Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Baksidan är att vi bor i en liten by och hon kommer att vara tvingad att fungera med dessa människor. Om inte skoltiden kan få dessa att förstå hur illa de gör henne och andra, vad kommer att hända sen? När hon ska klara att möta dem ensam.

*Suck* Hur man än vänder sig så är rumpan bak.

Jag hoppas innerligt att det här inte är skolans enda åtgärd, som du säger så måste ju dessa människor på något sätt fås att inse att man inte behandlar någon så som de behandlar din dotter (och andra, kanske fler är utsatta men inte lika illa?).

Förhoppningsvis är detta som du skrev tidigare en öppning, en hjälp för din dotter att få en uthärdlig vardag, (en andningspaus för er båda) samtidigt som skolan tar sitt ansvar och ser till att reda ut hela den här hemska soppan, ordentligt.

Det låter jättebra att hon inte är tvingad att vara med tycker jag men samtidigt känner jag inom mig att det är fel att det är HON som måste flytta sig, det är hon som inte får vara med på "normalt vis" medans de som jävlas med henne kan fortsätta sitt liv som vanligt.
Jag tycker att skolan är feg och går den lätta vägen genom att avskärma mini och inte vågar riva upp allting och flytta iväg mobbarna och jobba bort mobbingen.
Mobbingen får dom ju inte bort genom att Mini inte syns, som du skrev "Vad händer när hon möter dem ensam" skolan får ju inte Mini att må bättre genom att skyffla ut problemet från skolan till det att hon kanske stöter på dem i affären på byn.
Och vad är det övht för rättvisa? Ingen alls tycker jag. Och det är pest och pina att Mini ska uppleva att det spelar ingen roll hur illa man beter sig, ingenting händer endå :mad:

Jag tycker ni gör det jättebra som orkar med, bägge två.

Det låter jättebra att hon inte är tvingad att vara med tycker jag men samtidigt känner jag inom mig att det är fel att det är HON som måste flytta sig, det är hon som inte får vara med på "normalt vis" medans de som jävlas med henne kan fortsätta sitt liv som vanligt.
Jag tycker att skolan är feg och går den lätta vägen genom att avskärma mini och inte vågar riva upp allting och flytta iväg mobbarna och jobba bort mobbingen.
Mobbingen får dom ju inte bort genom att Mini inte syns, som du skrev "Vad händer när hon möter dem ensam" skolan får ju inte Mini att må bättre genom att skyffla ut problemet från skolan till det att hon kanske stöter på dem i affären på byn.
Och vad är det övht för rättvisa? Ingen alls tycker jag. Och det är pest och pina att Mini ska uppleva att det spelar ingen roll hur illa man beter sig, ingenting händer endå :mad:

Jag tycker ni gör det jättebra som orkar med, bägge två.

Håller med. Känns lite som att skolan ser Mni som problemet och att det är hon som måste bort. När det är precis tvärtom.
Önskar att man kunde åka dit och ta över så Snuffsan och Mini fick vila.
Så allt var löst och bra när dem kom tillbaka.

Men är ju bra ändå att skolan gör någonting alla fall

Vilken hemsk situation. Att flytta på mobbarna som flera sa var väl inte praktiskt genomförbart i detta fall, för jag uppfattade att de var väldigt många olika, att det blivit "coolt" bland många att mobba?

Tycker ni gjorde helt rätt som polisanmälde, kanske finns fler händelser att anmäla som hänt innan? Om ni orkar förstås.

Det bästa hade naturligtvis varit om allt stoppats i ett betydligt tidigare skede, men hoppas din dotter nu kan få lite andrum och återhämta sig. Att bli mobbad tär oerhört på krafterna! Hoppas hon får de betyg hon strävar efter och kan gå vidare till önskat gymnasium! Lycka till!

Önskar att man kunde åka dit och ta över så Snuffsan och Mini fick vila.
Så allt var löst och bra när dem kom tillbaka.

Vilken önskedröm! Tack för tanken även om det ju inte funkar i verkligheten.:)

Jag funderar på om man skulle åka och göra nåt kul nån dag, men jag har varken ork eller fantasi att hitta på nåt just nu. Vi är skittrötta helt enkelt.

:)
Så lite så.
Har varit lite i Minis sits så kan tänka mig lite hur hon har det stackarn.
Jättehemskt att det ska behöva gå så långt att hon blir sjuk av det.:(

Hur mår du då?
Har du någon IRL som stöttar dig?

Jag jag håller med dig. Samtidigt ger det dottern lite andrum. Vi får väl se. Hon har bestämt sig för att försöka gå tre lektioner i morgon. Två med specialläraren, de ska gå igenom hemuppgifter så hon kan jobba hemifrån. Sen är det musik som är hennes favvolärare som hon faktiskt saknar. Vi får se hur det går.

På onsdag har vi möte hos rektorn igen.

Hur ser Minis eget sociala nätverk ut? Har hon något sånt - vänner, stallkompisar, klubbkamrater? Finns det något sånt som Mini kan söka stöd hos?

Min äldsta har en väldans massa kompisar i skolan, men hon väljer själv att vara ganska mycket ensamvarg utanför skolan. Trots detta vet nog både hon och jag att hon har vänner som skulle ställa upp mangrannt för henne om hon skulle behöva det - oavsett när det skulle behövas. Bara vännerna finge veta hur det var ställt.

Just nu tror jag att Mini är i behov av sånt stöd. Även om hon inte skulle ha en massa vänner som hon dagligen umgås med finns det säkert jämnåriga som mer än gärna ställer upp på mini bara det får veta hu väl hon behöver det. För hur högt älskad du än är av Mini som sin mamma, så finns det luckor som du inte kan fylla, men som Minis eventuella vänner kan.

5 minuter hann hon vara på skolan idag innan första kommentaren. Dottern står i korridoren och pratar med en kille från sin klass när någon går förbi i korridoren och skriker "Din fula, jävla emo-jävel". Dottern ignorerade och då kom följdkommentaren "Ja, jag pratar med dig som står med ryggen mot mig och låtsas att du inte hör mig".

Kul arbetsklimat eller hur? Detta var alltså en ensam kille, han har inget gäng med som han ska impa på, dottern vet inte ens vem han är. Bara så där i förbigående slänger han ur sig detta. Ren rutin liksom, sånt man gör utan att ens tänka på det.

:devil:
Fan vad arg jag blir när jag hör detta, då har man fan i mig inte gjort ett skit som rektor, inga barn ska bli mobbade, men när det går så lång att man blir mobbad av hela skolan, då har man inte som rektor skött sitt jobb!

Jag vet ju inte riktigt hur ni har bestämt, men jag tycker inte Mini ska behöva gå i skolan (vad jag har förstått så har hon fått bestämma själv). De erbjöd henne hemundervisning eller hur var det?
För det är verkligen inte okey, jag blir så arg att det kokar i mig nu, usch usch usch!
Självklart så kan hon stöta på dem ute osv, som någon sa, men hon är extra sårbar i skolan, då är hon bland ungdomar som man inte vet vad de kan ta sig till, och det finns ju ingen lärare i närheten som har uppsikt. På stan kan hon ändå vara "skyddad", och slipper random ungar som skriker saker åt henne.

Fy fan!
Vilka j*vla puckon det finns!
Det är konstigt att det kan gå så långt:( Det är väll ingen ultimat lösning, men bra att hon slipper skolplikten och får privat undervisning, för att underlätta situationen akut just nu....

Hur ser Minis eget sociala nätverk ut?

Det är sådar. Några få vänner men de är å andra sidan desto bättre. Nån kompis som dyker upp här hemma då och då och några hon chattar med på kvällarna pch träffar vissa helger (de bor inte så nära).

5 minuter hann hon vara på skolan idag innan första kommentaren. Dottern står i korridoren och pratar med en kille från sin klass när någon går förbi i korridoren och skriker "Din fula, jävla emo-jävel". Dottern ignorerade och då kom följdkommentaren "Ja, jag pratar med dig som står med ryggen mot mig och låtsas att du inte hör mig".

Kul arbetsklimat eller hur? Detta var alltså en ensam kille, han har inget gäng med som han ska impa på, dottern vet inte ens vem han är. Bara så där i förbigående slänger han ur sig detta. Ren rutin liksom, sånt man gör utan att ens tänka på det.

*spysmiley*

Åh jag blir så arg :mad: Jag vet inte vad jag ska skriva längre, det är bara så frustrerande och irriterande att att höra att mobbarna inte ger sig nångång :(

På onsdag har vi möte hos rektorn igen.

Onsdag, det är imorgon -jag håller tummarna för att människan gör det hon kan för att hjälpa er .. annars kan jag giva dom på moppo :devil:;)

*skoja bara....inte :angel:*

Nån liten stämbandsoperation så de tystnar kanske? :idea:

*Skoja bara*

Ibland är det skönt att önska saker! Även om de inte är så realistiska.

Litet Harry Pottermagi till exempel!

Nån säger en dum grej- en liten viftning med trollspöet OCH PERSONENS MUN VÄXER IGEN!!!!

Till Mini!

Tänk på att folk som är mobbade i högstadiet ofta inte blir det i gymnasiet! Dels för att man kan välja vilket gymnasium man vill gå på och dels pga att det är rätt stor chans att de som mobbar en inte söker till vare sig samma skola eller samma program.

För mig var det så att gymnasiet var rena himmelriket!

Stå ut! Det är inte så många veckor kvar till skolavslutningen!!!

/KT

Men vad fan!
Vad är det för fel på folk?
Vad driver dessa nötter till att göra såhär?
*Fattar inte*

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka