ULVLEK: Firefly

Då vi snart ska äta och sen förmodligen hamnar i tvsoffan så lägger jag min röst nu. Har inte kommit så mycket inlägg sedan mitt, så därför får det bli på vad jag tyckte redan då.

hemlig röstar på habina - då hon påstår att hon behöver ett snabbt skepp för att hon kommer bli jagad framöver.

Men alltså? Ok att någon röstar med OT-teori i första dl. Men att du lägger en andra röst på mig med samma motivering? Nä, det känns alldeles för bekvämt.

För övrigt så syftade jag inte alls på något lekrelaterat med min kommentar, utan jag tyckte det verkade som att temat handlade om snabba rymdskepp.

Kikar in snabbt.

Ferrari röstar på BSF

för att hon anser att ett perverst sinne är samma sak som att man är ond. Och eftersom mitt sinne är jättesnusk så borde det snarare vara tvärtom. Att BSF är en pryd ond ;)

*fio som hakar på min lilla kommentar om att hon kanske inte lekte med barbies eftersom hon skrev att hon ägt ett rymdskepp. På något sätt så skaver det lite? Hur det vet jag inte - men det var något jag direkt reagerade på, kanske att det är en ond fe som försöker slänga ut någon krok här och där för att se om nån nappar?

men så länge så får det bli så här :
quarter4ever röstar på fio
för jag tror att hon kan vara onda fen som försöker hitta sina kompisar i lyan

susar iväg till affären för att inhandla den mycket fräsiga lördagsmiddagen blåbärssoppa.....:crazy:
efterrätt :Resorb .....

Eeh du menar att jag skulle låtsas att jag inte lekte med barbies??? Och för att jag skrev det så tror du på något vis tror att jag letar efter kompisar i lyan??

Många OT-relaterade röster och jag hittar inget speciellt matnyttigt att gå på när jag läser om leken. Det som sticker ut mest är @hemligs andraröst på @Habina - dels för att den är lika OT-relaterad som @Paddingtons förstaröst men också för att Habina åkt så tidigt i ett flertal av de senaste lekarna. Det kanske inte hemlig har koll på men likväl så...

@quarter4evers röst på @fio skaver också lite iom att q själv tog upp en ev avsaknad av Barbies i fios lekstuga och när fio bekräftar det så blir det misstänkt? Isf indikerar det att fio skulle tro att q själv skulle vara ond?

Själv lekte jag massor med Barbie och hade flera hästar till dem med ett stall och allt möjligt. :p

Många OT-relaterade röster och jag hittar inget speciellt matnyttigt att gå på när jag läser om leken. Det som sticker ut mest är @hemligs andraröst på @Habina - dels för att den är lika OT-relaterad som @Paddingtons förstaröst men också för att Habina åkt så tidigt i ett flertal av de senaste lekarna. Det kanske inte hemlig har koll på men likväl så...
Fast det spelar väl ingen roll, hur fort man åkt i de tidigare lekarna? Är man ond så är man ;)

Fast det spelar väl ingen roll, hur fort man åkt i de tidigare lekarna? Är man ond så är man ;)

Förvisso. Men enda möjligheten att du "vet" att jag är ond är om du är ond. Att OT-rösta en andraröst är riktigt misstänkt och eftersom jag vet min roll blir jag ännu mer tveksam till dig.

Fio röstar på Ferrari för att hon ser horor överallt och det kan vara för att hon är den onda kärringen utanför lyan som försöker få kontakt med lyan...Ja som en riktig höra eller torsk beroende på hur man vill se det ;)

Absolut, men i DL1 kan man inte ha speciellt starka misstankar om någon om man är god. Om ingen gör en riktig tabbe då men det har ju inte skett i den här leken. Än. ;)

Röstlista DL1 kl 21

13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari

Paddington 1
Ferarri 2
Habina 2
fio 1

Blacksmithfarm 1

Jag var först inne på att rösta på @Snurrfian som verkade hänga i grupp, men nu tycker jag att hemlig resonerar så himla konstigt.

Att rösta med OT-teori en andraröst i första dl, dessutom exakt samma teori som paddington lanserade och när det påpekats det osmarta i det, så hävdar hon att det inte gör något för jag måste vara ond? Hur kan hon veta det?

Habina röstar på hemlig

Faan, jag vet inte varken ut ellet in. Men hemligs röst på habina är det som skaver mest just nu. En svag, även för dl1, andra röst känbs väldigt enkel att lägga. Soecielkt dom hon mer eller mibdre ordagrant kopierar paddingtons röstmotiveting. Och eftersom jag av förklarliga skäl är rätt splittrad i mina tankar just nu hamnar min röst på henne.

Bumpo röstar på hemlig.

Jag landar på att @quarter4ever s resonemang om @fio är av banan för att hon själv pekade på att fio inte lekte med Barbie och när fio bekräftade så blev fio misstänkt? Dessutom pekar q då indirekt på att hon själv ev skulle vara ond för annars skulle ju fio (om hon nu är fén) inte vinkat.

Dessutom tror jag inte att varken lya eller fé försöker hitta varandra ännu eftersom oddsen är så höga, fén har ju möjligheter att med hjälp av hyssen hitta ulvar att vinka till.

LenaH röstar på quarter4ever

Röstlista DL1 kl 21

13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever

Paddington 1
Ferarri 2
Habina 2
fio 1

Blacksmithfarm 1
hemlig 2
quarter4ever 1

Hallåå, har ni inte hunnit längre under den tid jag varit borta? :eek: Å andra sidan så är det lättare att läsa ikapp :cautious:

@hemlig Vill bara förklara; jag nämnde jokern då jag skrev in mig själv i deltagarlistan med "(jokern i leken)" - dvs det har inget med min roll att göra.

Ang. att jag döpte mitt skepp till Going Merry (merry = glad) så antydde jag mest på att man är så merry pga det valfria alkoholet flödar :angel::p

Hoppsan under den tid jag var tvungen att starta om min mobil pga inget nätverk så kom det visst igång! :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar