ULVLEK: Firefly

Tror nog varenda barn i min ålder på den tiden, iallafall av manligt kön ägde en Enterprise .. det är ju rymdskeppet i Star Trek! Herregud.. trodde alla visste det? Och så fick man små runda oranga plastbomber till som man stoppade in och tryckte ut :laugh::laugh:

Så ja @quarter4ever ditt antagande om att jag inte lekte med Barbie var ju helt korrekt.. här var det Big Jim och lillepluttsoldater som gällde. :)

star-trek-enterprise-modell.jpg

jag måste åka och behöver rösta nu för jag vet inte när jag kommer hem igen. Har ju inte hänt något i leken men det jag fastnar lite för är Habinas kommentar:

:rofl: Jag skulle döpa det efter det allra första som dök upp i min hjärna. Silverpilen! Namne med Mulles söta (gråa! :love:) kompis och man hör ju på namnet att det är ett snabbt rymdskepp. Vilket verkar behövas i framtiden när alla jagar en. :angel:

Det är väl bara ondingar som känner sig jagade av alla :idea:

Paddington röstar på Habina

Röstlista DL1 kl 21

13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina

Paddington 1
Ferarri 1
Habina 1

Nu åker jag och ska titta på Deadpool på bio :banana: Hinner nog inte in igen innan dl men jag tittar in senare ikväll för att se hur det har gått!

hm även jag måste som bekant rösta tidigt idag så försöker hitta något vettigt att ta på i det lilla som kommit fram så här långt
funderar över:
*Asko som lånar min rad om paddington i min översyn för att rösta på densamma? Iofs säger hon :
Men eh, jag brukar vara den som tittar på andras teorier och se om någon verkar vettig (om jag lyckas rätt är en helt annan fråga :angel: ) men nu ..... Vad ska jag göra? :crazy:
Samtidigt så tycker jag att de frågor hon ställt inte tyder på att hon skulle vara i lyan-för de borde hon kunnat få svar på i deras konversation, eller så är hon lite bättre på det här med ulvspel än hon vill kännas vid
*BSF som lägger en riktigt dålig förklädd BOP-röst på Ferrari? Men kanske är det för att visa att det är just det och inget annat ?
*fio som hakar på min lilla kommentar om att hon kanske inte lekte med barbies eftersom hon skrev att hon ägt ett rymdskepp. På något sätt så skaver det lite? Hur det vet jag inte - men det var något jag direkt reagerade på, kanske att det är en ond fe som försöker slänga ut någon krok här och där för att se om nån nappar?

Jag väljer att lägga min röst på fio så länge för det är det enda jag fick någon riktig tanke om som kan vara ond så här långt . Kan mycket väl vara ute och cykla , skitsvårt med tidiga röster.
Kommer fram till 20.00 kunna kolla till leken lite ( därefter är det surfförbud medans melodifestivalen pågår så jag är ett tacksamt offer för onda idag om jag får röster på mig - kommer mest troligt inte kunna bemöta det som skrivs eller röständra för att rädda mig själv )

men så länge så får det bli så här :
quarter4ever röstar på fio
för jag tror att hon kan vara onda fen som försöker hitta sina kompisar i lyan

susar iväg till affären för att inhandla den mycket fräsiga lördagsmiddagen blåbärssoppa.....:crazy:
efterrätt :Resorb .....

Röstlista DL1 kl 21

17.23 quarter4ever röstar på fio

Paddington 1
Ferarri 1
Habina 1
fio 1

Senast ändrad:
1. Bumpo Har jag inte fått grepp om än

2. Paddington Röstar på Habina då hon påstår att bara ondingar känner sig jagade. Är det en alibi-röst såhär i början?

3. Habina Påstår att hon kommer bli jagad i framtiden. Är det en hint om att hon är ond?

:rofl: Jag skulle döpa det efter det allra första som dök upp i min hjärna. Silverpilen! Namne med Mulles söta (gråa! :love:) kompis och man hör ju på namnet att det är ett snabbt rymdskepp. Vilket verkar behövas i framtiden när alla jagar en. :angel:

4. LenaH Signalerar hon till onda fen att visa sig för att hon själv är i lyan?

Jag tror nog att ulvarna tänker på henne för de vill ju inte råka käka henne. ;)

Den onda fén kan ställa till med en hel massa jävelskap för goda så jag tror inte lyan vill käka upp henne om de kan undvika det.

@Gabby_Ossi - känner fén till vilka som är i lyan? (sorry om det redan frågats)

5. fio Lekte inte med barbies som liten och har ägt ett rymdskepp. Säger mig inte så mycket :p

6. hemlig That's me och jag är förvirrad även i denna lek ;) :p

7. Blacksmithfarm Nyfiken på onda fens kunskap om lyan. Letar hon som lyamedlem efter onda fen?

Följdfråga på det, vet Saffron om vilka som ingår i lyan?

Tror dock genom detta att hon är en god genom att hon försöker räkna ut antalet goda/onda.
Ja, fast det betyder ju också att ulvarna behöver få ut fler goda än de behövt om det räckt med att onda var fler än goda.

Som exempel:
vi är 12st
"normalt" är det 1/3 onda
Det skulle då ge 4st.
Då har vi i så fall ulvar + fen.
Och 8 goda

Ulvarna behöver således få ut 6 goda jämfört med om fen hade räknats med, då hade de behöft få ut 5st.

Sedan får man ju räkna in att fen kanske lyckas räkna ut ngn ulv och då lyckas hjälpa dem (precis som siaren och spionen kan hjälpa goda sidan) och att ulvarna kan förlora kollegor och därmed behöva få ut fler goda för att få majoritet.

Och ja, goda måste få ut alla fyra (om min uträkning är korrekt) onda.

Så egentligen är det kanske till godas fördel (eller åtmoinstone att det jämnar ut sig)? Eftersom de onda på detta vis behöver få ut fler goda och dessutom kan riskera att käka/lyncha fen.

8. Asko Pratar om en joker. Vet inte riktigt vad det betyder, kan det vara en hint till lyan? Pratar också väldigt mycket om fen och undrar dessutom varför man skulle vara glad på hennes rymdskepp. Betyder det att hon är på onda sidan?

Jag tog också den! Men tack vare en manga jag följer, blev mäkta stolt jag också :D

Jokern är nu också här! Känns lite nervöst :nailbiting: och man undrar om man verkligen har liksom mognat lite sen förra gången .... näää :cautious:

Men ulvarna hade varit fyra i vilket fall som helst och haft behövt minska de övrigas antal till 3 no matter what. Om det visar sig att fén råkar vara en av de fyra sista övriga så blir det liksom jippi, om man råkar få ut fén så blir det liksom bara synd (för dem!).
... Kom på medan jag skrev detta att skillnaden är egentligen bara hur ulvarna fokuserar på målet. Antingen 1) rakt på och försöka äta upp så mycket som möjligt eller 2) luska ut vem fén är och äta försiktigt.

Du har dock nog rätt i att tvåan är troligast. Men tankesättet kan kanske spela någon roll, ulvarna kan ju känna sig lite tryggare och mera "skitsamma" med ettan. Vilket skulle ju kunna tyda på vilken typ av spelare vi har i lyan :idea:
Men det blir nog väldigt svårt att tyda :p

Eeeh, måste man komma upp med ett namn på skeppet nu också ... Hmmmm.

Då tar jag väl Going Merry :D
Efter det enda skeppet som fått mig att börja gråta och så låter det ju väldigt positivt! :p Varför man är så merry på mitt skepp kan man debattera om :angel:

9. quarter4ever Väldigt intresserad av lyan och onda fen (se citatet). Röstar på fio för att denne skrivit att hon inte lekt med barbies? Känns som en väldigt konstig motivering för mig.

hur många delar av spioninfon får hon ? eller är det höljt i dunkel?

10. Ferrari Inte fått nån uppfattning om hennes roll än

11. Snurrfian Har jag inte sett så mycket av. Har valt ett litet rymdskepp med många detaljer. Ren slump eller är hon en "ensam" roll som tex onda fen?

12. bollen__ Har jag inte fått nån större uppfattning om än.

Edit: lagt till ett par ord om q4's citat.

1. Bumpo Har jag inte fått grepp om än

2. Paddington Röstar på Habina då hon påstår att bara ondingar känner sig jagade. Är det en alibi-röst såhär i början?

3. Habina Påstår att hon kommer bli jagad i framtiden. Är det en hint om att hon är ond?

5. fio Lekte inte med barbies som liten och har ägt ett rymdskepp. Säger mig inte så mycket :p

6. hemlig That's me och jag är förvirrad även i denna lek ;) :p

7. Blacksmithfarm Nyfiken på onda fens kunskap om lyan. Letar hon som lyamedlem efter onda fen?

Tror dock genom detta att hon är en god genom att hon försöker räkna ut antalet goda/onda.

8. Asko Pratar om en joker. Vet inte riktigt vad det betyder, kan det vara en hint till lyan? Pratar också väldigt mycket om fen och undrar dessutom varför man skulle vara glad på hennes rymdskepp. Betyder det att hon är på onda sidan?

9. quarter4ever Väldigt intresserad av lyan och onda fen (se citatet). Röstar på fio för att denne skrivit att hon inte lekt med barbies? Känns som en väldigt konstig motivering för mig.

10. Ferrari Inte fått nån uppfattning om hennes roll än

11. Snurrfian Har jag inte sett så mycket av. Har valt ett litet rymdskepp med många detaljer. Ren slump eller är hon en "ensam" roll som tex onda fen?

12. bollen__ Har jag inte fått nån större uppfattning om än.

Edit: lagt till ett par ord om q4's citat.

Fast nu missförstod du alt citerade fel ? För det citatet du hade med om mig gällde spionlärlingen och inte onda fen ?

Ah nej, det där var mer en referens till @Snurrfian och mig själv som har en tendens att käka ond utanför lyan när jag är ulv. :o

Ibland blir det väldigt många vinkningar till tidigare lekar som inte är så lätta att hålla reda på när man är ny, förlåt för det!

@hemlig ren slump, jag valde ut namnet först och bildgooglade sen! ;)

Jag blir lite stressad av alla dessa tidiga röster och får för mig att jag måste rösta nu på en gång... :cautious:
Jag funderar lite över @Paddington s röst på Habina, om jag fattar rollistan rätt så är det väl de onda som jagar i den här leken? Och de goda som flyr? Men å andra sidan så brukar ulvar känna sig jagade så det kanske är det hon går efter?

Jag hatar det här. Har glömt hur en analyserar ulvlekar... :rofl: Och hela grejen med exet spökar jämt.

Jag tror jag får läsa om ytterligare en gång. Men hittills är alla lika onda/goda. De enda som sticker ut är asko och paddi. Men tidiga röster gör ju ofta det.

Då vi snart ska äta och sen förmodligen hamnar i tvsoffan så lägger jag min röst nu. Har inte kommit så mycket inlägg sedan mitt, så därför får det bli på vad jag tyckte redan då.

hemlig röstar på habina - då hon påstår att hon behöver ett snabbt skepp för att hon kommer bli jagad framöver.

Röstlista DL1 kl 21

17.23 quarter4ever röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina

Paddington 1
Ferarri 1
Habina 2
fio 1

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar