Ulvlek - Glasstest

Jag kommer ha mindre tid att leka idag pga skola, men lever jag efter dl så ska jag försöka komma in och skriva då och då.

Från igår är det nog främst killa och cirkus jag reagerar på, men sen finns det en hel del som inte skrivit så mycket som ju kan vara ulvar som glider med.

Jag ska gå och lägga mig nu så orkar inte vänta till 10 på om jag kommer dö eller ej.. överlever jag hoppas jag att det kommer finnas något att ta på efter idag..

Godmorgon!

Det hade börjat gå rykten om att Magnum fuskade i glasstestet. Så arrangörerna var numera extra uppmärksamma.

Glassen som skulle agera frukost var 88an! Hemlig fick i uppdrag att hämta glassarna ifrån frysen. Glasstestet började väl även denna gången men något var fel! Under nötterna så var det enbart vaniljglass! Dvs ingen chokladglass. Hemlig blev genast oskyldigt anklagad för fusk.

Hemlig var siare

Nästa DL 21:30

Brukar ulvarna käka nån de försökt lyncha i första DL? Har för mig inte och det innebär att Q är god i så fall.
Jag tänker inte ens försöka mig på att gå igenom deltagare för deltagare när jag leker via mobilen.
Jag har dock ingen jag reagerar särskilt på i nuläget.
Har jättesvårt att hitta nåt om bsf, Lenis och fio framförallt och det är för att de inte varit särskilt aktiva.
Jag vill inte lägga nån avgörande röst, men reagerar i nuläget främst på killaloe med hennes tanke om att Mirtai hittar om paket.
hemlig röstar på killaloe
Hemlig röstade på Killaloe igår, men jag tror inte hon siade henne. Funderar däremot på om hon siat q som god. Båda dessa baserar på inläggen jag citerat här.

Vet inte är nog fortfarande mest skum på Killaloe och cirkus, men om dom nu är ulvar så saknas det fortfarande en ulv och ett får.

Sen kan ju nån ha fått spioninfo nu, men vet inte hur mycket det ger nu när både ängel och siare dött :down:

Vilket jäkla smörgåsbord för ulvarna :down: Jaha.. jag tycker det är svårt här nu.

qitis Jag har noterat den möjliga hinten som även fio såg, och jag tror att om Qitis är får skulle hon hinta- känner mig övertygad om det. Så visst det är en möjlighet men svårvärderad. Röst på Lena o sedan miss. Jag vet inte riktigt var jag har Q..

fio har haft tidsbrist men känns vettig i det hon skriver. Kan ju vara en ond som är diskret men så diskret känns otypiskt. Reagerat på samma som mig so far..

Mandalitso skrev jag mer om igår, röstat på Cirkus och Killa. Jag håller inte med om allt hen skriver men jag tycker ändå det känns som ett ärligt grävande iaf, med brasklapp att jag inte känner till spelstilen.

Cirkus skrev jag en del om igår, lade förstarösten på Mirtai. Eldar på efter Niyama idag fast hon själv röstat på samma spelare. Alltså, igår fick jag godvibbar av C men röstningen förvånade mig som sagt och så idag känns det nästan som att det slår över åt andra hållet. Antingen är hon uppeldad de luxe eller ond.

Niyama röstat på goda bollen & Cirkus. Skrev mer om henne igår, N är alltid mkt svår för mig att läsa. Tyckte hon kändes misstänkt igår men med Cirkus mot sig är det antingen ett väldigt väl uppgjort låtsasbråk inom lyan eller så är en av dem ond.. och måse jag välja skulle jag nog just nu välja C. Men så har båda damerna lurat mig totalt tidigare så jag är inte alls glad att mitt huvudfokus hamnat här.

Övriga har gått under radarn så jag ska läsa ikapp om dem under dagen. BSF la andraröst på ängeln och Killa en tredje. Måste syna Killa ffa mer i sömmarna känner jag, nu har hon fått ut goda två ggr. En oturlig god eller en ond som gått all in?

Mirtai röstar på Killaloe
cirkus röstar på Mirtai
Niyama röstar på cirkus
Madalitso röstar på Killaloe
hemlig röstar på killaloe
Blacksmithfarm röstar på Mirtai.
Lenis röstar på Niyama
fio röstar på Madalitso
Killaloe röstar på Qitis
Killaloe ändrar röst till Mirtai

Hemlig la en tredje röst på killaloe och Killa ändrade sin röst i sista stund till Mirtai. Ändringen är inte så konstig - hon behövde rädda sig själv och Mirtai var ju den enda förutom henne som hade flera röster

Jag tror inte att hemlig hade siat Killa - i så fall hade hon nog varit lite tydligare och ffa inte skrivit såhär. Å andra sidan säger det just att hon inte siat Killa - Killa kan ju vara ond ändå.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag skulle vilja ha iväg min röst ifall jag missar DL av nån anledning men jag tycker inte jag har nåt att gå på i nuläget. Ingen är uppenbart skum i mina ögon.

Jag tycker madalisto verkar gräva genuint. Likaså som jag skrev förut "Brukar ulvarna käka nån de försökt lyncha i första DL? Har för mig inte och det innebär att Q är god i så fall. Mirtai sa att hon nog skulle lagt sin röst där med."
.

Har hon siat en god i så är det Madalitso eller q.

Jag lägger Madalitso och q åt sidan.

Det ger
Niyama
fio
BSF
Killaloe
Lenis

Det ska alltså finnas tre ulvar och ett får bland dessa

Måste syna Killa ffa mer i sömmarna känner jag, nu har hon fått ut goda två ggr. En oturlig god eller en ond som gått all in?
En som inte riktigt tänker hela vägen skulle jag vilka säga :o Uppenbarligen ser jag ju hintar där ingen annan ser och ser inte samma skumma/oskumma saker så jag börjar allvarligt fundera på min verklighetsuppfattning och läsförståelse :o

Vilket jävla flyt ulvarna har. Även om inte Killa var siad så undrar jag om ulvarna kan ha trott det? Brukar ju vara siarnoja i lyan. Eller om hemligs ifrågasättande av mig igår gjorde att de trodde hon var siare, jag fick den tanken själv (när hon ifrågasatte om jag kunde veta, då tänkte jag undrar om hemlig har den enda goda rollen som kan veta).

I och med att Lenis missade lekstart tror jag inte hon är får, däremot kan vara ulv. Annars är det ju ett imponerande sätt att skaffa alibi att bara skippa första lekdagen.

Tar med röstlistorna.
DL1

17.53 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21.12 hemlig röstar på madalitso
21.16 LenaH röstar på qitis
21.25 Niyama röstar på bollen
21:26
Madalitso röstar på Cirkus
21:27 qitis röstar på LenaH
21:27 bollen__ röstar på blacksmithfarm
21:29 Killaloe röstar därför på bollen__

Bollen lynchas, bybo
LenaH käkas, brevbärare

DL 2 - 21:30

20:38 Mirtai röstar på Killaloe
20:42 cirkus röstar på Mirtai
20:59 Niyama röstar på cirkus
21:09 Madalitso röstar på Killaloe
21:16 hemlig röstar på killaloe
21:19 Blacksmithfarm röstar på Mirtai.
21: 19 Lenis röstar på Niyama
21:21 fio röstar på Madalitso
21:22 Killaloe röstar på Qitis
21:27 Killaloe ändrar röst till Mirtai
Mirtai
lynchas, ängel
hemlig käkas, siare

Vilket jävla flyt ulvarna har. Även om inte Killa var siad så undrar jag om ulvarna kan ha trott det? Brukar ju vara siarnoja i lyan. Eller om hemligs ifrågasättande av mig igår gjorde att de trodde hon var siare, jag fick den tanken själv (när hon ifrågasatte om jag kunde veta, då tänkte jag undrar om hemlig har den enda goda rollen som kan veta).

Ifrågasättandet av dig kom ju skitsent, menar du att det skulle ha outat henne som siare? och alltså gjort henne till käk? Det är iofs möjligt det säger dock ingenting om dig ;)

Kvar i leken:
cirkus
Niyama
Madalitso
Blacksmithfarm
Lenis
fio
Killaloe

7st, troligtvis 3 ulvar 1 får och 3 goda. Vi måste alltså få ut en ulv ikväll. Det räcker inte ens med fåret. För såvitt jag kommer ihåg finns väl inget beskydd kvar i leken?

Jag känner att Madalitso är den som är längst ned på min misstankelista idag, detta för att jag tror att det är en stor chans att det är henne som hemlig siade. Q är väl kanske ett alternativ, och lite långsökt även Mirtai - fast nää då borde hon ha skrikit till igår?

Jag, cirkus och Killaloe röstade på Mirtai igår.
Killa delvis för att rädda sig själv. Men det säger inte något om hennes roll. Alla vill väl vara kvar i leken liksom. Det som skaver lite är att hon först lägger sin röst på qitis (och nämner i samma inlägg att hon själv redan har två röster) - varför? Hon får ju ändra nästan direkt för att rädda sig själv. Vill hon av någon anledning att vi ska fundera över qitis? Om, är osäker på DL så kanske tar fel nu, LenaH hann skicka en sia så är det ju möjligt att någon mer än hemlig har siat någon. Men om det vore Killaloe som siat Q som ond så borde hon väl börjat teoria om det tidigare under dagen? (eller hade hon ont om tid?) Eller istället starkt misstänkt Q men röstat för att rädda sig? Ju mer jag funderar ju snurrigare blir jag - och då tänker jag att det kanske var det som var meningen...

cirkus disskuterade en hel del med Niyama under gårdagen för att sedan släppa det och rösta på Mirtai, lite out of the blue. Jag vet inte var jag har cirkus, har svårt att läsa henne så kan inte avgöra om detta är en ond eller god cirkus baserat på hennes agerande. Men lite skaver det. Samtidigt är även Niyama en som jag ofta har svårt att läsa av. Känns inte som att de spelar tillsammans i alla fall. Men vem av dem som är på den onda sidan vågar jag inte gissa på just nu. Måste fundera mer där.

Jag la ju då mittenrösten, delvis för att jag hade haft lite dåligt med tid och så trillade det in ett gäng röster på Killaloe, utan att det kändes som att hon var siad. Det kändes olustigt men såhär i efterhand så hade det väl antagligen varit bättre att rösta på vem som helst utom just Mirtai. Men det är lätt att vara efterklok.

Då har jag Lenis och fio kvar från listan. Ingen av dem har gjort något som stuckit ut direkt. Så jag måste nog läsa på lite mer om dem också.

Sammanfattningen blir att Killaloe nog är den som känns mest skum för tillfället. Men om hon är får eller ulv?

cirkus disskuterade en hel del med Niyama under gårdagen för att sedan släppa det och rösta på Mirtai, lite out of the blue. Jag vet inte var jag har cirkus, har svårt att läsa henne så kan inte avgöra om detta är en ond eller god cirkus baserat på hennes agerande. Men lite skaver det. Samtidigt är även Niyama en som jag ofta har svårt att läsa av. Känns inte som att de spelar tillsammans i alla fall. Men vem av dem som är på den onda sidan vågar jag inte gissa på just nu. Måste fundera mer där.
Utesluter du att vi är två goda?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar