Sv: Tuggummi på läderjacka?
Jag gjorde något liknande, efter att ha varit mobbad länge fick jag nog och bestämde mej på sommarlovet att nästa som sa/gjorde något ska få sig en smäll som han aldrig glömmer
Visst smällde det och visst blev alla rädda men inte mådde jag bättre för det.
Jag ville bli accepterad för den jag var, jag vill inte behöva ändra på mej för att passa in och jag tycker inte att någon ska behöva göra det.
Jag blev den där tuffa, så egentligen gjorde jag ju vad alla sa.
Jag blev mindre "känslig", jag svarade kommentarer om mig, min pappas yrkesval, mitt omordena hem osv. osv. med att slå.
Jag mådde fruktansvärt dåligt av det
Herregud, jag har ju svårt att spela fia med knuff för att jag tycker att det är så hemskt att vara elak mot någon och det är ju bara ett spel
Jag blev värstingen som inte ens rektorn vågade prata med...
Det enda positiva som kom ut av det var att alla "vanliga" mobbingoffer var det ingen som vågade sig på längre, de som klädde sig annorlunda eller var annorlunda tog jag i försvar, men jag tryckte ju samtidigt ner mobbare som nog inte heller mådde så bra.
Nej mobbning är så lätt att få bort, så lätt att slippa alla onödiga kränkande handlingar och ord om vuxna bara finns i närheten och vågar agera och förklara vad som är ok och inte.