Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Usch ja det där med kroppsspråket minns jag :cry:
fyy vad hemskt det var se sitt barn krypa längst väggarna så fort han var i skolan, keps och luva nerdragen över ansiktet blicken i golvet.

Han fick ju ett typ sabbatsår på IV-programmet och det behövde han.
Nu går han första året på Media-programmet och stormtrivs, har fått flera nya vänner ( om dom är så bra kan vi disskutera :p om man läser min tråd om piercing)
Men han vågar SYNAS igen

Jag har pratat med elevombudsmannen som tycker att vi ska göra en anmälan av skolan. Den håller jag på med, men det är ju en hel uppsats så det tar lite tid.

Ja det tycker jag absolut ni ska göra. Kan tänka mig att det är rätt mycket som ska fyllas i och fixas. Om inte annat kanske hon kan få upprättelse vilket inte gör det bättre, men kanske gör att hon kan lämna det lite bakom sig.

Bup gjorde alltså en "intervju" med mig igår. Nåt frågeformulär som tog ca 1 timme. Både jag och Mini ska börja träffa en psykolog nästa vecka.

Rektorn ringde igår och frågade om vi har haft en bra påsk. Ja, vad tror du??

Usch ja det där med kroppsspråket minns jag :cry:
fyy vad hemskt det var se sitt barn krypa längst väggarna så fort han var i skolan, keps och luva nerdragen över ansiktet blicken i golvet.

Han fick ju ett typ sabbatsår på IV-programmet och det behövde han.
Nu går han första året på Media-programmet och stormtrivs, har fått flera nya vänner ( om dom är så bra kan vi disskutera :p om man läser min tråd om piercing)
Men han vågar SYNAS igen

Ja, det är faktiskt en risk man inte gärna tänker på, att sådana händelser kan få i övrigt fullt normala och jättegoa personer att till slut hamna i "dåligt sällskap" där de blir accepterade och får vänner. Det kan vara lätt att rikta all sin uppdämda ilska och sorg på någon annan eller ta till medel för att döda känslorna.

Rektorn ringde igår och frågade om vi har haft en bra påsk. Ja, vad tror du??

Ska jag och mitt cluebat komma och förklara för rektorn hur en person mår efter den behandling Mini har utsatts för...?

cluebat.png

Kom nu ihåg att spara all information.
All kommunikation och alla protokoll.
Från en EVK så skall det finnas protokoll.

Så att du senare kan stämma skolan för att de skött sina lagliga åtaganden.
Det här kommar antagligen att kosta Mini ett extra år i skolan och det skall de betala för.

Det är svårt att bli stark nog för att klara av studier när man är så nere som hon är nu.
Det tar ett bra tag att läkas.
Hennes energinivå kan vara oerhört låg för en lång tid framåt.

Om man jämför med utmattningssyndrom som nog är det som hon nu fått så brukar det ta något år att komma igen.
Jag kraschade totalt på förra jobbet och det tog litet drygt ett år att reda ut det till fullo.
Gymnasiet har ett ganska så högt tempo, särskilt i 2an, så det är inte säkert att hon orkar med att köra på så hårt.
Utan marginaler så kan man inte pressa det allra lilla minsta.
Och hon har redan bränt upp sina marginaler och en hel del därtill just nu.

Jag låg också på soffan och orkade absolut ingenting.
Jag kunde inte ens följa med i ett helt TV-program.

En av sonens fd klasskamrats pappa sa en bra sak en gång.
Har man en tung och full ryggsäck att bära på , krävs bara lite lite extravikt för att man ska ramla bakåt.
Men det tar tid att tömma ryggsäcken, för man orkar bara slänga ut lite i taget.

Den här skiten slutar visst aldrig :(
Hade jag inte bott i norrland utan i skåne hade jag gärnat rensat din trädgård :laugh: Har du något stöd från någon i byn? Någon vän att prata med som kan hjälpa er med praktiska saker?

En av sonens fd klasskamrats pappa sa en bra sak en gång.
Har man en tung och full ryggsäck att bära på , krävs bara lite lite extravikt för att man ska ramla bakåt.
Men det tar tid att tömma ryggsäcken, för man orkar bara slänga ut lite i taget.

:bow::bow::bow: Så klokt och så sant

Den inställningen är det fortfarande många som har. Tyvärr. Ingen rök utan eld liksom. Klart det är något fel på den som mobbas. För att inte tala om "Men du får ju faktiskt bjuda till lite själv".:crazy:

Värst är när det varit samtal med lärare och mobbaren mummlat alt fnissat fram ett förlåt och dottern vägrat förlåta och dra ett streck över allt. Det är inte så populärt i lärargänget kan jag lova. Då har HON en dålig attityd osv. :mad:

LARV!!!:mad:

Hon ska för f-n inte behöva förlåta dem ett enda j-la dugg!! Framförallt när det helt uppenbart är något som sägs bara för att det förväntas av dem och de inte menar det.:mad:

(I mitt eget fall som inte pågick lika länge då min pappa (liten gubbe, 160 cm lång men j-lar vad arg han kan bli!) skrämde skiten ur både mobbare och deras föräldrar så fick jag nog bara 1 ärligt menad ursäkt och den kom 5 år senare då personen ifråga hade insett saker och ting. Har än idag 20 år senare inte förlåtit alla och de 4 värsta ignoreras helt-på klassträffar och vid alla möten. De ur mobbgänget som mest hängde med är inte heller förlåtna och jag skulle aldrig umgås med dem men vi hälsar artigt om vi möts på stan.
Jag bestämde nämligen att jag skulle vara storsint eller nåt åt det hållet (och så roar det mig att de inte vet vad de ska säga om mig när ev presentationer för respektive ska göras -det har nämligen hänt att jag har kläckt ur mig nåt i stil med att: -Det här är XXXX som mobbade mig hela 4:an....:devil:)

Och nu kommer nästa drag: En massa skit som vi inte har beställt som plötsligt dimper ner. Typ dyra prenumerationer på sms-spel (som inte ens funkar på våra enkla mobiler).

Det finns naturligtvis inga bevis på vem som beställt, det enda jag vet är att det inte är dottern eller jag.

Jag är så TRÖTT på dessa förbannade snorungar. :mad:

Polisanmäl också detta!
(Om inte annat så att ni inte blir betalningsskyldiga).
Kan sätta en peng på att snorungarna inte har tänkt på att sånt kan spåras...:devil: och att dom kan åka dot på det...för det hoppas jag verkligen att de gör!:mad:

Så behöver det inte bli. Jag gick också i en usel högstadieklass, min man ännu värre. Vilken befrielse det var att börja gymnasiet! Och det gick jättebra för bägge i gymnasiet, med bra betyg. Att tvingas umgås med puckon hela dagarna tar så mycket energi, att bara man tar bort det så blir det enormt mycket mer över till skolarbetet.

Att jämföra med en vuxen som bränner ut sig tycker jag inte alls man kan göra. Mini är ju inte utbränd, hon är ledsen. Inte har hon fått utmattningssyndrom. Man kan vara ledsen och håglös utan att det genast måste vara utbrändhet.

Och det kommer bli bättre när hon slipper umgås med de där knäppgökarna hela dagarna. Sen kan det kanske ta ett tag innan det sociala självförtroendet är reparerat, men det påverkar ju inte betygen.

Jag hoppas att du har rätt. Mini har fått börja med en medicin, hon är något piggare men mår ganska skit av med. Får se om det lättat om ett par dagar.

Det är vanligt att man mår skit dem första 14 dagarna, sen lättar det. Får hon annan hjälp förutom medicinerna nu medans hon äter dem?

Det är alltså så illa att det blev medicin.
Bra att hon får hjälp - synd att det skall behövas.
Och vart är vuxenvärden på väg som inte hanterar sådana här saker i skolorna?

De måste vara stora feglortar i den skolledningen.

*kl*

Och minsann. Nu har klassen reagerat på att Mini sitter i ett grupprum i specialklass pga mobbingen. Men inte så att de blev skamsna och känner hoppsan vad har vi gjort. Nej. Mini var med i klassen på en lektion för att klara av den muntliga delen av ett nationellt prov och hur blev reaktionen? Förlåt att vi gjort dig så illa att du knappt orkar gå till skolan och ens leva och måste gå i terapi och medecineras och sitta i ett grupprum för att ens vara här? Näääää. Klassen reagerade med "FY FAN ATT DU SKA SPECIELBEHANDLAS!!! Det finns andra som behöver hjälp för att de kommer att få IG också tar du upp en plats i specielundervisningen. Fy fan så äckligt!!!"

Kännde hon sig välkommen? Känns det som att hon vill in i klassen igen?

Gissa om jag ska ringa föräldrar i morgon?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka