god, men jag tycker att du biter dig fast i mig på ett sätt som skaver för mig

Jag tycker madalisto verkar gräva genuint. Likaså som jag skrev förut "Brukar ulvarna käka nån de försökt lyncha i första DL? Har för mig inte och det innebär att Q är god i så fall. Mirtai sa att hon nog skulle lagt sin röst där med."

Jag fattar inte riktigt hur du menar här, kan du utveckla detta lite. Menar du att de som röstade på LenaH tex Q inte kan vara ulvar?

Med facit i hand var ju visserligen inte Mirtai ulv, men q kan ju lika gärna vara ett får och ulvarna käkade LenaH för att de upptäckt q´s hintande och ville bekräfta att de sett detta genom att käka @LenaH

I inlägg 35 skriver @qitis vilket kan vara en hint att hon har valt fler än en glass till sin lya

Det svåra är att välja EN glass, jag har många :arghh: ( jag är glassoman så det måste vara jag som vunnit VM så kan ni sluta fundera över det ryktet:p)

Eller så betyder detta bara ingenting ;)

Nu ska jag läsa vidare ordentligt för att se vad om jag kan hitta något mer, fick ju bara skumma igenom allt fort som fan innan för att jag var tvungen att slänga in en röst på någon!

Jag tycker det är rätt intressant att du tycker det tyder på en god cirkus att jag jagar dig - men det säger ju ingenting om dig? Eller menar du att jag bara jagar dig när du är god?

Jag tänker ju inte - oavsett roll - skriva teorier om mig själv. Jag är ju oftare god än ond men jo, jag tycker nog att du jagar mig mer när jag är god.

Sen så är det ju intressant att du reagerar på motiveringen till min röst och ändå så säger du att det händer att ulvar gör just så - och basically så verifierar du att det jag funderade på angående Mirtai inte är helt konstigt ändå eftersom just ulvar gör så ibland. Nu var ju min teori helt jäkla fel ändå eftersom det visade sig att Mirtai vad god, men jag tycker att du biter dig fast i mig på ett sätt som skaver för mig

Fast din teori var ju att Mirtai skulle gjort så för att ulvar inte gör så. Dvs jag reagerade på teorin i sig. Visst händer det att ulvar gör så men minst lika ofta är det goda som blir misstänkta, så jag tycker inte det säger nånting. Kanske att onda ibland tar chansen att rikta misstankar mot en god, för att en god röstat på den som blir käk.

Jag är lite skum på killa, för att hon vill ha mig som skum baserat på att 2 andra inte tyckte jag är det, samt att jag inte riktigt höll med hennes resonemang kring mirtai med brevbäraren.
Sen har cirkus och Niyama diskuterat hela dagen innan cirkus plötsligt lägger en röst på mirtai.
Mirtai har knappt skrivit så har svårt att få nån uppfattning om henne, vilket i sig kan vara ulvigt, och röstar sedan på killa för det där med brevbäraren som jag också tyckte var att läsa in lite mycket, men jag vet inte om jag reagerade så mycket på det att jag funderat på att lägga en röst där bara baserat på det.

Det är nog de tre högst upp på min lista just nu.

Jag måste bara säga att jag också reagerade på det, dvs @cirkus röst på Mirtai från ingenstans. Det var kanske inte så att jag direkt trodde att Cirkus skulle lägga sin röst på Niyama men jag vet när jag skummade igenom att jag tyckte det var konstigt , men hann inte reflektera så mkt över det.

Såklart det förstärks nu i efterhand då det visade sig att Mirtai var god. Men det är något som känns skumt där i alla fall :cautious:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025