ULVLEK: Firefly

Jag har läst lite mer i leken nu och tycker oxå hemliga röst skaver... Jag är oxå misstänksam mot Q oxå för hon brukar ha lite mer på fötterna..vet inte om det beror på att hon kände si tvungen att kolla på melodifestivalen och inte hann sätta sig in i leken eller inte....

Fio ändrar röst till hemlig då hennes röst var totalt out of the Blue och inte kändes relevant för fem öre

Skit två minuter till godo, jag fastnade vid matbordet och tiden rann iväg... Jag kan ärligt säga att den känns inte så väl underbyggd. :o

Röstlista DL1 kl 21

13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

Paddington 1
Ferarri 1
Habina 2
fio 1

Blacksmithfarm 1
hemlig 3
quarter4ever 1

LenaH 1

@bollen__ missat?

Oj, tre röster på hemlig rasslade in under de sista minuterna. De två första var ungefär samtidigt anar jag (är på mobilen och kan inte kolla exakt klockslag) och det skulle kunna vara slumpen ... Skulle kunna vara ulvar som snackat ihop sig lite. Lite uppenbart dock ... kanske de vill få oss tänka det :crazy:
Den sista verkar lite omedveten(tiderna?) men samtidigt så var det rösten som avgjorde (Tror jag? på mobilen som sagt) och det är ju alltid något man bör iaf tänkas på. Kan ju vara en stressad god eller en stressad ond som läst i lyan typ "rösta på hemlig!!" och skyndat ändra. Hmm.

Oavsett vilken roll hemlig har blir jag misstänksam mot fio. Är hon god så var det väldigt smidigt (men kanske lite väl uppseendeväckande) av en ulv att lägga rösten där. Är hon ond så skulle det kunna vara en alibiröst...

Du skrev att det skulle bli trångt i ditt rymdskepp. Men de enda som är bekymrade över sådant är ju ulvarna som är i grupp...
Aha då är jag med på vad du menar! :up: :rofl: Jag kopplade inte ens så långt! :D Som jag skrev till @hemlig tror jag det var så gick jag bara på namnet och blev sen tvungen att bildgoogla. :D
@LenaH Med min logik så hade jag åtminstone en teori om dig även om den var rätt tunn, men i övrigt hade jag tappat kollen. Så här i efter hand så undrar jag lite över rösterna på Hemlig, jag måste nog ta och kolla vad det var folk reagerade på... :cautious:

Oavsett vilken roll hemlig har blir jag misstänksam mot fio. Är hon god så var det väldigt smidigt (men kanske lite väl uppseendeväckande) av en ulv att lägga rösten där. Är hon ond så skulle det kunna vara en alibiröst...
Du inser att även du kommer med i den granskningen eftersom det ganska mycket ser ut som en räddningsaktion åt dig...

Nåja jag har väl aldrig varit rädd för att vara uppseendeväckande?

Du inser att även du kommer med i den granskningen eftersom det ganska mycket ser ut som en räddningsaktion åt dig...

Faktiskt så tyckte jag lite synd om Habina oavsett vilken roll hon har. Hon har ju rykt först i flera leker nu, och hemlig s röst tyckte jag faktiskt var mer märklig än Ferrari nu när jag läste på lite till. Därav kändes det mest rättvist att röständra

Oj, tre röster på hemlig rasslade in under de sista minuterna. De två första var ungefär samtidigt anar jag (är på mobilen och kan inte kolla exakt klockslag) och det skulle kunna vara slumpen ... Skulle kunna vara ulvar som snackat ihop sig lite. Lite uppenbart dock ... kanske de vill få oss tänka det :crazy:
Den sista verkar lite omedveten(tiderna?) men samtidigt så var det rösten som avgjorde (Tror jag? på mobilen som sagt) och det är ju alltid något man bör iaf tänkas på. Kan ju vara en stressad god eller en stressad ond som läst i lyan typ "rösta på hemlig!!" och skyndat ändra. Hmm.
Nja, sista minuterna? Den första las ju en kvart före DL så det var ju hyfsat långt emellan.

fio röstar först på ferrari men när det verkar som att det står mellan ferrari och Habina och hemlig (det var tio minuter mellan fios röst och de andra två så jag tror att hon såg dem) så ändrar fio till hemlig.
Varför?
Är fio god så borde hon vara tämligen säker på att hemlig är ond men detta är bara första DL så jag vet inte riktigt hur det skulle gå till.
Andra alternativet är att hon är ond .. :cautious:

Faktiskt så tyckte jag lite synd om Habina oavsett vilken roll hon har. Hon har ju rykt först i flera leker nu, och hemlig s röst tyckte jag faktiskt var mer märklig än Ferrari nu när jag läste på lite till. Därav kändes det mest rättvist att röständra
Ja självklart är det tråkigt för @Habina att ryka tidigt men samtidigt går det inte komma ifrån att det ser ut som en räddningsaktion, sen behöver det inte vara det heller men spontant så gör det mig fundersam.

Nja, sista minuterna? Den första las ju en kvart före DL så det var ju hyfsat långt emellan.
Sant men jag höll på med mobilens dumma nätverk och fick omstarta medan jag stod och väntade på bussen som kom - då kändes det som att tiden gick fort :p
Men även om det var under 15 minuter så känns det ganska snabbt att öka från noll till tre röster under första DL O_o

Ja självklart är det tråkigt för @Habina att ryka tidigt men samtidigt går det inte komma ifrån att det ser ut som en räddningsaktion, sen behöver det inte vara det heller men spontant så gör det mig fundersam.

Kan förstås vara så att fio är ond och vill försöka få ut två goda direkt, först hemlig (om hon visar sig vara god förstås) och sedan mig (genom att det ser ut som en räddningsaktion av mig). Om det nu är ok att jag kallar mig själv god. ;)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar