ULVLEK: Firefly

Passar på att läsa igenom lite nu.

Hade du något särskilt som du tänkte på när du skrev om flörten?
Jag hade de här två inläggen i bakhuvudet, sen är det som även LenaH har skrivit lite historia bakom som gör att jag alltid misstänker LenaH och hon mig. ;)

Jag tror nog att ulvarna tänker på henne för de vill ju inte råka käka henne. ;)

Den onda fén kan ställa till med en hel massa jävelskap för goda så jag tror inte lyan vill käka upp henne om de kan undvika det.

@Gabby_Ossi - känner fén till vilka som är i lyan? (sorry om det redan frågats)

Hur ska jag nu lära mig leka när ni röstar ut mig direkt :cry:
Skyll er själva för då är jag lika okunnig till nästa lek :D
Åh du har missat hur det går till? Första leken får nya leka nästan hela leken eller hela, för att de ska bli bitna av att leka, andra leken så lynchas de direkt för att de ska vara sugna på att hoppa på en tredje lek och sen är det liksom kört, efter tre lekar kommer man inte härifrån. :D

( därefter är det surfförbud medans melodifestivalen pågår så jag är ett tacksamt offer för onda idag om jag får röster på mig - kommer mest troligt inte kunna bemöta det som skrivs eller röständra för att rädda mig själv )
Vill citera detta då jag inte hann förut, jag beklagar att jag inte kunde citera ordentligt men det är jävla irriterande att försöka citera i mobilen utan att råka radera de där siffrorna :banghead: Men det var @quarter4ever som skrev detta. Jag vet inte riktigt men det kliar lite att hon sätter lite tryck på att hon är nästan ett extra tacksamt offer just idag. Det då det var flera som hade varnat att de hade ont om tid idag så hon var ju inte den ende.
Men det kan likväl vara en god. Det kliade bara lite när jag såg detta.

:rofl: Du ska då alltid gå emot strömmen:love:

Självklart! Mitt motto här i livet är "endast döda fiskar följer strömmen" Låt mig se... En norrlänning som var student i Uppsala och FORTFARANDE aldrig varit onykter. Eller för den delen en ryttare som vägrar rida stor häst utan bara fjording men samtidigt inte kan bestämma sig för gren, så det blir hoppning, dressyr, fälttävlan, distansritt, bruksridning OCH körning. :rofl:

Tittade lite på hemlig för att se vad som var så skumt.
jag måste åka och behöver rösta nu för jag vet inte när jag kommer hem igen. Har ju inte hänt något i leken men det jag fastnar lite för är Habinas kommentar:

Det är väl bara ondingar som känner sig jagade av alla :idea:

Paddington röstar på Habina
Paddington röstar på Habina först.
1. Bumpo Har jag inte fått grepp om än

2. Paddington Röstar på Habina då hon påstår att bara ondingar känner sig jagade. Är det en alibi-röst såhär i början?

3. Habina Påstår att hon kommer bli jagad i framtiden. Är det en hint om att hon är ond?

4. LenaH Signalerar hon till onda fen att visa sig för att hon själv är i lyan?

5. fio Lekte inte med barbies som liten och har ägt ett rymdskepp. Säger mig inte så mycket :p

6. hemlig That's me och jag är förvirrad även i denna lek ;) :p

7. Blacksmithfarm Nyfiken på onda fens kunskap om lyan. Letar hon som lyamedlem efter onda fen?

Tror dock genom detta att hon är en god genom att hon försöker räkna ut antalet goda/onda.

8. Asko Pratar om en joker. Vet inte riktigt vad det betyder, kan det vara en hint till lyan? Pratar också väldigt mycket om fen och undrar dessutom varför man skulle vara glad på hennes rymdskepp. Betyder det att hon är på onda sidan?

9. quarter4ever Väldigt intresserad av lyan och onda fen (se citatet). Röstar på fio för att denne skrivit att hon inte lekt med barbies? Känns som en väldigt konstig motivering för mig.

10. Ferrari Inte fått nån uppfattning om hennes roll än

11. Snurrfian Har jag inte sett så mycket av. Har valt ett litet rymdskepp med många detaljer. Ren slump eller är hon en "ensam" roll som tex onda fen?

12. bollen__ Har jag inte fått nån större uppfattning om än.

Edit: lagt till ett par ord om q4's citat.
Nämner att paddan röstat med att bara onda känna sig jagad och undrar om det var en alibiröst. För att sedan nämna samma sak om Habina och undra om det var en hink om att vara ond.

Då vi snart ska äta och sen förmodligen hamnar i tvsoffan så lägger jag min röst nu. Har inte kommit så mycket inlägg sedan mitt, så därför får det bli på vad jag tyckte redan då.

hemlig röstar på habina - då hon påstår att hon behöver ett snabbt skepp för att hon kommer bli jagad framöver.
Så ... ja, jag kan väl förstå att hon verkade skum. Men å andra sidan så är den första andra rösten alltid riskabel. Svårt att veta vad jag skulle tycka nu när jag vet att hon var bybo men jag undrar ändå om det var tillräckligt för att locka till sig tre röster på kort tid, det känns bara lite väl lägligt.
Men som sagt, det är lätt att säga så när man vet facit.

Fast det spelar väl ingen roll, hur fort man åkt i de tidigare lekarna? Är man ond så är man ;)
HÄR reagerade jag själv, tyckte att det var lite väl självsäkert det där sista med tanke på att det är första DL.

Ca tio minuter efteråt:
Jag var först inne på att rösta på @Snurrfian som verkade hänga i grupp, men nu tycker jag att hemlig resonerar så himla konstigt.

Att rösta med OT-teori en andraröst i första dl, dessutom exakt samma teori som paddington lanserade och när det påpekats det osmarta i det, så hävdar hon att det inte gör något för jag måste vara ond? Hur kan hon veta det?

Habina röstar på hemlig
Påpekar samma sak jag sett, känns lite mera positivt.
Faan, jag vet inte varken ut ellet in. Men hemligs röst på habina är det som skaver mest just nu. En svag, även för dl1, andra röst känbs väldigt enkel att lägga. Soecielkt dom hon mer eller mibdre ordagrant kopierar paddingtons röstmotiveting. Och eftersom jag av förklarliga skäl är rätt splittrad i mina tankar just nu hamnar min röst på henne.

Bumpo röstar på hemlig.
Bumpo nämner inte just inlägget ovan men hennes röst och Habinas kommer in ganska nära varandra (4 minuter) så det är osäkert om bumpo såg Habinas röst innan. Och förståeligt så är bumpo inte så pigg idag. Denna röst känns inte heller så misstänksamt.

Jag har läst lite mer i leken nu och tycker oxå hemliga röst skaver... Jag är oxå misstänksam mot Q oxå för hon brukar ha lite mer på fötterna..vet inte om det beror på att hon kände si tvungen att kolla på melodifestivalen och inte hann sätta sig in i leken eller inte....

Fio ändrar röst till hemlig då hennes röst var totalt out of the Blue och inte kändes relevant för fem öre
Fios ändring kändes också lite "out of the blue" då hon nämner hemlig kort först och sedan pratar om Q för att sedan rösta på hemlig. Skaver lite här också :p

Kan förstås vara så att fio är ond och vill försöka få ut två goda direkt, först hemlig (om hon visar sig vara god förstås) och sedan mig (genom att det ser ut som en räddningsaktion av mig). Om det nu är ok att jag kallar mig själv god. ;)
Som ond brukar man inte vilja utmärka sig så som @fio gjorde och att rädda en lyamedlem är väl numera lite gammalmodigt? ;)

Fast åas så är fio känd för att spela lite high chapparall liksom så hon skulle väl kunna komma undan med det.
Kopplar samman dessa två och hummar lite ... Om fio är känd för att kunna spela lite högt spel - skulle hon kunna spela det som habina föreslår?
Men då det är habina som föreslår det och i hennes teori är god så får jag vara lite försiktig med det. Eller är det två onda som spelar ut mot varandra lite? :cautious:

Jag hade de här två inläggen i bakhuvudet, sen är det som även LenaH har skrivit lite historia bakom som gör att jag alltid misstänker LenaH och hon mig. ;)
Aha, ja jag ser vad som skulle kunna vara vinkar. Eller inte :p Men jag förstår, tack för förklaringen :)

Men hur som haver så ska jag försöka att inte fokusera för mycket på den här omröstningen då det är bara dl1 och det finns ev. fem onda lösa. Får vara försiktig!

HAHAHA min autokorr skrev ovanstående när jag skulle skriva.. Jag vill ju inte riskera att folk skulle tro jag är ond när jag inte är det.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka