Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Men herregud, jag förstår att du är arg, trött, less!

Jag hoppas verkligen att allt det här ska lösa sig för er, men det är ett stort garnnystan som måste trasslas ut!

Hoppas att BUP kan ordna en akuttid för er, kan inte skolpsykologen skicka sitt resultat som något slags underlag till BUP så de ser hur illa det är?

Du är otroligt stark!

I måndags var dottern hos skolpsykologen och gjorde en test som heter Becks ungdomsskalor. Idag ringde skolpsykologen mig och tyckte att jag skulle kontakta BUP omedelbart. Hon har mkt höga värden på depression, ångest och ilska och mkt lågt på sin självbild. Nähä?? Det har jag ju för fan skrikit om i över ett halvår nu men du har ju tyckt att det går nog över. Utan att ens ha träffat henne!!!

Jag är så arg. Och så trött. Och i morgon bitti ska jag ringa BUP och hoppas att dottern kan få en tid snarast.

Jag hoppas innerligen det löser sig för er. Jag har blivit retad i grundskolan och det sätter sina spår.

Din dotter ska vara glad för att hon har en mamma som kämpar så mycket för henne.

Hoppas att BUP kan ordna en akuttid för er, kan inte skolpsykologen skicka sitt resultat som något slags underlag till BUP så de ser hur illa det är?

Jag frågade om det men det gick inte alls. Däremot fick jag berätta för BUP om vad hon kommit fram till. Wow liksom!!

I måndags var dottern hos skolpsykologen och gjorde en test som heter Becks ungdomsskalor. Idag ringde skolpsykologen mig och tyckte att jag skulle kontakta BUP omedelbart. Hon har mkt höga värden på depression, ångest och ilska och mkt lågt på sin självbild. Nähä?? Det har jag ju för fan skrikit om i över ett halvår nu men du har ju tyckt att det går nog över. Utan att ens ha träffat henne!!!

Jag är så arg. Och så trött. Och i morgon bitti ska jag ringa BUP och hoppas att dottern kan få en tid snarast.

Men vad fasen?!
Det borde dem väl ändå insett vid det här laget att Mini mår dåligt?

Hoppas ni får en tid hos någon som är riktigt bra och som verkligen lyssnar på er.:)

Jag frågade om det men det gick inte alls. Däremot fick jag berätta för BUP om vad hon kommit fram till. Wow liksom!!
Men det är ju deras jobb? Borde vara alla fall tycker jag

Hoppas ni får en tid hos någon som är riktigt bra och som verkligen lyssnar på er.

Jag pratade med en mycket trevlig man på BUP igår och jag fick en tid på fredag, den första som fanns, men om det blir något återbud ska han försöka lägga in Mini. Han tyckte att vi måste påbörja någonting omedelbart.

Jag pratade med en mycket trevlig man på BUP igår och jag fick en tid på fredag, den första som fanns, men om det blir något återbud ska han försöka lägga in Mini. Han tyckte att vi måste påbörja någonting omedelbart.

Vad skönt, hejja BUP som tar Minis & din situation på allvar.

Ja det är på tiden. Skolpsykologen tyckte ju inte att Mini behövde henne och skickade oss till kuratorn och kuratorn nästan skrattade då jag föreslog BUP. BUP är ju för ungdommar som har problem och där kommer ni aldrig till sa hon.

Detta ska naturligtvis med i min anmälan till skolverkat som jag roar mig med att skriva i påsk. Hade jag inte varit så otrevlig och skrikit på kuratorn då jag pratade i telefon med henne och på så sätt tvingat henne att ge Mini en tid på påsklovet hade Mini fått en tid hos henne i slutet av april (ytterligare 3 veckor) och fasen vet hur dåligt hon mått då.

Senast ändrad:

Jag hoppas verkligen att ni får bra hjälp av BUP! Och att din anmälan till skolverket får något att börja hända på den eländiga skolan ni har. Blä, att följa den här tråden ger mig rejält magont både som f d mobboffer och förälder.

Ja det är på tiden. Skolpsykologen tyckte ju inte att Mini behövde henne och skickade oss till kuratorn och kuratorn nästan skrattade då jag föreslog BUP. BUP är ju för ungdommar som har problem och där kommer ni aldrig till sa hon.

Detta ska naturligtvis med i min anmälan till skolverkat som jag roar mig med att skriva i påsk. Hade jag inte varit så otrevlig och skrikit på kuratorn då jag pratade i telefon med henne och på så sätt tvingat henne att ge Mini en tid på påsklovet hade Mini fått en tid hos henne i slutet av april (ytterligare 3 veckor) och fasen vet hur dåligt hon mått då.
Stackars mini:(
Vad är det för FEL på den där skolan?!

Och den där skolan med "mindre intelligenta" lärare/kurator/rektor osv finns i sverige verkligen? :eek:
Jösses, helt sanslöst. Hoppas du får till något riktigt bra till skolverket.
Och hoppas det löser sig för dottern!

Har läst igenom tråden och är så arg att tårarna sprutar. Så uselt skolan inklusive deras kurator och psykolog betett sig, så USELT. Får man fråga var i landet denna skola finns? Bra att du polisanmält och ska anmäla skolan. Man får sån lust att banka skiten ur dom :devil:elungarna.

Och den där skolan med "mindre intelligenta" lärare/kurator/rektor osv finns i sverige verkligen? :eek:

Det finns fler, många fler.. och inte blir det bättre koll på glinen när jättemånga lärare får sparken heller vilket är situationen idag.

Jag har hela tiden tyckt att friskolor och olika privata alternativ inte är något att hänga i julgranen, likadant med privata vårdalternativ som gör att om man kan betala så får man det bättre jämfört med de som inte kan betala.
Men det är ju ett himla bra sätt att få folk (mig) att ändra åsikt genom att försämra kommunala skolor (bland annat) så mycket att det blir såpass uselt att ett privat alternativ nästan är ett måste.

Fast det sorgliga är ju att skolan blivit av med sina psykologer och kuratorer som förr fanns tillgängliga i mycket större omfattning. Såg ett inslag i Lilla Löpsedeln nyligen att det varierar mycket från kommun till kommun också. En del kommuner har en kurator på 500 barn andra har en kurator på 1500 barn eller mer.
Ni kan ju själva ana hur många av dessa barn som egentligen skulle behöva regelbundna träffar med kurator för att SLIPPA hamna hos BUP till slut.

Det tråkiga med BUP är att de inte har någon koppling till skolan. Jo de har på så vis att de kan få hjälp och underlag till utredning från lärarna, men skolan får ingen automatisk återkoppling från BUP och därmed hjälp att göra något åt situationen. Det ska deras ordinarie psykolog och kurator (ni vet, de där med en på 1500 barn...) sköta.

Mitt barn blev mobbat och hotade till sist att ta livet av sig mitt framför sina lärare (gick i fyran då). DÅ fick vi tid på BUP med detsamma. Ingen väntetid alls. Skolan ville att BUP skulle höra av sig och hjälpa dem med råd men det vägrade BUP. De är stöd till familjen (och det var de förvisso också) men inte till skolan. I det här fallet hade jag nog önskat att skolan faktiskt hade fått hjälp via BUP.

Ska väl säga att idag, fyra år senare, så mår mitt barn mycket bättre. Det krävdes ett skolbyte och regelbundna besök hos kurator för att kunna släppa en del av händelserna h*n varit med om så pass att de inte ständigt jagar barnet och förhindrar en positiv utveckling till en förmåga att våga lita på att andra barn kan vara vänliga och inte ha baktankar med allt.
För det var svårast: h*n vågade inte tro att någon skulle vilja vara vän eller mena något gott när de tog kontakt.

Men återigen: skolan och BUP hänger inte ihop, men skolorna borde få tillbaka kuratorerna och psykologerna som en gång fanns där för barnens skull. Men det får vi antagligen se oss i stjärnorna efter i dagens lågkonjunktur. Det betyder att vi föräldrar får slåss med näbbar och klor för att själva söka hjälp för våra barn och inte vänta på att andra gör det åt oss.

Jag hoppas innerligt att det här inte är skolans enda åtgärd, som du säger så måste ju dessa människor på något sätt fås att inse att man inte behandlar någon så som de behandlar din dotter (och andra, kanske fler är utsatta men inte lika illa?).

Skolans taktik är mest att få mig att hålla käft (good luck :devil:) och att Mini ska kunna vara i ett grupprum så det inte händer mer. Så där sitter hon medan de andra i klassen planerar lärarmiddag, skolresa och avslutningsfest som om inget hänt. Den mobbade är alltså flyttad och för mobbarna fortgår livet som vanligt. Terminen är ju snart slut så om alla stoppar huvet i sanden tillräckligt länge så är de ju snart av med problemet.

Jag skulle egentligen vilja samla alla föräldrarna i klassen och berätta hur illa ungarna gjort Mini. Men vem bryr sig liksom.

Kan berätta att vi har haft en skitpåsk. Mini är deppig och trött och äts av ångest och ligger bara i soffan och sover dygnet runt. Då och då knaprar hon på ett salladsblad eller en gurkbit. Jag försöker sätta på nån halvrolig film så vi kan i alla fall le lite tillsammans. Försökte lura med henne på bio men när det var dags att åka orkade hon inte så det blev inget.

Inget påskgodis och påskmat här inte. Huset är stökigt och trädgården vill jag inte ens tänka på. *suck*

Idag har jag lyckats få iväg henne till skolan i alla fall.

Jag skulle egentligen vilja samla alla föräldrarna i klassen och berätta hur illa ungarna gjort Mini. Men vem bryr sig liksom.

Jag gjorde det, ställde mig upp på ett föräldramöte och berättade om att sonen sagt hur han läst i tidningen om barn som tagit livet av sig efter att de blivit mobbade i skolan. (trodde mitt hjärta skulle stanna när han sa så :crazy: )
Brukar inte vara den som gör väsen av mig i såna sammanhang, men jag blev så jävla arg när mamman som satt framför mig lite hånfullt viskade till förälderns brevid att "sååååå farligt har det nog inte varit" när mentorn i klassen berättade hur min son och en tjej i klassen blivit trakasserade.
Jag fick ingen direkt ursäkt av henne men den ångerfulla blicken hon vände sig om och gav kändes rätt skön faktiskt.

En vecka efter mötte jag en annan förälder i affären, hon kom fram och tackade att vi och den andra familjen bråkat så problemen i klassen togs på allvar. Hennes dotter hade också mått dåligt, inte för att hon direkt var mobbad utan bara för att stämningen i klassen var så elak.
Det värmde mer än nån kan ana,
som hon sa, kanske hade min sons utåtagerande beteende räddat hennes dotter från att må ännu sämre och göra gud vet vad.

Jag har också gjort det på ett föräldramöte för flera år sedan och det hade effekt typ 1 vecka. Men vi har inga föräldramöten inplanerade.

Men fy fasen :(
Stackars stackars Mini, vad ledsen jag blir :cry:
Du är så stark snuffsan, beundrar dig väldigt mycket ska du veta! (Och Mini med såklart, verkar vara en helt underbar tjej!)

*stor kram till er båda från lilla mig*

Nu ringde Minis juridiska ombud och berättade att åklagaren lagt ner målet efter förundersökningen. Killen har erkännt vad han gjort men det går inte att bevisa uppsåt. HALLÅ!!! Om man är 15 år, normalbegåvad, spottar ut sitt tuggummi i handen och slår handen i nacken på en tjej med långt hår? Har man inte som uppsåt att göra henne illa då? Tydligen inte. Han har suttit och snyftat om att han ju inte menade det och buuHuu. Trots att han flinat och varit stolt på skolgården.

Allvarligt så vet jag inte hur jag ska kunna berätta det för Mini. Fritt fram nu alltså. Jag vågar inte ens tänka på vad som händer i morgon då puckot berättat för sina polare att han friats.

Föräldrarna sa på rektorsexp att de skulle batala rengöring av jackan (500 kr) plus klippning. Ska jag betala det nu alltså? Eller ska jag skicka kvittot till dem och hoppas att de betaler?

Jag skiter snart i alltihop, låter idioterna vinna, säljer gård, hästar, hundar och hela skiten, säger adjö till mina vänner och flyttar långt, långt härifrån. Eller så lägger jag mig bara ner och dör.

BUP ringde i alla fall och vill starta direkt i morgon fm. Alltid något.

:eek::eek::eek: NEEEJ!! nej nej nej!! :cry::cry:
Fyfan :( Orkar ni så kanske massmedia skulle kunna vara en utväg nu? Ni får inte ge upp, ni har kämpat så hårt!
Usch nu blir jag så arg och ledsen att tårarna börjar spruta vilken sekund som helst! :(

Önskar jag kunde göra något :(
Går det inte att överklaga?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka