Tuggummi på läderjacka?

Sv: Tuggummi på läderjacka?

Tack :)

Dock hade väldigt svårt att vara pedagogisk och saklig stundtals, första samtalet med dem fick jag skicka ut dem en stund igen för jag var så förbannad, två lommade ut under ett tyst "förlåt..." "Det är väl förhelvete inte mig ni ska säga förlåt till" :crazy:

Tjejjen hade för övrigt hunnit få sitt hår avklippt, nertryckt i en gunga medans de andra gungade den med hennes huvud kvar i marken, fått huvudet dunkat in i en tegelvägg, blivit av med sina kläder vid gympan så hon fick gå i stort sett naken till läraren och be om hjälp, samt då naturligtvis blivit kallad diverse mindre trevliga saker...

:mad: Åh, jag blir arg bara jag tänker på det!

Edit: fick ett brev från henne för nått år sen där hon tackade mig. Värmer hjärtat :)

Jag har funderat och funderat och inte har jag sovit mycket i helgen. Och ja, jag kommer att polisanmäla tuggummihändelsen.

Jag gjorde något liknande, efter att ha varit mobbad länge fick jag nog och bestämde mej på sommarlovet att nästa som sa/gjorde något ska få sig en smäll som han aldrig glömmer:devil:

Visst smällde det och visst blev alla rädda men inte mådde jag bättre för det.

Jag ville bli accepterad för den jag var, jag vill inte behöva ändra på mej för att passa in och jag tycker inte att någon ska behöva göra det.

Jag blev den där tuffa, så egentligen gjorde jag ju vad alla sa.
Jag blev mindre "känslig", jag svarade kommentarer om mig, min pappas yrkesval, mitt omordena hem osv. osv. med att slå.
Jag mådde fruktansvärt dåligt av det:cry: Herregud, jag har ju svårt att spela fia med knuff för att jag tycker att det är så hemskt att vara elak mot någon och det är ju bara ett spel:crazy:
Jag blev värstingen som inte ens rektorn vågade prata med...

Det enda positiva som kom ut av det var att alla "vanliga" mobbingoffer var det ingen som vågade sig på längre, de som klädde sig annorlunda eller var annorlunda tog jag i försvar, men jag tryckte ju samtidigt ner mobbare som nog inte heller mådde så bra.

Nej mobbning är så lätt att få bort, så lätt att slippa alla onödiga kränkande handlingar och ord om vuxna bara finns i närheten och vågar agera och förklara vad som är ok och inte.

Så, nu har jag gjort en polisanmälan. Eftersom killen är över 15 startas det en förundersökning av polisen samt socialtjänst kommer att meddelas direkt. Känns bra nu när det är gjort.

Jag pratade med rektorn idag (dottern är fortfarande hemma från skolan) och hon tyckte också att jag skulle göra en polisanmälan.

Jag har trianglat min tråd eftersom den nu handlar om mobbing på skola och inte fläckborttagning. Så den vandrar kanske över till föräldraforumet.

Tråden gör nog det. Ska bara läsa igenom så att Snurris får en ren och fin tråd. :D

Och jag tycker du/ni gör rätt i att anmäla. Det finns skolledningar som själva polisanmäler all mobbing som upptäcks, knuffar och slag likväl som ord. Ett brott är nämligen ett brott, oavsett lokal.

Japp. Jag har alltså polisanmält killen för det han gjorde och jag håller på att sammanställa en anmälan av skolan till elevombudsmannen. Jag väntar på kopior på alla protokoll osv från skolan bara. Så både den enskilda händelsen samt skolans passivitet kommer jag att gå vidare med.

Och jag är jäkligt glad för stödet härifrån för det här är jobbigt.

*kl*
har inget vettigt att komma med förutom en massa pepp och änskar er alla lycka till!
Din doter måste ha världen styrka för att inte ha klappat ihop inann,men hon har väl en utmärkt förebild gissar jag :)

Jag är en ÄU:are som tjuvläst tråden. Och jag måste bara säga...
Snuffsan, du är otrolig!! :banana::bow::bow::bump:
Din dotter är förmodligen väldigt, väldigt glad att hon har dig som mamma (vem skulle inte vara det) och jag är ganska säker på att ni har all anledning i världen att vara stolta över varandra. Hon måste vara gjord av hårdare material än de flesta som stått ut med allt så länge och som inte låter sig hunsas av idioterna, och du som orkar kämpa för henne :bow:
Om jag nånsin får egna barn ska jag minnas den här tråden som ett exempel på hur en grymt bra morsa ska vara.

Men vad fasen?!
Ska hon aldrig få vara ifred? (läst tidigare trådar)
Vilket jäkla nedrigt sätt att göra något sånt!:mad:

Ang jackan så ring/åk till en kemtvätt och hör om dem kan göra något.
Skicka sedan räkningen till dåren som smetade tuggummi på jackan.

Skickar lite stöd och pepp till er båda

:eek: Jävla unge.

Kolla med kemtvätt, jag vet också att vissa skolar har försäkring som kanske kan täcka? Kan vara värt att kolla upp? Om inte så borde killens föräldrar ta den smällen. :devil:

Tråkigt att det inte verkar ta slut.

En fd klasskompis fick färg på sin mockakappa.
Vet inte ritkigt hur det gick till men det slutade med att skolan fick stå för kemtvätten

Så synd att jag inte har läst tidigare.

Man kan få bort tuggummi ur håret utan att klippa.
Aceton, kemiskt ren bensin eller lacknafta brukar fungera.

Om läderjackan är svart så kan man ta bort tuggummit med lösningsmedel och sedan färga om jackan.
Antingen hela eller bara där fläcken är.
Svart läderfärg och så någon bra återfettning i den ordningen.

Inte_Ung, hojåkare i svart läder.

Vad gäller skolsituationen så kan jag bara beklaga.
Dottern och vi har gått igenom något liknande här i vår By.
Det blir tyvärr aldrig bättre.
De som mobbar mår så dåligt eller har sådana störningar att de inte går att få stopp på.
Så allt man kan göra är att försöka skydda sig själv efter bästa förmåga.
Möten gör liksom ingen nytta.
Och jag har t.o.m. hört en lärare säga att "Det går över när vi får nya årskullar".
De har liksom givit upp och väntar bara på att de "besvärliga" barnen skall gå ut 9an så att de slipper dem.
Vilket gör att hela årskullar går förlorade p.g.a. några få hopplösa fall till barn.

Det är hemskt att det förekommer öhvt.
Har det en gång börjat är det ju nästan omöjligt att stoppa.

OT
Men rykten som inte är så trevliga - det sprids glatt på skolan det ska du veta.
/Wingates - som är glad över att ha tagit studenten och slipper Bollerup.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka