Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Deltagarlista:
1. Harrysen
2. qitis - Du skall inga andra drottningar hava utom mig
3. LenaH - För kvinnor i tiden.
4. Gabby_Ossi
5. Blacksmithfarm - Skam den som ger sig!
6. cirkus -"Det blir som det ska"
7. Idahoe - “Boldly going nowhere”
8. Breaktown -
9. Snurrfian - Med utbildning kan vi bli en stormakt!
10. fio

Jag börjar väl med att försöka få ihop valspråken, rent spontant känns det oroväckande med någon som vill ha valspråk på "främmande språk" å andra sidan så är det väl framför allt franska som talades vid Kristinas hov så engelska känns ju ändå bättre. ;)

Deltagarlista:
1. Harrysen
4. Gabby_Ossi
8. Breaktown -
10. fio

Jag börjar väl med att försöka få ihop valspråken, rent spontant känns det oroväckande med någon som vill ha valspråk på "främmande språk" å andra sidan så är det väl framför allt franska som talades vid Kristinas hov så engelska känns ju ändå bättre. ;)
Jag tänker snarare på Q som har ett väldigt totalitärt valspråk. Maktlysten hovdam? O_o

Nån får väl sätta igång leken då:
LenaH röstar på qitis för att hon verkar ha sånt storhetsvansinne att hon travesterar bibeln i sitt valspråk att jag misstänker att hon är hovmästarinna med smak på total makt. 😎

Nån får väl sätta igång leken då:
LenaH röstar på qitis för att hon verkar ha sånt storhetsvansinne att hon travesterar bibeln i sitt valspråk att jag misstänker att hon är hovmästarinna med smak på total makt. 😎
Jag håller nog inte riktigt med om att du är den som sätter igång leken. Möjligen röstningen. Inte minst när du slänger in ett röstinlägg med en teori som är skapligt lik vad jag nämnde om Q ett par inlägg tidigare…

Röstlista DL1 kl 22.00
20.13 LenaH röstar på qitis

qitis 1

Inser att det inte står i reglerna att man ska fylla på röstlistan efter sig, men om ni har möjlighet så får ni jättegärna fylla på röstlistan efter er ändå. Det underlättar väldigt mycket för oss LL om röstlistan hålls uppdaterad och blir nog enklare för er att se hur röstningen ligger till också :)

Jag håller nog inte riktigt med om att du är den som sätter igång leken. Möjligen röstningen. Inte minst när du slänger in ett röstinlägg med en teori som är skapligt lik vad jag nämnde om Q ett par inlägg tidigare…
Ah, såg det sen men utgick från obligatoriska frågan och det stack ut mest.
Dyker det upp nåt mer spännande är det inte omöjligt att jag ändrar. 🙂

Kändes väldigt enkelt att hänga på din teori tycker nog även jag.
Varför skulle jag om jag var ond vilja påskina att jag är hovmästarinnan ? Finns ingen ond utanför att vinka till och en ond vill nog gärna ligga lågt i en sådan här lek.
Och varför fäster ingen avseende vid mitt tillägg inom parentes ?

Idahoe röstar på LenaH

För att hon menar sig sätta igång leken trots att både jag och Snurr skrivit någon form av teori-inlägg tidigare och Lena bara hoppar rätt in med en röst (som dessutom följer min väldigt lösa förstadags-tanke som jag skrivit typ tio minuter tidigare)
Ond som försöker verka god och aktivt leta onda utan att behöva ”hitta på” teorier? O_o

Kändes väldigt enkelt att hänga på din teori tycker nog även jag.
Varför skulle jag om jag var ond vilja påskina att jag är hovmästarinnan ? Finns ingen ond utanför att vinka till och en ond vill nog gärna ligga lågt i en sådan här lek.
Och varför fäster ingen avseende vid mitt tillägg inom parentes ?
Jag påstod knappast att det var en stark teori😅 och tillägget missade jag-jag utgick bara från Snurrs inlägg där

Deltagarlista:
1. Harrysen
4. Gabby_Ossi
8. Breaktown -
10. fio

Snor din sammanställning.

Qitis och Idahoe är de som sticket ut lite för mig, och de har redan kommenterats av andra.
Qitis - för att det det är lite beordrade mot undersåtarna.
Idahoe - på ett annat språk som sagt och även för att hon(?) inte verkar ha ett mål - "going nowhere", liksom.

Men, som redan påpekats så bör det inte finnas några vinkningar iom att ingen ond utanför lyan verkar finnas med. Dessutom tror jag några svar skrevs innan rollerna lottades om. Såatte..... funderar vidare.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar