Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Den här tråden gör ont, jag är visserligen gammal men mobbingåren i skolan sitter fortfarande djupt. Även annat där jag inte fått uppbackning skaver och jag påminns nu.

I det här läget är din Mini din prio ett. ENBART. Det är henne du ska stå uppför, hennes parti du ska ta. Det vet du, och det gör du. Fullfölj det!

Pojken har egna föräldrar som kan stötta honom.

Jag tycker att du ska anmäla pojken. Att han NU ångrar sig är inget som ändrar det han gjort. Gjort är gjort och kan inte göras ogjort.

Tigermamma Snuffsan ska ta hand om sitt eget barn och försvara med näbbar och klor. Det är en viktig signal för ditt barn att det inte går att göra så vidriga saker ostraffat. Att det inte blir utsuddat för att den som gjorde det ångrar sig.

Förresten... Tacka fan för att han ångrar sig när vuxna står och anklagar honom, då är han inte lika kaxig som på skolgården!! Hade han ångrat sig där på skolgården hade saken varit lite annorlunda.

All heder till dig som tagit tag i detta så rejält.
Hade någon stått upp för mig som du gör för ditt barn hade kanske hela mitt liv sett annorlunda ut. :bow: till dig!

Anmäl.

Fetmarkerar lite av citatet.

Jag var själv mobbad (sparkar på smalbenen, böcker i huvudet och utfrysning) under mellanstadiet och min pappa satt flera gånger med fröken, hjälpfröken och mobbarna (tror deras föräldrar var med också). Under mötena så grät mobbarna och var så ångerfulla. Dagen efter så var allt som vanligt.

Så jag instämmer i: " Ta det hela vägen" Låt det inte räcka med ett förlåt. Detta förlåt skulle ha kommit betydligt tidigare och direkt till Mini utan inblandning av "hot" från vuxna.

Jo det är en jättekatastrof. För hon har jobbat i 9 år för bra betyg och sänker hon dem så har ju mobbarna lyckats ta ännu en bit ifrån henne. Då blir hon ju den där misslyckade idioten som de påstår att hon är. Skulle hon behöva gå ett år på komvux pga det här så tror jag inte hon repar sig faktiskt.

Sommarundervisning är inget alternativ, gymnasieintaget är NU.

Jag har pratat med rektorn nu på morgonen och det verkar som om hon kan få extra hjälp så hon hinner ifatt. Skolan har fått eld i röven sen jag berättade att jag håller på att författa ihop en anmälan till skolverket. Det var på tiden.

Sommarundervisning är inget alternativ, gymnasieintaget är NU.

Fast det är många som tar ett sabbatsår mellan grundskola och gymnasium pga tex sk skoltrötthet och sedan går de genom gymnasiet med strålande resultat ett år senare.

Men det är bra att skolan börjar reagera.

/KT

Jag har pratat med rektorn nu på morgonen och det verkar som om hon kan få extra hjälp så hon hinner ifatt. Skolan har fått eld i röven sen jag berättade att jag håller på att författa ihop en anmälan till skolverket. Det var på tiden.

Hm.. är inte skolan skyldig att se till att eleven inte missar undervisning?

Tex när barn blir sjuka under längre perioder och tex är intagna på sjukhus?

I denna kommunen ( Sjöbo) har det tom ibland stått i tidingen att skolan sett till att lärare kommit HEM Till eleven för undervisning i vissa fall...

/KT

Att ta ett sabbatsår gör man för att man valt det. Att tvingas läsa in tappade betyg pga mobbing är en jäkla skillnad.

Måste bara säga att jag tycker det är väldigt bra att ni anmäler skolan! Mamma är lärare så jag vet vilket helvete hon kan ha för att få saker och ting hända vid behov.

Det hade ju vart bra om skolarna började reagera, för alla dessa barn som inte har en mamma som du som slåss för dem! Kämpa på! :bump:

Sedan måste jag hålla med Kung Tulle, ett sabbatsår att jobba och få nytt självförtroende kanske inte hade vart helt fel? Kanske ett år utomlands och jobba med hästar? Bara lite idéer om att man inte alltid måste följa mallen.

300_130109a.jpg

Sån här är det som hon fick tuggummiklet på. Klassisk rocker/bikerjacka alltså. Vi vet inte hur det gått på kemtvätten, vi hann inte dit i fredags.

Att ta ett sabbatsår gör man för att man valt det. Att tvingas läsa in tappade betyg pga mobbing är en jäkla skillnad.

Jo jag vet.... men Mini kanske känner sig extra stressad och ledsen just nu eftersom det ÄR sista terminen. Och om hon vet om vilka möjligheter hon har att ta igen missat senare så kanske det känns litet bättre.

Om hon missar betyg just nu är det egentligen inte mobbarna som vunnit. Dom har redan förlorat pga sin taskiga sociala kompetens. Troligen har dom sämre betygsförmåga/kunskapsnivå rent generellt än Mini också.

Jag tror att det kommer gå Mini riktigt BRA senare i livet och hon kommer troligen bli MER framgångsrik i sittt vuxenliv än de som mobbat henne.

/KT

:love: Dom är så jäkla snygga

Jag hade massvis med snygga pins på min ;)

*saknar*

Ligger nog nedpackad någonstans om den inte försvunnit i flyttarna. Men chansen jag får på mig den nu är minimal. :(

:love: Dom är så jäkla snygga

Jag hade massvis med snygga pins på min ;)

*saknar*

Ligger nog nedpackad någonstans om den inte försvunnit i flyttarna. Men chansen jag får på mig den nu är minimal. :(

Min bror hade en sån.... men jag fick aldrig någon eftersom alla "mina" pengar gick till mat åt mina ponnyer och en massa andra djur!!!

/kt

Min son valde ju inte direkt ha ett sabbatsår, han hade helt enkelt inte behörighet söka in till något nationellt program.
Istället gick han IV-praktik, vilket innebar att han arbetade varannan vecka och varannan gick 4 dagar i skolan(fredagar var självstudiedag)
Under det här året såg han till att plugga in Svenskan och Engelskan för att få gymnaie-behörighet.
Sen hade han lite flax också att det fanns plats på det programmet han ville gå (man kommer inte så långt på 60p)

Det är ju inte alls säker att ett sabbatsår är det bästa för Mini, sånt är ju väldigt individuellt, för henne kanske det kommer räcka att få byta skola.

Men jag är så innerligt glad att det här alternativet fanns för min son, idag går han första året på Media-programmet och stormtrivts.
Men jag tror å andra sidan inte att han hade klarat av gå från högstadiet rakt in i gymnasiet iallafall oavsett poäng och behörighet.
Han behövde helt klart året på IV att växa och släppa taget om gamla skolan och allt negativa känslor den fört med sig

Mini har utmärkt smak!(har en likadan!)
Skolan borde vara skyldiga att se till att hon får undervisning hemma eller på annan plats om de inte kan garantera hennes trygghet.

Vet inte hur det fungerar nu för tiden, men när jag gick i högstadiet var jag väldigt mobbad av min mattelärare, jag klarade helt enkelt inte av matten trots mångder av extraundervisning.

Detta togs ju upp med rektor, skolledningen osv.
Det slutade med att rektorn gav mig godkänt i kursen, trots att jag inte fullföljt allt jag egentligen skulle.

Vet inte om man får göra så eller om de bara kan göra så när de skall sätta G?
Det kan ju vara så att rektorn valde att göra så för att skolan skulle slippa få dåligt rykte...

Det visade sig sen att jag inte var ett dugg dum, men jag har dyskalkyli (mattens motsvarighet till dyslexi), det förklarade ju en del.

Hoppas allt löser sig med skolan och betygen!

Måndag morgon och dottern är fortfarande hemma från skolan. Hela helgen var hon inställd på att gå idag, men söndag kväll brast det igen. Hon pendlade mellan att skrika och svära över mig och att storgråta hysteriskt.

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag har legat vaken hela natten och jag orkar snart inte mer. Vi är så helvetes trötta båda två.

:(
Vilka jädra snorungar, det är då jävuln att det ska kunna få gå så här långt :mad:
Jag lider verkligen med er och önskar er styrka och kraft.

Snuffs, jag har en nästan likadan jacka i storlek M. Den har dock ett från början avsiktligt 'slitet' utseende, och den väger ton.
Jag har erbjudit den till mina änglar men de två otacksamma popsnörena ser mest ut så här när jag tar fram jackan: :eek: :eek:

DSC03536-1.jpg

Vill Mini ha den så är den hennes.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka