Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Hur gick mötet idag?

Jag har följt tråden i tystnad och häpnats över vad människor kan ta sig till.
Jag själv fyller 18 till sommaren, och vet hur otroligt jobbigt det är att behöva gå till skolan med ångest och inte känna sig trygg någonstans i den man vill vara.

Om din dotter känner för att prata med någon utomstående i hennes egen ålder finns jag på både msn, mejl och till och med telefon om hon känner att det skulle hjälpa. Skicka ett PM om hon vill. :)

Jag hoppas verkligen att det här löser sig, och att ni återfår era krafter inom snarast!

Så här är läget just nu:

*Dottern får va hos en speciellärare hur mycket hon vill. En trevlig prick som dottern trivs med. Dottern får själv välja hur mycket hon orkar vara på skolan, delta i ordinarie undervisning alt jobba med specialläraren. Hon får ingen frånvaro och kan inte tappa betyg pga frånvaro. Bra lösning som jag hoppas kommer att fungera.

*Dottern har fått ett juridiskt ombud. Jag pratade med henne idag och vi väntar på att polisen ska förhöra killen och att åklagare sen ska besluta vad som händer, om det blir rättegång eller inte.

Och för er som frågat hur håret ser ut och som har mig på facebook så finns det bild där.

Det är inget snack om saken, tuggummit är satt i hennes hår med avsikt och det var väl synligt så det där kvalificerar till skadeståndsansvar PLUS kostnader för frisör + ev extensions. Även om du nu fått göra vad du kunnat med håret så vore det kanske bäst om Mini kunde få omkostnader betalade för att kunna fixa till håret hos en frisör. Plus för jackan, plus för sveda och värk (i vilket hela hennes skolsituation kan värderas)

Min dotter har samma hårsvallslängd och håret är en stor del av hennes identitet. Jag skulle nog se håret som en större sak än jackan. Och då är jackan ändå en stor del av det hela.

Så här är läget just nu:

*Dottern får va hos en speciellärare hur mycket hon vill. En trevlig prick som dottern trivs med. Dottern får själv välja hur mycket hon orkar vara på skolan, delta i ordinarie undervisning alt jobba med specialläraren. Hon får ingen frånvaro och kan inte tappa betyg pga frånvaro. Bra lösning som jag hoppas kommer att fungera.

*Dottern har fått ett juridiskt ombud. Jag pratade med henne idag och vi väntar på att polisen ska förhöra killen och att åklagare sen ska besluta vad som händer, om det blir rättegång eller inte.

Skönt att höra att det händer något.
Får hoppas att det blir en ordentlig utredning av det nu

Och nu kommer nästa drag: En massa skit som vi inte har beställt som plötsligt dimper ner. Typ dyra prenumerationer på sms-spel (som inte ens funkar på våra enkla mobiler).

Det finns naturligtvis inga bevis på vem som beställt, det enda jag vet är att det inte är dottern eller jag.

Jag är så TRÖTT på dessa förbannade snorungar. :mad:

Och nu kommer nästa drag: En massa skit som vi inte har beställt som plötsligt dimper ner. Typ dyra prenumerationer på sms-spel (som inte ens funkar på våra enkla mobiler).

Det finns naturligtvis inga bevis på vem som beställt, det enda jag vet är att det inte är dottern eller jag.

Suck, vilka jävelungar ....:mad:

Självklart ska även detta anmälas till både skola och polis eftersom det lägger ännu en pusselbit till eländet!

/KT

Har följt tråden ett tag nu...

Blir bara så...förbannad...Fattar ärligt talat inte hur man kan göra en sån här grej.

Vad finns det för nöje med att såra och skada en person..bara för att...?
Det argumentet om att "alla andra gör det" är bara så förbaskat löjligt! Var och en får väl för sjutton se till att ta ansvar för sina egna handlingar och inte göra "som alla andra"...

En sak som skolan borde göra för att markera att detta är inte rätt är egentligen att leta reda på "ledarna" till all mobbning *måste ju vara nån som startat de?* och sen förflytta dom. Har förstått att det är många som håller på med mobbningen, men i grunden måste det finnas nån eller några som börjat, just dom måste man försöka få tag i och förflytta..Förhoppningsvis kan det bli ett uppvaknande för de andra och inse vad de håller på med....Men man vet ju aldrig...

Nä, jag kommer aldrig förstå mig på tjusningen med att mobba någon annan...

Hoppas verkligen att allt kommer ordna sig för er två!

Jag blir alldeles matt av att läsa. Och då är jag inte ens i närheten av vad du känner.

Om det vore enkelt, skulle jag råda er att flytta. Men det är ju en jätteapparat där mycket ska klicka. Och många band ska klippas och tänjas.
Jag vet inte hur ni ska komma tillrätta med allt detta. Jag önskar att jag vore journalist på en kvällsdrake som kunde sätta upp strålkastarna på dessa människor som utsätter er för allt detta, för att belysa dessa människor i obarmhärtigt ljus inför hela svenska folket.

Ring till poisen och be om råd. Kontakta den poliskontakt du har sedan din anmälan, eftersom detta har samband.

Jag har lyckats stoppa alla sms-debiteringar jag sett hitills. Företagen är nog vana vid att ungdommar anmäler varandra för de är snabba att stoppa skiten och returnera pengarna i alla fall.

I morgon är det elevvårdskonferens och då ska jag naturligtvis ta upp detta. Samt i mina fortsatta kontakter med polisen.

En juridikkunnig på Buke har erbjudit sig att hjälpa mig och jag är glad och tacksam. Vidare har en Bukeanvändare i min närhet erbjudit sig att ta hand om stall och djur om vi behöver komma bort nån dag. Ni är guld värda och jag är glad och tacksam.:bow:

Hur går det för er?
Hur mår ni?

Har det blivit någon ändring?
Tänker mycket på hur ni har det och hur ni mår:(

Men jösses! :crazy:
De sätter sig själva på pottan ju mer de gör, och de fattar det inte? Nej att de inte är smarta har ju framgått klart och tydligt!
Hoppas de får vad de förtjänar! :devil:

All heder åt er och de underbara bukefalister ni har omkring er på alla sätt! :love::love::bow:

Men för i helvete :mad:

:devil::devil::devil:
Vilka elaka jädra ungar :mad:, om jag var deras förälder skulle jag känna mig som det största misslyckandet i världshistorien!!

Dottern deltar bara på vanliga lektioner i ämnen som kräver fysisk närvaro, dvs idrott, hemkunskap och musik. Allt annat läser hon på distans alt i hjälplärarens rum.

Just nu är det påsklov. Sköööönt!

Skönt att hon får läsa lite på avstånd.

Känns som ni kan behöva det där lovet.
Ta hand om er, snart är det sommar och skolavslutning

I måndags var dottern hos skolpsykologen och gjorde en test som heter Becks ungdomsskalor. Idag ringde skolpsykologen mig och tyckte att jag skulle kontakta BUP omedelbart. Hon har mkt höga värden på depression, ångest och ilska och mkt lågt på sin självbild. Nähä?? Det har jag ju för fan skrikit om i över ett halvår nu men du har ju tyckt att det går nog över. Utan att ens ha träffat henne!!!

Jag är så arg. Och så trött. Och i morgon bitti ska jag ringa BUP och hoppas att dottern kan få en tid snarast.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka