Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Kändes väldigt enkelt att hänga på din teori tycker nog även jag.
Varför skulle jag om jag var ond vilja påskina att jag är hovmästarinnan ? Finns ingen ond utanför att vinka till och en ond vill nog gärna ligga lågt i en sådan här lek.
Och varför fäster ingen avseende vid mitt tillägg inom parentes ?
:o Parentes?
Jag utgick från listan med valspråk... 😂

Men det dök ju upp lite fler inlägg iaf så nån nytta gjorde ju min röst! 😎

Idahoe röstar på LenaH

För att hon menar sig sätta igång leken trots att både jag och Snurr skrivit någon form av teori-inlägg tidigare och Lena bara hoppar rätt in med en röst (som dessutom följer min väldigt lösa förstadags-tanke som jag skrivit typ tio minuter tidigare)
Ond som försöker verka god och aktivt leta onda utan att behöva ”hitta på” teorier? O_o
Ja, jag vågade lägga en röst för att få snurr på leken så om någon här gör det enkelt för sig så är det väl du?

Om du nu hävdar att teorin du la fram var något att ha så borde du ju röstat där istf att använda det emot mig?

Idahoe kommer med vettiga tankar och funderar över fördelningen.
LenaH använder snurrfians sammanställning som grund för sin röst på q vilket gör att hon missar parentesen i qs orginalinlägg. Hon röstar efter en teori som idahoe redan nämnt. Det känns som om LenaH skulle kunna vara vad som. Rösten känns lite som en omrörning i grytan.
Idahoe röstar iaf på lenah pga lenas kommentar om att starta leken när det egentligen är röstningen hon startar.

However, att LenaH rör om i grytan, med ca 1h till DL1 är inget som automatiskt gör henne god. Och eftersom BoPar inte bidrar till så jättemycket mer än att onda kan styra röstningen så väljer jag att rösta här.

Blacksmithfarm röstar på LenaH

För att hon påstår sig starta leken, när det redan har postats teorier ( om än inte många), varav hennes röstmotivering är en.

Ja, jag vågade lägga en röst för att få snurr på leken så om någon här gör det enkelt för sig så är det väl du?

Om du nu hävdar att teorin du la fram var något att ha så borde du ju röstat där istf att använda det emot mig?
Jag har aldrig påstått att min lösa teori om Q var bra 🤪 därav märkligt att du så snabbt följde den. Hade inget annat misstänkt kommit upp hade den möjligen dugit som första dags röst
Det är mer misstänkt att du tar på dig äran av att ha fått igång leken när vi är flera som gjort flera teoribaserade inlägg innan dig men som du helt ignorerar.

Jag har aldrig påstått att min lösa teori om Q var bra 🤪 därav märkligt att du så snabbt följde den. Hade inget annat misstänkt kommit upp hade den möjligen dugit som första dags röst
Det är mer misstänkt att du tar på dig äran av att ha fått igång leken när vi är flera som gjort flera teoribaserade inlägg innan dig men som du helt ignorerar.
Det var väl inte så märkligt?
Som jag skrev så var det inte så mycket annat som stack ut och well, mission accomplished? :D

F ö är det ju lite synd att det inte kommer fler teorier mer än att två spelare gör det väldigt enkelt för sig och röstar på den som la förstarösten...

F ö är det ju lite synd att det inte kommer fler teorier mer än att två spelare gör det väldigt enkelt för sig och röstar på den som la förstarösten...
Tjaa, jag röstar ju på dig och delvis för att jag tycker att du gör det enkelt för dig, så visst. Men ja, BSF gör det också rätt enkelt för sig. Men hon kommer iallafall med någon form av teori inlägg med lite sammanfattning innan hon röstar, till skillnad från dig :)

Men jag kan hålla med dig om att vi behöver fler teorier. Var är alla???!

Äntligen hemma igen! :) Men jag hade hoppats på att det hade varit lite mer att gå på. @Idahoe tycker att @qitis har ett totalitärt ledarskap, men det är också att göra det lätt för sig. En drottning ska väl vara totalitär tänker jag. Någon som gör det ännu lättare för sig är @LenaH som röstar utifrån samma teori.
Men jag blir lite fundersam på Idahoes röst på LenaH.

Sen följer @Blacksmithfarm upp rösten på LenaH, modigt att lägga en andra röst i första dl, frågan är om det är en god som vågar sticka ut, eller en ond som hoppas att man ska tro att det är en god som sticker ut. :cautious:

Jag tycker det i sig är lite annorlunda faktiskt. Då det brukar vara udda röster som kommer först ? Och andra (eller tredje röster ) senare i dl.

dock tycker jag att @Blacksmithfarm har ett väl underbyggt röstinlägg med det lilla som framkommit hittills.

Tyckte också hon hade en poäng i att några fått roller omlottade efter avhoppen och att det är möjligt att valspråk etc valts innan det blev känt.

Men BSF är ju alltid vettig vare sig hon är god eller ond -men just nu tycker jag ändå att hon ändå framfört mer än de flesta för att föra leken framåt.
Mig själv inkluderad absolut !

Jag tycker det i sig är lite annorlunda faktiskt. Då det brukar vara udda röster som kommer först ? Och andra (eller tredje röster ) senare i dl.

dock tycker jag att @Blacksmithfarm har ett väl underbyggt röstinlägg med det lilla som framkommit hittills.

Tyckte också hon hade en poäng i att några fått roller omlottade efter avhoppen och att det är möjligt att valspråk etc valts innan det blev känt.

Men BSF är ju alltid vettig vare sig hon är god eller ond -men just nu tycker jag ändå att hon ändå framfört mer än de flesta för att föra leken framåt.
Mig själv inkluderad absolut !
Tycker du att @Blacksmithfarm s inlägg var så väl underbyggt? Jag tyckte mest det var en redogörelse över vad som hänt och det är ju inte mycket?

Jag har hittat hit och har fått min roll.

"Det blir som det ska"
Är mitt mantra och det skulle jag ha som valspråk

Jag har hittat tråden och känner mig som att jag har blivit tillbakakastad i tiden inte bara till 1600-talet 😅 Valspråk ska jag fundera på också!

Jag har hittat hit!
Ska ta en titt på rollistan och fundera över valspråk.

Jag är här. Har precis landat på jobbet. Återkommer.
Det finns alltid en risk att man röstar ut det som är aktiva i leken första dagen just för att det finns något att gå och det gör det lätt för ulvar att gömma sig lite i början. Jag hade önskat att få se lite mer av de här spelarna som åtminstone har hittat hit.

Ja nu har jag läst igenom alla inlägg, tog inte så lång tid 😅

Ja det var inte mycket att gå på såhär i början. Dock kan jag hålla med LenaH om att jag inte heller tycker BSF inlägg var VÄL underbyggt. Ja det kanske finns lite substans möjligtvis i inlägget, men VÄL underbyggt var väl att ta i. Känns lite som Q är igång och godförklarar spelare igen med noll info.

Min första spontana var att jag reagerar på de som reagerar på @LenaH s röst än själva rösten. Det var väl ändå uppenbart vad som menades med att starta igång leken osv. Samtidigt är det ju också fullt begripligt att man använder sig av det som finns. Plus att lite kan jag ju hålla med. Jag fattar ju att Lena inte utgick från något annat än valspråken, men kunde ju lika gärna valt ett som inte redan pratats om…

Kontentan är väl att jag inte är alls mycket klokare efter denna fundering…

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar