Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Hans föräldrar borde väl betala (eller egentligen han) om de har sagt det, så prova skicka kvittot tycker jag.
Jag blir så förbannad av att läsa den här tråden, önskar så att jag kunde göra nåt! Det påminner om hur jag hade det för några år sedan, inte alls lika illa som Mini men ångesten och det hade jag ändå.
Rider hon/pysslar med hästar? Hur går det med det nu isåfall, hästar är ju toppen när man mår kasst.
Och jag hoppas verkligen verkligen det blir bättre snart! Och hoppas det går bra på BUP. Kanske media (expressen/aftonbladet typ) kan göra en saftig artikel som får läsarstorm och förhoppningsvis väcker kanske en förälder och några lärare iallafall?

Om det är nånting i hela världen jag som iofs bara är några år äldre än Mini kan göra, så PMa eller nåt.

Rider hon/pysslar med hästar? Hur går det med det nu isåfall, hästar är ju toppen när man mår kasst.

Hon har tre egna ponnys som står i hagen utanför mitt fönster. Hon har ridit och tävlat hela sitt liv och verkligen levt för hästarna och satsat för fullt på sin ridning.

Sedan nyår har hon inte ens orkat rida. Så illa mår hon.

KL
Är skolverket kontaktat?

Jag tycker så synd om er. Världen är inte rättvis. De som inte förtjänar det lider och de som förtjänar det går fria. Fy fan att ingen hjälper er ordentligt.

Senast ändrad:

Jag har pratat med elevombudsmannen som tycker att vi ska göra en anmälan av skolan. Den håller jag på med, men det är ju en hel uppsats så det tar lite tid.

Jag blir så ledsen för er skull när jag läser detta.
Och känner så igen situationen från när min dotter gick i högstadiet.
Att skolan inte på något vis kan hantera problemen utan bara blundar och väntar på att "det skall gå över".

Den som inte inrättar sig i hackordningen är den som får problem.
Trots att det är hackordningen som är själva problemet.
Varför låter vuxenvärlden tonåringar uppföra sig som djur?

Nu så måste ni ju bara få hjälp och jag försöker trösta med att Gymnasiet bli bättre med garanti.

Jag satte min son i friskola i Stora Staden i stället för här i Byskolan skulle han bara inte gå.
Och det ÄR bättre.
Vissa skolor fungerar bara inte.

jag försöker trösta med att Gymnasiet bli bättre med garanti.

Det är exakt de orden som rektorn säger. Exakt. Och jag undrar hur det ska gå till? Mini mår så dåligt att hon inte tittar på de hon pratar med, inte ler eller skrattar, inte pratar med folk, tar absolut inte kontakt. Med det kroppsspråket, hur lång tid tror du det tar innan hon anses vara ett freak på gymnasiet? En vecka? Två?

Och hon ska sitta på bussen varje morgon och em med de som mobbar henne nu.

Så här står det i pappret jag fick från åklagaren: Det går inte att bevisa att den misstänkte haft sådant uppsåt (insikter och avsikter) som krävs för att förfarandet skall vara brottsligt.

Insikter och avsikter??? Vad är det han inte fattade? Vad hade han för avsikt med att kleta tuggummit på henne?

I Gymnasiet finns det större utrymme för att bara vara sig själv.
Vi var också litet oroliga och det tog tid att läkas.
Mini mår kanske sämre än min dotter gjorde, men jag känner igen symtomen som du beskriver.
Först så måste hon få vila från eländet.
Sedan göra något kul tillsammans med snälla människor som hon trivs med.
Min Dotter åkte och åker på Folkmusikläger på somrarna och det hjälpte jättemycket.

Mini har det kroppsspråket som hon har för att hon inte mår bra.
Och det måste ju repareras först, kanske att hon måste vara sjukskriven en tid mellan Högstadiet och Gymnasiet?

Nu så tillstötte det en komplikation i att min dotter blev oerhört sjuk nu i 2an på gymnasiet, hon fick körtelfeber med kraftig leverpåverkan, så hon gör 2an 2 gånger vilket nog är bra.
För då så får hon tid att ta igen allt roligt hon borde ha haft på högstadiet.
Det ger tid till att prioritera vänner och fritidsnöjen.
Och vänner det har hon numera massor och bra är de också.

Det är mitten på april nu och många månader tills att Gymnasiet börjar.
På den tiden så hinner Mini må såpass bra igen så att hon får en bra Gymnasiestart.

Om ni vill så kan jag be min dotter att prata med Mini, jag tror att det skulle hjälpa att veta att det finns en framtid att glädjas åt?
Nu skall jag skjutsa den där Dottern med Fiolen till tåget så att hon kan åka till Stora Staden och spela i sin stråkorkester.
Jag skall prata med henne i bilen - återkommer.

Att åklagaren lägger ner åtalet påverkar inte föräldrarnas skyldighet att ersätta de skador som sonen orsakat(i värsta fall finns ju alltid möjlighet att driva en civil process utan inblandning av åklagare men så långt behöver det sällan gå) så skicka du kopia på kvitton till odågans föräldrar och begär ersättning för dina utlägg.

Det tråkiga med BUP är att de inte har någon koppling till skolan. Jo de har på så vis att de kan få hjälp och underlag till utredning från lärarna, men skolan får ingen automatisk återkoppling från BUP och därmed hjälp att göra något åt situationen.

Vårt BUP har regelbunden telefonkontakt med skolans rektor. Fungerar jättebra.

Mini mår så dåligt att hon inte tittar på de hon pratar med, inte ler eller skrattar, inte pratar med folk, tar absolut inte kontakt. Med det kroppsspråket, hur lång tid tror du det tar innan hon anses vara ett freak på gymnasiet? En vecka? Två?

Och hon ska sitta på bussen varje morgon och em med de som mobbar henne nu.

Det jag stryker under är hurdan jag var när jag började på gymnasiet, på grund av liknande (men mildare) högstadietid. Jag hade dock friheten att jag kunde klippa banden till det gamla fullständigt och började om i en ny stad där jag inte hade någon kontakt med "det gamla". Min gymnasieklass var en verklig kovändning där det inte gjorde något att man var rädd och blyg. Man fick vara med, man peppades och sågs på ett helt annat sätt.

Det är dock först nu, nästan sex år senare, som jag inte längre får hjärtklappning när jag måste kliva av tåget själv på stationen hemhemma. Jag har fortfarande stora problem med att prata med nya människor och är livrädd att höras och synas för mycket.

Jag har följt tråden hela tiden och det gör så ont, så förbannat ont. Jag, med min fullskaliga och troligen obotliga rädsla för tonårspojkar vill åka till-var-ni-nu-bor och ställa hela det jävla skolan mot väggen för att det fortfarande tillåts hända. För att man fortfarande ger plats för att låta odjuren bestämma.

Senast ändrad:

Fy vad jag blir ledsen för Minis skull !

usch - inte ens orka rida då mår man riktigt jäkla dåligt.

Att åklagaren lägger ner åtalet påverkar inte föräldrarnas skyldighet att ersätta de skador som sonen orsakat(i värsta fall finns ju alltid möjlighet att driva en civil process utan inblandning av åklagare men så långt behöver det sällan gå) så skicka du kopia på kvitton till odågans föräldrar och begär ersättning för dina utlägg.

Japp oavsett har killen förstört minis saker och det ska föräldrarna betala. Dom är skyldiga att göra det.

Han GJORDE det faktiskt....även om uppsåt inte kan bevisas!

/KT

Kraaaaam!

Fy fan vad vidrig hela den här historien är! Hur är folk funtade egentligen? Hur kan så många elever glömma att tänka och "bara" mobba av "slentrian", för att alla gör så:confused:
Mina tankar går mot nazi tyskland, där man kunde få större delen av ett folk att tro på helt absurda ideer, hur ska man kunna få folk att SJÄLVA ta ansvar för sina handlingar och tänka en gång själva???

Tycker jättesynd om båda dig och mini och vet egentligen inte vad jag ska skriva.

Nej Snuffsan, slaget är inte förlorat än. Ta all den hjälp av elevombudsmannen du kan få. Håll inte igen på något, gör honom uppmärksam på hur dåligt både Mini och du mår av den här soppan och om det är nödvändigt - be på dina bara knän om den hjälp ni behöver. Du behöver också få stöd, och jag kan känna att du är extra utsatt som ensamstående förälder dessutom.

Jag blir alldeles matt när jag ser hur dåligt ni mår båda två. Finns det något jag kan hjälpa till med - hur litet eller stort det än månde vara - hör av dig så ska jag göra vad jag kan för att hjälpa.

Finns det något jag kan hjälpa till med - hur litet eller stort det än månde vara - hör av dig så ska jag göra vad jag kan för att hjälpa.

Rensa min trädgård, städa mitt hus och mata mig med praliner och whisky. :idea:

*skoja bara*

Idag har jag samtal bokat med Bup. Det är ett bra steg hoppas jag.

Hade jag bara bott lite närmare dig hade det praktiska redan varit gjort. :love:

Får du någon hjälp? Eller är det bara Mini som får samtal? Du skulle kanske också behöva prathjälp av människor som även ger Mini prathjälp?

Jag har ingen aning om hur det funkar. Vet bara att de startar med en telefonintervju med målsman. Det tar ca 1 timme. Det är det som ska göras idag.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka