Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Vad är det för otacksamma ungar helt utan smak du har??? Jackan är ursnygg och Mini kommer att maila dig i kväll.

Måndag morgon och dottern är fortfarande hemma från skolan. Hela helgen var hon inställd på att gå idag, men söndag kväll brast det igen. Hon pendlade mellan att skrika och svära över mig och att storgråta hysteriskt.

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag har legat vaken hela natten och jag orkar snart inte mer. Vi är så helvetes trötta båda två.
Tycker så synd om er:(
Önskar att jag kunde åka dit och reda upp allt åt er så allting bara löste sig.

Tycker att skolan kan skicka hem jobb åt henne, hon ska inte behöva stå ut med skiten

300_130109a.jpg

Sån här är det som hon fick tuggummiklet på. Klassisk rocker/bikerjacka alltså. Vi vet inte hur det gått på kemtvätten, vi hann inte dit i fredags.

Gud vad snygg!

Har en liknande sådan som honung har

Senast ändrad:

Igår var vi på polisstationen för förhör i förundersökningen som det heter. Polisen var trevlig, tog dottern på allvar och tyckte det hela var förfärligt. Han kommer nu att kalla killen som gjorde det till förhör. Killen har ju redan erkänt så det är ju inte så mycket att snacka om. Polisen kommer dessutom att ringa rektorn och tala om att så här får det inte gå till på en arbetsplats och att hon är ansvarig för det som händer på skolan. Sen hade han lite peptalk med dottern vilket jag uppskattade.

Polisen skrev att dottern begärde "skälig ersättning" för kemtvätt av jackan, ett eventuellt frisörbesök samt för kränkningen. 500 kostade kemtvätten men hur mycket ska man begära för resten? Antagligen klipper jag henne själv.

Jag anser att pojken ska betala för ett frisörbesök även om du klipper henne själv, och ett sånt besök går på runt 400 kronor. Hur mycket man begär för kränkningen är alltid svårt, med tanke på att dottern även varit hemma från skolan i en vecka anser jag att summan bör vara hyfsad iallafall.

Skickar en massa styrkekramar till både dig och Mini, jag har följt nästan alla trådar du skrivit om Mini och jag hoppas verkligen att detta ska lösa sig!

Nästan två veckor har hon varit hemma från skolan. Idag är första dagen hon går.

Och vi hämtade jackan från kemtvätten (eller läderrensen som den varit iväg på) och jippi, fläcken var borta!! Hurra!

Vad glad jag blev att höra att hon kom iväg till skolan, håller alla tummar och tår att det går utan incidenter.
Du är en super-mamma Snuffsan, Mini kan vara glad att hon har dig

Vad underbart att fläcken försvann!
Hade min mamma varit lika engagerad som du är, då hade jag varit överlycklig. Du är underbar!

Läste förut om fläckborttagningen och hängde aldrig med att den blev flyttad förrän jag sökte... så kanske för sent men ändå:

Jag tycker att Mini ska gå till en hårförlängare och fixa håret till rätt längd och färg. Detta plus läderrengörningen ska killen betala. Då "återställer" han det fysiska. Sedan på det tycker jag 1000kr för sveda och värk. Minst.

Jag tycker det är starkt att ni står upp ihop. Att du stöttar henne är guld värt!

härligt att höra att fläcken försvann och att en anmälan är gjord! :)
ni förtjänar en härlig semester tycker jag, du och mini :)

*peppkramar*

Gick det bra att gå till skolan? Var det någon som gjorde något mer dumt??

Gick sådär. Ingen i klassen kommenterade. Däremot de vanliga tråkningarna i korridorerna. Lite färre med de fanns kvar.

Skönt att jackan gick att rädda.
Håller med ovanstående om att hårförlängning vore en ide.

Fast.. om jag hade ridit såpass mycket som mini verkar göra som tävlingsryttare så skulle jag inte vilja ha någon hårförlängning :crazy: Det är en rätt äcklig känsla att inte kunna få ta schampo och riktigt rufsa ur svetten man får under hjälmen då man måste tvätta håret rakt ner.

Det har du iof rätt i.

Snuffsan: Hur går det för er?
Har skolan börjat göra någonting?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka