ULVLEK: Firefly

ok mina tankar från idag - en sak jag hittade förut som fick alla mina varningsklockor att ringa ( och det högt !) se mina understrykningar

nu ska jag förklara varför jag reagerar så starkt på detta.
Hon hintar tydligt att det inte finns ett samband mellan sig själv och andra......
Hon godförklarar snurrfian outoftheblue?
hallåååå!!!!
det finns bara en som kan vilja göra det så här tidigt i leken med Q1 ute sas, VEM annars kan ha en aning om någon alls?
För att våga skriva dyligt så vill man meddela sig med lyan- one way or the other -för mig är det helt obvious tom ....
det finns en som har info just nu och det är
Tada !!! onda fen!
som kan ha
1) (troligast) använt full spioninfo....
2) ha siat någon ?

och vad det lämnar snurrfian till vilken roll låter jag vara osagt
Just nu känns som det finns iaf två olika sätt att se det på , men oavsett vilken roll hon har så tycker jag att det faktiskt är mest är riktigt troligt att fio är onda fen ....
och som sagt vad det ger vart vi har snurrfian känns som jag inte vill syna för stunden

quarter4ever röstar på fio
Jag ser hur du tänker och jag höll ju med @Asko om att röständringen ev var ett sätt att bli lagom misstänkt men godförklaringen av @Snurrfian förstår jag inte hur du får in i resonemanget för fén vet ju inte vilka som är i lyan?

Nu hade visst ulveländena redan hunnit käka dig men jag känner ändå att jag vill förklara vad jag menar, jag blev fundersam på om jag hade missat något ang Hemlig, att jag alltså borde ha uppmärksammat något som faktiskt gjorde henne ond.

Jag blir lite fundersam på hur ni läser och glad att jag kanske hinner visa er igen innan dl, jag svarade @quarter4ever redan i morse och förklarade hur jag menade, men det verkar ingen ha läst?

Diskret? Inte lika uppenbar?

Är det en räddning är den högst indiskret. Det är svårt att undviak att se den.

Vad får dig att anse det?
Så du menar att din första tanke gick till räddning av dig/ferrar istället för Habina? Intressant att du reagerar så för det borde ju vara för att du vet att du behöver räddning? För jag tycker åtminstone att en räddning av Habina var det som slog mig först, och något som @fio till viss del även höll med om.

Kan det vara (som jag upplevde igår) så att snurrfian gick in i anmälningstråden där hemlig redan bett om att få vara med i åskådarlyan innan hennes roll avslöjats?
Nej jag hade inte koll på att Hemlig hade skrivit i anmälningstråden, utan som jag svarade tidigare så undrade jag vad det var som folk reagerade på, jag hade missat det i och med att jag slängde mig in i tråden med bara ett par minuter till godo.

Jag kommer inte så mycket längre och det känns döfött att göra en ordentlig analys av vad alla skrivit och gjort. Det har knappt hänt något alls.

Jag hakade upp mig ordentligt på det som Q noterade att @Snurrfian verkade ha koll på att Hemlig skulle visa sig vara god och liksom i förebyggande syfte villle granska.

Kommer inget mer upp så: Lobelia röstar på Snurrfian då hon verkar ha för bra koll på vem som är god.
Jag tycker att du gör det lite lätt för dig när jag uppenbarligen var tvungen att rösta tidigt och därmed rätt säkert inte skulle hinna in i tid till dl, tack vare Qs återkomst så fick jag en chans åtminstone.

Jag ser hur du tänker och jag höll ju med @Asko om att röständringen ev var ett sätt att bli lagom misstänkt men godförklaringen av @Snurrfian förstår jag inte hur du får in i resonemanget för fén vet ju inte vilka som är i lyan?
fén har ett antal hyss, ett av dem är en sia - jag förstår det som att Q tror att fio siat snurrfian som ulv? Eller??

Vilket skulle kunna förklara snurris kommentar om rösterna på hemlig?

Har inte hunnit dubbelkolla att det stämmer som Paddi säger, att bumpo inte pratat om att rösta på hemlig innan Habinas röst kom.
Men om det stämmer så är det något som gör att jag funderar över Habina, hennes förklaring om att hon blandat ihop folk hit och dit känns lite som en efterhandskonstrusktion, tycker jag...

Det stämmer, men beror bara på min dumma hjärna. :banghead:

Ja, jag håller med om att jag inte varit mig själv och varit minst sagt inaktiv sedan min röst igår - ska försöka bättra mig.

Men, är det allt du har att gå på för att lägga en röst? En av de som varit inaktiva? Det känn lite som "äh de inaktiva är ju goda, så jag kan ta ngn av dem och använda den här teorin vem jag än väljer..."
Det finns faktiskt inte sådär vansinnigt mycket alls att gå på änsålänge och då lirar jag mer på känsla. :p

hm du kan inte se ett annat scenario ? Skumt tycker jag !
tillägg
det är det ena scenariot.....
att hon använt ett annat hyss menar du - jo kom på att det kan vara så.

Så: Eftersom jag ändå har en röst och det inte är så stora marginaler så väljer jag en av de jag reagerat på som redan har röster.

Och som Q varit inne på här - det finns en möjlighet att fio gjort bort sig och avslöjat att hon är fén. Så därför blir det såhär:

Blacksmithfarm röstar på fio

DL2 21.00

16.25 Snurrfian röstar på asko
17.23 Asko röstar på Fio
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
20.35 Fio röstar på Asko
20.42 Habina röstar på bumpo
20.53 Paddington röstar på Habina
21.00 LenaH röstar på Bsf
21.04 quarter4ever röstar på fio

21.15 Blacksmithfarm röstar på fio

Asko 2
fio 3
bumpo 1
snurrfian 1
habina 1
BSF 1

att hon använt ett annat hyss menar du - jo kom på att det kan vara så.

Så: Eftersom jag ändå har en röst och det inte är så stora marginaler så väljer jag en av de jag reagerat på som redan har röster.

Och som Q varit inne på här - det finns en möjlighet att fio gjort bort sig och avslöjat att hon är fén. Så därför blir det såhär:

Blacksmithfarm röstar på fio
Hann inte utveckla mer då klockan rann iväg.

Det jag tänkte skriva var att jag tänker att hennes röständring kanske berodde på att hon trodde ngn av de med röster var ulv? Som fé visste hon ju inte, iof...

Jag tycker att du gör det lite lätt för dig när jag uppenbarligen var tvungen att rösta tidigt och därmed rätt säkert inte skulle hinna in i tid till dl, tack vare Qs återkomst så fick jag en chans åtminstone.
Ska jag låta bli att misstänka folk för att de eventuellt inte är inne kring DL? Det är liksom inget kriterium för min del. Jag blev för övrigt inte misstänksam pga din röst utan vad du sa kring DL.

Jag vet ju inte om jag har rätt alls- men det stod ut för mig idag rejält och med den korta tid jag fick så var det mest reella jag kunde hitta - så hoppas att jag inte har fel...

Ska jag låta bli att misstänka folk för att de eventuellt inte är inne kring DL? Det är liksom inget kriterium för min del. Jag blev för övrigt inte misstänksam pga din röst utan vad du sa kring DL.
Som jag även förklarade vad jag menade men som tydligen ingen har lyckats att läsa eller väljer att ignorera, och med det tycker jag att du gör det lite lätt för dig helt enkelt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar